ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از ویجیاتو انتخاب کنید.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
اصلا راضی نیستم
واقعا راضی‌ام
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر ویجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار و مقالات

Forza Horizon 5 شامل بهبودهای عظیمی در صداگذاری خواهد شد

در جدیدترین استریم خود، استودیو پلی‌گراند گیمز از تکنولوژی جدیدی که در صداگذاری Forza Horizon 5 استفاده شده رونمایی کرد. Forza Horizon 4 با تمام خوبی‌هایش اغلب به خاطر صداگذاری ماشین‌ها مورد انتقاد قرار می‌گرفت. ...

رایان زجاجی
نوشته شده توسط رایان زجاجی | ۲۲ تیر ۱۴۰۰ | ۱۱:۰۳

در جدیدترین استریم خود، استودیو پلی‌گراند گیمز از تکنولوژی جدیدی که در صداگذاری Forza Horizon 5 استفاده شده رونمایی کرد.

Forza Horizon 4 با تمام خوبی‌هایش اغلب به خاطر صداگذاری ماشین‌ها مورد انتقاد قرار می‌گرفت. اما Forza Horizon 5 قرار است یک پاسخ کوبنده به این انتقادات بدهد و پلی‌گراند گیمز هم در سومین استریم Let's Go از تکنولوژی پشت صداگذاری بازی جدید خود رونمایی کرد:

  • به غیر از صداهای از پیش ضبط شده، ۳۲۰ صدای ماشین جدید ضبط شده‌اند.
  • تکنیک سینث دانه دانه (Granular Synth) در تمام ماشین‌ها به کار رفته که صدای آن‌ها را واکنش‌پذیرتر و داینامیک‌تر می‌کند. Forza Horizon 4 تنها در ۱۰-۱۵ درصد ماشین‌ها از این تکنیک استفاده کرده بود.
  • صدای ماشین‌ها روی ۹۰ فریم بر ثانیه اجرا می‌شود.
  • سیستم ماژولار جدید بازی با دقت می‌تواند نوع موتور هر ماشین را تشخیص دهد و برای هر ماشین و آپگریدهایش، همچون توربوشارژر، سوپرشارژر و... صدای منحصر بفردی قرار دهد.
  • حتی صدای تایرها هم بهبود پیدا کرده‌اند و هر ماشین با هر نوع تایری صدای خاص خود را دارد.
  • از رهگیری پرتو (Ray-Tracing) در صداگذاری استفاده شده است. با این کار، بازی می‌تواند با دقت تشخیص دهد که هر صدا در هر محیط چگونه شنیده می‌شود. همچنین اینگونه بازیکن می‌تواند به راحتی تشخیص دهد که هر ماشین در کدام سمت قرار دارد.
  • در FH5 به محض این که هر آپگرید جدیدی روی ماشین اعمال کنید می‌توانید صدای تغییر یافته آن را بشنوید.
  • صدای ماشین‌ها در زاویه دید اول شخص هم بهبود پیدا کرده است.
  • تمام ماشین‌ها از این بهبودات بهره می‌برند.
  • صدای بازی در ایکس باکس سری ایکس/اس بهتر خواهد بود، چون از یک فرمت جدید برای فشرده‌سازی فایل‌های صوتی استفاده شده که کیفیت تمام صداهای بازی (حتی موسیقی) را بهبود می‌بخشد.

پلی‌گراند همچنین تایید کرد که روش Dyno (که صدای ماشین در یک استودیو ضبط می‌شود و بازی‌های زیادی از آن استفاده می‌کنند) را برای Forza Horizon 5 کامل کنار گذاشته و صدای هر ماشین در یک پیست ضبط شده است.

جزئیات دیگری هم در این استریم تایید شدند:

  • فورتزا هورایزن ۵ شامل بزرگ‌ترین لیست ماشین کل سری خواهد بود
  • فیزیک ماشین‌ها بهبود یافته است
  • بیش از ۵۰۰ موتور برای ماشین‌ها در دسترس خواهد بود

استریم بعدی پلی‌گراند گیمز چند هفته دیگر پخش می‌شود و روی مکزیک و مپ بازی تمرکز خواهد کرد. یک استریم دیگر هم بعد از آن در نظر گرفته شده که نگاه دقیق‌تری به لیست ماشین Forza Horizon 5 می‌اندازد.

Forza Horizon 5 در تاریخ ۹ نوامبر یا ۱۸ آبان برای ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس/اس، پی‌سی و همچنین از طریق گیم پس و ایکس باکس کلاد در دسترس قرار خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید:


لتس‌پلی ماینکرفت #۱۴ – بالاخره فورترس رو تو ندر پیدا کردیم!

تماشای ویدیو از یوتیوب ویجیاتو

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • W8T8F
    W8T8F | ۲۷ تیر ۱۴۰۰

    فورزا واقعا شاهکاره

  • Amiralikbr
    Amiralikbr | ۲۷ تیر ۱۴۰۰

    بازی از این طبیعی تر

  • Amir-mohammad
    Amir-mohammad | ۲۲ تیر ۱۴۰۰

    از نظرم بهترین کاری که کردن بهبود فیزیک ماشین ها بود چون از اول تا آخر تو ماشینی و زیبایی گرافیکی و فزیکی ماشین دارای اهمیت بیشتری یه
    پ.ن:البته خصوصیات دیگه ای هم چون آسمون طبیعی تر و مپ قشنگ تر و باز تر هم اشاره کرد

  • Alireza8405
    Alireza8405 | ۲۲ تیر ۱۴۰۰

    فوق العااااده
    دمش گرم
    حرف نداره واقعا
    فقط در انتظارم

  • CR7-fan
    CR7-fan | ۲۲ تیر ۱۴۰۰

    با وجود اینکه نیومده ولی بنظرم وقتی بیاد بهترین بازی از زمان معرفی کنسولای نهم بشه

مطالب پیشنهادی