ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از ویجیاتو انتخاب کنید.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
اصلا راضی نیستم
واقعا راضی‌ام
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر ویجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار و مقالات

ایپکس لجندز روی نینتندو سوییچ چه تفاوتی با دیگر پلتفرم‌ها دارد؟

استودیو‌های Respawn و Panic Button غیرممکن را ممکن کردند و درنهایت ایپکس لجندز برای نینتندو سوییچ منتشر شد. درنتیجه بسیاری از علاقمندان کنجکاوند تا عملکرد این نسخه را در مقایسه با پلتفرم‌های دیگر بسنجند. آیا ...

سیدعباس حسینی
نوشته شده توسط سیدعباس حسینی | ۱۳ فروردین ۱۴۰۰ | ۲۳:۰۰

استودیو‌های Respawn و Panic Button غیرممکن را ممکن کردند و درنهایت ایپکس لجندز برای نینتندو سوییچ منتشر شد. درنتیجه بسیاری از علاقمندان کنجکاوند تا عملکرد این نسخه را در مقایسه با پلتفرم‌های دیگر بسنجند. آیا بتل رویالی که تماما دنبال ارائه حرکت‌های سرعتی و تصمیم‌گیری‌های لحظه‌ای است می‌تواند روی یک کنسول دستی موفق ظاهر شود؟

قبل از اینکه بازی منتشر شود، Panic Button مشخصات‌ فنی ایپکس لجندز را روی سوییچ افشا کرد. بازی در دو حالت دستی و داک روی ۳۰ فریم بر ثانیه اجرا و قفل شده. پس امیدواریم که از افت فریم شدید هنگام جنگ‌های شلوغ جلوگیری کند. رزولوشن نیز بسته به حالت اجرا تغییر می‌کند، در حالت داک 720P و در حالت دستی 576P است.

اگر بخواهیم براساس میزان فریم در ثانیه مقایسه کنیم، نسخه نینتندو سوییچ مطمئناً در میان همه کنسول‌ها آخرین است. نسخه‌های PS4 و Xbox One در حالی ۶۰ فریم در ثانیه را هدف خود قرار داده‌اند که ممکن است به ۴۰ فریم نیز برسند. در کل برای مقایسه، کنسول‌های سونی و مایکروسافت هنوز هم بالاتر از سوییچ هستند که چندان دور از انتظار نیست.


PS4 Pro و Xbox One X وضعیت بهتری دارند و در کمترین حالت از ۶۰ به ۵۰ فریم در ثانیه افت می‌کنند. Respawn برای نسخه‌های رسمی PS5 و Xbox Series X این بازی، نرخ ۱۲۰ فریم برثانیه را هدف‌گذاری کرده. اما در حال حاضر فقط Xbox Series X می‌تواند با قابلیت Backwards Compatibility به نرخ ۱۲۰ فریم دست پیدا کند. به طور کلی، یک ناهماهنگی جدی بین این سیستم‌ها وجود دارد که باعث می‌شود اختلاف بین ۳۰، ۶۰ و ۱۲۰ فریم درثانیه به معنای برنده شدن یا باختن یک مبارزه باشد.

وقتی نوبت به رزولوشن می‌رسد، نینتندو سوییچ بار دیگر در جایگاه آخر قرار می‌گیرد. PS4 و Xbox One اورجینال می‌توانند مابین 720P و 1080P باشند، اما معمولا در حالت دوم اجرا می‌شوند. PS4 Pro و Xbox One X عموماً با رزولوشن 1080P اجرا می‌شوند اما می‌توانند تا 1440P افزایش پیدا کنند. متأسفانه اجرای 576P در حالت دستی و اجرای 720P در هنگام داک روی نینتندو سوییچ اصلا قادر به رقابت با دیگر کنسول‌ها نیست.


تجربه ایپکس لجندز روی نینتندو سوییچ چگونه است؟

در حالی که اندازه تقریباً ۲۵ گیگابایتی بازی برای کنسول‌های دیگر مشکلی ایجاد نمی‌کند، دانلود این مقدار روی نینتندو سوییچ از طریق وای-فای ممکن است اذیت‌کننده باشد. برخی از گیمرها گزارش داده‌اند که دانلود‌هایشان ساعت‌ها طول کشیده زیرا مجبور بودند با پیام‌های خطای مداوم که باعث مکث دانلود می‌شده‌ دست و پنجه نرم کنند. البته این موضوع می‌تواند بخاطر دانلودهای همزمان روزهای اول انتشار ایجاد شده‌ باشد. پس امیدواریم که این مشکل در نهایت بعداز مدتی خودبه‌خود برطرف شود.

برای بازیکنانی که ایپکس لجندز را پس از بازی روی پی‌سی یا کنسول‌های دیگر روی سوییچ امتحان می‌کنند، بلافاصله تفاوت قابل تشخیص است. نسخه سوییچ بازی فاقد وضوح تصویر مشخصی است که می‌توان آن را در هر نسخه دیگری تجربه کرد. وقتی بازیکنان شروع به پرواز روی نقشه King's Canyon می‌کنند، دیدشان به گونه‌ای است که انگار از درون مه به محیط نگاه می‌کنند. به همین خاطر اجسام دور کمی مبهم دیده می‌شوند.

به نظر نمی‌رسد که تفاوت عمده‌ای در کیفیت اجرای بازی در حالت داک و دستی وجود داشته باشد. اما کار کردن با رابط‌ کاربری بی‌نظم و آشفته حالت دستی برای بسیاری از افراد مشکل‌ساز است. منحصربه فردترین جنبه ایپکس لجندز روی نینتندو سوییچ این است که بازیکنان می‌توانند از سنسور ژیروسکوپ Joy-Con سمت راست برای کنترل هدفگیری استفاده کنند. البته این مورد احتمالاً کاربرد عملی نخواهد داشت. اما ممکن است در نهایت راهی برای تنظیم دقیق برخی از شلیک‌ها باشد. البته درصورتی که به اندازه کافی برایش تمرین کنید.

در شروع کار تجربه بازی در حالت دستی می‌تواند ناخوشایند باشد. زیرا بازیکنان سعی می‌کنند در یک درگیری سریع با کنترل سوئیچ شرکت کنند که محدودیت‌های زیادی دارد. بنابراین به افرادی که احتمالا سراغ این نسخه از بازی می‌روند توصیه می‌کنیم از کنترلر Pro استفاده کنند.

این نسخه از بازی با قابلیت Cross-Play عرضه شده‌، اما از قابلیت Cross-Progression پشتیبانی نمی‌کند. البته برای بازیکنانی که می‌خواهند اولین بار Apex Legends را بازی ‌کنند، غیرفعال کردن Cross-Play یک حرکت هوشمندانه است. زیرا در این صورت، بازیکنان با سایر کاربران سوییچ جفت می‌شوند. به لطف غیرفعال کردن این قابلیت بازیکنان دیگر نگران تیم‌های دشمن که از رزولوشن و نرخ فریم‌ریت بهتر بهره می‌برند نیستند. البته Cross-Play هنوز هم برای بازی با دوستانی که در سیستم‌عامل‌های دیگر هستند مفید است.

Apex Legends روی سوییچ خیلی هم افتضاح نیست، اما نسبت به پلتفرم‌های دیگر کاملا یک نوع عقبگرد محسوب می‌شود. بازیکنان Apex Legends روی سوییچ ممکن است در پایان کار با یک آسیب بزرگ روبه‌رو شوند. در چنین شرایطی وارد شدن به سیستم رنک بازی قطعا عذابی بزرگ خواهد بود. درست است که بازیکنان با تجربه مکرر این بازی روی کنسول نینتندو سوییچ مطمئناً پیشرفت می‌کنند و حرفه‌ای‌تر می‌شوند. اما این مسئله قرار نیست چشممان را روی تمام ایراداتی که به این پورت وارد است ببندد.

Apex Legends هم اکنون برای رایانه‌های شخصی، پلی استیشن 4، نینتندو سوییچ و ایکس باکس وان در دسترس است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Tahashafi
    Tahashafi | ۱۳ فروردین ۱۴۰۰

    فک نمیکردم وضع نینتندو اینقدر خراب باشه
    پی سی من با شدت ذغالی بودنش ۶۰ فریم ۱۰۸۰ میداد

مطالب پیشنهادی