ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از ویجیاتو انتخاب کنید.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
اصلا راضی نیستم
واقعا راضی‌ام
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر ویجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

Teslagrad
بازی‌های موبایل

بررسی بازی Teslagrad – بهترین عناوین مترویدوانیا روی موبایل

اگر علاقه‌مند به تجربه بازی‌های مترویدوانیا – اکشن موبایلی هستید، در این مطلب با بررسی بازی iOS و اندروید Teslagrad همراه ویجیاتو باشید.

احسان حسین خواه
نوشته شده توسط احسان حسین خواه | ۲۳ شهریور ۱۴۰۳ | ۲۱:۳۰

اگر علاقه‌مند به تجربه بازی‌های مترویدوانیا – اکشن موبایلی هستید، در این مطلب با بررسی بازی iOS و اندروید Teslagrad همراه ویجیاتو باشید.

همانطور که پیش‌تر نیز بارها در مقالات مختلف بررسی بازی‌های موبایلی به آن اشاره کردیم، پیشرفت‌هایی که پلتفرم موبایل و بازی‌های موبایلی در طول سال‌های اخیر داشتند، زمینه‌ساز اتفاقات بزرگی شدند. یکی از این اتفاقات، باز شدن پای بازی‌های بزرگ و سبک‌های مختلف به دنیای پلتفرم موبایل شد. عناوین مترویدوانیا دقیقا جزو همین دسته از بازی‌ها هستند که شاید اگر چندسال پیش از موبایل گیمرها درباره این دسته از بازی‌ها می‌پرسیدید، کسی حرفتان را جدی نمی‌گرفت. منتهی پیشرفت‌های خوب پلتفرم موبایل باعث شد تا این دسته از بازی‌ها پا به دنیای موبایل گیمینگ بگذارند و اگر شما نیز طرفدار بازی‌های مترویدوانیا هستید، با بررسی Teslagrad همراه ویجیاتو باشید.

بازی موبایلی Teslagrad یک آی‌پی مستقل جذاب در سبک بازی‌های پازل – پلتفرمر موبایلی است. این بازی درست در سال ۲۰۱۳ توسط استودیویی گمنام به نام Rain Games ساخته شد. این استودیو یک بازی‌ساز مستقل نروژی است که تا به لطف موفقیت بازی Teslagrad عناوین شاهکار دیگری چون بازی Girl Genius: Adventures In Castle Heterodyne و همچنین World to the West را نیز ساخت. لازم به ذکر است که در سال ۲۰۲۳، نسخه دوم Teslagrad نیز ساخته شد که متاسفانه برخلاف نسخه اول، این بازی برای موبایل منتشر نشد. استودیوی Rain Games برای ساخت آی‌پی موبایلی‌شان از موتور بازی‌سازی یونیتی استفاده کرده بودند و این بازی علاوه بر موبایل، پی‌سی، کنسول‌های پلی استیشن ۳ و ۴، ایکس باکس وان، نینتندو سوئیچ و در نهایت پلی استیشن ویتا در دسترس است.

مطلب پیشنهادی
گیاهان در مقابل زامبی‌ها، چه جیزی از این بهتر؟
معرفی بازی موبایلی Plants VS Zombies 3؛ جدیدترین نسخه از این سری!

این بازی موبایلی به‌طور کلی با نقدهای بسیار خوبی رو به رو شد. وب‌سایت Nintendo World Report به این بازی امتیاز ۸ از ۱۰ را داد و از طرفی نمره متای Teslagrad به عدد ۸۱ رسید که برای یک بازی مستقل مترویدوانیا آمار چندان بدی نیست. همچنین به گزارش وب‌سایت IGN، این بازی تا پایان ماه مارس سال ۲۰۱۶، بیش از ۱.۶ میلیون نسخه فروخت و تمامی این آمار دست به دست هم دادند تا در سال ۲۰۲۳ علاوه بر انتشار ریمستر نسخه اول این بازی، دومین نسخه از این سری نیز منتشر شود.

اولین چیزی‌که در هنگام تجربه این بازی موبایلی متوجه‌اش می‌شوید، تم فانتزی و دنیای تاریک آن است. طبیعتا از چنین دنیایی می‌توان انتظار روایت داستانی جذاب داشت. داستان این بازی درباره قلمرویی به نام Elektropia است. قملرویی که توسط پادشاه و دیکتاتوری ترسناک حکمرانی می‌شود. این دیکتاتور هرکسی که پیش رویش باشد را از بین می‌برد و این قلمرو را با استفاده از نیروهای اهریمنی و جادوگرها کنترل می‌کند. حال شما در دنیای این بازی موبایلی همسفر پسر بچه‌ای خواهید شد که قصد نابودی این پادشاه را دارد. اما آیا شما به اندازه کافی شجاع هستید تا همسفر او باشید؟

همانطور که گفته شد، این بازی موبایلی ترکیبی از چندین سبک مختلف است. زمانی که شما به سراغ تجربه این بازی می‌روید، Teslagrad خودش را یک بازی مترویدوانیا معرفی می‌کند. اما با پیش‌روی شما در دنیای این بازی، دیگر سبک‌ها نیز خودشان را نشان می‌دهند. همانطور که گفته شد، اگرچه این بازی یک تجربه مترویدوانیا است، اما نمی‌توان المان‌های اکشن – ماجراجویی این بازی نیز نادیده گرفت و همه‌چیز دست به دست هم داده تا تجربه این بازی موضوعی بی‌نقص باشد.

مطلب پیشنهادی
اما این‌بار متفاوت‌تر از همیشه!
بررسی بازی موبایلی Pilgrims؛ شاهکاری جذاب از سازندگان Machinarium

بازی Teslagrad یک عنوان کاملا آفلاین موبایلی است

این بازی موبایلی با طراحی مینیمال خودش سعی کرده تا یک تجربه متفاوت باشد. سیستم مبارزه Teslagrad یکی از بهترین‌ها در ژانر خودش است و از طرفی مکانیزم‌های پازل محور این بازی نیز، جزو دیگر بخش‌های جذاب این بازی‌اند. ما با یک تجربه ۲.۵ بعدی رو به رو هستیم که نسبت به سایر بازی‌ها از برتری قابل احترامی برخوردار است. لول دیزاین بازی نسبت به سال انتشار آن واقعا قابل تقدیر است و باید به سازندگان این بازی در طراحی چنین شاهکاری تبریک گفت.

همچنین یکی از اصلی‌ترین چیزهایی که درباره گیم‌پلی این بازی حائز اهمیت است، کیفیت بالای ساخت هوش مصنوعی آن است. بطوری که شما با یکی از خوش‌ساخت‌ترین و در عین حال سخت‌ترین عناوین مترویدوانیا روی پلتفرم موبایل رو به رو هستید که نسبت به سایر بازی‌ها یک سر و گردن بهتر است. در واقع اینطور می‌توان گفت که اگر از تجربه بازی‌های تکراری پلتفرم موبایل خسته شده‌اید و می‌خواهید مهمان یکی از بهترین‌ها باشید، بد نیست که سری به این بازی بزنید.

مطلب پیشنهادی
از تجربه این بازی پشیمان خواهید شد
بازی موبایلی Only Up؛ چقدر می‌توانید به اعصاب‌تان مسلط باشید؟

شاهکار تنها کلمه‌یست که می‌توان از آن برای توصیف گرافیک و جلوه‌های بصری این بازی استفاده کرد. فراموش نکنید که دنیای این بازی موبایلی مملو است از شگفتی‌ها و همین شگفتی‌ها سبب جذابیت گرافیک آن شده‌اند. از طرفی موسیقی‌متن کلاسیک و استفاده از آهنگ‌های بی‌کلام در طراحی این بازی موبایلی، جزو دیگر بخش‌های جذاب Teslagrad به شمار می‌رود و تجربه این بازی موبایلی را تبدیل به موضوعی دوست داشتنی و بسیار جذاب کرده.

اگر به دنبال تجربه یکی از بهترین عناوین مترویدوانیا هستید، بازی موبایلی Teslagrad یکی از بهترین‌ها روی پلتفرم موبایل است. عنوانی که در سال ۲۰۱۳ توسط استودیوی Rain Games ساخت شد و به موفقیت بزرگی دست پیدا کرد.

Teslagrad
Teslagrad
ناشر بازی: Playdigious
دسته بندی: اکشن ، مترویدوانیا
سیستم عامل: اندروید ، iOS
حجم: ۲۷۰ مگابایت مگابایت
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید

مطالب پیشنهادی