کوجیما میتواند وضعیت انحصاریهای ایکس باکس را بسیار بهتر کند
هیدئو کوجیما را همگی با بازیهای بسیار خوبش میشناسیم و این روزها که جنگ بین دو شرکت سونی و مایکروسافت با عرضه آخرین کنسولهایشان به بالاترین حد خود رسیده، همه منتظر حرکت بعدی هیدئو کوجیما ...
هیدئو کوجیما را همگی با بازیهای بسیار خوبش میشناسیم و این روزها که جنگ بین دو شرکت سونی و مایکروسافت با عرضه آخرین کنسولهایشان به بالاترین حد خود رسیده، همه منتظر حرکت بعدی هیدئو کوجیما هستیم.
کوجیمایی که خبرهایی از عقد قراردادش با مایکروسافت به گوش رسیده و هواداران بسیار کنجکاو هستند تا قدم بعدی این بازیساز محبوب و تیمش را ببینند. استودیوی Kojima Productions تاکنون به ساخت بازی برای کنسولهای سونی مشغول بود اما به نظر میرسد که اوضاع به طور کل در حال عوض شدن باشد.
گزارشهای بسیاری در سال گذشته خبر از همکاری کوجیما با مایکروسافت برای ساخت عنوانی برپایه فضای ابری دادند. در حالی که جامعه طرفداران پلیاستیشن از رفتن کوجیما به سمت شرکت رقیب ناامید و شدند و کمپینی هم در ارتباط با این همکاری راه انداختند، ایده بازیای براساس فضای ابری برای اکوسیستم اکس باکس امیدوارکننده و خوب بهنظر میرسد.
بازی جدید کوجیما میتواند شروعی دوباره باشد
جزئیاتی در مورد بازی جدید کوجیما با همکاری مایکروسافت میدانیم بسیار ناچیزند. اما میدانیم شراکت کوجیما با اکس باکس قرار است بسیاری از چیزها را تغییر دهد. رویه بازیسازی در در شرکت متفاوت بوده و همین ما را نسبت به بازی بعدی کوجیما هیجانزده و کنجکاو میکند.
همکاری کوجیما با اکس باکس میتواند در را به روی باقی استودیوهای مستقل که برای یک اکوسیستم خاص بازی میساختند، باز کند. برای مثال استودیو پاریس نشین کوانتیک دریم در گذشته بازیهایش را به طور خاص برای پلی استیشن میساخت، بجز بازی فارنهایت که در سال 2002 عرضه شد. بازیهای داستان محور کوانتیک دریم توانست جای خود را در میان طرفداران پلیاستیشن باز کند و تصور این که پلتفرم سابقش را برای یافتن مخاطبان جدید ترک کند، برای بسیاری سخت است. به هر حال به نظر میرسد کوانتیک دریم میخواهد از مستقل بودن خودش استفاده کرده و دنیای خارج از پلیاستیشن را هم کاوش کند.
کوجیما در گذشته، علاقه خود نسبت به بازی در فضای ابری، استریم کردن، سرویسهای اشتراکی را به خوبی نشان داده. آنطور که مشخص است، پلیاستیشن مانند اکس باکس به آن شدت بر روی سیستمهای مبتنی برفضای ابری سرمایهگذاری نکرده و به همین علت همکاری کوجیما با اکس باکس برای دنبال کردن ایدههایش منطقی به نظر میآید. Xbox Cloud Gaming نیز عضوی از اشتراک گیم پس بوده و به همین علت دسترسی آن را برای دارندگان اکس باکس بسیار راحت میسازد.
همکاری کوجیما با مایکروسافت و اکس باکس لزوما به تحت تاثیر قرار گرفتن ارتباطات او با پلیاستیشن نیست. کمااینکه طبق آخرین حرف و حدیثها کوجیما پروداکشنز میتواند باز هم به ساخت بازی برای دستگاههای پلیاستیشن در آینده ادامه دهد.
بازی کوجیما چطور میتواند فضای بازیهای انحصاری را تغییر دهد؟
بازیهای انحصاری هیچگاه به اندازه الان محبوب نبودهاند. چه بازیهای انحصاری پلیاستیشن، چه اکس باکس و چه نینتندو مد نظرتان باشد. اما چیزی که بیشتر از همه در مورد انحصاریهای امروز صدق میکند، یک شکل شدن بازیها و ارائه بازیهایی با ایده قدیمی که امتحان خود را پس داده، هستند و با ارائه ایدههای تکراری در حال جذب مخاطب هستند.
در سمت مقابل، امروزه نه بازیهای AAA شرکتهای بزرگ بلکه بازیهای مستقل هستند که وظیفه اضافه کردن خلاقیت بیشتر، ایدههای بهتر و تجربه منحصر به فرد را در بازیهای ویدئویی به دوش میکشند. به طوری که مرزها را امروز بازیهای مستقل به جلو هدایت میکنند.
حال فرض کنید استودیویی بخواهد بازی AAA، انحصاری و مستقل، با ایدههای جدید و دیده نشده و با کیفیت بصری و فنی بالا بسازد. بله، استودیو کوجیما پروداکشنز دقیقا چنین خصوصیاتی دارد. با این که بازی دث استرندینگ نتوانست نظر همگان را به خود جلب کند و نظرات ضد و نقیضی را از منتقدین و مردم دریافت کرد اما سخت است که ایدههای جدیدی که کوجیما به گیمپلی بازی آورد. با وجود ایدههای تازه اما بازی باز هم از لحاظ ساختار مشابه بازیهای دیگر بود که انتظار میرود بازی بعدی کوجیما با همکاری اکس باکس تغییرات رادیکالتری بهوجود آورد.
بازی در فضای ابری همچنان در حال رشد بوده و این بسیار عالی است که یک استودیوی با سابقه شروع به ساختن بازی در این فضا کند. شاید کوجیما باعث رونقگیری بازیسازی براساس فضای ابری شده و راه را برای سازندگان دیگر و ساخت بازی در این پلتفرم بیشتر باز کند.
بیشتر بخوانید:
- طرفداران پلی استیشن اصلا موافق همکاری کوجیما و ایکس باکس نیستند
- ظاهرا کوجیما و مایکروسافت قرارداد همکاری خود را امضا کردهاند
- بیخیال اسنایدر کات، کوجیما کاتِ Metal Gear Solid 5 را منتشر کنید
منبع: gamerant
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
می تواند!پس چرا انجام نمی دهد؟!
امیدوارم دیگه یه عنوان سلیقه ای مثل دث استرندینگ نسازه.
اونطوری خیلی ها خوششون نیاد
خدا کنه یه عنوان همه پسند بسازه
به نظرم کسلوانیا جدید رو بده با گاد اف وار راگناروک رقابت کنه?
من یه مشکلی دارم اصلا نمی تونم با مایکروسافت ایکس باکس و کوجیما کنار بیام
داداش بخاطر اینه که تو یه فن بوی متعصب هستی
من هم با شما هم نظر هستم، سلیقه و هنر استاد کوجیما، بیشتر به شرقی ها و سونی و پلی استیشن میاد - در ایکس باکس بیشتر شاهد بازی های سطحی، گرافیک و تیر اندازی هستیم
اها الان نصف بازی های ثرد پارتی و هنری برای اکس باکسه نه سونی دقت کن سونی داره بیشترش میشه شوتر خودم فن سونیم ولی نه متعصب
اتفاقا ایکس باکس هم انحصاری های جالبی داره
بزارید کنار این فن بوی بازی هارو
آخی....
باشه من قول میدم کوجی برگرده سمت پلی
حالا دیگه گریه نکن به خدا ارزششو نداره.....
به نظرم ایکس باکس عنوان های کمی نداره ولی اگه کوجیما بیاد قطعا بهتر میشه
هیچ چیز بهتر از رقابت برای ساختن بازی بهتر نیست
این وسط ما سود میکنیم
تنها دلیلی که این آدم هنوز ازش صحبت میشه فن بویی های مریضشن(مثل جف کیلی)
ولی انصافا بازی ساز قدرتمندی محسوب میشه اگه دث استراندینگ رو خط بگیریم
نیازی نیست دث استرندینگ رو خط بگیری بازی عالی بود فقط سلیقه ای بود
دث استراندینگ هم شاهکار بود فقط یه سریا خوششون نمیومد
از جمله خودم
بابا دث استرندیگ شبیه ساز پستچی یا راه رفتن بود?
نیاز به اکشن بیشتر داشت راستی داستانش که اکثرا برا ژاپنیا قابل فهم بود
بیش از حد خطی بود
نه میدونی مشکلش چیه
اونقدرا سرگرم کننده نیس خسته کنندس
خب دادا این میشه خطی بودن دیگه
وقت خوشحالی ایکس باکس فن ها رسیده???
خوبی انحصاری های ایکس باکس اینه که بازی هاش برای پی سی هم میاد ولی پی اس اینطور نیست برای همین اگه ایکس باکس انحصاری قویی بده شاید سونی هم انحصاری هاشو بعد مدتی تو بقیه پلتفرم ها بزاره
سلام.
رقابت واسه سونی سخت شد ?
خیلی سخت ??
نام کاربریت یه حرف y کم داره
|:
۰:
(؟)(!)
What?? عزیزم اشتباه میکنی
درست میگه دیگه
Pla(y)ground games
نه زیاد هر چقدر تلاش کنه به گاد اف وار یا ........ نمی رسه
نه دیگه اونا گیم های افسانه ای هستند با اونا نمیشه !