ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از ویجیاتو انتخاب کنید.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
اصلا راضی نیستم
واقعا راضی‌ام
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر ویجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

برترین‌ها

۱ + ۵ کاراکتر صامت که اگر حرف می‌زدند بهتر بود!

برقرار کردن رابطه میان بازیکن و شخصیت اصلی بازی اصلا کار آسانی نیست و نیاز به تلاش بسیاری دارد تا مخاطب با پروتاگونیست حس همدردی و همراهی کند و داستان را پی بگیرد. گاهی اوقات ...

رضا مدرسی
نوشته شده توسط رضا مدرسی | ۲۵ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۴:۰۰

برقرار کردن رابطه میان بازیکن و شخصیت اصلی بازی اصلا کار آسانی نیست و نیاز به تلاش بسیاری دارد تا مخاطب با پروتاگونیست حس همدردی و همراهی کند و داستان را پی بگیرد. گاهی اوقات این قهرمان‌ها مثل نیتن دریک پرحرف و شوخ‌طبع هستند و در یک ان دل بازیکن را می‌برند. گاهی اما قهرمانان اصلی داستان حتی یک کلمه هم سخن نمی‌گویند ولی باز هم جذابیت خاصی دارند. لیستی که در ادامه خواهید خواند تنی چند از همین نوع قهرمان‌ها را در خود جای داده که اگر حرف می‌زدند، بیش از پیش جذاب‌تر می‌شدند و به عمیق‌تر ساختن قصه بازی نیز کمک می‌کردند.

آرتیوم - Metro


این مورد شاید کمی عجیب به نظر برسد. آرتیوم در پیش‌نمایش آغازین بازی صحبت می‌کند و وقتی بین مراحل منتظر لودینگ هستید هم حرف زدن وی را خواهید شنید. اما وقتی وارد خود بازی می‌شویم قهرمان داستان کاملا ساکت می‌شود و چیزی نمی‌گوید. این نحوه کارگردانی که کاراکتر نیمه ساکت طراحی شود  واقعا کمی عجیب و غریب به نظر می‌رسد.

در Metro Exodus پیش خواهد آمد که شما با چند NPC مواجه می‌شوید که در حال گپ و گفت هستند و مستقیما به آرتیوم هم اشاره می‌کنند، اما او چیزی نمی‌گوید و ساکت است. شرایط وقتی بدتر می‌شود که آرتیوم با همسرش آنا تنهاست و چیزی نمی‌گوید! تمام صحبت‌ها بر عهده آنا گذاشته می‌شوند و عملا نه دیالوگ، که شاهد مونولوگ‌گویی از جانب باقی آنا هستیم.



آیزاک کلارک - Dead Space


داشتن یک پروتاگونیست ساکت در بازی‌های ترسناک واقعا خیلی هم منطقی نیست و می‌تواند فرصت‌های بسیاری را برای ترساندن مخاطب از دست بدهد، و این قضیه در خصوص نخستین دد اسپیس کاملا صادق است. دوستان و همراهان آیزک کلارک در قسمت اول Dead Space نسبتا زیاد حرف می‌زنند و طی ماجراجویی در Ishimura با هم مکاملات فراوانی دارند، اما خود کلارک هیچوقت لب به سخن نمی‌گشوید (که البته انگار قرارا ست در نسخه ریمیک شاهد تغییر این سیاست باشیم).

با توجه به شرایطی که آیزک در آن گرفتار شده نیز ساکت ماندنش منطقی به نظر نمی‌رسد. او در حال کاوش در سفینه‌ای مرموز است و می‌خواهد نیکول، زنی که به او علاقه دارد را بیابد، اما هیچ حرفی نمی‌زند و حتی یک ابراز احساس ساده نیز از خود نشان نمی‌دهد.

لینک - The Legend of Zelda


لینک از سری بازی The Legend of Zelda از شاخص‌ترین کاراکترهای تمام دوران در صنعت بازی است. گرچه با گذشت زمان و انتشار نسخه‌های مختلف از این بازی شاهد دگرگونی‌های بسیاری در لینک بودیم، نکته‌ای که هیچوقت این قهرمان جذاب و دوست‌داشتنی را ترک نکرد، عدم صحبت کردنش بود.

تصور کنید لینک صحبت می‌کرد و از طرف خود دارای مونولوگ بود، واقعا تفاوت زیادی در کاراکتر و شخصیت او ایجاد نمی‌شد؟ و آیا این تفاوت بیشتر از اینکه منفی باشد، مثبت نبود؟ شاید موقعیت های زیادی را پیدا نکنیم ولی مطمئنا برخی از نقاط بازی با لینک سخن‌گو جذاب‌تر از آب در می‌آمدند و احساسات را بهتر به بازیکن منتقل می‌ساختند.

کوروو آتانو – Dishonored


Corvo از بهترین شخصیت‌هایی است که تا کنون در بازی‌های ویدیویی دیده‌ایم، اما او هم در نسخه اول سری بازی Dishonored هیچ کلمه‌ای به زبان نمی‌آورد. کوروو که مامور شخصی ملکه و رئیس بخش نگهبانان سلطنتی به حساب می‌آید، در پاپوش دشمنان ملکه می‌افتد و متهم به قتل وی می‌گردد. حال کوروو که به اشتباه مورد اتهام قرار گرفته شروع به قلع و قمع دشمنانش می‌کند و در طول این راه هیچ حرفی نمی‌زند!

دیسانرد هنوز هم که هنوز است یک بازی معرکه است، اما این مورد که کوروو قادر به صحبت نیست کمی بازیکن را اذیت می‌کند و عدم اجازه ورود به ذهن کوروو و آشنا شدن با افکارش، از زبان خودش، ماجرا را کمی سخت‌تر می‌کند. در نسخه دوم این بازی هم مثل Dead Space و ماجرای آیزک کلارک، شاهد رفع مشکل عدم صحبت کردن پروتاگونیست بودیم و دیدیم که کورووی سخن‌گو چطور است و صد البته که شخصیت دوست‌داشتنی او را جذاب‌تر از قبل کرد.

کلاود - GTA 3


کمتر گیمر قدیمی بعد از فکر کردن به کاراکترهای ساکت یاد کلاود از GTA 3 نمی‌افتد. او که با انواع مجرمین و تبه‌کاران همکاری داشت، کاملا ساکت بود و طی آن همه ماجراجویی خطیر یک کلمه هم به زبان نمی‌آورد و باعث عجیب شدن فضای داستان می‌شد.

البته این عجیب شدن به معنای بدتر شدن بازی نیست. با توجه به این که GTA 3 اولین نسخه سه‌بعدی فرنچایز بود، داشتن یک کاراکتر ساکت خیلی هم دور از انتظار نبود. ولی شاید اگر به جای سکوت کامل، شاهد کاراکتری کم‌حرف و سرد بودیم بیشتر با بازی ارتباط برقرار می‌‌کردیم و کاراکتر کلاود نیز مرموزتر از قبل می‌شد.



گوردون فریمن - Half-Life


گوردون فریمن فیزیک‌دانی است که موظف شده در Black Mesa به تحقیق و تفحص مشغول شود و کارش را بکند. برخلاف اغلب کاراکترهای اصلی عناوین علمی-تخیلی، فریمن یک مبارز و جنگجوی بالقوه نیست و فردی عادی است که در شرایطی غیر عادی گیر افتاده.

ساکت بودن گوردون فریمن همیشه بین گیمرها موضوع بحث بوده و مخالفان و موافقانی داشته، اما چه می‌شد اگر هر از گاهی نظرات فریمن را از زبان خودش می‌شنیدیم و پس از اتفاقات ناگواری که بر سرش می‌امد، شاهد گلایه یا صحبت‌هایش بودیم؟ قطعا چنین رویه‌ای خالی از لطف نمی‌بود و می‌توانست به نوبه خود جالب هم باشد.

اینجا به پایان مقاله می‌رسیم و حال نوبت شماست تا بگویید کدام کاراکتر ساکت در بازی‌های ویدیویی با صداگذاری می‌توانست عملکرد بهتری داشته باشد و نقش آفرینی بهتری را به بازیکنان ارائه دهد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (106 مورد)
  • asal
    asal | ۲۹ شهریور ۱۴۰۰

    بنده خداهارو لال کردن

  • W8T8F
    W8T8F | ۲۸ شهریور ۱۴۰۰

    تو این مقاله دیسانرد و مترو از همه بیشتر توجه منو جذب کرد

  • uncharted
    uncharted | ۲۷ شهریور ۱۴۰۰

    جالب بود

  • IAmAmir714
    IAmAmir714 | ۲۶ شهریور ۱۴۰۰

    اصلا سکوته که اینا رو جذاب کرده همون ساکت بمونن بهترن
    مثلا کلاود که جز سرتکون دادن کار دیگه ای نمیکرد آخرت گنگ بود

  • mohammadat85
    mohammadat85 | ۲۵ شهریور ۱۴۰۰

    من همیشه عاشق بازی های استودیو اینفینیتی وارد (کالاف دیوتی مدرن وارفیر) هستم، ولی یه چیز بدی که داره اینه که شخصیت ما اصلا صحبت نمیکنه و اصلا خوب نیست

  • Doosty
    Doosty | ۲۵ شهریور ۱۴۰۰

    با همش موافقم الا کوروو (corvo)
    نمیدونم چرا ولی کوروو لال رو بیشتر دوست دارم شاید بخواطر اینکه تو نسخه دوم حرف میزد شخصیتش با اون چیزی که من تو ذهنم از کوروو قسمت اول بود خیلی فرق داشت کلا یکی دیگه بود? و این که هر کس میتونه یه برداشت از شخصیتش بکنه برام جذابه

  • BenitoMussolini
    BenitoMussolini | ۲۵ شهریور ۱۴۰۰

    .

  • MOSTAFA-COD-M
    MOSTAFA-COD-M | ۲۵ شهریور ۱۴۰۰

    چند مورد از سری کالاف هم باید می‌بودند
    مثل ۳گانه MW
    این مسئله خیلی رو مخ هست
    اصلا واسه چی صدا نمیزارن مگه چقدر هزینه میخواد؟؟
    پ.ن:لینک مگه حرف نمیزنه؟??

    • pouriae020
      pouriae020 | ۲۵ شهریور ۱۴۰۰

      لینک حرف زده تاحالا ؟

  • maziyar74
    maziyar74 | ۲۵ شهریور ۱۴۰۰

    اینقدر حرف نزدن آرتیوم رو اعصاب بود Metro Exodus Enhanced Edition رو اصلا دلمو زد بشینم بازی کنم

  • رضا مدرسی
    رضا مدرسی | ۲۵ شهریور ۱۴۰۰

    ارادتمندم :))

    • Hhd
      Hhd | ۲۵ شهریور ۱۴۰۰

      ولی خدایی شما متولد :دی هستی یا نه ???

      • رضا مدرسی
        رضا مدرسی | ۲۵ شهریور ۱۴۰۰

        متولد دی نیستم ولی :دی و متولدین :دی رو دوست دارم :دی

        • Just a Human
          Just a Human | ۲۵ شهریور ۱۴۰۰

          لطفا یه مقاله بنویسید نیما فرشین یا رضا مدرسی؟مسئله این است!

  • The-ronin
    The-ronin | ۲۵ شهریور ۱۴۰۰

    صحبت نکردن ارتیوم باعث شد بعضی جاها توی نقد به مترو نمره کم بدن?

  • reza-a-m-p-r
    reza-a-m-p-r | ۲۵ شهریور ۱۴۰۰

    من تو مورد 2و4 خیلی اذیت شدم .
    کوروو واقا یکی از بهترین شخصیت هایی که تا به حال دیدم ... خیلی بهتر میشد اگه دیالوگ داشت .... واقا داستان عمیقه دیزانرد یک لازم داشت که شخصیت اصلیش حرف بزنه .

  • leonskenedy
    leonskenedy | ۲۵ شهریور ۱۴۰۰

    5 یا 6 تا از کاراکتر هایی که هیچ وقت نفهمیدیم چه شکلین
    پ.ن:اشاره مستقیم به ایتن

    • mohamadodinson
      mohamadodinson | ۲۵ شهریور ۱۴۰۰

      درسته

    • Grand-magus
      Grand-magus | ۲۵ شهریور ۱۴۰۰

      گوست

      • mohammadat85
        mohammadat85 | ۲۵ شهریور ۱۴۰۰

        اون قیافش تو کلاف دیوتی گوستس نیست؟ ? شایدم اون نباشه
        ولی منم خیلی دوست داشتم قیافشو میدیدم، قیافه شخصیت های mw2 رو هم نشون ندادن تا حالا.....

    • amir-hossein1389
      amir-hossein1389 | ۲۵ شهریور ۱۴۰۰

      چاکرم دادا
      من این شکلیم???

    • Daeealireza
      Daeealireza | ۲۵ شهریور ۱۴۰۰

      مستر چیف گوست و بعضی از شخصیت های کالاف دیوتی ایتن

    • Matin-Artorias
      Matin-Artorias | ۲۶ شهریور ۱۴۰۰

      این چی میگه؟

  • leonskenedy
    leonskenedy | ۲۵ شهریور ۱۴۰۰

    لینک رو خوب اومدی

  • Hhd
    Hhd | ۲۵ شهریور ۱۴۰۰

    همش هم شخصیت های محبوب و دوست داشتنی لال بودن☹️ :آبان

    • AmirRu
      AmirRu | ۲۷ شهریور ۱۴۰۰

      منظورت از لال چیه دابش؟
      اونا وقتی آه اوه اه میکنن یعنی حرف میزنن
      گرچه که قصد توهین بهت ندارم?

      • Matin-Artorias
        Matin-Artorias | ۲۷ شهریور ۱۴۰۰

        آه اوه اه میکنن یعنی لالن نمیتونن حرف بزنن???

        • AmirRu
          AmirRu | ۲۷ شهریور ۱۴۰۰

          تو داستان که نگفتن لالن
          بلکه مشکل از گش..ادی سازنده بوده

  • pouriae020
    pouriae020 | ۲۵ شهریور ۱۴۰۰

    جالب بود

  • Matin-Artorias
    Matin-Artorias | ۲۵ شهریور ۱۴۰۰

    یه مقاله راجع به کاراکترهایی که هیچوقت اسمشونو نفهمیدیم هم بنویسید

    • Matin-Artorias
      Matin-Artorias | ۲۵ شهریور ۱۴۰۰

      یک نمونه اش همین که من عکسشو گذاشتم پروفم

    • amir-hossein1389
      amir-hossein1389 | ۲۵ شهریور ۱۴۰۰

      مگه پرنس آف پرشیا نیست؟
      پرنس ما اسم نداره؟???

      • soul-ninja-15
        soul-ninja-15 | ۲۶ شهریور ۱۴۰۰

        ??

      • Matin-Artorias
        Matin-Artorias | ۲۶ شهریور ۱۴۰۰

        اسم اصلیش رو میگم.تو بازی یا اسمش رو تو جمله به کار نمیبرن یا به جاش میگن پرنس یا میگن تو?

      • Matin-Artorias
        Matin-Artorias | ۲۶ شهریور ۱۴۰۰

        بخدا نداره?

    • Amirrip2
      Amirrip2 | ۳۰ شهریور ۱۴۰۰

      اسم داره یادم نیست ولی داره

  • BenitoMussolini
    BenitoMussolini | ۲۵ شهریور ۱۴۰۰

    جال بود
    پ.ن:عدد ۶ عدد نحسیه که نمینویسین۶؟

    • Grand-magus
      Grand-magus | ۲۵ شهریور ۱۴۰۰

      دو نفر تو یه بازی رکورد ۶۶۶ گرفته بودن چند روز بعد هر دوتاشون سکته کردن?

      • soul-ninja-15
        soul-ninja-15 | ۲۵ شهریور ۱۴۰۰

        خرافات

        • Grand-magus
          Grand-magus | ۲۵ شهریور ۱۴۰۰

          من فقط گفتم نگفتم نظر خودم چیه?

      • Hhd
        Hhd | ۲۵ شهریور ۱۴۰۰

        (چیزی که تو گروه های خونوادگی میفرستن به روایت کامنت بالا??)

        • Grand-magus
          Grand-magus | ۲۵ شهریور ۱۴۰۰

          ?????

        • BenitoMussolini
          BenitoMussolini | ۲۵ شهریور ۱۴۰۰

          حق????

      • Matin-Artorias
        Matin-Artorias | ۲۵ شهریور ۱۴۰۰

        من ۳ سال پیش تو دایناسوربازی گوگل رکورد ۶۶۶ زدم ولی هنوز زنده ام????✌

      • Grand-magus
        Grand-magus | ۲۵ شهریور ۱۴۰۰

        آقا هفتا دیسلایک چرا دارم خرافات رو توضیح میدم خرافات نمیسازم که?تازه بنظر خودمم خرافاته

        (من خودم تو براول استارز یه زمان سولو شودانام به عدد ۶۶۶رسید ولی میبینید هنوز زندم?)

    • soul-ninja-15
      soul-ninja-15 | ۲۵ شهریور ۱۴۰۰

      6 که نحس نیست به خاطر جذابیت تیتر مینویسن 5+1

      ولی 666 نماد ایلــومیناتیه

      • reza-a-m-p-r
        reza-a-m-p-r | ۲۵ شهریور ۱۴۰۰

        فراماسونری . یکی از عدد های محبوبشونه

  • ROCKGAMER
    ROCKGAMER | ۲۵ شهریور ۱۴۰۰

    البته ایزک کلارک فقط داخل نسخه اول حرف نمیزد ولی داخل دو نسخه ی دیگه میتونست صحبت کنه.

  • Grand-magus
    Grand-magus | ۲۵ شهریور ۱۴۰۰

    مطلب عالی بود درباره حراف ترین شخصیت ها هم بسازید

    • Dishonored
      Dishonored | ۲۵ شهریور ۱۴۰۰

      داداش حراف چیه پر حرف ترین

      • Grand-magus
        Grand-magus | ۲۵ شهریور ۱۴۰۰

        کلی گفتم

      • reza-a-m-p-r
        reza-a-m-p-r | ۲۵ شهریور ۱۴۰۰

        مگه داره اشتباه میگه ؟؟!
        حراف یعنی همون پر حرف . اشتباه نمیگه که !!!

      • mohamadodinson
        mohamadodinson | ۲۵ شهریور ۱۴۰۰

        وراج رو میپسندی داش؟

    • Hhd
      Hhd | ۲۵ شهریور ۱۴۰۰

      قط? ددپول اولیشه

      • Grand-magus
        Grand-magus | ۲۵ شهریور ۱۴۰۰

        صد در صد ددپول و مردعنکبوتی رتبه اول دوم لیست میشن

        • mohamadodinson
          mohamadodinson | ۲۵ شهریور ۱۴۰۰

          قطعا

    • Matin-Artorias
      Matin-Artorias | ۲۷ شهریور ۱۴۰۰

      مثلا شاهزاده ی پارسی توی نسخه ی ۲۰۰۸،کلا تو بازی یک دکمه بود میزدی همینطوری حرف میزد??

      • KasraGame
        KasraGame | ۲۸ شهریور ۱۴۰۰

        ایتن اویل ۸ پرحرف نبود اما چون بدبخت تنها بود با خودش حرف میزد?

        • Matin-Artorias
          Matin-Artorias | ۲۸ شهریور ۱۴۰۰

          اما هیچ سازنده ای دوست نداره دکمه ی "حرف زدن" رو بزازه تو بازی

        • Matin-Artorias
          Matin-Artorias | ۲۸ شهریور ۱۴۰۰

          اما هیچ سازنده ای دوست نداره دکمه ی "حرف زدن" رو بزاره تو بازی?

          • KasraGame
            KasraGame | ۲۸ شهریور ۱۴۰۰

            ??

          • KasraGame
            KasraGame | ۲۸ شهریور ۱۴۰۰

            ???

    • Smaya
      Smaya | ۴ مهر ۱۴۰۰

      تو یه بازی آرکید بود بازی می کردم یه دکمه بود یارو نیم ساعت حرف میزد

  • soul-ninja-15
    soul-ninja-15 | ۲۵ شهریور ۱۴۰۰

    ممنون بابت مقاله شخصیت های خیلی خوبی بودن یا هستن

    مخصوصا لینـک

    پ.ن:2 دقیقه!

    • ubisuft
      ubisuft | ۲۵ شهریور ۱۴۰۰

      من ۳۰ ثانیه زدم

مطالب پیشنهادی