۵ بازی که شما را به خاطر خوب بازی کردن مجازات میکردند
مدتی پیش، مقالهای برایتان نوشتم در مورد بازیهایی که شما را به خاطر بد بازی کردن مجازات میکردند. اما گفتم که هر رفتی، باید یک آمدی هم داشته باشد. برای همین در این مقاله سراغ ...
مدتی پیش، مقالهای برایتان نوشتم در مورد بازیهایی که شما را به خاطر بد بازی کردن مجازات میکردند. اما گفتم که هر رفتی، باید یک آمدی هم داشته باشد. برای همین در این مقاله سراغ عکس این موضوع رفتم و در ادامه از ۵ بازی برایتان گفتم که شما را به خاطر خوب بازی کردن مجازات میکردند. با ویجیاتو همراه باشید.
5) Super Street Fighter 2 Turbo
Super Street Fighter 2 Turbo یک روش خیلی جالب برای عذاب دادن افرادی داشت که حسابی به مکانیکهای گیمپلی و کمبوهای کاراکترهای مختلف بازی مسلط شده بودند. در اصل اکثر ما وقتی که از پس تمام حریفهای بخش آرکید بازی برمیآمدیم، بازی کاراکتر امبایسون را در نقش باس فایت نهایی در مقابلمان قرار میداد که مبارزه با او واقعا یک چالش اساسی بود. با این حال، افرادی که Super Street Fighter 2 Turbo را به صورت حرفهای بازی میکردند، هیچ وقت با امبایسون مبارزه نکردهاند. چراکه کافی بود شما زیر ۲۵ دقیقه و بدون حتی یک بار مردن، تمام حریفهای خودتان را شکست میدادید تا در لحظه آخر کاراکتر آکوما جایگزین امبایسون میشد و دمار از روزگار افرادی که خودشان را حرفهای میخواندند در میآورد. آکوما نه تنها اکثر ضربات گیمر را پری میکرد بلکه آنقدر ضرباتش دمیج بالایی داشتند که کافی بود یک لحظه غافل شوید تا در کسری از ثانیه نوار سلامتی کاراکترتان را خالی ببینید.
4) Stalker Shadow of Chernobyl
استاکر یک بازی شوتر ترسناک ساده نبود که شما بتوانید راحت آن را تمام کنید. نه، بازی به خاطر سیستم بقای جذابش، گیمر را ترغیب میکرد که به شکلی هوشمندانه، تجهیزات و پولهایش را در جریان مراحل بازی خرج کند. اما یک سری از گیمرها دیگر بیش از حد این موضوع را جدی میگرفتند. طوری که برخی از آنها قبل از رسیدن به نقطه پایانی بازی، بیشتر از ۵۰ هزار روبل در کوله پشتیشان داشتند. بازی هم به خاطر عملکرد بینقص آنها در مدیریت منابع، پایان طمع را از بین ۷ پایان بازی برایشان نمایش میداد. پایانی که کاراکتر تحت کنترل ما به خاطر بارش طلا از آسمان، زیر سقف ساختمانی در حال ریزش میایستاد و زیر آوار له میشد.
3) Mario Kart
سری بازیهای ماریو کارت عموما با افرادی که عالی بازی میکنند و همیشه در جایگاه اول لیست مسابقهدهندگان قرار میگیرند، مشکل دارند. چراکه هر وقت شما در جایگاه اول قرار میگیرید، بازی یا مدام بازیکنان پشت سرتان را بوست میکند که به شما برسند، یا در اختیارشان سلاح بلو شل را میگذارد که فقط نفر اول را مورد هدف قرار میدهند. این یعنی فردی که در جایگاه نخست قرار میگیرد باید تا رسیدن به خط پایان، همیشه حواسش به بلاهایی که بازی میتواند سرش بیاورد باشد و استرس این موضوع را ثانیه به ثانیه در قلبش حس کند.
2) Cave Story
گیمرهای حرفهای همیشه حواسشان به تجهیزاتشان هست و هر وقت یک آیتم یا سلاح خوب به دستشان برسد، سریع آن را آپگرید میکنند. با این حال به نظر میرسد سازندگان Cave Story با این اصول حرفهای مشکل داشتند. در اواخر خط داستانی Cave Story، بازی در اختیار شما یک سلاح به نام Nemesis قرار میداد. سلاحی که عملا با لول اول آن هم میتوانستید به راحتی هر دشمنی را با یک شلیک نقش بر زمین کنید. خب طبیعتا عقل سالم حکم میکرد قدر چنین سلاحی را بیشتر بدانیم و برای بالا بردن دمیجش هم که شده آن را زودتر آپگرید کنیم. اما نکته اینجا بود که نمسیس به جای آپگرید، مدام داونگرید میشد و هر بار که شما هزینه لولآپ کردنش را میپرداختید، عملا باعث کاهش قدرت آن میشدید. طوری که آخرین لول این سلاح، به جای شلیک لیزر، اردک به سمت دشمنان پرتاب میکرد و به جای آسیب زدن به آنها، باعث شادیشان میشد.
1) Hellblade: Senua's Sacrifice
اولین مبارزهای که ما در جریان خط داستانی Hellblade تجربه میکردیم، مبارزهای بود که نمیشد در آن به پیروزی رسید. بازی در این لحظه کلی دشمن روی سر مخاطب میریخت و این کار را تا جایی ادامه میداد که او خودش خسته شود. اما نکته اینجا بود که بازی در جریان این نبرد داشت سطح مهارت شما را محک میزد. این یعنی شما هر چه بیشتر برای زنده ماندن در این مبارزه تلاش میکردید و تعداد دشمنان بیشتری را از پا در میآوردید، سطح درجه سختی بازی نیز بالا و بالاتر میرفت و در ادامه مسیر، باید دشواریهای بیشتری را تحمل میکردید.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
شماره های 2 و3 خیلی دیگه ظالمانه بود
تو بازی machinariom یه مرحله بود که ازت چندتا سوال میپرسید اگه خوب بازی میکردی و جواب درست میدادی نمیتونستی مرحله رو رد کنی حتما باید اشتباه جواب میدادی تا بری مرحله بعد
خیلی باحال بود این مقاله
ولی واقعا he'll blade سیستم هوشمندانه ای به کار برده
جالب بود
این داستان وقتی یک عقد.ه ایی بازی ساز میشود
حالا میفهمم چرا دفعه دوم که Hellblade بازی کردم خیلی آسون تر بود. دفعه اول که بازی کردم مبارزه اول رو اینقدر ادامه دادم که دیدم انگار فایده نداره دیگه بازی نکنم و یه دفعه دیدم جزو داستان بازیه ولی دفعه دوم چون تجربه اش رو داشتم مبارزه اول رو همون اول گذاشتم بکشنم. دفعه اول اون کلاغه پدرمو درآورد تا کشتمش ولی دفعه دوم مثل آب خوردن کشته شد. حالا ما رو بگو فکر میکردیم خیلی حرفه ای شدیم.
حیف همین چند روز پیش حذفش کردم وگرنه برا همینم که شده دوباره با درجه سختی بالا میبردمش.
سلام اقا نیما یه سوال درباره دووم ۲ داشتم
من لول ایکون اف سین رو پشت سر گذاشتم بز رو هم کشتم میخوام ببینم چطوری میتونم برم مپ های نازی ها همون لول ۳۱ و ۳۲ رو منظورمه ممنون
آزار دارن اینا انگار.
فک کنم خوششون میاد ملتو اذیت کنن.
بعید نیست.
دمت گرم
نیما جان دو روزه مقاله رو فرستادم
فکر کنم هنوز ندیدیش
خیلی مخلصیم. میخونمش. خیلی درگیرم این روزا. دم عیده و کار زیاده. ولی سرم خلوت شه میخونمش حتما.
خیلی لطف دارید
البته اشتباه تایپی زیاد داشت مثلا تکسچر و کیبورد عوضش می کرد تکرار
بهر حال گفتم کمکی کرده باشم
یه جاهایی رو شما تغییر بدین در مورد فیدبک و تریگر های سونی یادم رفت بنویسم و یکم مفصل ترش کنید
امیدوارم مقاله خوبی باشه نزدتون فعالیتی میشه واس شما تو سایت ???شوخی کردم
همین که وقت میگذاری میخونی برام یه دنیاس و خوشحال میشم
راستی عیدتم مبارک?❤??????
یک چیز جالب استریت فایتر 2 در حالت اول اصلا بازی خوبی نبود و افتضاح بوده ولی چند تا ماد ساز میان اونقدر خوبش می کنن که دوباره به بازی جون می ده و بعد کپکام میاد همون نسخه ماد رو با کمی تغییر به اسم توربو می فروشه و می ترکونه
وقتی یه ادم پدرسوخته بازی ساز میشه ??
:)))))))))))))))))))))))
عالی
خب آقای کارگردان اینجور بازی ها اعصابت خورده؟ سر گیمر های بدبخت خالی نکن سر کارمند هات خالی کن مریضضضضضضضض
آها راستی ایده ی من یادت نرود نیما جان
مخلصم. حواسم هست. میرم سراغش به موقعش.
عالی و فوق العاده مثل همیشه
اقا نیما خسته نباشید
پ.ن: چند شب پیش لیتل نایتمرز ۲ رو تموم کردم
فوق العاده بود
اخرین باری که همچین تجربه بی نظیری داشتم اینساید بود
پایان لیتل نایتمرز ۲ واقعا عجیب و مبهم و مرموز بود
ولی الان خیلی ناراحتم که لیتل نایتمرز ۲ هم تموم کردم
دوست نداشتم تموم بشه
بازی های دیگه ای توی سبک همین لیتل نایتمرز سراغ دارید؟
که داستان عجیب و مرموز داشته باشن و اتمسفرشون تاریک و ترسناک باشه؟
البته به جز اینساید و لیمبو که بازیشون کردم
DARQ و Unbound
همین Darq که چند وقت پیش معرفیش کردم خیلی بازی خوبیه.
مردم آزاری قبل این ها سو تفاهم بوده
نه آخه وقتی با بازی کاملاً آشنا شدی و میخواهی از گیم پلی بازی لذت ببری گند میزنن به بازی، انصافاً جنایت بدتر از این داریم ؟
نه والا.
خسته نباشی اقانیما جالب بود
فقط چرا نمیشه عکس پروفایلمو تغییر بدم؟ :/
منم
همه مراحل رو درست میرم ولی وقتی روی گزینه اپلود عکس کلیک می کنم هیچی نمیشه :/
منم همینم
خیلی مخلصم. یه سری مشکل فنی داره سایت. درست میشه به زودی.
عجب نکته خفنی در مورد هل بلید گفتی!
پس هر چی سختی تو طول بازی کشیدم برای این بوده!!؟?????????
یکم درباره هلبلید میگی دوست دارم ببینم چجوره و ارزش تجربه داره.
قطعا داره. یه بازی خیلی خوشساخته با یه داستان معرکه. حتما برو سراغش.
با روح و روانت بازی می کنه. یه داستان روانشناختی و عمیق. البته گیم پلی متوسطی داره. انگلیسیتم بهتره ک خوب باشه تا داستانو بفهمی
غصه داستانش نیست نیما ویدیوش رو میسازه ?
:)))
جالب بود
خیلی مخلصیم.
آره چونم اونم دقیقا از همین قواعد ماریو کارتها پیروی میکرد.
بازم ویدیو نداره
ویدیوش بعدا ساخته میشه. خیالت راحت. تولید محتوای ویدیویی زمان بیشتری میطلبه. از اونجایی هم که مطالب برترینها هر روز منتشر میشه، نمیرسیم برای همهشون ویدیو تولید کنیم. ولی به مرور براشون ویدیو هم میسازیم.