ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از ویجیاتو انتخاب کنید.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
اصلا راضی نیستم
واقعا راضی‌ام
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر ویجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار و مقالات

در دو سال گذشته بر Sea of Thieves چه گذشت؟

تقریبا دوسال قبل Sea of Thieves محصول استودیو ریر (Rare Studio) به عنوان اولین بازی انحصاری 2018 مایکروسافت معرفی شد. Sea of Thieves یک بازی آنلاین سبک ماجراجویی با محوریت دزدان دریایی است که با ...

شیرین منظری
نوشته شده توسط شیرین منظری | ۳۱ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۹:۰۰

تقریبا دوسال قبل Sea of Thieves محصول استودیو ریر (Rare Studio) به عنوان اولین بازی انحصاری 2018 مایکروسافت معرفی شد. Sea of Thieves یک بازی آنلاین سبک ماجراجویی با محوریت دزدان دریایی است که با ایده‌هایی نو و منحصر به فرد و با تمرکز بر بازی جمعی برای ایکس باکس وان و پی‌سی منتشر شد و تا دوماه قبل که سرانجام برروی پلتفرم استیم قرار بگیرد، همچنان صرفا در انحصار فروشگاه مایکروسافت باقی مانده بود.

با وجود این که Sea of Thieves به علت تبلیغات گسترده و محتوای نوین و با وجود قیمت نسبتا بالای 60 دلاری توانست در ماه‌های ابتدای عرضه، عنوان «سریع‌ترین فروش یک IP جدید فرست پارتی در نسل هشتم برای ایکس باکس وان» را از آن خود کند، این روند بعد از مدتی نزولی شد و در نهایت محصول نهایی نتوانست مطابق انتظارات ظاهر شده و امتیاز مناسبی از منتقدین دریافت کند.اما چرا عنوانی که توانسته بود پیش از عرضه کاربران را این چنین به وجد آورد در آستانه تبدیل شدن به یک شکست برای مایکروسافت بود؟

Sea of Thieves عنوانی بود با ایده اولیه نو و پتانسیل بالا که به علت کمبود محتوای کافی و سرگرم کننده، عدم وجود هدف گذاری مشخص و همچنین نبود سیستم لول آپ متمرکز، نتوانست آنطور که پیش از عرضه انتظار می‌رفت برای پلیرها به محتوایی درگیر کننده برای طولانی مدت تبدیل شود.

اولین ضعفی که به عنوان پلیر با آن برخورد می‌کردید کمبود محتوا بود، به طوری که بعد از چند ساعت و به پایان رساندن چند ماموریت روند بازی به شدت تکراری و فرسایشی می‌شد؛ در واقع محتوای بیشتری برای ارائه وجود نداشت و از آنجایی که تمرکز این عنوان بر بازی جمعی بود، اگر به تنهایی به این ماجراجویی می‌پرداختید این روند تکرار فرسایشی شدت می‌یافت. در مقابل پاداش ماموریت‌ها ناعادلانه و ناامید کننده بود. آیتم‌ها و کازمتیک‌های زیادی در این بازی وجود نداشت اما تهیه همان تعداد محدود هم با پاداش‌ ناعادلانه ماموریت‌های بازی دشوار بود.

ضعف در سیستم لول بندی هم از دیگر مواردی بود که پلیرها را نسبت به بازی دلسرد می‌کرد، در Sea of Thieves عملا چیزی تحت عنوان رنکینگ و هدف گذاری مشخص وجود نداشت و از طرفی هیچ تنبیهی هم برای پلیرهای خاطی وجود نداشت. این وضعیت بازی کردن بدون دستاورد در نهایت پلیر را نسبت به بازی دلسرد و در طولانی مدت بی‌میل می‌کرد.

از طرفی دیگر بازی دارای مشکلات و ضعف قابل توجهی در سمت سرور و همچنین عملکرد فنی نیز بود که به مرور و در طی دوسال گذشته تا حدی رفع شده‌اند، اما همچنان در نقطه قابل قبول نیست؛ و اگر سری به بخش نظرات استیم این بازی بزنید متوجه کلافگی کاربران نسبت به مشکلات فنی فراوان خواهید شد.

محیط بازی Sea of Thieves

با وجود وارد بودن اشکالات مذکور، Sea of Thieves به هیچ عنوان یک بازی ضعیف نبود بلکه عنوانی بود متوسط با پتانسیل بسیار بالا که می‌توانست شما و دوستانتان را با سیستم شبیه ‌سازی به شدت واقع گرایانه، موسیقی و افکت‌های صوتی خوب، گرافیک بصری بسیار زیبا و هنری و همچنین نورپردازی عالی برای ساعت‌ها غرق در دنیای فانتزی و جذابی می‌کرد که در آن می‌بایست معماها را حل کنید، گنج پیدا کنید و کشتی خود را از حمله سایر دزدان دریایی، کشتی ارواح و هیولاهای دریا مصون نگه دارید.

با اینحال بسیاری منتقدان Sea of Thieves را بازیی با ایده خوب و پیاده سازی ناامید کننده توصیف می‌کردند و معتقد بودند محتوای بازی ارزش 60 دلار را ندارد و این عنوان اگر تحولی قابل توجه در سیستم محتوایی خود به وجود نیاورد در دراز مدت توانایی حفظ و جذب مخاطب را نخواهد داشت و در نهایت از عرصه رقابت خارج خواهد شد.

و حالا بعد از دوسال، Sea of Thieves که توانسته بود از ابتدای سال ۲۰۲۰ بیش از پنج میلیون مخاطب جدید بدست آورد، ماه گذشته شکستن مرز ۱۵ میلیون کاربر فعال خود را جشن گرفت و توانست خود را در لیست عناوین پرفروش استیم و فروشگاه مایکروسافت جای دهد. هنوز نمیتوان Sea of Thieves را عنوانی بی‌نقص دانست اما با وجود اینکه این بازی در ابتدای انتشار خود عملکردی چندان موفق نداشت، با گذر زمان رفته رفته بهتر و در زمینه‌ محتوا بهبودهایی چشم گیر یافته است.

محیط بازی Sea of Thieves

در طی یکسال گذشته استودیو ریر تلاش کرده با آپدیت‌ و پچ‌های مناسب و به جا، افزایش محتوای سرگرم کننده، ماموریت و معماهای جدید، افزودن بخش داستان محور در قالب Tall tale، افزودن و بهبود سیستم مبارزه، برگزاری رویدادهای ماهیانه و همچنین افزایش آیتم‌های قابل خرید که شامل اسکین، ایموت و حتی حیوان خانگی می‌شوند، خواسته‌های پلیرها رو تا حد زیادی پاسخگو باشد و Sea of Thieves را بیش از پیش به عنوانی سرگرم کننده و جذابی که در ابتدا انتظار می‌رفت نزدیک کند. همچنین سال گذشته یک مود جدید مبارزه به بازی اضافه شد که پلیرهای زیادی را به خود سرگرم کرده است و میتوان انتظار داشت در دراز مدت شاهد مودهای جدید و تحول ویژه در سیستم مبارزه این بازی باشیم.

در مجموع همچنان Sea of Thieves را نمی‌توان یک عنوان درخشان و فوق العاده نامید و بنظر هنوز از تمامی پتانسیل و ظرفیت این ایده جذاب به شکل کامل بهره برداری نشده و همچنان ایراداتی به سیستم لول بندی و محتوای آن باقی است، با این حال Sea of Thieves  یک تجربه بشدت سرگرم کننده و دوست داشتنی در سبک و سیاقی متفاوت است که کاربران را وادار به تمرین کار تیمی و ارتباط برقرار کردن می‌کند؛ که قطعا این تجربه با همراهی دوستان برروی عرشه لذت بخش‌تر خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (14 مورد)
  • GeTk2m
    GeTk2m | ۱ شهریور ۱۳۹۹

    به نظرت اونجایی که گفتی مود‌های جدیدتر میاد اگه اجازه بده که به 3rd party ها با API گیم به صورت آزاد دسترسی داشته باشند و اگه خوب بود وارد گیم بشه چیه ؟؟

    • شیرین منظری
      شیرین منظری | ۱ شهریور ۱۳۹۹

      راستش فکر نمیکنم جالب بشه، اضافه کردن مودهای مبارزه در نهایت ما رو از روایت اصلی بازی که محوریتش زندگی دزد دریاییه دور میکنه. دقیقا پوینت بازی تجربه کردن و شبیه سازی این زندگیه.

  • متولی
    متولی | ۳۱ مرداد ۱۳۹۹

    رو استیم هم ریجنم آرژانتین لاک شده روی ایکسباکس ارزونتره؟

    • شیرین منظری
      شیرین منظری | ۳۱ مرداد ۱۳۹۹

      روی استیم ریجن ترکیه میتونی ارزونترین حالت برای همیشه بخریش، یا اگه موندی رو آرژانتین برات کسی ترکیه بخره گیفت کنه. اما اگه میخوای صرفا امتحان کنی یا نمیخوای اونقدر هزینه کنی گیمپس ایکس باکس برای پی‌سی بگیر که ماهیانه یه مبلغ ناچیزیه و کنارش کلی بازی دیگه هم دسترسی داری.

  • Mahan
    Mahan | ۳۱ مرداد ۱۳۹۹

    سلام یه سوال لطفا جواب بدین من یک ایکس باکس وان اس میخوام بگیرم کپی خور یعنی به اینترنت نمیشه وصل شد حالا سوال من اینه این بازی بخش آفلاین یا استوری مود داره که آفلاین باشه (قیمتش هم ۶۰ دلار نباشه)

    • شیرین منظری
      شیرین منظری | ۳۱ مرداد ۱۳۹۹

      سلام، نه متاسفانه اصلا بخش آفلاینی نداره و دقیقا پوینت بازی تو همین آنلاین بودن و تعامل کردنشه و حتی همون محتوای داستانیش هم باید آنلاین و به کمک سایر دزد دریایی‌ها انجام بشه. اگه امکانش رو داری گیمپس روی پی‌سی ارزونترین راهه و نیازی هم نیست 60 دلار بدی.

  • shadowwarior22
    shadowwarior22 | ۳۱ مرداد ۱۳۹۹

    دلم میخواد چنتا رفیق پایه داشته باشم بعد این بازیو بگیریم هر شب تا صبح یکسره با هم بازی کنیم و حال کنیم ! ولی نه تو این زمونه میشه به کسی گفت " رفیق " نه پول خریدنش هست :|
    از همون سالی که اومد قشنگ معلوم بود که قراره حسابی با اپدیتا میزونش کنن دمشون گرم .

    • شیرین منظری
      شیرین منظری | ۳۱ مرداد ۱۳۹۹

      استیم ریجن ترکیه!

      • shadowwarior22
        shadowwarior22 | ۳۱ مرداد ۱۳۹۹

        ریجن ارژانتینم ولی بازم پولشو ندارم xD

        • شیرین منظری
          شیرین منظری | ۳۱ مرداد ۱۳۹۹

          خب وقتی پولش رو داشتی بیا ما اسکوادش رو داریم باهم بازی کنیم XD

    • shadowwarior22
      shadowwarior22 | ۳۱ مرداد ۱۳۹۹

      ای بابا مهران جان اولین باره که بهت دیس لایک میدم ! داداش ما ازوناش نیستیم -_-
      وقتی هم میگم رفیق منظورم رفیقه درست و حسابیه ، کسی که حاضر باشه تو اوج بدبختی هم هواتو داشته باشه نه به اصطلاح فقط مگس دو شیرینی باشه .

      • shadowwarior22
        shadowwarior22 | ۳۱ مرداد ۱۳۹۹

        دوست اونور ابی زیاد دارم اکثرا هم با مرام ! یکیشون چن وقت پیش واسم نسخه سال shadow of mordor رو خرید یکی دیگشونم دو سه سال پیش برام پابجی گرفت دمشون گرمه . ولی امان از بی پولی :|>

  • Saman
    Saman | ۳۱ مرداد ۱۳۹۹

    کمتر از یکساله که دارم این گیمو بازی میکنم ، فوق العاده سرگرم کننده و لذت بخشه.
    بدور از تنش های مرسوم بازیهای آنلاین

  • MrXAliF22f1gpm
    MrXAliF22f1gpm | ۳۱ مرداد ۱۳۹۹

    فوق العادست . من خیلی دوسش دارم . حالا تو لیست خرید هم هست ‌.

مطالب پیشنهادی