ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از ویجیاتو انتخاب کنید.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
اصلا راضی نیستم
واقعا راضی‌ام
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر ویجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار و مقالات

فیلیپس از مانیتور ویژه پلی‌ استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس رونمایی کرد

فیلیپس این هفته از یک مانیتور ویژه پلی‌ استیشن 5 و ایکس باکس سری رونمایی کرد. این مانیتور ۳۴ اینچی فوق‌عریض بوده و با نام 345M1CR Momentum عرضه  می‌شود. این مانیتور دارای نرخ رفرش فوق‌العاده ...

رضا میرزایی
نوشته شده توسط رضا میرزایی | ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۸:۰۰

فیلیپس این هفته از یک مانیتور ویژه پلی‌ استیشن 5 و ایکس باکس سری رونمایی کرد. این مانیتور ۳۴ اینچی فوق‌عریض بوده و با نام 345M1CR Momentum عرضه  می‌شود. این مانیتور دارای نرخ رفرش فوق‌العاده ۱۴۴ / ۱۲۰ هرتزی است که آن را در بین بهترین مانیتور‌های گیمینگ بازار قرار می‌دهد. اما یک نکته مهم وجود دارد؛ این مانیتور برای کنسول‌های جدید پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس ساخته شده و نه برای PCها. فیلیپس مردم را به استفاده از این مانیتور به جای تلویزیون در نسل آینده کنسول‌ها تشویق می‌کند.

مانیتور 345M1CR Momentum از رزولوشن ۳۴۴۰ در ۱۴۴۰ (همان 4K) برخوردار بوده و نسبت تصویر 21:9 را ارائه می‌کند. زمان پاسخگویی این مانیتور ۴ میلی‌ثانیه است که با استفاده از حالت Blur Reduction به ۱ میلی‌ثانیه می‌رسد. همانطور که تاریخ دقیقی برای عرضه کنسول‌های جدید سونی و مایکروسافت اعلام نشده، زمان دقیقی نیز برای عرضه مانیتور 345M1CR Momentum هم معلوم نشده است.

بیشتر بخوانید:

همانطور که مشخص است کنسول‌های PS5 و  Xbox Series X از کیفیت 4K و حتی از نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی نیز پشتیبانی می‌کنند، اما هنوز سونی و مایکروسافت چیزی درباره پشتیبانی از مانیتور‌های فوق‌عریض نگفته‌اند. در اوایل سال جاری بود که PCGamesN گفت: سامسونگ در حال تشویق مایکروسافت برای پشتیبانی ایکس باکس سری ایکس از مانیتور‌هایی با نسبت تصویر 21:9 است. از آن زمان دیگر خبر جدیدی در این مورد شنیده نشده اما مطمئنا با پیشرفت روز‌افزون کنسول‌ها، در آینده شاهد پشتیبانی از نسبت‌های مختلف تصویر خواهیم بود.

مانیتور ویژه پلی‌ استیشن 5 و ایکس باکس سری

پشتیبانی از رزولوشن‌های فوق‌عریض البته یک آیتم لوکس خواهد بود چراکه تنها بازی‌های بزرگ و سطح بالا به صورت استاندارد از این رزولوشن پشتیبانی خواهند کرد. این در حالی است که برخی بازی‌ها حتی به پر کردن حاشیه‌ها با رنگ مشکی روی می‌آورند. وجود رزولوشن فوق‌عریض به خصوص برای بازی‌های چند نفره یک امتیاز محسوب شده و باعث می‌شود هر شخص میدان دید مناسب‌تری داشته باشد.

بنابراین اگر سونی و مایکروسافت به پشتیبانی از رزولوشن‌های فوق‌عریض تن دهند (که به احتمال زیاد می‌دهند)، مانیتور 345M1CR Momentum با چنین رزولوشنی می‌تواند یک گزینه عالی برای گیمینگ نسل آینده باشد و به سلطنت تلویزیون‌ها برای کار با کنسول‌ها پایان دهد. سونی و مایکروسافت با اینکه گفته‌اند کنسول‌های جدیدشان حتما از کیفیت 4K پشتیبانی می‌کنند اما هنوز اطلاعاتی درباره نسبت‌های تصویری که این کنسول‌ها از آن پشتیبانی می‌کنند افشا نشده است. ما امیدواریم مانیتور‌های جدیدی که در آینده به طور ویژه برای کنسول‌ها ساخته می‌شوند ویژگی‌های خاصی داشته باشند تا آنها را از مانیتور‌های PC متمایز کند.

مانیتور ویژه پلی‌ استیشن 5 و ایکس باکس سری

همانطور که می‌دانیم در حال حاضر مانیتور‌های گیمینگ فوق‌عریض بسیاری برای PC‌ها عرضه می‌شوند و بخش اعظم بازار مانیتور‌های گیمینگ را به خود اختصاص داده‌اند که اگر کنسول‌ها نیز از چنین مانیتور‌هایی پشتیبانی کنند قطعا شاهد انقلابی در زمینه گیمینگ با کنسول‌ها خواهیم بود، به گونه‌ای که حتی ممکن است مانیتور‌های گیمینگ جای تلویزیون‌ها را برای بازی با کنسول‌ها بگیرند. نظر شما چیست؟ شما گیمینگ با مانیتور را ترجیح می‌دهید یا با تلویزیون؟


تماشا کنید: بررسی مانیتور Aorus AD27QD گیگابایت

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • parvaz1
    parvaz1 | ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹

    هیچوقت کنسول ها از مانیتورهای فوق عریض پشتیبانی نمیکنن، چرا؟
    چونکه میزان پردازشی که برای مقدار زاویه دید بیشتر (تصاویر سمت چپ و راستِ صفحه نمایش فوق عریض) لازم هست کنسول ها نمیتونن برآورده کنن و برخلاف PCها که قابلیت افزایش قدرت پردازش گرافیکی رو بواسطه کارت گرافیک قدرتمندتر دارن، کنسول‌ها (بخصوص در نسل بعد که از SSD هم استفاده میکنن و پردازش رو تنها به یک قاب ثابت محدود میکنن) قدرت پردازشی ثابتی دارن که باید توی تمامی بازی ها با یک مقدارِ کاملا ثابت حفظ بشن!
    اینکه میگن کنسول ها میخوان از فوق عریض پشتیبانی کنن یا سامسونگ از مایکروسافت خواسته که پشتیبانی کنه، منظورشون قابلیت Zoom کردن درون تصویر فعلی بازیهاست که منجر به افزایش عرض صفحه نمایش میشه، ولی پایین و بالای صفحه نمایش های فعلی رو حذف میکنه...
    به عبارتی، دقیقا برخلاف اونچه که انتظار دارید، این Zoom کردن تنها زاویه دید رو "کمتر" از زاویه دید افرادی میکنه که از نمایشگرهای معمولی استفاده میکنن!

  • AmirS.T.A.R
    AmirS.T.A.R | ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹

    عالیه ولی قیمت نجومی که قراره تو ایران داشته باشه باعث میشه فکر کردن بهش هم زشت باشه

مطالب پیشنهادی