ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از ویجیاتو انتخاب کنید.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
اصلا راضی نیستم
واقعا راضی‌ام
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر ویجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

GTA Online
اخبار و مقالات

۱۰ بازی ویدیویی که توانستند از روز عرضه بد جان سالم به در ببرند

می‌گویند کتاب را با جلدش و بازی‌ ویدیویی را با روز عرضه اش قضاوت نکنید. منطق جالبی پشت این جمله وجود دارد. چراکه اگر به تاریخچه صنعت ویدیو گیم نگاه کنید، نام‌های بزرگی را خواهید ...

نیما فرشین
نوشته شده توسط نیما فرشین | ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۶:۰۰

می‌گویند کتاب را با جلدش و بازی‌ ویدیویی را با روز عرضه اش قضاوت نکنید. منطق جالبی پشت این جمله وجود دارد. چراکه اگر به تاریخچه صنعت ویدیو گیم نگاه کنید، نام‌های بزرگی را خواهید دید که در روز عرضه فاجعه‌ای بیش نبودند اما به خاطر توسعه‌دهندگان خوبی که داشتند، توانستند ورق‌ها را برگردانند و از یک شروع بد به موفقیتی چشمگیر برسند. در این مقاله به سراغ همین بازی ها رفتیم و از ۱۰ اثری برایتان گفتیم که توانستند بعد از یک لانچ فاجعه‌بار خودشان را نجات دهند. با ویجیاتو همراه باشید.

10) Diablo 3

Diablo 3 در روز لانچ یک فاجعه تمام عیار بود. بازی مشکلات بسیاری در امر اتصال به سرورهای بلیزارد داشت. تا حدی که تعداد زیادی از خریداران بازی حتی نمی‌توانستند آن را تجربه کنند. با اینکه Diablo 3 اصلا قابل بازی نبود، بلیزارد حتی حاضر هم نمی‌شد که پول خریداران شاکی را پس دهد. با این حال، آن‌ها قضیه را به شکلی دیگر جبران کردند. مشکلات بازی با تعداد زیادی آپدیت حل شد و با بسته‌های الحاقی فوق‌العاده‌ای که دریافت کرد، توانست به یکی از موفق‌ترین اکشن/نقش‌آفرینی‌های تاریخ ویدیو گیم تبدیل شود.

9) Sea of Thieves

Sea of Thieves از جمله بازی‌هایی بود که در زمان خودش خیلی‌ها منتظرش بودند. با این حال، جدیدترین ساخته استودیو ریر، نتوانست در روز عرضه نظر منتقدین و همچنین گیمرهای سراسر دنیا را جلب کند. دلایلی منطقی هم برای این موضوع وجود داشت. Sea of Thieves به بیماری عدم محتوای کافی دچار بود و آنقدر مراحل تکراری و خسته‌کننده‌ای داشت که بازیکنانش بعد از چند ساعت آن را به طور کامل رها می‌کردند. دیگر این بماند که بازی حتی روی کنسول‌ها هم خوب اجرا نمی‌شد. با این حال، خوشبختانه آپدیت Anniversary، همان چیزی بود که Sea of Thieves به آن احتیاج داشت. با انتشار این به‌روزرسانی محتوای چشم‌گیری به بازی تزریق شد و ریر توانست طرفداران زندگی دریایی را دوباره به سمت خود بکشد.

8) Street Fighter V

انتظارات از Street Fighter V قبل از انتشار به شدت بالا بود. چراکه ۱۰ سالی می‌شد که هیچ نسخه‌ای از این سری بازی‌ها وارد بازار نشده بود و طرفدارانش داشتند در آتش حسرت تجربه یک Street Fighter دیگر می‌سوختند. اما همین بازی، گیمرها را با ضعف بخش داستانی، مشکلات بخش آنلاین، پرفورمنس بد و بسته‌های الحاقی گران قیمت کاملا ناامید کرد. شکایت‌ها آنقدر بالا گرفت که یوشینوری اونو، تهیه کننده بازی، اعتراف کرد که محصول عرضه شده، یک محصول کامل نیست و راه درازی تا رسیدن به چنین نقطه‌ای دارد. با این حال، توسعه‌دهندگان بازی را رها نکردند و با رفع مشکلات، اضافه کردن کاراکترهای بیشتر و طراحی چند مرحله داستانی، Street Fighter V را تبدیل به همان چیزی کردند که طرفدرانش می‌خواستند.

7) Halo: The Master Chief Collection

با اینکه Halo: The Master Chief Collection از دور به شدت پکیج ارزشمندی به نظر می‌رسید اما آنقدر در روز اول عرضه مشکل اتصال به سرور داشت که مایکروسافت مجبور به عذرخواهی شد. البته این عذرخواهی برای خریداران بازی کم منفعت نداشت. چراکه مایکروسافت برای جبران این خسارت، حاضر شد یک نسخه از Halo: ODST و یک ماه اشتراک رایگان ایکس باکس لایو گلد در اختیارشان بگذارد. خب این برای طرفداران سری خیلی ارزش داشت. اما می‌دانید چه چیزی ارزشمندتر بود؟ اینکه مشکلات خود بازی نیز خیلی سریع رفع شد و توانستیم از تجربه دوباره هیلوهای ۱ تا ۴ لذت ببریم.

6) Star Wars Battlefront 2

فکر کنم سر و صدایی که در روز لانچ Star Wars Battlefront 2 به پا شد در طول تاریخ بی‌سابقه باشد. Star Wars Battlefront 2 حتی در روز اول عرضه هم از نظر فنی بازی بدی نبود. اما الکترونیک آرتز با تصمیمی که برای درآمدزایی از بازی گرفته بود، عملا آن را نابود کرد. سیستم پیشرفت در Star Wars Battlefront 2 وابسته به لوت باکس‌ها بود. یعنی افرادی که بابت بازی ۶۰ دلار ناقابل پول داده بودند، باید برای پیشرفت در بازی نیز هزینه می‌کردند و لوت باکس می‌خریدند. این قضیه آنقدر سر و صدا کرد که تا هفته‌ها رسانه‌ها در موردش می‌نوشتند. اما در نهایت الکترونیک آرتز مجبور به عقب نشینی شد و با تغییر این سیستم و عرضه محتوای رایگان ماهانه، Star Wars Battlefront 2 را نجات داد.

5) GTA Online

GTA Online

شاید الان برایتان عجیب باشد، اما GTA Online در روز اول لانچش به اندازه الان محبوب نبود. چون عملا هیچکس نمی‌توانست حتی به سرورهای بازی متصل شود، چه برسد به اینکه بخواهد تجربه‌اش کند و دنبال باگ‌ها و مشکلات زیاد آن بگردد. از سوی دیگر چند باری اطالاعات بازیکنان بازی به صورت کامل از دست رفت و آن‌ها مجبور بودند برای رسیدن به جایی که بودند، دوباره تلاش کنند. با این حال، راکستار بیخیال بازی نشد و جدای از رفع مشکلات فنی، مثل همین حالا آنقدر بازی را با محتوای رایگان پر کرد تا دیگر جایی برای گله و شکایت باقی نماند.

4) Warframe

بازی Warframe

زمانی که Warframe عرضه شد، نه توانست از منتقدین نمره خوبی بگیرد و نه آنقدرها در جلب مخاطب موفق بود. طوری که همه فکر می‌کردند که بازی شکست می‌خورد و سرورهایش بعد از مدتی خاموش می‌شوند. اما یک ماه نگذشت که Warframe به بازی برگشت و توانست با گیم‌پلی خوب و آپدیت‌های به جا و درستی که دریافت می‌کرد، مخاطب خوبی برای خودش دست و پا کند. نکته جالب اینکه، بازی هنوز هم با دریافت هر آپدیت، بهبودهای قابل توجهی پیدا می‌کند. از طرفی جهان Warframe نیز آنقدر گسترش پیدا کرده که دیگر هیچ شباهتی به آن اثری که سال ۲۰۱۳ عرضه شد ندارد. همین ایستادگی توسعه‌دهندگان و تلاششان برای بهبود بازی، باعث شد که Warframe الان بیش از ۵۰ میلیون مخاطب داشته باشد.

3) World of Warcraft

الان که به World of Warcraft رسیدیم، احتمالا این به فکرتان آمده که بلیزارد چقدر در لانچ صحیح بازی های تازه‌اش بد است و چه توانایی فوق‌العاده‌ای در درست کردن اوضاع دارد. World of Warcraft نیز در روز اول عرضه یک بازی پر مشکل برای تجربه کردن بود. اول مشکل اتصال به سرور بازی به قدری زیاد بود که اصلا نمی‌شد گیم‌پلی بازی را دید. با این حال، اگر خوش‌ شانس بودید و می‌توانستید رنگ دنیای بزرگ بازی را ببینید، آنقدر گیم‌پلی پر ایراد World of Warcraft آزارتان می‌داد که کلا بیخیال تجربه‌اش می‌شدید. با این حال، خوشبختانه پایه و اساس بازی پتانسیل زیادی داشت و بلیزارد توانست به لطف همین موضوع، شرایط را مثل همیشه سر و سامان دهد. سرعت پیشرفت بازی به قدری بالا بود که توانست تا سال ۲۰۰۹ نزدیک به ۱۰ میلیون کاربر جذب کند. جالب اینکه ۵ سال بعد این رقم به ۱۰۰ میلیون رسید و شرایط نشان دهنده این بود که بلیزارد چقدر برای بهبود اوضاع World of Warcraft تلاش کرده.

2) Final Fantasy 14

Final Fantasy 14 وقتی که عرضه شد، به قدری مشکل داشت که تیم سازنده نمی‌دانست باید از کجا پروژه رفع مشکلات را استارت بزند. جدای از تصمیمات بازاریابی اشتباه، کار با موتور گرافیکی Final Fantasy 14 به شدت سخت و پیچیده بود. برای همین تیم سازنده مجبور شد بیخیال هر چه که تا آن لحظه ساخته بود بشود و همه چیز را از نو طراحی کند. بازی سه سال بعد از تاریخ عرضه اصلی، دوباره و تحت عنوان Realm Reborn لانچ شد و نسبت به نسخه اورجینال پیشرفت چشمگیری داشت.

1) No Man's Sky

محال است کسی لانچ فاجعه بازی No Man's Sky را یادش برود. جدای از ایرادات ریز و درشت بازی، No Man's Sky انگار هیچ شباهتی به چیزی که در تریلرهایش دیده بودیم نداشت. خریداران بازی به خاطر دروغ‌هایی که هلو گیمز به خوردشان داده بود، به شدت شاکی بودند. از همه بدتر اینکه، تیم سازنده حتی پاسخ شکایت‌های به حق خریداران بازی را هم نمی‌داد و همین موضوع شدت خشم آن‌ها را بیشتر هم کرده بود. با تمام این اوصاف اما هلو گیمز به شکل غیرقابل باوری همه چیز را جبران کرد. آپدیت Foundation، یک معجزه برای No Man's Sky به حساب می‌آمد و بازی پس از دریافت آن، تازه به چیزی که هلو گیمز نشانمان داده بود، نزدیک شد. با این حال، هلو گیمز نمی‌خواست که صرفا جبران کرده باشد، بلکه آن‌ها می‌خواستند No Man's Sky به چیزی که حقش هست برسد. برای همین با انتشار به‌روزرسانی Atlas Rises، آنقدر محتوا و ویژگی‌های مختلف به بازی اضافه کردند تا حتی افرادی هم که از بازی ناامید بودند برای خریدش ترغیب شوند.

خب این هم از ۱۰ لانچ ناموفق بازی های بزرگ. نظر شما چیست؟ دوست دارید مطلب بعدی تاپ ۱۰ ما در مورد چه موضوعی باشد. حتما نظرات خود را در بخش کامنت‌ها برایمان بنویسید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (33 مورد)
  • ABOLFAZL13
    ABOLFAZL13 | ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰

    سلام یه سوال داشتم میخواستم اینجا بپرسم
    من وقتی با موبایل به مودم وصل میشم مینویسه
    (ورود به شبکه wi-fi) نمیدونید مشکلش چیه؟

  • ABOLFAZL13
    ABOLFAZL13 | ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰

    سلام یه سوال داشتم میخواستم اینجا بپرسم
    من وقتی با موبایل به مودم وصل میشم مینویسه
    (ورود به شبکه wi-fi) نمیدونید مشکلش چیه

  • Mahan_Oltran
    Mahan_Oltran | ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰

    سلام عااااالللللییییی حرف نداری نیما ????

  • نیما فرشین
    نیما فرشین | ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰

    ایشالا که درست میشه به زودی. ممنون که صبوری می‌کنین.

  • W8T8F
    W8T8F | ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰

    یک سوال سایت برای شما هم باگ داره یا فقط برا من اینجوریه

  • Mohsen2288
    Mohsen2288 | ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰

    عالی بود???

    • نیما فرشین
      نیما فرشین | ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰

      خیلی مخلصم.

  • Kenzo tenma.
    Kenzo tenma. | ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰

    Ali-hassanvand اره وضع سایت خیلی خرابه از مشکلات فنی بگیر تا همین ماجرای پروفایل و سیستم تایید....

  • Ramin-abysswalker
    Ramin-abysswalker | ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰

    فکر جای ویچر 3 خالیه. روزای اول عرضه افتضاح بود

    • نیما فرشین
      نیما فرشین | ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰

      باز ویچر ۳ رو میشد تحمل کرد به نظرم.

  • Hhd
    Hhd | ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰

    ببخشید اشتباه شد نظرم رو اول فرستادم سایت زد نیومده دوباره فرستادم

  • Hhd
    Hhd | ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰

    .راستی من از کجا میتونم دارک سولز 1 رو دانلود کنم چون از هر سایت کرکی که میریزم اجرا نمیشه ایراد هم از سیستم من نیست بازی میخوره به سیستمم میشه بگید که از کجا دانلود کنم. یا فقط یه راه وجود داره اونم خرید اورجیناله؟

    • Ramin-abysswalker
      Ramin-abysswalker | ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰

      نه همه سایتا ریمسترش هست کرک دانلود کن اگر ورژن اصلی رو گرفتی پاکش کن چون پورتش رو pc داغونه حتما ریمستر بریز.

    • Kenzo tenma.
      Kenzo tenma. | ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰

      سایت gaming master
      من که از اینجا هر بازی که گرفتم درست و بدون مشکل بوده
      شما هم یه بار از اینجا دانلود کنید شاید درست شد

    • W8T8F
      W8T8F | ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰

      سی دی کرک شده رو بخر ( مثل خودم )

  • Hhd
    Hhd | ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰

    راستی من از کجا میتونم دارک سولز 1 رو دانلود کنم چون از هر سایت کرکی که میریزم اجرا نمیشه ایراد هم از سیستم من نیست بازی میخوره به سیستمم میشه بگید که از کجا دانلود کنم. یا فقط یه راه وجود داره اونم خرید اورجیناله؟

  • seyedhossein
    seyedhossein | ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰

    ده تا از بهترین زره‌ها در بازی ها

    • نیما فرشین
      نیما فرشین | ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰

      هممم میتونه باحال باشه.

  • seyedhossein
    seyedhossein | ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰

    ده تا از بهترین زره در بازی ها

  • SepehrMkl
    SepehrMkl | ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰

    من هیچکدومو به اندازه No Man’s Sky نمیتونم درک کنم
    هیچوقت یادم نمیره اون روزایی که همه راجع بهش حرف میزدن و با تریلراش مقایسه میکردن و کلی بد و بیراه میگفتن....درسته همه این بازیا برگشتن ولی همین که روز عرضه شونو خراب کردن خیلی تاثیر بدی گذاشت رو بازی و طول کشد تا درست شه

    • نیما فرشین
      نیما فرشین | ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰

      ولی واقعا پای بازیشون وایسادن. الان واقعا بازی جالبی شده.

  • Hhd
    Hhd | ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰

    عالی بود ولی خب با این وضع اینترنت و تحریم و فیلتر و سیستم ضعیف و قیمت بازی آدم روش نمیشه آنلاین بازی کنه:(((

    • نیما فرشین
      نیما فرشین | ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰

      چی بگم والا.

  • Hhd
    Hhd | ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰

    چه عجب : گذاشتی راستی اون یارو که استوری از نیما فرشین گذاشت و به تو کامنت داد تو اینستاگرام من بودم

    • Hhd
      Hhd | ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰

      آوووووووو(با لحن بامشاد پهن فر)

  • John
    John | ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰

    عالی بود نیما جان دمت گرم یه زره با دیدن جی تی ای انلاین تعجب کردم در کل مقاله جالبی بود

    • W8T8F
      W8T8F | ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰

      ذره

    • نیما فرشین
      نیما فرشین | ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰

      آره ولی واقعیه. راکستار خیلی پای بازی وقت گذاشت تا این چیزی شده که الان بازی میکنیم.

  • ROCKGAMER
    ROCKGAMER | ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰

    اصلا باورم نمیشد gta online توش باشه

    • نیما فرشین
      نیما فرشین | ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰

      خود راکستارم اولش باور نمی‌کرد :))

  • The-ronin
    The-ronin | ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰

    خیلی از این بازی ها الان جزو بهترین ها هستن.ادم باورش نمیشه یه روزی فاجعه بودن!

    • نیما فرشین
      نیما فرشین | ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰

      نشون میده اگه تیم‌های بازی‌سازی پای بازی‌هاشون وایسن نتیجه همیشه خوب خواهد بود.

      • The-ronin
        The-ronin | ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰

        یعنی به نظر شما اقا نیما سایبر پانک هم میتونه برگرده؟

مطالب پیشنهادی