توسعههندگان Mass Effect 3 هم از پایانبندی آن ناامید شده بودند
پایانبندی معروف و جنجالی Mass Effect 3 در زمان عرضه بازی نظرات ضد و نقیض بسیاری برای بازیکنان به وجود آورد و اخیرا بعد این همه سال مشخص شده تعداد قابل توجهی از سازندگان بازی ...
پایانبندی معروف و جنجالی Mass Effect 3 در زمان عرضه بازی نظرات ضد و نقیض بسیاری برای بازیکنان به وجود آورد و اخیرا بعد این همه سال مشخص شده تعداد قابل توجهی از سازندگان بازی نیز نسبت به آن ناامید شدهاند.
به نقل از اسکرین رنت، نحوه اتمام داستان نسخه سوم مس افکت موجب شد دستهای از هواداران حسابی با آن ارتباط برقرار کنند و دسته دیگر عملا از آن منتفر شوند؛ اما خب به نظر میرسد برخی از نویسندگان و توسعهدهندگان بااستعداد بایوور هم با نحوه پایانبندی بازی مشکل داشتند.
یکی از جذابترین بخشهای فرانچایز Mass Effect داستان آن بود که میتوانست به دست بازیکن و انتخابهایش دچار تغییرات گستردهای شود؛ به طوری که گفته میشود روایت داستان به دست شما رقم میخورد و جالبتر اینکه تمامی انتخابهای شما در یک نسخه روی نسخه بعدی تاثیر داشت.
- الکترونیک آرتز از آینده استودیوی بایوور کاملا اطمینان دارد
- وجود دو کهکشان در تیزر نسخه جدید بازی Mass Effect عمدی بود
حال بازیکنان در سال ۲۰۱۲ خیلی دوست داشتند ببینند این المانهای نقشآفرینی فوقالعاده در آخرین نسخه سهگانه چگونه از آب درمیآید. متاسفانه این مورد با رسیدن به ماموریت پایانی Mass Effect 3 خیلیها را ناامید کرد. با توجه به اینکه Mass Effect: Legendary Edition در راه است و خیلی از گیمرها سهگانه مث افکت را تجربه نکردهاند، ترجیح میدهیم برای جلوگیری از اسپویل به نحوه پایانبندی نسخه سوم نپردازیم.
با تمام این اوصاف، شاید برای برخی از مخاطبان مضحک به نظر برسد اما با توجه به صحبتهای اخیر توسعهدهندگان، ظاهرا آنها خودشان هم در مورد نحوه اتمام داستان مس افکت ۳ به توافق کامل نرسیده بودند.
جی ترنر نویسنده بازیهای Mass Effect 2 و 3 گفت:
اینکه بگویم «از اول میدانستم این قرار است خراب کند» خیلی آسان است. اما خب من هم تردیدهایی داشتم. وقتی نسخه سوم را بازی کردم در ابتدا با پایانبندیاش هیچ مشکلی نداشتم چراکه این بازی را به عنوان پایان تمام سهگانه در نظر میگرفتم. اما وقتی آن را دوباره بازی کردم و فهمیدم تصمیمات من فقط رنگ انفجارها در کاتسین پایانی را تغییر داده، واقعا ناراحت شدم.
پاتریک موران طراح ارشد گیم پلی مس افکت ۳ هم نظراتی شبیه به ترنر داشت و گفت برخی از توسعهدهندگان تلاش کردند پایانبندی بازی تغییر کند:
یادم میآید وقتی داستان بازی را خواندم خیلی ناراحت شدم چراکه به نظر میرسد تصمیمات من هیچ اهمیتی نداشته. من برای به چالش کشیدن آن پایانبندی یک ایمیل ارسال کردم و هیچ پاسخی دریافت نکردم.
گرچه کریس هلپر نویسنده مس افکت ۳ با نحوه پایان داستان مشکلی نداشت، مخصوصا زمانی که نسخه Extended Cut عرضه شد و «به نویسندگان اجازه داد پایانی بسازند که به انتخاب بازیکنان بیشتر اهمیت میدهد».
- یکی از بستههای الحاقی Mass Effect 1 در Legendary Edition نخواهد بود
- استودیو بایوور مدیرعامل و تهیه کننده اجرایی خود را از دست داد
هر چه باشد، پایان Mass Effect 3 پس از گذشت نزدیک به یک دهه همچنان مورد بحث خیلی از گیمرها است و جنجالهای آن تمامی ندارد. بایوور قرار است این فرانچایز شگفتانگیز را با Mass Effect 4 ادامه دهد؛ به این امید که استودیو سازنده بتواند هواداران را پس از جنجالهای نسخه سوم و عملکرد بسیار ضعیف Mass Effect Andromeda راضی کند.
بازی Mass Effect: Legendary Edition در تاریخ ۱۴ می (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰) برای پلی استیشن ۴، ایکس باکس وان و پی سی عرضه خواهد شد. این نسخه همچنین قابلیت forward-compatiblity خواهد داشت و دارندگان پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس /اس نیز میتوانند آن را خریداری نمایند.
عجیبترین فارمهای ماینکرفت که کمتر کسی سراغشان میرود!
تماشای ویدیو از یوتیوب ویجیاتو
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.