ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از ویجیاتو انتخاب کنید.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
اصلا راضی نیستم
واقعا راضی‌ام
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر ویجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار و مقالات

برادران وارنر پس سال‌ها تلاش پتنت سیستم نمسیس را ثبت کرد

کمپانی برادران وارنر پس سال‌ها تلاش بالاخره توانست پتنت سیستم نمسیس را ثبت کند و این سیستم از حالا به صورت انحصاری در اختیار آن‎‌ها قرار دارد. برادران وارنر سیستم نمسیس را در بازی‌های Middle-earth: ...

اشکان دولتی
نوشته شده توسط اشکان دولتی | ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۹:۳۰

کمپانی برادران وارنر پس سال‌ها تلاش بالاخره توانست پتنت سیستم نمسیس را ثبت کند و این سیستم از حالا به صورت انحصاری در اختیار آن‎‌ها قرار دارد.

برادران وارنر سیستم نمسیس را در بازی‌های Middle-earth: Shadow of Mordor و Middle-earth: Shadow of War پیاده کرده و توانست با انجام اینکار به موفقیت‌های بسیار زیادی دست پیدا کند.

آن‌ها در ابتدا سعی داشتند که این پتنت را در سال ۲۰۱۵ ثبت کنند. تلاش‌های آن‌ها در چند سال گذشته به دلایل مختلفی به نتیجه ختم نمی‌شد. یکی از مهم‌ترین دلایلی که وجود داشت، شباهت سیستم نمسیس با دیگر پتنت‌ها است. اسکوئر انیکس و Webkinz نیز پتنت‌هایی ثبت کرده‌اند که شباهت بسیار زیادی به نمسیس دارند. کمپانی برادران وارنر با تغییر زبان این پتنت توانست آن را ثبت کند و این موضوع از سه هفته دیگر رسمی می‌شود.

برادران وارنر با پرداخت هزینه‌ها لازم می‌تواند پتنت این سیستم را تا سال ۲۰۳۵ در انحصار خود نگه دارد. از این رو شخصیت‌های نمسیس، قلعه‌های نمسیس، انتقام جویی‌ها و پیروان در بازی‌های ویدئویی در انحصار برادران وارنر و استودیو Monolith Productions قرار دارد. این سیستم می‌توانست به پای ثابت خیلی‌ از بازی‌های این سبک تبدیل شود و انقلابی در صنعت بازی‌سازی باشد، اما برادران وارنر کار را برای دیگر استودیوها سخت کرده است.

سیستم نمسیس

دیگر توسعه دهندگان برای استفاده از این سیستم باید از برادران وارنر اجازه بگیرند. البته اگر دیگر استودیوها به صورت مستقیم از این سیستم تقلید نکنند، مشکلی زیادی در این زمینه پیش نخواهد آمد. با این وجود این ثبت پتنت انتخاب پیگیری قانونی را در اختیار کمپانی برادران وارنر قرار می‌دهد.

البته داشتن پتنت یک سیستم به معنی استفاده انحصاری از آن نیست و فقط نباید به صورت مستقیم از آن تقلید کرد. شرکت‌هایی مثل مایکروسافت، باندای نامکو و بایوور پتنت‌هایی به نام خود ثبت کرده‌اند ولی سیستم مورد نظر را در انحصار آن‌ها قرار نمی‌دهد.

به عنوان مثال سیستم دیالوگ‌های سری مس افکت توسط بایوور پتنت شده است، اما شاهد استفاده از آن در بازی‌های Deus Ex: Mankind Divided و Fallout 4 بودیم. به همین خاطر انتظار می‌رود که بازی جدید کن کوین و استودیو Ghost Story Games مشکلی در این زمینه نداشته باشد.

بیشتر بخوانید:


عجیب‌ترین فارم‌های ماینکرفت که کمتر کسی سراغشان می‌رود!

تماشای ویدیو از یوتیوب ویجیاتو

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Amirhoein-g-a-r
    Amirhoein-g-a-r | ۱۹ بهمن ۱۳۹۹

    ۳ ساله دارم shadow of war بازی میکنم و یکی از بهترین بازی هایی هست که تاحالا بازی کردم من بازی های زیادی انجام دادم ولی این فوق‌العاده بود

مطالب پیشنهادی