از زمان معرفی بازی God of War Ragnarok به عنوان دنباله نسخه قبلی، هواداران حسابی هیجانزده و چشم انتظار هستند؛ همه دوست داریم ببینیم استودیو سانتا مونیکا با قدرت سختافزاری عالی و قابلیتهای نوین دوال سنس دست به چه کاری خواهد زد.
با توجه به موفقیت کمنظیر God of War روی پلی استیشن 4 حالا تقریبا همه انتظار بسیار بالایی از دنباله آن دارند. با داشتن قدرت عالی پلی استیشن 5 و از بین رفتن خیلی از محدودیتهای نسل قبل و کنار رفتن صفحات لودینگ، سانتا مونیک هماکنون افق بینهایت را پیش روی خود میبیند.
اینکه توسعهدهندگان توانستند فرانچایز محبوبشان را از پلی استیشن 2 و پلی استیشن 3 به نسل هشتم بیاورند و بهترین بهره را از پتانسیل پلی استیشن 4 ببرند، نشان میدهد سانتا مونیکا استعداد و ظرافت کاری بالایی هم دارد. و باز هم به خاطر تمام این دلایل، دیگر نه منتقدان و نه مخاطبان به یک دنباله معمولی یا حتی خوب راضی نمیشوند.
God of War Ragnarok محکوم به «عالی» بودن و حرکت ورای محدودیتها است. حالا شاید این سوال مطرح شود که دنباله God of War برای حصول این هدف والا باید چه کارهایی انجام دهد؟ در ادامه این مقاله به موارد تعیینکننده و مهمی خواهیم پرداخت. با ویجیاتو همراه باشید.
از قسمت بعدی God of War چه انتظاراتی دارم؟
به روز رسانی Bifrost
یکی از تحسین برانگیزترین بخشهای God of War 2018، کاتسینهای سینمایی تکشات بود. جالب است بدانید سازندگان Halo Infinite هم قصد استفاده از این تکنیک فوقالعاده را داشتهاند و حالا باید منتظر عرضه آن بازی بمانیم و ببینیم تا چه حد در اجرایش موفق بودهاند.
با وجود کار عالی سازندگان God of War در بهرهگیری از «دوربین تکشات»، آنها نیاز به استفاده از ابزارهایی داشتند تا چنین تکنیکی به خوبی کار کند. این مورد به خصوص در زمان مواجهه با Bifrost و دروازههای Mystic مشاهده میشد که بازیکن میبایست تا هنگام لود شدن مرحله جدید کلی منتظر میماند.
با این حال، اکنون که کنسولهای نسل جدید به SSDهای فوقالعاده پرسرعت مجهز هستند، فست تراول (Fast Travel) و جابجایی در قلمروها و دنیاهای مختلف اصلا کار دشوار یا زمانبری نیست. سازندگان God of War برای خارج نکردن بازیکنان از فضای بازی و پنهان کردن صفحات لودینگ ابتکار عمل کمنظیر به خرج دادند اما خب نسل جدید دیگر نیاز به چنین ترفندهایی ندارد.
چرا سرعت SSD پلی استیشن 5 واقعا به آن اندازهای که فکر میکنید مهم نیست؟
سرعت بالای کنسول پلی استیشن 5 اجازه میدهد بازیکن بدون کوچکترین وقفه از Bifrost استفاده کند و در میان قلمروهای بازی جابجا شود. گرچه این تنها بخشی از پتانسیل SSD قدرتمند نسل جدید است و سازندگان راههای بسیار متنوعی جهت بهرهگیری از آن دارند.
اما خب از آنجا که سفر میان قلمروها بخش بسیار مهمی از God of War بود، احتمالا کنار رفتن و حذف زمان لودینگ میتواند کمک شایانی به تیم سانتا مونیکا در ایجاد یک تجربه بدون وقفه و عالی کند.
نبرد با باسفایتها
باس فایتهای God of War بدون شک یکی از خاطرهانگیزترین بخشهای این فرانچایز محبوب است و نسخه 2018 بازی در این مورد خیلی خوب ظاهر شد. در این میان، احتمالا هیجانانگیزترین مقابله با باس فایتها در این بازی به تقابل کریتوس و بالدور (Baldur) روی پشت اژدهای Dagsetr بازمیگردد.
در آن نبرد فوقالعاده، کریتوس از روی اژدها سقوط میکند و نهایتا از طریق Bifrost به سرزمین Helheim فرستاده میشود. بیشتر این مبارزه نفسگیر با استفاده از ترفندهای فیلمبرداری ساخته شده تا هیچ وقفه و لودینگی در بازی مشاهده نشود. در هر حال طی آن مبارزه کریتوس مسافتهایی طولانی را در دنیا طی نمود.
کارگردان God of War: قیمت بازیها در نسل بعدی باید افزایش یابد
در حالی که تمام این مبارزات با باس فایتها همچنان جنونآمیز و جادویی است، سانتا مونیکا برای ساخت چنین تجاربی باز هم به ترفندهای سینمایی مختلفی دست زده تا سرعت پایین لودینگ بازی روی پلی استیشن 4 اصلا حس نشود. با تمام این اوصاف قدرت سختافزاری پلی استیشن 5 به توسعهدهندگان اجازه میدهد تمام این ترفندها را کنار گذاشته و همه چیز را با حداکثر پتانسیل طراحی کنند.
تقابلهای پویاتر
علاوه بر باس فایتهایی که کریتوس را از یک منطقه در نقشه به منطقهای دیگر پرتاب میکنند، ایجاد تقابلهای پویاتر با استفاده از قدرت پلی استیشن 5 میتواند به نقاط قوت بازی بیفزاید.
از آنجا که شایعه حضور شخصیت فریا (Freya) به عنوان یک باس جدید در بازی God of War Ragnarok وجود دارد، تقابلهای داینامیک و پویا با او میتواند بسیار هیجانانگیز باشد. فریا حالا به خاطر مرگ بالدو به دنبال شکار کریتوس است و سازندگان میتوانند او را طوری طراحی کنند تا هر زمان و هر جایی به کریتوس و پسرش حمله کند.
شاید این تمثیل اصلا به جا نباشد اما فریا برای دنباله God of War میتواند حکم مستر ایکس برای ریمیک Resident Evil 2 را داشته باشد. خطری که همیشه سایهاش بر سر کریتوس است و معلوم نیست چه زمانی حمله خود را آغاز کند. گرچه باید اشاره داشت که چنین قابلیتی لزوما به نسل جدید بازنمیگردد و در واقع در گذشته هم میشد چنین نقشههایی را پیاده کرد.
۶ نکتهای که لازم است قبل از تجربه Resident Evil 2 یاد بگیرید
با این حال، تیم سانتا مونیکا اکنون دست بازتری برای پیادهسازی این نوع نقشهها دارد و میتواند با تنوع و قدرت بیشتری روی آن کار کند. به عنوان مثال توسعهدهندگان قادر هستند با استفاده از قابلیتهای صدای سهبعدی و هپتیک فیدبک حس و حال متفاوتی به کریتوس هنگام نزدیک شدن فریا بدهد.
هرچه باشد قدرت کنسولهای جدید خیلی فراتر از SSD، نداشتن صفحه لودینگ یا حتی قابلیتهای عالی دوال سنس است. اما خب وقتی میبینیم سانتا مونیکا از سختافزار پلی استیشن 4 چه بهره فوقالعادهای برده، انتظار چیزهای شگفتانگیز و بیسابقهای از God of War Ragnarok داریم.
تجربهای عمیقتر با کریتوس
کنسول نسل جدید سونی با استفاده از کیفیت بصری کمنظیر و قابلیتهای مختلف دوال سنس مثل هپتیک فیدبک میخواهد یک تجربه عمیق و غرقکننده را ارائه دهد. ترکیب این مورد با سبک سوم شخص بازی God of War میتواند ارتباط بازیکن با شخصیتها و دنیای بازی را واقعگراتر از همیشه کند.
مشخصا تنها یک سری جلوه بصری زیبا نمیتواند چنین هدف بلندی را حاصل کند اما شکی نیست که توانایی سانتا مونیکا در استفاده از تکنولوژیهای حاضر، بهترین تجربه ممکن را در اختیار ما قرار میدهد. احتمالا حالا با وجود تکنولوژیهایی مثل هپتیک فیدبک و Adaptive Triggers، شما در God of War Ragnarok علاقه بیشتری به پرتاب Leviathan Axe به سوی دشمنان خواهید داشت.
در حال حاضر مشخص نیست پتانسیل پلی استیشن 5 در ایجاد جهش در تجربه گیمینگ تا چه حد گسترده خواهد بود و مخاطبان باید برای پی بردن به این مسئله تا زمان عرضه بازیهای نسل جدید صبر پیشه کنند.
با این حال همانطور که پیشتر عنوان شد، استودیو سانتا مونیکا روی پلی استیشن 4 واقعا سختافزار خارقالعاده یا تکنولوژی خاصی در اختیار نداشت و علی رغم آن، موفق شد یک تجربه بینظیر را در نسل هشتم به ارمغان آورد.
ما هم شک نداریم این استودیو با بازی God of War Ragnarok شاهکار دیگری به هواداران سونی هدیه میدهد و بهترین استفاده را از قابلیتهای پلی استیشن 5 میکند. این بازی برای عرضه در سال ۲۰۲۱ برنامهریزی شده است.
تماشا کنید: ده باس فایت معرکه و خشن سری گاد آو وار
اگر همه چی درست پیش بره
امپراطور کهکشان ها +خدای دلها ×سایپربانک
این بازی میترکونه تا اونجایی که من یادمه چند تا شرکت اشتباه نمیکنن
سانتا و ناتی داگ و راستار در گذشته بانجی
انشالاه همه کنسولتون رو بگیرین و بازی کنید
متای ۹۳ رو براش پیش بینی میکنم.
چه ابهتی داره این کریتوس من شک ندارم گاد اف وار بعدی هم عالی خواهد بود
بنظرم به جای اینکه اینو بزارن ۲۰۲۱ اول یه ریمستر از سه گانه اولیه میدادن به ترتیب از نسخه اول که ۲۰۲۱ میومد نسخه دومش ۲۰۲۲ یا همون سال و نسخه سوم هم دیگه من مهندس ساخت نیستم خودشون میدونن نسخه چهارمم گرافیکش مشکلی نداره((با اینکه بازی نکردم شاید در کنسول فامیل یکی دو قسمت از نسخه دوم یا اول یا سوم یا توی موبایل با ppsspp چون انحصاری و برای pc نمیاد، خلاصه بعد از اینکار که مخاطبا رو شیفته نسخه های با گرافیک بصری عالی میکردن و مخاطب های جدید و گرافیک پسند یا افرادی که در زمان عرضه بازی نتونستن تجربه کنن و کنسولشو میخوان بخرن((مث من با این تفاسیر که من کنسولشو نمیخوام بخرم)) بدونن داستان بازی چیه و چیشده سپس حدود چند سال بعد یهویی میگفتن گاد اف وار جدید سال دیگه منتشر میکنیم
پرچم بالاست?
باید god of war بترکونه?
برای بهترین بازی ۲۰۲۱ اماده باشید?
سلام. بازی God of War دو سال هست خریدم هنوز بازی نکردم. 🙁
هر چند وقت یک بار هم یک قسمت بازی برام اسپویل میشه! 🙂
ما هم شک نداریم این بازی به سال ۲۰۲۱ نمیرسه!
پشم حاج کریتوس به صد تا گیم پس میارزه
Play has no limits این بازی خیلی خوبیه ایشالله همه کنسول مورد علاقه خودمونو بخریم و کیف کنیم
این بازی نماد پلی استیشنه . نمیتونه خراب کنه. اگه خراب کنه ••••
خودتون میدونید دیگه .