۷ دشمن عادی بازیها که میتوانستند باسفایت باشند
در دنیای بازیهای ویدیویی، زیاد دشمن سرسخت و عجیب و غریب دیدهایم. اما یک سری از همین دشمنان دیگر آنقدر پایشان را فراتر از حد خود میگذاشتند و به قدری به ما سخت میگرفتند که ...
در دنیای بازیهای ویدیویی، زیاد دشمن سرسخت و عجیب و غریب دیدهایم. اما یک سری از همین دشمنان دیگر آنقدر پایشان را فراتر از حد خود میگذاشتند و به قدری به ما سخت میگرفتند که احساس میکردیم داریم با یک باسفایت سر و کله میزنیم. در این مقاله، به سراغ ۷ مورد از همین دشمنان بازیهای مختلف رفتم و از سرسختترینهایشان برایتان گفتم. با ویجیاتو همراه باشید.
7) Regenerator - Resident Evil 4
به نظرم ریجنریتورهای رزیدنت ایول ۴ یکی از روی اعصابترین دشمنان تاریخ ویدیو گیم هستند. چون حتی اگر دست و پایشان را هم قطع میکردید، باز هم خود را ترمیم میکردند و آنقدر به شما نزدیک میشدند تا بالاخره فرصتی برای فرو کردن دندانهای تیزشان در بدن لئون پیدا کنند. ریجنریتورها عملا مهمات با ارزشتان را حرام میکردند و باعث میشدند که در بسیاری از مواقع برای باسفایتهای مهم بازی، به اندازه کافی گلوله نداشته باشید.
6) Skeleton Beast - Dark Souls
سرزمین مردگان دارک سولز نه تنها تاریک و پر از تلههای مختلف بود، بلکه بیشترین موجودات عجیب و غریب بازی هم دقیقا در همین منطقه جان میگرفتند. اما کسانی که بازی را تمام کردهاند، ادعای من را تایید میکنند که از بین تمام این موجودات، اسکلتون بیست از همه خطرناکتر بود. مهم نبود که چقدر خودتان را لولآپ کردید یا چه زرهای تنتان است؛ اسکلتون بیست با سرعت بالا و قدرت زیادش در عرض یک ثانیه چنان ضربهای به شما میزد که خود نیتو (پادشاه سرزمین مردگان) وحشت میکرد.
5) Badass Pyre Thresher - Borderlands 2
Badass Pyre Thresher از آن مدل دشمنانی است که وقتی نگاهش میکنید، قطعا با خودتان میگویید کشتن این که کاری ندارد. اما همین موجود عجیبی که دست کمش گرفته بودید، یک دفعه چنان ضربهای به شما میزد که در جا روی زمین میافتادید. آن وقت بود که اگر یک Badass Pyre Thresher دیگر را از کیلومترها آن طرفتر میدیدید، سرتان را کج میکردید و از مسیر اصلی خود خارج میشدید.
4) Gekko - Metal Gear Solid 2
شاید گکوها قادر به شلیک موشکهای اتمی نبودند، اما دلیل هم نمیشد که آنها را دست کم بگیریم. گکوها واقعا جنگافزارهای سرسختی بودند و به این راحتیها نمیشد زمینگیرشان کرد. از طرفی سلاحهایی که روی گکوها تعبیه شده بود نیز واقعا کشنده بودند و اگر یک لحظه دیر میجنبیدید، کارتان در عرض چند ثانیه تمام میشد.
3) Silver Lynels - The Legend of Zelda - Breath of the Wild
Breath of the Wild نیز دشمن سرسخت کم نداشت اما از بین تمام آنها سیلور لاینلها یک چیز دیگر بودند. به نظرم کشتن سیلور لاینلها حتی از خود گنون (غول آخر بازی) هم سختتر بود. این موجودات دو رگه که نیمشان اسب بود و نیم دیگرشان شیر، عملا با سرعت بالا، نشانهگیری دقیق با کمان و همچنین مهارت بسیار زیادی که در استفاده از سلاحهای مختلف داشتند، عملا یک باسفایت تمام عیار بودند. اما نینتندو به جای اینکه آنها را وارد چنین فازی بکند، گذاشت تا آزادانه در هایرول بچرخند و بلای جان ما شوند.
2) Hunter - Half Life 2: Episode 2
هانترهای اپیزود دوم هف لایف یک سری ربات عجیب و غریب بودند که اگر نزدیکشان میشدید تکه بزرگتان گوشتان بود. هانترها سریع، چالاک، قدرتمند و باهوش بودند و میتوانستند از دور با نارنجک و از نزدیک با ضربات مهلک جانتان را بگیرند. از طرفی، هم تعداد گلولههایی که باید به آنها میزدید زیاد بود و هم گروهی حمله کردنشان باعث میشد نتوانید همیشه کنترل اوضاع را به دست بگیرید و خودتان را از شرشان خلاص کنید.
1) Marauders - Doom Eternal
بعد از شکست دادن اولین مارودر دووم ایترنال که در قالب یک باس فایت جلوی رویمان ظاهر شد، با خودمان گفتیم خدا رو شکر که باسفایت بود و دیگر قرار نیست با چنین موجودی مبارزه کنیم. اما از این خبرها نبود و بازی خیلی زود نشان داد که اصلا همان مارودر اول هم باسفایت نبوده و این شیاطین تبر به دست را به عنوان یک سری دشمن سرسخت معمولی دووم ایترنال به ما معرفی کرد. مبارزه با مارودرها واقعا پیچیده بود. در محیطی که دور تا دورتان را شیاطین پر کرده بودند، باید مدام از فاصله خاصی به این موجود سریع و قویهیکل شلیک میکردید. در غیر این صورت یک ضربه مهلک از تبرش به سرتان اصابت میکرد و در عرض یک لحظه کل نوار سلامتیتان خالی میشد. مارودرها به قدری روی اعصاب بودند که بسیاری از طرفداران بازی خواستار حذف یا ضعیف کردن آنها شدند. اما گوش اید سافتور به این حرفها بدهکار نبود و دوست داشت که مخاطبانش مزه بودن در جهنم را بهتر حس کنند.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
البته ریجنریتورها خیلی مشکل خاصی نبودن، با گرفتن دوربین حرارتی و زدن قلبهاش خیلی سریع و نهایت با چهار پنج تیر میمردن
اسکلتون واقعا رو مخ بود اینقدر سریع بودن و قشنگ رو مخ
دمتون گرم اقا نیما مثل همیشه بی نظیر یعنی تنها کسی که تواین سایت به اینکامنتا توجه میکنه شما هستی دمتون گرم دست مریزاد ایشالا که همیشه تنتون سالم و ایام بهکامتان باشد در ضمن شب شهادت امام حسن (ع) را به شماو خانوادتان تسلیت عرض میکنم
ای کاش دکتر سالوادور هم در رزیدنت اویل ۴ مینوشتین
سلام نیما مصاحبه. جدید ادبون درباره فیلم مورتال کومبات چه شد یعنی هنوز تصیم نگرفتین بزارید سایت یا نه
انصافا تو دووم اترنال هیچکس مثل مارودر پدر آدم رو در نمی آورد. حالا اگه فقط تبر داشت معقول تر بود ولی وقتی اون حیوون های جهنمی رو آزاد می کرد دیگه واقعا شدید ترین آمپاس ممکن رقم می خورد هرچند دیگه تو مراحل آخر دیگه برام مشکلی نبودن چون یه باگ تو بازی پیدا کردم از شرشون خلاص شم?. هرچند به نظرم کار خوبی کردن که حذف یا ضعیف ترش نکردن چون کلا دووم باید سخت باشه، اصلا کل لذتش به همینه.
ممنون به خاطر مقاله ی خوبتون
مثل همیشه عالی ?
خیلی مخلصیم.
کرم سازنده ها برای عذاب دادن گیمرها
این حرکتی که بعضی بازیا میان باسی که زدی رو بعدا به صورت دشمن عادی میارن خیلی رو مخه
کل فلسفه بازی ددپول همین بود یادش بخیر باس رو میکشتی بعد جلوتر بعنوان دشمن معمولی میومدن
شماره ۶??وای چقدر مزخرف بود تامب اف جاینت??
خیلی عالی بود
اگه میشه یه ویئو درباره اطلاعاتی که تا الان از اویل 8 اومده بسازید
آخ دووم
آی دووم
عالی بود ولی دارک سولز اخه برادر؟دارک سولز چستاش هم باس فایت بود چه برسه به دشمن
اون هانتره هالف لایف اعصاب ادم رو خورد میکرد
قشنگ رو مخ بودن. خیلی عذاب بود کشتنشون.
ای کاش فقط عذاب الهی بودن دعا میکردی توبه میکردی حل میشد مشکل اینا تا کاری نمیکردی حل نمیشه مشکلت
:)))))
واقعا شماره ۱ و ۲ خیلی کشتنشون روی مخ بود این مارودرها تا اونجایی که من یادمه حتی با BFG نمی مردن و سگاشون هم خیلی رو مخ بود و این هانتر ها هم داخل half life مرحله آخرش پدر آدمو در می آوردن باید یه هیولاهای بزرگیو میزدی دورش کلی از این هانترا بود که ساپورتش می کردن و کشتن هانتر ها هم سختر بود
دووم رو صد درصد موافقم
خیلی بد بودن. قشنگ زدنشون یه ۱۰ دقیقهای طول میکشید اگه دقت نمیکردی :)))
من فکر می کنم Havel تو دارک سولز از اسکلتون ها بدتر بود :))
ببین حقیقتش اینا رو چون خیلی رو مخ خودم بودن گذاشتم. نیتو رو تو همون دفعه اول زدم ولی تو مسیر کلی به اینا مردم.
لیکر ها رو هم تو رزیدنت اویل 2 ریمیک مینوشتین عملا تو درجه سختی های بالا باید 9تا گلوله شات گان یا 16تا تیر کلت حروم میکردی تا بمیرن این ارقام هم تو رزیدنت اویل یعنی فاجعه انسانی
سخت بودن ولی واقعا به اندازه این ۷ تا اذیتت نمیکردن.
واقعا 1 نا مردانه ترین بود چون فکرشو بکنبد کلی انمی کشتین و یه باسم قبلش زدی بعد کلا یکم جون و گلوله داری و اصلا دوست نداری برگردی از اول بعد یهو این براد شاخدارمون میومد اشک ادمو در میاورد سرعتی داشت که خدا میدونی یه سگم داشت که ادم نمیدونست از کجا میاد و... دیگه نگم برات وقتی میدیدیش عرق سردت میشست
عذاب الهین اینا .
عجب مقاله خوبی بود.
ازش میشد به عنوان «اصلا انتظار نداشتم» هم نام برد، که خب در این صورت اره برقی های RE4 رتبه اول میبود!
خیلی مخلصیم.
Doom hunter ها هم رو اعصاب بودن ولی واقعا به ماردور ها نمیرسیدن
دقیقا
باس فایت چیه؟؟؟
همون غول بازی که ما ایرانی ها میگیم
یه چیز مفیده
حاجی تو گیم رو محض رضای خدا کنار بزار
عالی بود . لطفا ویدیو های بیشتری بسازید خیلی ممنون
مخلصیم. حتما.
به نظرم clicker های بازی the last of us هم خیلی رو مخ بودن
رو مخ بودن ولی در حد باس نبودن خداییش.
بیشتر از کلیکرا اونا که از تو دیوار در میومدن رو مخ من بود ( نمیدونم چی بود اسمشون)
دوم اترنال تا اینجا بهترین بازی امسال من بود واقعا عالی بود ولی سخته خیلی در حرکتی سرعتی همینش جذابه ولی باید حتما استراتژی داشته باشی توش وگرنه نمیشه بدون فکر کردن جلو رفت
شاید باورت نشه ولی برای منم دووم ایترنال کاملترین تجربه و جذاب بازی امسالم بوده. بعدش سوشیما.
من باور میکنم چون دووم واقعا یک شاهکار بود که کمی تو ایران بهش بی محلی شد هم این سری هم 2016
همیشه به دووم بیتوجهی شده. دفعه اول نیست.
???
واقعا جذاب و با محیط های متنوع هست من هر بار که میرفتم یه مرحله رو دوست داشتم همونم با یک استراتژی دیگه برم
دووم ایترنال واقعا شاهکار بود .
خیلیم سخت بود البته .
نه دووم سخت نیست اصلا باید تاکتیک هاشو بلد باشی مثلا موقعی که دشمن میاد به هیچ وجه نباید یه جا وایسی چون بدجور دمیج میخوری کلا فقط باید درحرکت باشی
شماره 7 3 1 بدترین ها
خصوصا ۱. من اشک میریختم وقتی میومدن.