خالق Gran Turismo: پلی استیشن 3 یک کابوس بود!
کازونوری یامائوچی خالق بازی Gran Turismo و مدیرعامل استودیو پولیفونی دیجیتال در مصاحبه اخیر خود با TheGamer در مورد توسعه بازی برای پلی استیشن 3 و سختی آن صحبت کرده است. یامائوچی گفت: پلی استیشن ...
کازونوری یامائوچی خالق بازی Gran Turismo و مدیرعامل استودیو پولیفونی دیجیتال در مصاحبه اخیر خود با TheGamer در مورد توسعه بازی برای پلی استیشن 3 و سختی آن صحبت کرده است.
یامائوچی گفت:
پلی استیشن 3 یک کابوس بود. پیچیده بودن سخت افزار آن توسعه بازی برای آن را دشوار کرده بود. حتی هنگامی که توسعه بازی روی آن را یاد میگرفتید نیز انجام دادن این کار مانند یک کابوس بود. تا زمان عرضه GT6 [در سال ۲۰۱۳] که توانستیم از عملکرد کامل کنسول استفاده کنیم، متوجه دشوار بودن این کار نشده بودیم.
بازی Gran Turismo در دو کنسول اول پلی استیشن از محبوبیت فوقالعاده زیادی برخوردار بود، اما پس از نسل هفتم کنسولهای تا حدی محو شد زیرا یامائوچی و شرکت او برای تسلط بر سختافزار جدید تلاش میکردند.
در سال ۲۰۰۷ شاهد انتشار بازی Gran Turismo 5 Prologue بودیم که نوعی تجربه مقدماتی محسوب میشود و دنباله کامل آن چند سال بعد در سال ۲۰۱۰ منتشر شد. با وجود اینکه Prologue در واقع نسخه آزمایشی بازی اصلی بود، فاصله بین این دو بازی بسیار زیاد بوده است.
Gran Turismo 6 در سال ۲۰۱۳ و بلافاصله پس از عرضه کنسول پلی استیشن 4 منتشر شد و یامائوچی اشاره میکند که چندین سال طول کشید تا Polyphony Digital بتواند به صورت کامل از پلی استیشن 3 استفاده کند و عبور کردن از آن نسل برای آنها خوشحالکننده بوده است. توسعه بازی Gran Turismo 7 برای پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5 از بسیاری جهات شروع جدیدی برای این سری محسوب میشود.
او در ادامه توضیج میدهد که:
توسعه بازی برای پلی استیشن 5 بسیار سادهتر است. این بدان معناست که ما توانستیم یک تجربه متعادل ایجاد کنیم که برای بازی طبیعی به نظر میرسد. البته اکنون گرافیک بهبود یافته است و صدای 3D یک منظره بسیار واقعی ارائه میکند و کاربران زمان بارگیری را احساس نخواهند کرد. این یک تجربه کاملا متفاوت ایجاد میکند و یک دنیای کاملا جدید است.
تریلر بازی Gran Turismo 7 در رویداد پلی استیشن منتشر و مشخص شد که بازی در تاریخ ۱۳ اسفند منتشر خواهد شد.
بیشتر بخوانید:
- بخش تکنفره Gran Turismo 7 هم نیاز به اتصال اینترنت دارد
- از یاد رفتگان؛ شنک کجاست و آیا دیگر دلیلی برای انتقام و جنگ وجود ندارد؟
- قصه ساخت Agent – بازی فراموششده راکستار سن دیگو
ماینکرفت #۳۱ – راند دوم جنگ با ویدر!
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
خیلی از فرانچایزها از پی اس ۳ شروع کردن،دارک سولز،اساسینزکرید و....
پس چجوری راکستار ۴ تا بازی تو این نسل داد؟
ببین پلی استیشن ۳ چی بوده که فرست پارتی ها هم نتونستن باهاش کار کنن ، الان برعکس شده ، پلی استیشن ۵ کیتش آسون تره و ایکس باکس یه ذره سخت تر و جدید تره ، اما فرقش اینه که حداقل فرست پارتیای مایکروسافت با کیت، عالی کار میکنن
می گم چرا ps4 یک نسخه اصلی GT رو نداشت؟؟؟ ( super sports بود ولی فرعی بود)
یعنی تا این حد ؟
چرا ps3 نابود شد؟
سوال خیلی خوبیه که جواب منطقی ای واسش موجود نیست پیشی ملوس??
.هی ممنونم کانکی ?❤️ من میدونم که یکی از دلیل هاش قیمتش بود شیشصد دلار? الان ps5 پونصد دلاره
اون نابود شد ولی هنوز خیلیا 360 دارن و دارن لذت میبرن ??
اره نسل سه ایکس باکس برد نسل چهار سونی این نسل خیلی سخته رقابت
بنظرم این نسخه میتونه دوباره این سری رو به اوج برگردونه ولی کاش واسه بخش داستانی الزام به متصل بودن به اینترنت رو بردارن
بعد ما به فنبوی های سونی میگیم قبول نمیکنن
من خودم GT6 رو خیلی دوست داشتم