ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از ویجیاتو انتخاب کنید.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
اصلا راضی نیستم
واقعا راضی‌ام
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر ویجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بازی Ghost of Tsushima
اخبار و مقالات

کارگردان Ghost of Tsushima از طراحی دوئل‌های بازی می‌گوید

درحالی که طی ماه‌های اخیر شاهد عرضه عناوین بسیار موفق و واقع‌گرایانه‌ای از لحاظ گیم پلی مثل The Last of Us Part 2 بوده‌ایم، بازی Ghost of Tsushima هم به خوبی نتوانسته شاخصه‌های منحصر به‌فرد ...

محمدجواد مبین‌زاده
نوشته شده توسط محمدجواد مبین‌زاده | ۳۰ تیر ۱۳۹۹ | ۱۸:۳۱

درحالی که طی ماه‌های اخیر شاهد عرضه عناوین بسیار موفق و واقع‌گرایانه‌ای از لحاظ گیم پلی مثل The Last of Us Part 2 بوده‌ایم، بازی Ghost of Tsushima هم به خوبی نتوانسته شاخصه‌های منحصر به‌فرد و حیرت‌انگیزی به مخاطبان خود معرفی کند.

با اینکه حالت Photo Mode این بازی تمرکز عجیبی روی زیبایی بصری Ghost of Tsushima دارد، منتقدان از گیم پلی آن نیز تمجید بسیاری به عمل آورده‌اند. و حالا که بازی بالاخره عرضه شده، توسعه‌دهندگان و کارگردانان ساکرپانچ پروداکشنز بیشتر از همیشه راجع به جزئیات اثر خود حرف می‌زنند.

تا امروز بیشتر مصاحبه‌های توسعه‌دهندگان راجع به داستان و روایت بازی بوده اما کارگردانان خلاق همچنین راجع به مکانیزم‌های گیم پلی Ghost of Tsushima نیز صحبت کرده‌اند. نیت فاکس کارگردان خلاق ساکرپانچ اخیرا طی یک مصاحبه با وب‌سایت کامیک بوک از گیم پلی بازی جدید استودیو گفته است.

به گفته او، تیم سازنده می‌خواسته نبردهای Ghost of Tsushima را طوری طراحی کند که در کنار اکشن سامورایی و فوق‌العاده‌ آن، پیش از مبارزه شاهد یک اتمسفر آرام نیز باشیم. فاکس همچنین تاکید کرد که هر نبرد حال و هوای خودش را دارد و هر دشمن سبک مبارزه متفاوتی در پیش می‌گیرد.

کارگردان خلاق ساکرپانچ راجع به «گره خوردن شمشیرها» نیز صحبت کرد؛ زمانی که شمشیر بازیکن و حریف برای چند ثانیه روی هم گیر می‌کند و مکثی کوتاهی در بازی وجود دارد. به عقیده فاکس این مکانیزم به ساکرپانچ اجازه داده تا آن‌ها میان شخصیت اصلی بازی و دیگر کاراکترها رابطه ایجاد کنند.

در هرحال همین صحنه‌ها کمک می‌کند بازیکن بفهمد چرا Jin وارد این نبردهای مرگبار می‌شود. و با اینکه توسعه‌دهندگان این «گره خوردن شمشیرها» را به خاطر استراحت به بازیکن نگذاشته‌اند، فاکس خوشحال است که آن‌ها می‌توانند هر چند دقیقه یک بار نفسی تازه کنند.

در نهایت باید گفت که بازی Ghost of Tsushima توانسته تفاوت‌های جالب و قابل‌توجهی با دیگر عناوین AAA پیدا کند و حالا یکی از بازی‌های موفق و محبوب پلی استیشن 4 محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • mdk84
    mdk84 | ۳۰ تیر ۱۳۹۹

    به نظر من Ghost of Tsushima یکی از بهترین بازی های PS4 هست. هم داستان متفاوتی روایت میکنه و ما ذهنیت کمی درباره اش داریم، هم اینکه در زمینه گرافیک و طراحی محیط و… خیلی خوب کار کرده.
    همچنین برای اولین بار (به نظرم) مکان های مهم در نقشه نشان داده نمیشن و باید از باد راهنما یا جهت غلتیدن برگ ها روی زمین کمک گرفت و به اون مکان رسید. در نوع خودش واقعا این قابلیت جالبه

  • mehran sb
    mehran sb | ۳۰ تیر ۱۳۹۹

    در سه خط اول.. به خوبی‌ نتوانسته یا به خوبی‌ توانسته؟

    • mdk84
      mdk84 | ۳۰ تیر ۱۳۹۹

      به نظرم اشتباه تایپی شده باید می نوشتن «به خوبی توانسته» چون با بقیه جمله جور در نمیاد

      • mehran sb
        mehran sb | ۳۱ تیر ۱۳۹۹

        منم فکر می‌کنم حق با شماست. شخصا مثل عقاب نشستم همه اخبار ghost of tsushima رو پیگیری می‌کنم که بفهمم واقعا ارزش هزینه کردن رو داره یا نه. برای همین خیلی‌ دقت می‌کنم. نویسنده هم که کلا به جای روشن کردن این مساله، دایورت کرد رو یجا. البته مهم نیست.

        • VIN
          VIN | ۳۱ تیر ۱۳۹۹

          بنظر من جزو ۵ تا انحصاری قدرتمنده تا بحال. اصلا از دستش نده هر لحظه ش قشنگه و بدجور غرق بازی میشی. بخر و لذتش و ببر

          • mehran sb
            mehran sb | ۳۱ تیر ۱۳۹۹

            نگاه خودمم بهش مثبته. ممنونم از اینکه منو راهنمایی‌ کردی و خیلی‌ خالصانه نظرت رو گفتی‌.

مطالب پیشنهادی