ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از ویجیاتو انتخاب کنید.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
اصلا راضی نیستم
واقعا راضی‌ام
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر ویجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

Valefor
بازی‌های موبایل

بررسی بازی موبایلی Valefor – ایده‌ای که از ابتدا محکوم به شکست بود

اگر علاقه‌مند به تجربه بازی‌های اکشن – روگ‌لایک موبایلی هستید، با بررسی بازی iOS و اندروید Valefor همراه ویجیاتو باشید.

احسان حسین خواه
نوشته شده توسط احسان حسین خواه | ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ | ۲۱:۰۰

اگر علاقه‌مند به تجربه بازی‌های اکشن – روگ‌لایک موبایلی هستید، با بررسی بازی iOS و اندروید Valefor همراه ویجیاتو باشید.

امروزه در میان تمامی سبک‌هایی که در دنیای بازی‌های ویدئویی حضور دارند، عناوین روگ‌لایک بی‌شک جزو برترین آن‌ها هستند. این دسته از بازی‌ها به سبب روایت گیم‌پلی هیجان‌انگیز، یک سر و گردن بهتر از سایر عناوین ویدئویی‌اند و خوشبختانه حال فرصتی فراهم شده تا شما بتوانید این دسته از بازی‌ها را روی پلتفرم موبایل تجربه کنید. ظرفیت‌های خوب پلتفرم موبایل باعث شد تا بازی‌سازها رفته رفته به سمت ساخت بازی‌های باشکوه موبایلی قدم بردارند. در میان هزاران بازی منتشر شده برای موبایل، عناوین روگ‌لایک جزو برترین آن‌ها هستند و اگر شما نیز طرفدار این دسته از بازی‌ها هستید، با بررسی Valefor همراه ویجیاتو باشید.

بازی موبایلی Valefor دست‌پختی از استودیوی Valefor Games Ltd است. استودیویی که کمترشناخته‌شده که سابقه چندان درخشانی در ساخت و توسعه بازی‌های ویدئویی ندارد. در واقع این بازی موبایلی اولین تجربه آن‌ها در ساخت و توسعه عناوین روگ‌لایک است. جدیدترین بازی موبایلی آن‌ها که با نام Valefor: Roguelike Tactics نیز شناخته می‌شود، تنها چند روزیست که به صورت رسمی برای موبایل و پی‌سی عرضه شده و شما می‌توانید از طریق پلتفرم استیم به این بازی دسترسی داشته باشید.

مطلب پیشنهادی
گیاهان در مقابل زامبی‌ها، چه جیزی از این بهتر؟
معرفی بازی موبایلی Plants VS Zombies 3؛ جدیدترین نسخه از این سری!

اگرچه این بازی موبایلی روی کاغذ حرف برای گفتن دارد، اما راستش را بخواهید دلایل بسیاری وجود دارند که می‌توانند سبب دلسردی ما نسبت به این بازی موبایلی شوند. Valefor در مدت زمانی که عرضه شده، ابتدا آن عملکرد مناسبی که انتظار می‌رفت را به نمایش نگذاشته است. از طرفی گمنامی استودیوی سازنده این بازی و همچنین تبلیغات نه‌چندان مناسب این بازی، همگی دست به دست هم داده‌اند تا این بازی موبایلی چندان آش دهان‌سوزی نباشد.

بازی موبایلی Valefor: Roguelike Tactics داستانش را با عجله تعریف می‌کند. همین موضوع باعث شده تا در اولین تجربه این بازی، ما به عنوان یک گیمر هیچ تفاوت چندانی میان شخصیت‌های این بازی قائل نشویم! در واقع شخصیت‌پردازی بازی به طرز قابل توجهی ضعیف است و این موضوع سبب شده تا داستان نه‌چندان دقیق و واضح Valefor: Roguelike Tactics، گنگ‌تر از همیشه باشد. به همین دلیل اگر طرفدار بازی‌های داستانی باشید، این بازی گزینه خوبی برای شما نیست.

عملکرد بد این بازی در بخش داستانی، به اندازه کافی دلسردکننده بوده! اما وقتی وارد گیم‌پلی آن می‌شویم، تازه می‌توان به عمق فاجعه پی برد. صادقانه بگویم، این بازی موبایلی ابدا جزو آن دسته از بازی‌هایی نیست که شما بتوانید ساعت‌ها و روزها پای آن بشینید. Valefor: Roguelike Tactics به سبب گیم‌پلی بسیار کسل‌کننده‌ای که دارد، خیلی زود رنگ می‌بازد و شما ابدا نباید از دنیای این بازی انتظاری بیش از یک بازی شکست خورده داشته باشید.

مطلب پیشنهادی
یک بازی مستقل، اما باکیفیت!
بازی موبایلی Football League 2024؛ جایگزینی عالی برای فیفا و PES روی موبایل

برای اجرای بازی موبایلی Valefor: Roguelike Tactics شما نیاز به دسترسی به اینترنت دارید

ما با یک بازی اکشن – نقش آفرینی با المان‌های روگ‌لایک رو به رو هستیم. اما برخلاف بسیاری از عناوین نقش آفرینی، شما عملا هیچ کنترلی روی شخصیت بازی، داستان آن و دنیای Valefor ندارید. صرفا باید یکسری از مسیرهای از پیش تعیین شده را طی کنید، نیروهای اهریمنی را یکی پس از دیگری شکست دهید و در نهایت به مرحله بعدی راه پیدا کنید. کانسپتی که بارها و بارها بازی‌سازهای مستقل به سراغش رفته‌اند و دیگر دیدنش روی Valefor جذابیتی ندارد!

داستان شکست‌خورده و از طرفی گیم‌پلی کسل‌کننده این بازی، همگی دست به دست هم داده‌اند تا تجربه این بازی موبایلی از استودیوی Valefor گزینه چندان مناسبی نباشد. همانطور که گفته شد، در دنیای این بازی موبایلی همه‌چیز به صورت خودکار جریان دارد و عملا شما تاثیر چندانی در روند گیم‌پلی بازی نخواهید داشت. همین موضوع باعث شده است تا تجربه این بازی برای افرادی که به دنبال یک بازی هیجان‌انگیزند، چندان جذابیتی نداشته باشد.

مطلب پیشنهادی
البته نباید انتظارات بالایی داشته باشید
بررسی بازی موبایلی GTA 3: Definitive Edition – بهانه‌ای برای شروع مجدد این سری

شاید تنها نقطه عطف این بازی، بخش گرافیک و جلوه‌های بصری آن باشد. گرافیک بازی واقعا نسبت به سایر بازی‌های هم رده‌اش بهتر است. اما متاسفانه بازهم عملکرد بد این بازی در بخش موسیقی‌متن و جلوه‌های صوتی، باعث شده تا گیمرها آن‌طوری که انتظار می‌رود، تجربه خوب از دنیای این بازی موبایلی نداشته باشند. متاسفانه باید گفت که ایده خلق بازی Valefor: Roguelike Tactics از همان ابتدا محکوم به شکست بوده و این بازی اصلا گزینه خوبی نیست.

راستش را بخواهید، بازی موبایلی Valefor به هیچ عنوان گزینه خوبی برای طرفداران بازی‌های نقش آفرینی نیست. اگر به دنبال تجربه یکی از بهترین بازی‌های روگ‌لایک موبایلی هستید، باید به سراغ یک بازی دیگر بروید. زیرا Valefor چه از نظر داستانی و چه از نظر گیم‌پلی، یک بازی شکست خورده است.

Valefor
Valefor
ناشر بازی: Valefor
دسته بندی: روگ‌لایک
سیستم عامل: اندروید ، iOS
حجم: ۲۸۳ مگابایت مگابایت
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید

مطالب پیشنهادی