اگر فورتنایت را بخاطر شرایط متفاوت گیمپلی و وابستگی بیش از حد به سیستم ساخت و ساز کنار بگذاریم، به اسامی چشمگیر دیگری جز ایپکس لجندز در دنیای بتل رویالهای فانتزی برنمیخوریم. بیشتر عناوینی که در این دستهبندی قرار میگیرند با استقبال گسترده مخاطبین روبهرو نشدهاند. اما ایپکس لجندز متفاوت است. تقریبا دو سال را بدون رقیب طی کرده تا امروز با رقیبی گردن کلفت روبهرو شود. یوبیسافت با هایپر اسکیپ وارد بازی شده و قصد دارد ایپکس لجندز را از تخت سلطنت پایین بکشد.
وقتی از رقابت صحبت میکنیم طبیعی است که بحث را وارد فاز مقایسه کنیم. اگر گفته میشود هایپر اسکیپ جدیترین رقیب ایپکس لجندز است، انتظارات ما بالا میرود. از طرفی هایپر اسکیپ را یوبیسافتی ساخته که سالیان سال در ساخت بازیهای اکشن تجربه جمع کرده. گرچه چند سال گذشته اتفاقات خوبی برای این استودیو نامدار نیفتاده و هرکدام از آیپیهای آن با شکست مواجه شدهاند، اما هیچوقت نمیتوان یوبیسافت را دست کم گرفت. آن هم در سبکی که امروز سه سال از تولدش میگذرد و عناوینی مانند پابجی و فورتنایت ستونهایش را محکم را در زمین فرو کردهاند.
یوبیسافت سادهترین مسیر را برای ساخت یک بتل رویال بینقص پیش رو داشت. فارغ از بحث تجربه، دیگر چیزی نیست که درخصوص بتل رویال ندانیم و نتوانیم واکنش کاربران را نسبت به آن پیشبینی کنیم. میدانیم که بسیاری از کاربران با فضای فانتزی و گیمپلی پیچیده فورتنایت ارتباط برقرار نمیکنند، از گیمپلی خشک و زمان بیهودهای که صرف لوت کردن و فرار کردن از زونها در پابجی میشود متنفرند، از حجم زیاد آپدیتها و پچهای وارزون ناراضیاند و... . فرمول ساخت یک بتل رویال بینقص مشخص است. کافی است همان چیزی که کاربران میخواهند را آماده کنی و تمام.
یوبیسافت این فرمول ساده و طلایی را در اختیار داشت. اما چه کرد؟ آن را تبدیل کرد به عنوانی ضعیفی که «هایپر اسکیپ» نام دارد.
در نگاه اول هایپر اسکیپ یک عنوان جذاب و هیجانانگیز به نظر میرسد. شما در شهری مدرن از زمانهای آینده با سلاحهایی نوین و از همه مهمتر گیمپلیی که به تحرک وادارتان میکند با دیگران درگیر میشوید. کارکترها در هایپر اسکیپ خصوصیات خاصی ندارند و صرفه براساس ظاهرشان دستهبندی میشوند. از این رو برای به دست آوردن قابلیتهایی خاص و ایجاد تغییر در گیمپلی، یوبیسافت «هکها» ها را وارد هایپر اسکیپ کرده.
هکها قابلیتهای متنوعی هستند که به شما اجازه میدهند دیواری دفاعی در نقشه بسازید، از دید دیگر کاربرها نامرئی شوید، آرمور یا جیقه ضد گلوله تن کنید و... . هر کاربر میتواند در آن واحد دو هک همراه داشته باشد. پس از هر بار استفاده از هکها میبایست صبر کنید تا زمان استراحتش به اتمام برسد و دوباره قابل استفاده شود. این زمان استراحت را میتوان با فیوز کردن یا ترکیب دو هک یکسان کاهش داد. اما فیوز کردن چیست و به چه دردی میخورد؟
این روزها سیستم لوت کردن کلاسیک بازیهای بتل رویال دیگر طرفداری ندارد. درواقع بازیهای جدید (به جز ایپکس لجندز و پابجی) به سمت انتخاب لود اوت یا سلاحهایی کامل با درجهبندی متفاوت رفتهاند. هایپر اسکیپ نیز جزو این دسته است و ترجیح داده برای جذابتر کردن پروسه لوت کردن از سیستم «فیوز کردن سلاحها و هکها» استفاده کند. این سیستم به شما اجازه میدهد سلاحها و هکهای مشابه را با یکدیگر ترکیب کنید تا لولشان ارتقاء پیدا کند.
بیشتر بخوانید:
ماکسیمم لول برای هر سلاح و هک نیز پنج است. درواقع پس از پنج بار فیوز کردن، هک یا سلاح شما به ماکسیمم قدرت خود میرسد. از این پس هر بار ترکیب کردن یک سلاح ماکسیمم فیوز شده به شما تیر اضافه میدهد و هربار ترکیب کردن هکهای ماکسیمم فیوز شده تایم استراحتش را ریست میکند. هایپر اسکیپ از این دسته خلاقیتها و سیستمهای نوین زیاد دارد. برای مثال زمانی که فردی از یک اسکواد یا گروه سه نفره را بکشید، یک علامت اسکلت پایین صفحه نمایش داده میشود که بیانگر تعداد اعضای باقیمانده از آن اسکواد است.
از طرفی کاربران مانند روند رایج بازیهای بتل رویال از یک سو و با یک هواپیما وارد نقشه نمیشوند. چهار گوشه نقشه محل ورود کاربران است و این کار کمک میکند تا جمعیت به صورت یکسان و پراکنده در نقشه نسبتا بزرگ هایپر اسکیپ بازی را شروع کند. وقتی توجه یوبیسافت به این دسته از مسائل را نگاه میکنیم لذت میبریم. یوبیسافت تلاش کرده تا به هسته اصلی سبک بتل رویال امکانات ویژهای اضافه کند که برخی از معایب قدیمی این سبک را میپوشاند و از طرفی تجربه کاربران را بهبود میبخشد.
هایپر اسکیپ یک کلاف سردرگم است. وقتی وارد دنیای هایپر اسکیپ میشوید با دنیایی از هرج و مرج، عاری از هرگونه چهارچوب و منطق مواجه میشوید. شاید این کلیدیترین دلیلی است که بازیهای شناخته شده در سبک بتل رویال را به کام شکست میکشاند. ایپکس لجندز دقیقا در نقطه مقابل هایپر اسکیپ قرار میگیرد. ایپکس لجندز از گیمپلیی منطقی بهرهمند است که از کنترل خارج نمیشود. حتی با وجود تنوع بالای قابلیتهایی که کارکترهای آن دارند.
اولین مواجهه با هر بازی بتل رویالی در کمال بیاطلاعی و گنگ بودن از شرایط گیمپلی صورت میگیرد. اما هایپر اسکیپ متفاوت است. هایپراسکیپ قابل درک نیست. وقتی میخواهید درگیر شوید با مجموعه از کارکترها روبهرو میشوید که پرواز میکنند، غیب میشوند، ناگهان تبدیل به توپی بزرگ میشوند و به این سو و آنسو میپرند یا در مقابل گلولههای شما مصونیت پیدا میکنند. هایپر اسکیپ مجموعهای از قابلیتهای اضافه است که نیاز به اصلاح دارند. گیمپلی بازی بیش از اندازه دست کاربر را برای حرکت در محیط باز میگذارد و این دقیقا نقطه مقابل چیزی است که در ایپکس لجندز به عنوان استانداردترین بتل رویال فانتزی حال حاضر تجربه میکنیم.
سلاحهای هایپر اسکیپ عاری از هر گونه ریکویل هستند (به جز چند مورد خاص) و ساز و کار برخی آنقدر عجیب است که ترجیح میدهید اصلا سمتشان نروید. درنتیجه تمام کاربران از میان ۱۱ سلاح طراحی شده برای بازی تنها به دنبال پیدا کردن چند مورد خاص هستند و کاری به دیگر سلاحها ندارند. ایپکس لجندز تنوع بالایی در سلاحهای خود دارد و به مرور زمان توانسته آنقدر در میان سلاحهایش تعادل ایجاد کند که در حال حاضر حتی برخی از کاربران با پیستول اتوماتیک بازی که RE45 نام دارد یکدیگر را به خاک و خون میکشانند!
هکها ایده خوبی بودند. ایجاد شرایطی یکسان برای تمام اعضای یک اسکواد میتوانست به بالانستر شدن بازی کمک کند. اما ماهیت این هکها با مشکلی بزرگ دست و پنجه نرم میکند. بجز ۵ یا ۶ مورد، دیگر هکهای بازی کاملا غیرمنطقی و بلا استفادهاند. چه دلیلی وجود دارد حین درگیری ناگهان ببینید هدفتان تبدیل به یک توپ بزرگ میشود و با پرش از این سو به آن سو از دست شما فرار میکند؟ یا فرض کنید مشغول زدن یک نفر هستید و ناگهان برابر گلولههای شما مصون میشود، غیب میشود و در نقطهای دیگر ظاهر میشود یا ناگهان شما و دیگر تیمتان را هالک اسلم میکند!
شاید موارد مشابهی برای ایپکس لجندز نیز وجود داشته باشد (مانند غیب شدن Wraith). اما تفاوت ایپکس با هایپراسکیپ این است که هرکدام از این قابلیتها نقاط ضعفی دارند که باعث میشود استفاده از آنها یک راه فرار صددرصد محسوب نشود. این درواقع به نکتهبینی بازیسازان برمیگردد. اینکه چه ایدههایی در ذهن دارند و برای هر عمل، عکسالعملی دفاعی در نظر میگیرند تا تعادل به هم نخورد. این رویه در ایپکس و برای کارکتر Wraith که مثال زدیم بدین شکل عمل میکند که پیش از نامرئی شدن شما برای مدتی کوتاه نمیتوانید از سلاحهایتان استفاده کنید.
درنتیجه تبدیل به هدفی بیدفاع برای دیگر کاربران میشوید. اما اگر موفق شوید پروسه نامرئی شدن را با موفقیت پشت سر بگذارید، مدت زمان کمی میتوانید از آن استفاده کنید و از طرفی یک رد رنگی پشت سرتان باقی میماند تا نشان دهد به کدام سمت رفتهاید. اما در هایپراسکیپ شما با فعال کردن هک نامرئی شدن ناگهان از دیدهگان همه غیب میشوید. تنها راه دنبال کردنتان صدای نسبتا آرامی است که نشان دهنده نامرئی بودن شماست. شنیدن این صدا در محیط شلوغ بازی عملا غیرممکن است. احساس میکنم این مثال و مقایسه به خوبی سطح تعادل میان قابلیتهای ایپکس و هایپر اسکیپ را به شما نشان میدهد.
اما اگر از بحث گیمپلی بازی هم بگذریم، نمیتوانیم از جلوههای بصری و رنگبندی محیط هایپر اسکیپ به سادگی بگذریم! هایپر اسکیپ دقیقا از همان مشکلی رنج میبرد که فورتنایت در سیزن سومش با آن روبهرو شده. طیف بالای رنگ آبی همراه با رنگبندی سرد و محیط مرده هایپر اسکیپ موجب میشود پس از مدتی کوتاه از حضور در آن خسته شوید. همچنین تشخیص دیگر کاربران در این فضا به شدت سخت است و معمولا استفاده از هک Reveal یا شناسایی بهترین راه برای این کار محسوب میشود.
در نقطه مقابل هایپر اسکیپ باز هم ایپکس قرار دارد که سیزن ششم خود را با شادترین رنگهای ممکن آغاز کرده. طراحی محیط ایپکس که حالا با نقاط شهری و مکانیزه بیشتری همراه است در میان بازیهای ویدیویی فوقالعاده محسوب میشود. بهرحال نباید فراموش کنیم استودیو ریاسپاونی ایپکس را ساخته که شاهکاری به نام Titanfall را در کارنامه خود دارد. خوشبختانه دشمنان در ایپکس حتی از فواصل دور نیز به سادگی قابل تشخیصند. با وجود اینکه برخی کارکترها به شما این قابلیت را میدهند تا با اسکن کردن محیط حضور پلیرهای دیگر را حس کنید، اما نیازی به این کار ندارید. همه چیز پیش روی شماست.
بالاتر ایده شخصیتهایی بدون قابلیت را تحسین کردیم و گفتیم حضور تمام کاربران با شخصیتهایی یکسان به تعادل بازی کمک میکند. اما بهتر است فراموش نکنیم که در این مسیر «شخصیت پردازی» قربانی شده. در حال حاضر شخصیتهای ایپکس لجندز کمیک و پیشزمینه خاص خود را دارند. هرکدام با صداگذاریهایی حرفهای و با کیفیت همراه شدهاند که تجربه بازی را برای کاربر فوقالعاده شیرین میکند. مخصوصا که پیشزمینه این شخصیتها موجب میشود تا نحوه برخورد کردنشان با یکدیگر متفاوت باشد. مثلا Loba از Revenant بخاطر کشتن پدر و مادرش متنفر است و هیچوقت به درستی از او تشکر نمیکند!
این یکی دیگر از خلاءهایی است که هایپراسکیپ شدیدا از آن رنج میبرد. شاید ساده به نظر برسد، اما موجب میشود بازی ماندگاری کمتری در ذهن مخاطب داشته باشد. کمتر با آن ارتباط برقرار کند و درگیرش شود. به شخصه تابلویی از دو شخصیت Caustic و LifeLine روی دیوار اتاقم نصب کردهام، چرا که از شخصیت پردازی فوقالعادهشان خوشم آمده و دوستشان دارم. اما چنین حسی هیچوقت بین کاربران و کارکترهای هایپراسکیپ شکل نمیگیرد، چون خبری از شخصیت پردازی در بازی نیست و مانند فورتنایت نیز با پوستههایی خلاقانه و جذاب برای کارکترها روبهرو نشدهایم تا حداقل آنها در یادمان بمانند.
ریاسپاون یک استودیو کوچک اما فوقالعاده حرفهای است. این استودیو کوچک بجای استفاده از گیم تسترهای معمولی برای بررسی مشکلات و ایجاد تعادل در ایپکس لجندز سراغ بزرگترین استریمرها و پرو پلیرهای دنیا رفت. یکی از این استریمرها Shroud بود که به عنوان خدای بازیهای شوتر شناخته میشود و تمام استریمرها او را میپرستند. نظرات و پیشنهادات این استریمرها به شکلگیری ایپکس لجندز فوقالعاده کمک کرد و موجب شد با یکی از بهترین و روانترین گیمپلیها میان تمام بازیهای شوتر مواجه شویم.
تاثیر استریمرها در پروسه ساخت ایپکس لجندز آنقدر مهم است که حتی پیش از انتشار هر سیزن، تغییرات اعمال شده و لجند (کارکتر) جدید بازی با آنها آزمایش میشود. Shroud در یکی از اولین استریمهایش از سیزن پنجم ایپکس لجندز گفت که قابلیتهای کارکتر Loba (که سیزن پنجم به بازی اضافه شد) کاملا چیز دیگری بود. اما بنا به خواسته تیم تست بازی و البته خود شخص او، قابلیتهای Loba از نو طراحی شد تا چیزی که امروز شاهدش هستیم شکل بگیرد. درواقع دلیل بینقصی ایپکس لجندز استفاده از تجربه افرادی است که به عنوان شغل ثابتشان، روزانه و در بالاترین سطح ممکن بازیهای شوتر را تجربه میکنند.
اما به نظر میرسد یوبیسافت هایپراسکیپ را با چشم بسته ساخته. برخی از نقاط ضعف بازی فوقالعاده مشهودند و یوبیسافت همچنان اجازه داده تا وارد نسخه نهایی بازی شوند. هایپر اسکیپ نیاز به زمان و چندین و چند به روزرسانی بزرگ دارد تا بتواند آن چیزی که ادعایش را کرده برای کاربران به ارمغان بیاورد. تا آن زمان توصیه من به شما این است که ایپکس لجندز را نصب کنید. از تجربه سیزن ششم آن لذت ببرید و فراموش کنید هایپر اسکیپ وجود دارد!
خلاصه بگم که...
هایپر اسکیپ آن چیزی نیست که به نظر میرسد و ادعایش را میکند. رقابت با ایپکس لجندز را فراموش کنید چرا که هایپر اسکیپ حتی ذرهای به استانداردهای شاهکار ریاسپاون نزدیک نیست.
میخرمش
تنها دلیلی که میتواند تجربه هایپر اسکیپ را توجیه کند این است که شما از ایپکس بنا به دلایلی شخصی متنفرید و دوست ندارید فورتنایت بازی کنید. درنتیجه تنها انتخابتان برای یک بتل رویال فانتزی هایپر اسکیپ است و تمام.
نمیخرمش
حضور ایپکس لجندز بزرگترین دلیلی است که پیشنهاد میکنم هرگز سمت هایپر اسکیپ نروید...
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
الان که بازی سروراش خاموشه?
کسایی که میگین هایپر بهتر از ایپکسه ....ایپکس که اومد تو یک هفته 5 میلیون کاربر جذب کرد ولی هایپر چی .....شما میگید ویجیاتو اشتباه میکنه با اینکه تیم ویجیاتو یه تیم خفن هستن که حتا میتونن یک بازی بسازند و بهتر از منو شمااز سخت افزارو گرافیک و گیم پلی میدونند پس هیچی این وسط نمیمونه .....هایپر به گرد ایپکسم نمیرسه !!!!!! بدردبخور ترین بازی یوبیسافت رینبو که بتل رویال نیست!!!
سیستمت نمیکشه داری چرت میگی
گیمو هرکی دانلود نکنه از دست داده
با این نقد کوبیده تحویل دادن
به اون دوست عزیزی که گفت یوبیسافت خودش اینکارو با خودش کرد باید بگم که یوبیسافت داره پول رو پول میزاره کیف میکنه اونوقت من و تو باید باید تو سایت ویجیاتو بشینیم چرت بگیم که یوبیسافت در حال سقوط هست در صورتی که فروشش داره افزایش پیدا میکنه و حالش رو میبره
حد اقلش میتونیم بگیم تو یه بازی دیگه هم سیزن یکیم
بازیه خوبیه پتانسیل اینو داره که تو سیزن های آینده بهتر بشه ولی یکی از چیز های آزار دهندش اینه که مثلا شاتگان میزنم اچ پی یارو رو یک میکنم ولی بعد با دو تا هک فرار میکنه.
بازی یه جوریه که ی فرهنگ تو بازی شکل گرفته که میگه که تا دمیج خوردی ی هک بزن فرار کن.
در واقع خب خیلی از ما هم اینجوری هستیم ولی خب یارو رو میزنم بعد بال میزنه بالو خراب میکنم شیلد میزنه واقعا اصلا معلوم نیست چه اتفاقی نیفته.
باید HP رو صد کنن صد و بیست ی جوریه مخصوصا وقتی که با ریپر میزنی نوزده تا دمیج میده و تو بخاطر ی دونه اچ پی میمیری
واقعا عذاب آوره به معنای واقعی بازی بالانس نیست و مپ کوچیکیه برای اسکواد
اینور میری انمی اونور میری انمی
البته باید صبر کرد تا سیزن های بعد
درکل برای ی بازی سیزن یک بد نیست
آقای محمد امین نقد و بررسی خوبی بود نمیخام ایراد بگیرم ولی خب شما داری با ایپکس که چند وقته که اومده مقایسه میکنی خود ایپکس اول بازی بی نقصی نبود الان هم نیست هیچ بازی بی نقصی نیست ولی باید به مرور زمان برطرف بشه.
وقتی میتونیم از یه بازی ایراد بگیریم که چند وقت از مدت انتشارش گذشته باشه ولی ایراداتش برطرف نشده باشن.
همین فورتنایت چپتر دو واقعا ی فاجعه چرت بود تنها چیزی که بازی رو زنده نگه داشته بود بخش کریتیو و مپ های متنوع بود و باس ها.
سلام کاربر جدیدم?? به نظر من هنوز باید به این بازی امید داشت صلاح هاس بالانس شه حله
با دوتا آپدیت میتونه شاهکار بشه باید مشکلاتشا برطرف کرد
بابا من چه قدر بد بختم که هیچ بازی خوبی به لبتابم نمیخوره نه ایپکس لجندز نه هایپر اسکیپ نه وارزون نه هیچی????????????????
خیلی شبیه همیم خخخ
CODM رو نصب کن
من ازش خوشم میاد
بازی خوبیه ولی قطعاً باید روش کار بشه و ازش پشتیبانی بشه.
اگه روش کار کنند و مشکلاتش رو حل کنند ، میشه موفق باشه
میشه به فصلهای آیندش امیدوار بود، ولی اگر تغییراتی که اعمال میشه واقعا بزرگ و ریشهای باشه.
من خودم از اپیکس خوشم نیومد و به نظرم قابلیت های اختصاصی برای یه بازی بتل ویال کمی نامردی هست
هایپر اسکیپ بازی خوبیه و به نظرم بالانس هست و مشکلی نداره مخصوصا سیستم هک و ریسپاون اسکواد خیلی خلاقانه هست! ولی به نظرم جون رقیب خیلی زیاده یا اسلحه ها خیلی ضعیفه!:(((((
به نظرم بهترین بتل رویال ها این ها هستن
1 Fall Guys :))))))))
2 Fortnite
3 Hayper Scape
4 Warzone(به نظرم وارزون بیشتر برای کسی طراحی شده که مدرن وارفر رو نخریده و می خواد درباره کمی از گیم پلی و گرافیکش اطلاعات کسب کنه! ولی کسی که مدرن وارفر داره بخش آنلاینش خیلی جذاب تر از وارزون هست مخصوصا GROUND WAR !)
5 Pubg
6 Apex Legends
دقیقا منم همین مشکلو دارم نارنجک اندازش خیلی ضعیفه اصلحه ها بالانس نیست دمیجشون
یا شایدم جون پلیرا بالانس نیس
ولی فعلا سیزن یکه باید ببینیم چی میشه
اره منم همین مشکل رو دارم به اندازه ای که توی هایپر اسکیپ شلیک می کنم می تونم 100 پلیر توی کلاف رو کشت!
بابا فال گایز کجاش بتل رویاله باید همدیگه رو بکشن تا زنده بمونن چرا حرف طنز میزنی؟
hayper scap نباید در جاهیگاه سوم باشه جاش باید با وارزون عوض شه از نظر من البته
این هایپر اسکیپ پتانسیلش بیشتر از یه بازی بتلرویاله میتونه تبدیل به یه یونیورس برای کلی فرنچایز خفن باشه ولی یوبی استاد خراب کردن خفن ترین ایده های کل دنیاس متاسفانه
ممنون اقای بهتوئی بابت نقد و برسی
قربونت حسینجان،
یسری از ایدههای بازی واقعا جدید و جذابه، ولی حیف که تو یه بستر مشکلدار به کار گرفته شدن.
از امثال ریمن و اسپلینتل سل و پرنس رسیده به کجا...واقعا تاسف باره...
به نظرتون بهترین بازی که یوبیسافت تو این نسل داد چی بود
من خودم با واچ داگز ۲ خیلی حال کردم
از نظر من:
فارکرای ۵
به نظر من Assassin's Creed Odyssey
بنظر من بعد از رینبو سیکس دیگه بازی خارق العاده ای نساخت
اوکی خیلی ممنون
بسیارم عالی.لطفا ترفند هایی برای Red Dead Online بذارید.
اگر یادتون باشه ایپکس هم در اوایل انتشار مثل الان بازیه کامل و بی نقصی نبود,و به مرور زمان تبدیل به یک بازی بتل رویال قوق العاده شد.بنظرم اگه مقداری (مقداری یعنی چند سیزن)به این بازی فرصت داد تا اشتباهاش رو فیکس کنه,به خاطر ایده های جدید و جذابش شاید بتونه حرفی برای گفتن داشته باشه.
با تشکر از اقای بهتوئی به خاظر این برسی کامل و دقیق.
این اتفاق ممکنه با سابقه یوبیسافت رو بازی های آنلاین مثله دیویژن و رینبو
ولی بازم اوایل ایپکس با اینکه ضعیف بود ولی بازهم از اوایل این بازی صدها برابر بهتر بود
ایپکس کامل و بینقص نبود، ولی تو ارائه یه چهارچوب منسجم درست عمل کرد و به مرور زمان ایرادات ریز و درشتی رو که داشت برطرف کرد. هایپر اسکیپ از بنیان دچار مشکله و باید تغییرات اساسی و گستردهای بکنه که امیدوارم این اتفاق تو سیزنهای بعدی بیفته حتما.
من از ته دل یه بتلرویالمیخوام با فضای مشابه فایراستورم.
متاسفانه آنقدر کم محلی شد بهش که فراموشش کردن
من خودم روی ps4 بازی کردم به نظر من نشونه گرفتن توش خیلی سخته کاری به اینها ندارم در کل با اینکه 10 گیگ حجم داره ولی بتل رویال رویال ضعیفی هست اگه به حجمش نگاه کنیم بد نیست ولی کلا ایراد زیاد داره ممنون
دم شما گرم حسابی حرف دل مارو زدی ......
متاسفانه سیاست جدید یوبی و امثالش که چند ساله در پیش کرفتن اینه که یه بازی چپندر قیچی داغون منتشر میکنن بعد با اپدیتهای متعدد و با استفاده از بازخوردهای رایگان کاربرا بهترش میکنن بعد ملت میان میگن چقدر بنظر گیمرا اهمیت میده ! یا میان میگن چه پشتیبانی خوبی کردن ! در واقع اینا دارن گیمرارو میدوشن و بجای اینکه چنتا تستر استخدام کنن پولو میذارن جیبشون و از بازخورد رایگان پلیرا استفاده میکنن یعنی چیزی که وظیفشون بوده رو انجام میدن منت هم میذارن !
اگه اینطوری حساب کنی که بتا هم کلا این سیستمه که شما می گی! سیستم خیلی درستی هم هست هم گیمر راضی هم سازنده!
مسئله اینجاست که مشکلات هایپر اسکیپ اونقدر بدیهی و مشخصه که نیازی به پرو پلیرها و استریمرها نیست که تشخیصش بدن. واقعا هر گیمری بشینه پای بازی میتونه ایراداتش رو بفهمه و این مسئله عجیبه.
بنظرم الان بهترین بتل رویال ها به ترتیب (بدون پلتفرم موبایل ) :
۱. Cod warzone ( صرف نظر از آپدیت ها )
۲.Fortnite
۳.apex legends
۴.pubg
۵.hyper Scape
ولی اگه اونی که دلم بخواد و دوست داشته باشم رو بگم :
۱:Fortnite
۲.cod warzone
۳.hyper Scape
۴.apex legends
(اینم بگم که از پابجی اصلا خوشم نمیاد و از اول ازش متنفر بودم،نظر خودمه خب)
.
اینم بگم که هایپر اسکیپ رو با کمک Tfue ساختن و از اون مشورت گرفتن . ایده هک ها و… برای اون بوده و اینطوری دوست داره .
.
من که ازش خیلی خوشم میاد
.
این بازی تازه اول راهه و سیزن های بعد بنظرم بهتر میشه (با توجه به اینکه پتانسیل خوبی داره و مشاورشون Tfue عه )
.
نمره من ۸ عه .
.
که بنظرم بعضی از ایراداتتون الکیه .
.
الان حال ندارم نقد خودمو بنویسم .
.
ممنون
.
یه چیزی : من الان ۲ تا بتل رویال بازی میکنم ( Fortnite. Hyper Scape) قبلاً وارزون هم بازی میکردم ولی اپدیتاش باعث شد حذفش کنم . الان چرا نوشتین که اگه از اپکس بدتون میاد و دوست ندارید فورتنایت بازی کنید اینو بازی کنید و تنها دلیل نرفتن سمتش وجود اپکسه . خب چی میشه مثل من چند تا بتل رویال بازی کنیم .
بنظرم تو نقد بازی نباید بازی رو با بازی دیگه ای مقایسه کرد
.
اینم از نظر شخصی محمد. امین بهتوئی . بالاخره هر کس نظر شخصی خودشو درمورد یه چیز میگه .
اگر که ما نخوایم بازیهارو باهم مقایسه کنیم پس چطوری خوب و بد رو از هم تشخیص بدیم
اگه قرار باشه که منتقدها از بازی هایی که باهاشون حال نمیکنن فاصله بگیرن که الآن ما باید کله صنعت گیم رو بسپاریم به ea و ubisoft
هنر یه منتقد ثبات و استحکام تو حرفاش هست و لازم نیست که همه با اون نقد موافق و یا مخالف باشند همونطور که گفتید شما با این بازی ارتباط برقرار کردید و با بخشی از این نقد مخالفین پس الآن بهترین کار این بود که شماهم بگید که از کجای نقد ناراضی بودید و نظر خودتونو هم میگفتید
گفت گفتی با نقد مشکل داری، نگفتی با کجاش،
حال هم که نداشتی نقد خودت رو بنویسی،
چی شد پس الان؟ ?
یه زمانی یوبی غولی بود الان میگن یوبی باگ -_-
خودش این بلا رو سرش آورد
ترکوندیش رفت ???. البته از یوبی سافت نمیشه بیشتر از این انتظار داشت.
دقیقا