چرا ممکن است BioShock 4 شبیه به Assassin’s Creed باشد؟
با روی کار آمدن استودیوی جدید Cloud Chamber، بنظر BioShock 4 بیشتر شبیه بازیهای اخیر Assassin's Creed خواهد بود. حال باید دید این شباهت باعث نابودی یا محبوبیت بیشتر سری میشود. BioShock 4 در حال ...
با روی کار آمدن استودیوی جدید Cloud Chamber، بنظر BioShock 4 بیشتر شبیه بازیهای اخیر Assassin's Creed خواهد بود. حال باید دید این شباهت باعث نابودی یا محبوبیت بیشتر سری میشود.
BioShock 4 در حال حاضر در استودیوی جدید Cloud Chamber در حال ساخت است. این استودیو شامل بسیاری از توسعهدهندگانی است که روی بازیهای قبلی BioShock کار کردهاند. اما عدم حضور Ken Levine خالق شناختهشده سری BioShock، بسیاری از طرفداران را نگران آینده این سری کرده. بر اساس چندین آگهی استخدام منتشر شده جهت پر کردن چندین پست در استودیو جدید Cloud Chamber متوجه شدیم که BioShock 4 ممکن است در مسیری بسیار متفاوت از بازیهای قبلی و آرمان شهر نابودشده علمی تخیلی معروفش باشد. در حقیقت، مسیری که در BioShock طی میشود شباهت زیادی به بازیهای اخیر Assassin's Creed دارد که ممکن است باعث دگرگونی زیاد در آینده این سری شود.
تکامل سری اساسینز کرید
سه بازی آخر سری محبوب اساسینز کرید یعنی Origins ،Odyssey و Valhalla دنبالهرو مسیری مشخص بودند. یوبیسافت شروع به افزودن ویژگیهای جدیدی مانند سیستم گفتگو و انتخاب دیالوگ به سبک بازیهای نقش آفرینی و توانایی انتخاب جنسیت شخصیت در خط اصلی داستان کرد. البته این مجموعه از دیرباز به لحاظ فنی جهان باز بوده است. اما از نسخه Origins، بازی شروع به شبیه شدن به یک سری عناوین نقشآفرینی - جهانباز مانند ویچر کرد.
تقسیم روند داستان به دو بخش خط داستانی تاریخی و اصلی Assassin's Creed و خط داستانی مدرن به بازیکنان این امکان را میداد تا بدون خارج شدن از روایت اصلی بازی، شاهد پایانهای مختلف درخط داستانی تاریخی باشند. به عنوان مثال در Assassin's Creed Valhalla انتخابهای بازیکن بر روابط «ایوور» با برادرش «سیگورد» تأثیر خواهد گذاشت. در حالی که این تغییر، خط داستانی و تاریخی را تغییر میدهد. این دو «بسیم» را شکست میدهند و او را به دام میاندازند درست با همان پیامدهای مربوط به خط داستانی مدرن.
شواهدی وجود دارد که نشان میدهد BioShock هم در بازی بعدی، گزینههای انتخاب دیالوگ سبک نقشآفرینی را اضافه خواهد کرد. لیست پستهای شغلی مورد نیاز استودیو Cloud Chamber، حاکی از ثبت درخواست برای موقعیت Sound Voice Designer برای طراحی تجربه سیستم های گفتگوی مشابه را دارد. ایجاد انتخابهای بیشتر بر اساس تصمیمات بازیکنان و گزینههای گفتگو قطعاً میتواند در BioShock 4 به بازیکنان در مشاهده هر چه بهتر روند انتخابها کمک کند. دقیقا برخلاف BioShock Infinite که باید منتظر آخر داستان میبودیم تا عواقب انتخابهایمان نمایش داده شود.
همچنین شواهدی وجود دارد که Cloud Chamber میتواند تجربهای جهان بازتر را هدف قرار دهد. اگرچه هنوز محل وقوع حوادث BioShock 4 مشخص نشده است. لیست شغلی برای پست طراح سیستمها خواهان شخصی با توانایی ایجاد "یک حس ذاتی از چگونگی اتصال جهان و سیستم بازی و تقویت سیستمها در جهان سندباکس بازی است." گرچه هیچ یک از این لیستهای شغلی به طور قطعی ثابت نمیکند که چه ویژگیهایی در BioShock 4 اضافه یا تغییر خواهند کرد، اما به نظر میرسد که این مجموعه مانند Assassin's Creed جدا به دنبال نزدیک شدن به بازیهای نقشآفرینی-جهانباز باشد.
پیشبینی آینده برای بایوشاک ۴
این امکان وجود دارد که BioShock از ویژگیهای نقشآفرینی-جهانباز استفاده کند بدون این که خط داستانی آن را به خطر بیندازد. در حالی که مجموعههایی مانند The Elder Scrolls به اولویت دادن وسعت جهان بازی نسبت به داستان پردازی و شخصیت محوری معروف هستند، اما Assassin's Creed نشان داده که BioShock میتواند بیشتر به یک نقشآفرینی-جهانباز تبدیل شود و در عین حال تمرکز خود را روی روایت داستان اصلی خود حفظ کند.
حفظ این تمرکز برای BioShock، فرانچایزی که با پیچ و تابهای تکاندهنده و کاوش در مضامین فلسفی و شخصیتهای بیادماندنی خود شناخته میشود، بسیار حیاتی خواهد بود. همچنین ممکن است BioShock 4 بدون داشتن سیستم گفتگوی سبک نقشآفرینی، یک دنیای باز داشته باشد یا بالعکس. در حال حاضر جهتگیری BioShock 4 مشخص نیست. طرفداران میتوانند با یادآوری این که Assassin's Creed هم به طور گسترده از ویژگی سبک نقشآفرینی بهره برده و به ریشههای سری آسیبی وارد نکرده آرامش خود را حفظ کنند.
در یک دنیای ایدهآل، اضافه شدن ویژگیهای سبک نقشآفرینی به BioShock، مجموعه را به یک بازی Elder Scrolls یا Fallout تبدیل نمیکند. گرچه BioShock 4 میتواند از یوبیسافت پیروی کند اما به احتمال زیاد بازی را به Assassin's Creed تبدیل نمیکند. آنچه Assassin's Creed نشان داده این است که BioShock با حفظ هویت و ظرفیت منحصر به فرد خود برای قصه پردازی بلند پروازانه، به طور قابل توجهی تغییر میکند. اینکه Cloud Chamber قادر به سرانجام رساندن این بلند پروازی و به سلامت رساندن این ماجراجویی خواهد بود یا خیر مشخص نیست. برای مشخص شدن نتیجه باید منتظر ماند.
بایوشاک در حال حاظر برای رایانههای شخصی و احتمالا کنسولهای نسل نهم در حال توسعه است.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
امیدوارم هر کاری میکنن خوب باشه. هر کاری کلود چمبر میخواد بکنه انجام بده ولی بنظر من باید داستان رو اولویت قرار بدن.
بچه ها بنظرتون اینبار قراره توی بایوشاک کجا بریم؟
فکر کنم این بار یه شهر زیر زمین باشه یا توی غار، اصولا توی بازیهای بایوشاک معمار ها به روی زمین اعتقاد ندارن همش جاهای مریض شهر میسازن?
بایو شاک=اساسین؟what?