ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از ویجیاتو انتخاب کنید.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
اصلا راضی نیستم
واقعا راضی‌ام
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر ویجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

Machinika: Atlas
بازی‌های موبایل

بررسی بازی موبایلی Machinika: Atlas – یک عاشقانه فضایی!

اگر علاقه‌مند به تجربه بازی‌های پازل - رازآلود موبایلی هستید، در این مطلب با بررسی بازی iOS و اندروید Machinika: Atlas همراه ویجیاتو باشید.

احسان حسین خواه
نوشته شده توسط احسان حسین خواه | ۶ آبان ۱۴۰۳ | ۲۱:۰۰

اگر علاقه‌مند به تجربه بازی‌های پازل - رازآلود موبایلی هستید، در این مطلب با بررسی بازی iOS و اندروید Machinika: Atlas همراه ویجیاتو باشید.

زمانی که صحبت از تجربه یک بازی موبایلی می‌شود، کمتر کسی به تجربه بازی‌های پازل محور فکر می‌کند. متاسفانه این دسته از بازی‌ها ابدا آن‌طوری‌که باید و شاید روی پلتفرم موبایل دیده نشده‌اند. این بازی‌ها اگرچه پتانسیل‌های بالایی دارند و کیفیت بسیار خوبی را به تصویر کشیده‌اند، اما هرگز به اندازه بازی‌های شوتر، ریسینگ و حتی نقش آفرینی پلتفرم موبایل در معرض دید گیمرها نبوده‌اند. به همین دلیل اکنون فرصت خوبی فراهم شده تا ما گیمرها فرصتی دوباره به این دسته از بازی‌ها بدهیم. بنابراین اگر طرفدار بازی‌های پازل – رازآلود موبایلی هستید، با بررسی بازی Machinika: Atlas همراه ویجیاتو باشید.

Machinika: Atlas دست‌پختی از تیم توسعه دهنده Littlefield Studio است. استودیویی مستقل از شهر پاریس که سابقه درخشانی در ساخت بازی‌های موبایلی و همچنین پی‌سی دارد. آن‌ها پیش‌تر در سال ۲۰۲۱ با ساخت بازی Machinika: Museum موفق به خلق شاهکاری دوست داشتنی شده بودند. حال پس از گذشت چند سال از ساخت این بازی، آن‌ها دومین نسخه از سری بازی‌های Machinika را تحت عنوان Machinika: Atlas برای پلتفرم موبایل و همچنین پی‌سی منتشر کرده‌اند.

این بازی تجربه‌ای متفاوت از دنیای بازی‌های پازل محور است. بازی Machinika: Atlas با استفاده از موتور بازی‌سازی یونیتی ساخته شده و توسط استودیوی Dear Villagers منتشر شده. همچنین جالب است بدانید که نسخه پی‌سی این بازی با برچسب قیمتی ۹.۵۹ دلاری عرضه شده، این درحالیست که شما می‌توانید نسخه موبایلی این بازی را به صورت کاملا رایگان دانلود و تجربه کنید. این بازی در مدت زمان کوتاهی که عرضه شده، با نقدهای بسیار خوبی رو به رو شده است و می‌توان نسبت به آینده این بازی امیدوار بود.

داستان این بازی به طرز جذابی شروع می‌شود. کاراکتر ما از فضایی مرموز بیدار می‌شود. او که در توهماتش گیرافتاده، در فضا سرگردان است. ما دقیقا نمی‌دانیم که کجا هستیم و چه چیزی سبب حضور ما در این مکان اسرارآمیز شده. تنها چیزی که می‌دانیم، این است که ما میلیاردها سال نوری از زمین فاصله داریم و تنها چیزی که در دسترس است، سفینه فضایی ماست. سفینه‌ای که ظاهرا متعلق به تمدنی بیگانه است و ما اولین انسان حاضر در این منطقه‌ایم. حال باید با استفاده از پازل‌هایی که حل می‌کنیم، راز این ناحیه را پیدا کرده و به دنبال راهی برای فرار باشیم.

اولین چیزی‌که به محض تجربه بازی Machinika: Atlas متوجه آن خواهیم شد. کیفیت ساخت بسیار خوب گیم‌پلی این بازی است. در واقع از آن‌جایی که پازل‌های این بازی از دید دوربین اول شخص روایت می‌شوند، این حس به گیمرها انتقال داده که می‌شود که انگار خودشان در دنیای این بازی قدم گذاشته‌اند. بازی Machinika: Atlas به لطف استفاده از گیم‌پلی خلاقانه، توان رقابت با بازی‌های روز پازلی پلتفرم موبایل را دارد و می‌توان از این بازی به عنوان یکی از بهترین بازی‌های پازل محور سال ۲۰۲۴ پلتفرم موبایل یاد کرد.

مطلب پیشنهادی
انتشار بزرگ‌ترین بازی استراتژیک پی‌سی برای موبایل
معرفی بازی موبایلی Frostpunk – هنر بقا در سرزمین‌های یخ‌زده

بازی Machinika: Atlas یک عنوان کاملا آفلاین موبایلی است

اولین چیزی‌که به محض تجربه بازی‌های پازل محور حائز اهمیت است، کیفیت بالای این بازی‌هاست. خوشبختانه استودیوی Littlefield Studio در طراحی پازل‌ها و معماهای این بازی بسیار خوب ظاهر شده. همچنین از آن‌جایی‌که این بازی موبایلی تجربه‌ای کاملا آفلاین است، شما می‌توانید با خیالی آسوده و بدون نیاز به دسترسی به اینترنت، به سراغ تجربه بازی موبایلی Machinika: Atlas بروید و انتظارات بالایی از این بازی دوست داشتنی داشته باشید.

در نهایت این‌طور می‌توان گفت که اگر به دنبال تجربه یکی از زیباترین و بهترین بازی‌های پازل محور پلتفرم موبایل هستید، بد نیست که سری به این بازی بزنید. بازی موبایلی Machinika: Atlas به سبب دنیای زیبایی که به تصویر می‌کشد، توان رقابت با دیگر بازی‌های پازل محور پلتفرم موبایل را دارد. پازل‌های خلاقانه این بازی، نقش مهمی در جذابیت Machinika: Atlas داشته‌اند و همچنین فضای این بازی نیز شایسته ستایش است.

مطلب پیشنهادی
به لطف پردازنده خوب آیفون‌های سری ۱۵

گرافیک این بازی واقعا زیباست. به‌طوری‌که به سختی می‌توان ایرادی از بازی Machinika: Atlas گرفت. گرافیک دوست داشتنی این بازی کیفیت لازم برای تبدیل شدن به بهترین بازی پازل محور پلتفرم موبایل را دارد و از طرفی موسیقی‌متن و صداگذاری آن نیز، همگی دست به دست هم داده‌اند تا بازی Machinika: Atlas از استودیوی فرانسوی Littlefield Studio تبدیل به بهترین بازی پازل – رازآلود پلتفرم موبایل در سال ۲۰۲۴ شود.

بازی Machinika: Atlas دست‌پختی از استودیوی فرانسوی Littlefield Studio است. این بازی در سال ۲۰۲۴ برای پلتفرم موبایل و پی‌سی منتشر شد و دنباله مستقیمی برای بازی Machinika: Museum از سال ۲۰۲۴ است. بنابراین اگر به دنبال تجربه یکی از بهترین بازی‌های پازل محور موبایلی هستید، سری به این بازی بزنید.

Machinika: Atlas
Machinika: Atlas
ناشر بازی: Littlefield Studio
دسته بندی: پازل
سیستم عامل: اندروید ، iOS
حجم: ۷۸۰ مگابایت
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید

مطالب پیشنهادی