چهارمین بازی سال ویجیاتو: Ghost of Tsushima
در طی این سالها، استودیو راکستار عملا هر کاری که از دستش برمیآمد را انجام داد تا دنیای بازیهای جهانباز به بلوغ کافی برسد. آنها در این راه واقعا عملکرد خیره کنندهای هم داشتند و ...
در طی این سالها، استودیو راکستار عملا هر کاری که از دستش برمیآمد را انجام داد تا دنیای بازیهای جهانباز به بلوغ کافی برسد. آنها در این راه واقعا عملکرد خیره کنندهای هم داشتند و با هر بازی جدیدی که معرفی میکردند دنیایی کاملتر و غنیتر پیش رویمان میگذاشتند. این رویه در Red Dead Redemption 2 به اوج خود رسید و بالاخره ما دنیایی به دستمان رسید که هم از نظر زیبایی ارزش ساعتها گشت و گذار را داشت و هم آنقدر برایش محتوا تولید شده بود که نتوانید از آن دل بکنید.
با این حال، در زمانی که فکر میکردیم دیگر هیچ چیزی وجود ندارد که بتوان به دنیای بازیهای جهانباز اضافه کرد، استودیو خوش ذوق ساکرپانچ پا به میدان گذاشت و با انتشار بازی Ghost of Tsushima، دروازههای تازهای را برای پیشرفت این ژانر به روی ما باز کرد. به جرات میتوانم بگویم که Ghost of Tsushima به معنی واقعی کلمه یکی از زیباترین جهانهایی را دارد که تا حالا در یک بازی ویدیویی دیدهاید. آنقدر زیبا که عملا چشم برداشتن از زیباییهای محیط حتی برای یک ثانیه هم ممکن نیست و فقط دوست دارید جلوتر بروید و چیزهای جذابتری ببینید.
اما نکته اینجاست که رسیدن به همین چیزهای جذابتر نیز، زیباییهای خاص خودش را دارد. ساکرپانچ برای اینکه شما را در دل سوشیمای زیبای بازیاش غرق کند، از صدای طبیعت استفاده کرده. طبیعتی که با باد، دود، آتش و حتی حیوانات شما را به سمت رازهای مختلف میکشاند و برای بارها و بارها شگفت زدهتان میکند. این جذابترین ویژگی Ghost of Tsushima است و یکی از مهمترین دلایلی است که این بازی تبدیل به یکی از مهمترین آثار امسال کرده.
با این حال، نکته اینجاست که Ghost of Tsushima فقط به یک دنیای زیبا برای گشت و گذار خلاصه نمیشود. نه، بازی جدید استودیو ساکرپانچ، همان اثری است که یوبیسافت سالها تلاش کرده با سری بازیهای Assassin's Creed به آن برسد و در این راه تقریبا همیشه ناکام بوده. ولی ساکرپانچ با درسهایی که از همکاران فرانسوی خود گرفته، به فرمولی موفقی برای Ghost of Tsushima رسیده که تقریبا هیچ نقص خاصی در آن دیده نمیشود.
بازی چه در بخش مخفی کاری و چه در بخشهای اکشن رو در رو، عملکرد خیلی خوبی دارد و آن با تعریف ماموریتهای مختلف مخاطبش را سرگرم میکند تا آن چند ایراد مختصری هم که بازی وارد است، آنقدر توی چشم نیاید. در کل Ghost of Tsushima شاید از آن بازیهایی نباشد که چرخ را خودش اختراع کرده باشد، ولی سازندگانش با هوشمندی تمام از چیزهایی که دیگران ساختهاند به بهترین شکل ممکن استفاده کردهاند و یک بازی بینهایت جذاب پیش روی طرفداران کنسولهای سونی گذاشتهاند.
برای دیدن لیست بهترین بازیهای سال ویجیاتو روی این لینک کلیک کنید.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
قفلی زدیا ??
می تونست سوم باشه
یک نظر چرت
بعدی کالاف دیوتی بعدی سایبرپانک بعدی که معلومه لست که سایبر نتونست تسلیمش کنه
کالاف دیوتی 20 شد سایبرپانک هم میره برا سال بعد.
نمیدونم واقعا دلیل این مربع مثلث ها چیه
اینکه معلوم بود