رییس بتسدا نسبت به گیم پس ایکس باکس «بینهایت خوشبین» است
گیم پس به همه سود میرساند
بدون شک یکی از قدرتمندترین سلاحهای مایکروسافت برای پیروزی در نسل نهم، گیم پس ایکس باکس است؛ سرویسی که از همین حالا بیش از ۱۵ میلیون مشترک دارد. این سرویس پتانسیل بسیار عظیمی دارد و میتواند به کلی تجارت و تجربه مخاطبان در صنعت گیم را دچار دگرگونی کند.
به نقل از گیم اسپات، تاد هاوارد رییس استودیو بتسدا که چندی پیش همراه زنیمکس مدیا به مایکروسافت پیوسته، اخیرا طی یک مصاحبه صحبتهایی راجع به گیم پس ایکس باکس انجام داده است. هاوارد نسبت به این سرویس و تاثیر آن روی صنعت گیم بسیار خوشبین است.
- بازیهای ۷۰ دلاری نسل جدید ارزش گیم پس ایکس باکس را بهتر نشان میدهد
- فیل اسپنسر به دنبال گسترش بازیهای عامهپسند گیم پس است
به عقیده او گیم پس همچنین میتواند به موفقیت برخی بازیها هم کمک کند؛ در حالی که خارج از این اکوسیستم شاید شانس موفقیت آنها خیلی پایین بود.
گیم پس و سرویسهایی شبیه به آن به برخی عناوین اجازه موفقیت میدهد؛ اما خب در مدل اقتصادی صنعت گیم، شما باید تعداد مشخصی بازی بفروشید تا به موفقیت برسید. چنین مدلی به ضرر خیلیها تمام میشود.
درست مثل خیلی زمینههای دیگر… اصلا بیایید تلویزیون و فیلمها را در نظر بگیریم. یک زمانی تنها فیلمهای پربودجه و بزرگ شانس موفقیت داشتند اما با شکلگیری فضاهای جدید، افراد بسیاری توانستند با کمترین هزینه ممکن بهترین و موفقترین آثار را بسازند.
زمانی که سرویسهای اشتراکی وارد عرصه تلویزیون شدند، کمپانیها دیگر سرمایههای خود را به سمت محتوای باکیفیت بردند و به عقیده هاوارد همین اتفاق میتواند در صنعت ویدیو گیم بیوفتد.
سرویسهای اشتراکی وارد تلویزیون شدند و حالا میبینیم آثار درام و تاریخی کیفیت و سرمایه زیادی دریافت میکنند. اینجا است که سازندگان میتوانند چنین آثاری را خلق کنند که مردم میخواهند. در واقع خود مردم پول چیزهایی که دوست دارند را میپردازند و خودشان هم از آنها استفاده میکنند. همین اتفاق آرام آرام با چیزهایی چون گیم پس در دنیای گیم خواهد افتاد.
رییس بتسدا در ادامه نمونهای هم ارائه داد. او معتقد است برخی بازیهای ماجراجویی و کلاسیک با وجود کیفیت بالا نمیتوانند برچسب ۶۰ یا حتی ۳۰ دلاری بخورند چراکه در مجموع ۵ یا ۶ ساعت میتوانند مخاطب را سرگرم کنند. اما خب حضور آنها در یک سرویس مثل گیم پس کاملا معقول و به صرفه است.
خیلی از مردم با این سرویسِ ارزان که بازیهای بیشماری در اختیارشان گذاشته سعی میکنند به تجربه بازیهای متفاوتی بپردازند، بدون اینکه ریسک هدر رفتن پول اذیتشان کند. حال اگر آن بازی به اندازه کافی خوب باشد مردم جذبش خواهند شد و موفقیت آن در طولانی مدت تضمین میشود.
- بتسدا به کارشکنی در پروژه Rune 2 جهت محافظت از فرانچایز Elder Scrolls متهم شد
- چرا مایکروسافت در مورد بازیهای بتسدا تصمیم قاطعانه نمیگیرد؟
در مجموع تاد هاوارد گفت نسبت به پتانسیل سرویس گیم پس ایکس باکس «بینهایت خوشبین» است:
نه فقط برای مردمی که مشغول تجربه بازیها میشوند؛ بلکه توسعهدهندگانی که برای ساخت محتوا تحت فشار هستند.
مایکروسافت توانست با مبلغ هنگفت ۷.۵ میلیارد دلار مالکیت زنیمکس مدیا و تمام شرکتهای زیرمجموعه آن (از جمله بتسدا) را به دست آورد اما خب باتوجه به نهایی نبودن کل قرارداد، همچنان سوالات بسیاری باقی مانده است.
تاد هاوارد مدتی پیش هم صحبتهای دیگری انجام داده بود. او درباره عرضه انحصاری The Elder Scrolls 6 برای ایکس باکس سری ایکس اظهار داشت «تصور این مسئله دشوار است».
لازم به ذکر است که تا عرضه کنسولهای جدید مایکروسافت هم فاصله چندانی نداریم و ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس در تاریخ دهم نوامبر (۲۰ آبان) به ترتیب با قیمتهای ۴۹۹ و ۲۹۹ دلار راهی بازار خواهند شد.
تماشا کنید: بیست نکته برای حرفه ای شدن در روگ کمپانی
ایول این سرویس برای گیمر های معمولی خیلی خوبه اما برای گیمر های کر زیاد مناسب نیست
سرویس عجیبیه من میگم باید قوی تر بشه تا در اینده با آمازون و اپل رقابت کنه
جواب ترول هایی که بعدا به این پست اضافه میشن رو ندید
من همون امیر مهدی هستم درضمن
سلام دوستان! من که series x رو پیش خرید کردم،امید وارم شما هم دستگاه مورده علاقتونو بیگیرید
احسنت ???
بازی های بتسدا بیان تو گیمپس تعداد کاربرا ۲ برابر میشه
فقط یک نکته نمیدونم چرا من هرچی کامنت میدم میره برای تایید درحالی که چیزی خاصی نگفتم حتی نظرهای قبلیم کلا تایید نشدند
مدل مدل بازی سریالی هم خوشم میاد اگر به درستی پیاده بشه اگر اشنباه نکنم بازی واکینگ دد هم اینطور بود البته این مدل بازی ها فقط مخصوص گیم پس میشند نه بازی به صورت جداگونه
مثلا به جای اینکه ۶-۷ سال ادم وایسه که یک بازی بیاد بازی رو با اضافه کردن داستان جدید رویداد جدید ادامه میدند مثلا همین gta v میتونست توی این چند سال به اضافه کردن بخش های داستانی خیلی جالب بشه.
شاید خیلی ها نقد کنند به این روش اما این میتونه به توسعه هرچه بیشتر بازی بشه و از شیردوشی بیشتر اون بازی جلوگیری کنه که هی نیان ۳ یا ۴ نسخه از اون بدند و هر سال از ما ۶۰ دلار بگیرند.
و ایشالا همه بتونیم کنسول مورد علاقه خودمونو بخریم به امید خدا
به امید خدا همه شرکت ها برنده بشن
به یه نکته جالب دقت کردید؟ (براساس قیمتهای فعلی)
یکسال gold با هزینه ماهیانه ۱۵ دلار میشه ۱۸۰ دلار که در پایان سال تونستید :
۱- بازیهای رایگان رو بازی کنید
۲-آنلاین بازی کنید
۳- از لیست بازیهایی که ثابت نیست و ورود و خروج داره استفاده کنید.
(البته به هیچ وجه نمیشه منکر سودمند بودن این سرویس برای بازیهای مستقل بود)
یکسال هزینه ps plus میشه ۶۰ دلار (یک سوم game pass) که در پایان سال:
(برای بازیهای رایگان نیازی به پلاس نیست)
۱-آنلاین بازی کنید
۲-حدود ۲۰ بازی باکیفیت رایگان نسل قبل
۳-بیش از صدها تخفیف بازی در طول یکسال
۴-صاحب شدن ۲۴ بازی بدون پرداخت هیچ هزینه ای
قطعا xbox series S را میخرم
گیم پس عالیه ، محشره ??
واقعا همینطوره
مثلا یه بازی که هیچ شانسی برای دیده شدن نداره اگه بیاد توی گیمپس کلی ادم تجربش میکنن و اگه خوششون بیاد اسم اون شرکت سر زبونا میفته و بازی بعدیشون قطعا دیده میشه