ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از ویجیاتو انتخاب کنید.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
اصلا راضی نیستم
واقعا راضی‌ام
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر ویجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

Assassin’s Creed Valhalla
اخبار و مقالات

نقل قول هفته: داستان منحصر به فرد Assassin’s Creed Valhalla

طبق روال چند هفته اخیر، در این بخش جدید از ویجیاتو، هر یکشنبه مهم‌ترین نقل قول‌های اهالی صنعت گیم را به صورت خلاقه مرور خواهیم کرد تا ببینیم توسعه دهندگان و فعالان دنیای بازی‌های ویدیویی چه ...

حسین آدینه
نوشته شده توسط حسین آدینه | ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۳:۳۱

طبق روال چند هفته اخیر، در این بخش جدید از ویجیاتو، هر یکشنبه مهم‌ترین نقل قول‌های اهالی صنعت گیم را به صورت خلاقه مرور خواهیم کرد تا ببینیم توسعه دهندگان و فعالان دنیای بازی‌های ویدیویی چه در سر می‌پرورانند و در رابطه با آینده چه دیدگاه‌ها و نظراتی دارند.

این هفته با جنجالی در رابطه با خوب پیش نرفتن روند توسعه بازی Dying Light 2 همراه بود، به علاوه گفتمان‌های دنباله‌دار Assassin's Creed Valhalla. ضمن اینکه صحبت‌هایی در رابطه با آینده فرنچایز Battlefield شده و مایکروسافت هم به صورت مبهم از نحوه قیمت‌گذاری ایکس باکس سری ایکس گفته. فراموش نکنیم که معلوم شد چه کسی داستان The Last of Us Part 2 را فاش کرده. برای مرور نقل قول‌های یک هفته اخیر (۱۴ الی ۲۰ اردیبهشت) با ویجیاتو همراه باشید.


واکنش سازندگان Dying Light 2 به شایعات

اواخر هفته پیش بود که مقاله‌ای بلندبالا از سوی یکی از وب‌سایت‌های لهستانی منتشر شد، با این موضوع که توسعه دهندگان در استودیوی تکلند با مشکلات بزرگی در رابطه با ساخت بازی Dying Light 2 دست و پنجه نرم می‌کنند و روند توسعه این عنوان اصلا خوب پیش نمی‌رود. اما اهالی تیم سازنده در استودیو تکلند خیلی فوری نسبت به این موضوع واکنش نشان دادند.

ما اینجا در تکلند به عنوان یک تیم کار می‌کنیم و به عنوان یک تیم هم رشد می‌کنیم. جای افتخار دارد که اکثر کارکنان ما از سال‌های دور در کنار ما هستند. مقاله‌ای که به‌تازگی منتشر شده شامل نظرات مختلفی است – هم از سوی کارمندان ما و هم منابع ناشناس. همه این نظرات برای ما مهم است و هم‌اکنون داریم موضوعات مطرح‌شده را با دقت بررسی می‌کنیم. اما درباره Dying Light 2 باید گفت که روند توسعه طبق برنامه سالانه پیش می‌رود.

مدت زیادی از رونمایی نسخه دوم Dying Light می‌گذرد و هنوز خبر خاصی از تکمیل و انتشار آن نشنیده‌ایم، به همین ترتیب ظهور این دست از شایعات خیلی هم دور از انتظار نیست. حال نمی‌دانیم حرف کدام را باور کنیم، وب‌سایت لهستانی یا توسعه‌دهندگان. شاید هم برنامه سالانه تکلند بر اساس «وضعیت نامطلوب» بنا شده.

تجربه داستانی منحصر به فرد Assassin's Creed Valhalla

Assassin's Creed Valhalla

بازی Assassin's Creed Valhalla چند روزی است که معرفی شده و به خوبی توانسته صدر اخبار را ازآن خودش کند. در جدیدترین مصاحبه تیم توسعه، نویسنده این بازی از داستانی منحصر به فرد و بیادماندنی صحبت کرده که احتمالا قرار نیست به هیچ عنوان برخی معایب و کوتاهی‌های نسخه‌های قبلی را تکرار کند.

ما روایت داستان در این بازی را به روشی بسیار منحصربه‌فرد انجام داده‌ایم و فکر می‌کنم یکی از بهترین بخش‌های بازی ساختار روایت متفاوت آن باشد. این اتفاق منجر به ساختن تجربیات داستانی به شکل متفاوتی شده که تا جایی که فکر می‌کنم، نمونه آن را در بازی دیگری ندیده‌ام. ساختار داستان بازی تجربه کاملا منحصربه‌فردی برای طرفداران Assassin’s Creed خواهد بود.

همانطور که احتمالا می‌دانید داستان Valhalla به دوران نبردهای وایکینگی برمی‌گردد که به نوبه خودش عصر جذاب و هیجان‌انگیزی برای علاقه‌مندان به تاریخ است. هرچند با توجه به اینکه هنوز دقیقا نمی‌دانیم ماجرای اصلی به چه ترتیب خواهد بود و آیا واقعا با داستانی متفاوت و مناسب طرف خواهیم بود یا خیر، بهتر است قضاوت را برای فرصت دیگری بگذاریم.

آینده امیدوارکننده Battlefield

الکترونیک آرتز اعلام کرد نسخه بعدی بازی بتلفیلد در سال ۲۰۲۱ منتشر خواهد شد و این اتفاق در واقع یعنی اولین باری که بین انتشار دو نسخه از این فرنچایز بیشتر از دو سال فاصله می‌افتد. هواداران تاکنون سعی کرده‌اند این موضوع را به فال نیک بگیرند و خود توسعه دهندگان هم در تلاش هستند تا امیدها را بیش از گذشته رنگ ببخشند. اندرو ویلسون مدیر کمپانی الکترونیک آرتز در این رابطه می‌گوید:

روند توسعه بتلفیلد خیلی خیلی خوب پیش می‌رود. ما در مورد آنچه استودیو DICE انجام می‌دهد به شدت هیجان‌زده و امیدوار هستیم. به خصوص با توجه به شرایط کار از خانه. آنها به شدت با روحیه و شوق به کار خود ادامه می‌دهند و می‌خواهند سرگرمی بی‌ظیری در دنیای بتلفیلد رقم بزنند، و ما برای آنچه سال آینده منتشر خواهد شد خیلی هیجان‌زده هستیم.

بدون شک ما هم برای نسخه بعدی بتلفیلد هیجان‌زده هستیم؛ چرا که شواهد نشان می‌دهند بعد از تجربه جنگ‌های جهانی اول و دوم در دو نسخه اخیر، بتلفیلد دوباره به دوران مدرن باز خواهد گشت و با نسخه ششم یا Bad Company 3 طرف خواهیم بود. چه خبری از این بهتر؟

افشاگر لعنتی The Last of Us Part 2

بازی The Last of Us 2

مدتی پیش بخش بزرگی از محتوای بازی مورد انتظار The Last of Us Part 2 در سطح اینترنت فاش شد که هم داستان آن را لو می‌داد، هم قسمت‌های زیادی از گیم پلی را به نمایش گذاشته بود. در ابتدا شایعاتی منتشر شد که انگار یکی از نیروهای عصبانی سونی، یا کارمندان سابق استودیو ناتی داگ که پولش را پرداخت نکرده‌اند دست به چنین اقدامی زده. اما جیسن شرایر با استناد به برخی مدارک گفت لو رفتن محتوای The Last of Us Part 2 کار هکرها بوده است.

اوکی. بعد از صحبت با دو نفر که مستقیما می‌دانستند The Last of Us Part 2 چطور لو رفت، و همچنین گفت‌و‌گو با چند نفر از کارمندان ناتی داگ، ایده و نظر خوبی دارم که دقیقا چه اتفاقی افتاده. خلاصه ماجرا اینکه: هکرها یک آسیب‌پذیری امنیتی در پچی از یکی از بازی‌های قدیمی ناتی داگ پیدا کردند و از طریق همان به سرورهای ناتی داگ وارد شدند.

ویدیوی گیم پلی که لو رفته در واقع آزمایش یکی از توسعه‌دهندگان از برخی مراحل بازی بوده (من ویدیو را ندیدم). مهمتر از همه این است که شایعات مربوط به اینکه یکی از نیروهای قراردادی که پولش را نگرفته و این کار را کرده کذب است. ناتی داگ در حقیقت بعد از شیوع ویروس کووید-19 هم حقوق و مزایای بیمه نیروهای قراردادی را پرداخت می‌کند.

در هر صورت امیدوار هستیم شما هم ویدیوهای فاش شده را ندیده باشید، تا بیش از گذشته برای تجربه بازی The Last of Us Part 2 در تاریخ ۳۰ خرداد هیجان‌زده و مشتاق باشید.

قیمت نامعلوم ایکس باکس سری ایکس

یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی که در رابطه با کنسول‌های نسل نهمی هنوز مبهم باقی مانده، قیمت آنهاست. به خصوص برای ما که کوچکترین بالا و پایین شدن نرخ دلاری آن، تاثیر به سزایی در قدرت خریدمان خواهد شد. با این حال به نظر می‌رسد هنوز نه سونی و نه مایکروسافت نمی‌دانند چه قیمتی را برای کنسول‌هایشان در نظر بگیرند، و این موضوع در رابطه با ایکس باکس سری ایکس واضح‌تر به نظر می‌رسد. جیسن رونالد مدیر تیم بازاریابی مایکروسافت در این رابطه گفت:

به نظر من فیل خیلی خوب در این رابطه توضیح داده. ما سیستم را با در نظر گرفتن یک قیمت مشخص طراحی کردیم. ما از آنچه ساخته‌ایم مطمئن هستیم، ولی در عین حال، می‌خواهیم در رابطه با قیمت‌گذاری انعطاف نشان دهیم.

خلاصه ماجرا این است که ما سیستم جدید را با قیمتی معین ساختیم، و این موضوع مستقیما روی معماری کنسول تاثیرگذار بود. می‌دانی، بامزه است، به عنوان یک گیمر و یک توسعه‌دهنده بازی، ما همیشه خواهان موارد بیشتر و بیشتر هستیم. در همین حین می‌خواهیم به قیمتی متقاعد‌کننده برسیم که تمام هوادارانمان در سراسر جهان بتوانند به آن دسترسی داشته باشند. پس این یک موضوع کلیدی خواهد بود، و ما به شدت هیجان‌زده هستیم تا قیمت را در رویکردمان لحاظ کنیم.

به همین ترتیب می‌توان دریافت فعلا قرار نیست با قیمت کنسول‌های نسل نهمی آشنا شویم، آن هم در حالی که شاید حدودا شش یا هفت ماه تا عرضه آنها به بازار فاصله داشته باشیم. از طرفی گفته شده سونی هم می‌خواهد منتظر بماند و ببیند مایکروسافت چه قیمتی برای ایکس باکس سری ایکس در نظر می‌گیرد، تا بعدا در مورد قیمت پلی استیشن 5 تصمیم بگیرد.



تماشا کنید: دوال سنس پلی استیشن 5 در برابر کنترلر ایکس باکس سری ایکس

تماشا با کیفیت بالا در یوتیوب

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Hanna
    Hanna | ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹

    فکر می کنم هفته دیگه بسیار شلوغ باشه. احتمالا سرعت عرضه اطلاعات بازی ناتی داگ می ره بالا، و سونی هم کنسولش رو بین عرضه دو بازی آخرش عرضه می کنه. خوشحالم اسپویلرها رو ندیدم. هر چند حرفهای افرادی که دیده بودن هم اینقدر متناقض بود که مشخص می کرد بیشتر سوتفاهم هست تا واقعیت.

مطالب پیشنهادی