ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از ویجیاتو انتخاب کنید.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
اصلا راضی نیستم
واقعا راضی‌ام
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر ویجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار و مقالات

اگر Halo Infinite می‌خواهد موفق باشد باید این ۴ موضوع را رعایت کند

343Industries می‌خواهد هر موقع Halo Infinite را دیدید به یاد Halo: Combat Evolved بیافتید. تا به حال باکس آرت بازی را دیده‌اید؟ بازآفرینی عمدی و موفقی از باکس آرت سال ۲۰۰۱ نسخه اول است. بخش ...

تیم ویجیاتو
نوشته شده توسط تیم ویجیاتو | ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۹:۴۵

343Industries می‌خواهد هر موقع Halo Infinite را دیدید به یاد Halo: Combat Evolved بیافتید. تا به حال باکس آرت بازی را دیده‌اید؟ بازآفرینی عمدی و موفقی از باکس آرت سال ۲۰۰۱ نسخه اول است. بخش پایینی حلقه‌ی جهان هیلو، بهترین اسکای‌باکس بازی‌های ویدیویی، به‌زیر تپه‌های سرسبز و طبیعتی که زمینی مصنوعی به وجود آورده کشیده می‌شود. رد سوخت فضاپیماها بالای سر مسترچیف، نشان‌دهنده یک اکشن سندباکس است و یک مونولیت خاکستری عجیب بدون هیچ توضیحی که شنیده باشیم در زمینه تصویر قرار گرفته. در مرکز همه این‌ها، خود چیف، جانِ محبوب ماست.

پس که اینطور. بیایید یک بار دیگر Halo: Combat Evolved را در دنیایی نیمه باز و دشمنانی وحشی تجربه کنیم. اگر ۳۴۳ چنین هدفی دارد، باید فراتر از شوتینگ بازی عمل کند. باید المان‌های کلیدی Halo: Combat Evolved را بچیند و همان‌ها را دوباره با دقت تکرار کند. بعضی از این المان‌ها را در ادامه به شما می‌گویم:

انفجارها

در بسیاری از شوترهای مدرن، کاملا امکان‌پذیر است که مسیر داستانی بازی را بدون پرتاب یک نارنجک به پایان برسانید و در حالی که شما درگیر سیستم‌های جذاب بازی شده‌اید، دکمه R1 خاک می‌گیرد. در هیلو کلاسیک، نارنجک انفجاری معمولی غیرقابل چشم‌پوشی بود.

نارنجک پلاسمایی که هدیه کاوننت‌ها (دشمنان اصلی بازی) به ما می‌رسید، به قربانی‌اش می‌چسبید و تا لحظه انفجار رهایشان نمی‌کرد. نارنجک‌ها حتی پس از مرگ صاحبانشان هم سر جایشان باقی می‌ماندند و منتظر فرصتی برای خودنمایی بودند. یا وقتی پای Flood (نوعی از دشمنان در بازی) وسط می‌آمد تا جنازه‌ها را دوباره به حرکت وادارند و آن‌ها را به سمت شما پرتاب کنند تا زنجیره‌ای از انفجارها رقم بخورد.

همه این‌ها نشانگر رویکرد سیستماتیک بانجی در ساخت شوتر سندباکس بود تا هر المانی بتواند المان دیگری را به حرکت بیاندازد. گاهی اوقات در یک فضای باز این اتفاقات بین چند گروه دشمن و انفجارها در هر گوشه رخ می‌داد و گاهی هم مستر چیف در یک راهرو باریک با حجم عظیمی از انفجارها روبرو بود.

با هیلو اینفینیت، این خطر وجود دارد که 343 آنقدر فضا را باز نگه دارد که هیچگاه دو المانی با یکدیگر تلاقی نداشته باشند. اما برای درس گرفتن مثال‌های خوبی برای این استودیو وجود دارد: Bearth of the Wild. آخرین زلدای سه بعدی نینتندو در انجام این کارها در دنیای بازش عالی بود. در هیلو اینفینیت، بروت‌ها (دشمنان انسان پیکر و درشت بازی) می‌توانند گرانت‌ها (دشمنان کوچک و ضعیف‌تر) را بردارند و به سمت شما پرتاب کنند؟ این اتفاق خوبی است.

کمدی

بانجی هیچوقت در زمینه نوشتن سیتکام‌های تعاملی فعالیت نکرد اما Combat Evolved بسیار بامزه بود. گرانت‌ها با جیغ‌های مسخره و بزدلانه در حالی که بازوان کوچک فضاییشان را تکان می‌دادند. میان‌پرده‌ها و دیالوگ‌ها هم به نوعی تفاوت و کنتراست بین مسترچیف به عنوان یک شخصیت برجسته و سربازهای عادی و معمولی را در هر دو طرف جبهه پر می‌کرد.

از زمان Combat Evolved، قصه Halo برای طرفداران قداست پیدا کرده و منجر به این شده که توسعه‌دهنده‌ها این سری بازی را با رویکردی متفاوت از بانجی بسازند. امید من این است که در Infinite، استودیو ۳۴۳ فرای احترام به Combat Evolved را ببیند، متوجه شود چه چیزی مسخره و بامزه بود و مطابق آن داستان اینفینیت را بنویسد.

فضای تریلر بخش داستانی اینفینیت به سادگی قابل تشخیص نبود. دشمن جدید بازی یعنی Escharum قرار بود صحنه‌ای ترسناک را در انتهای تریلر رقم بزند ولی خندیدن به آن ساده‌تر بود. حالا معلوم نیست که آیا اصلا قرار بود از هنرنمایی او بترسیم یا بخندیم... یا چی؟

حرکت در محیط

مستر چیف همیشه در محیط بازی شناور بوده و هست. این حس را از راه رفتن و پریدن می‌شود دریافت کرد، از سوار بنشی شدن و راندن ماشین روی زمین هم می‌شود چنین حسی را گرفت. استفاده از گرپلینگ هوک هم باید همین حس شناوری را داشته باشد، انگار که با مستر چیف دارد DOOM را زیر آب بازی می‌کنید.

این یکی از مهم‌ترین مولفه‌های هیلو است و گیم‌پلی بازی را تبدیل به یک روند شناور و لذت‌بخش می‌کند. اگر گرپلینگ هوک و مکانیک‌های جدید چنین حسی را با خود نداشته باشند، آن چیزی که باید بشوند نخواهند شد.

معما و رازها

وقتی صحبت از دنیای هیلو به میان می‌آید، کار استودیو ۳۴۳ هم سخت می‌شود. با هیلو ۲، بانجی تصمیم گرفت تا وارد تالار کاوننت‌ها شود، نقشه‌ها، صحبت‌ها و سیستم سیاسیشان را برملا کند. بعد از هزاران داستانی که از آن موقع تاکنون منتشر شده، چیزهای کمی است که ما راجع به آن‌ها ندانیم.

در Combat Evolved اما دشمنان همچنان همان دشمنان ناشناخته بودند که در ساختمان‌های خاکستری و معابد زیرزمین پنهان شده‌اند و هیچ از آن‌ها نمی‌دانیم. در عوض بحث پیرامون چیزهای دیگری است که چیف در صدد شناخت آن‌ها است.

این حس رمزآلود در مرکز خلق اتمسفر Combat Evolved است و می‌شود تاثیر آن را در طراحی محیطی اینفینیت هم دید. وجود برج‌های بلند روی صخره‌ها و بناهای مختلف در چشم‌انداز تصویر چنین چیزی را نشانمان می‌دهد. کاری که ۳۴۳ احتمالا نمی‌تواند انجام دهد خلق راز و رمزهای جدید در دنیای بازی است چون ما همین حالا همه چیز را می‌دانیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • Reza_Dark
    Reza_Dark | ۲۰ مرداد ۱۳۹۹

    عالی بود مقاله دمتون گرم??

  • m.n1383141
    m.n1383141 | ۱۳ مرداد ۱۳۹۹

    کمدی

  • PlagroundGames
    PlagroundGames | ۱۲ مرداد ۱۳۹۹

    من نه میخوام تا اومدن اینفینیت هایپ بشم نه نا امید
    ترجیح میدم بشینم ببینم چی پیش میاد
    343 با نسخه 4 یه داستات خفن رو نشونمون که به رابطه ی شخصی تر مسترچیف میپرداخت
    و با هیلو 5 یه بخش مولتی باحال
    حالا میتونه از تجربیاتش استفاده کنه
    یام ب. ر. ی. ن. ه تو بازی

    • PlagroundGames
      PlagroundGames | ۱۲ مرداد ۱۳۹۹

      شمام بزار بازی بیاد بعد زیر هر پست گرافیک بازی رو ترول کن

    • Avowed
      Avowed | ۱۲ مرداد ۱۳۹۹

      دقیقا

  • Halo-Reach
    Halo-Reach | ۱۲ مرداد ۱۳۹۹

    نکته ۵
    یک بازی در حد halo 2
    Halo 2 برای من برترین نسخه سریه
    عالیه
    همین الان هم دارم بازیش میکنم
    کاتسین های بازی بیش از حد واقع گرایانه هستند
    سیستم شوتینگ و گیمپلی انگار برا همین سالهاست(در صورتی که بازی برا سال ۲۰۰۴ هست)
    از همه با حال تر شوخی ها و ابهت اون یارو فرمانده سیاه پوسته سیگار به دسته هست ?
    مسترچیف هم ابهت همیشگی رو داره
    بخش مولتی هم که نگم کی حالت و نقشه
    خیلی به این باز امیدوارم
    امیدوارم بتزکونه

  • sam-fisher
    sam-fisher | ۱۲ مرداد ۱۳۹۹

    گرافیک البته انتظار گرافیک شاهکار نداریم ولی دیگه گرافیک دمو نوبر بود

    • witcherpunk
      witcherpunk | ۱۲ مرداد ۱۳۹۹

      چون ترولی دیس میدن عزیز

    • PlagroundGames
      PlagroundGames | ۱۲ مرداد ۱۳۹۹

      خدایی تا قبل از دمو به سونی فنا میگفتی 500 میلیون دلاره کلی دلیل مدرک میاورد که نیست
      الان همونا با کله قبول کردن
      باز بهشون میگی ترول بر میخوره

    • Amir M
      Amir M | ۱۳ مرداد ۱۳۹۹

      خوبه داستان لست اف اس از همه ما بهتر بلدی و اینم بگم برای درک بازی باید سنت بالای 18باشه و تا اون موقع میتونی از بهترین شوتر تاریخ رو قوی ترین کنسول تاریخ لذت ببری.انیمیشنش هم چند وقت دیگه میسازن.

مطالب پیشنهادی