ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از ویجیاتو انتخاب کنید.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
اصلا راضی نیستم
واقعا راضی‌ام
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر ویجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار و مقالات

باس فایت نهایی بازی Spider-Man به خاطر دوری از کرانچ تغییرات زیادی داشت

استودیو اینسامنیاک گیمز با Spider Man، یکی از بهترین بازی های انحصاری‌ پلی استیشن 4 را در سال 2018 به بازار عرضه کرد و با استقبال بسیار خوبی از سوی منتقدان و طرفداران روبه رو ...

اشکان دولتی
نوشته شده توسط اشکان دولتی | ۱۴ آبان ۱۴۰۰ | ۰۹:۰۰

استودیو اینسامنیاک گیمز با Spider Man، یکی از بهترین بازی های انحصاری‌ پلی استیشن 4 را در سال 2018 به بازار عرضه کرد و با استقبال بسیار خوبی از سوی منتقدان و طرفداران روبه رو شد.

در ابتدا قرار بود باس فایت نهایی بازی Spider Man، نبردی بزرگ با دکتر اختاپوس در سراسر شهر نیویورک باشد. با این وجود تد پرایس (Ted Price)، مدیرعامل اینسامنیاک گیمز، از تغییر برنامه‌های آن‌ها در آخرین هفته صحبت کرده است. نبردی بزرگ با دکتر اختاپوس در سراسر شهر نیویورک بدون رو آوردن به کرانچ ممکن نبود. اما این موضوع با سیاست‌های استودیو در زمینه دوری از کرانچ برای رفاه کارکنان مغایرت داشت.

وسوسه شده بودیم که با زور کار را پیش ببریم، سرمان را پایین بیاندازیم و دیوار آجری مقابلمان را خرد کنیم. اما تیم یک گام به عقب برداشت و به آنچه برای بازیکنان مهم بود فکر کرد، آن هم تفکیک و بررسی رابطه بین پیتر و مربی سابقش، دکتر اختاپوس، بود.

این مبارزه در نهایت به یک نبرد یک در برابر یک بین مرد عنکبوتی و دکتر اختاپوس در بالای ساختمان منهتن تبدیل شد. تیم جاه‌طلبی‌های خود را کاهش داد و پرایس باور دارد که این تصمیم نه تنها به توسعه‌دهندگان کمک کرد، بلکه کیفیت خود بازی را نیز افزایش بخشید.

آنها در مورد مبارزه باس فایت آخر دوباره فکر کردند و متوجه شدند که برای نشان دادن این رابطه نیازی به تخریب نیمی از نیویورک نبود. در واقع بر خلاف آنچه ما دنبالش بودیم، کار می‌کرد. در نتیجه نبرد نهایی بسیار نزدیک‌تر و شخصی‌تر شد و تأثیر عاطفی بسیار بزرگ‌تری نسبت به برنامه‌‌های قبلی داشت - و همچنین با زمانی که ما در اختیار داشتیم نیز همخوانی داشت.

بازی Spider Man

پرایس در ادامه دیگر توسعه دهندگان را نیز به این تشویق کرد که خواسته‌های بازیکنان را نیز مورد بررسی قرار دهند و با استفاده از منابع خود بهترین تجربه ممکن را خلق کنند تا اینگونه به کارکنان بیش از حد فشار وارد نشود.

در استرس یک روند توسعه شدید، اغلب احساس می‌کنیم نمی‌توانیم پای خود را از روی پدال گاز برداریم - اما اغلب این کار لازم است. تیم باید اجازه داشته باشد که مکث کند و راه بهتری بیابد، به جای اینکه مانند بولدوزر با زور مشکلات را برطرف کرده و سلامتی آن‌ها آسیب وارد شود.

استودیو اینسامنیاک گیمز در حال حاضر روی دو بازی جدید کار می‌کند که یکی از آن‌ها Spider-Man 2 و دیگری Wolverine است. این توسعه دهنده پس از انتشار نسخه اول بازی مرد عنکبوتی دو بازی Spider-Man: Miles Morales و Ratchet & Clank: Rift Apart را نیز توسعه داده است. خبر خوب این است که استودیو به سیاست‌های ضد کرانچ خود پایبند بوده و در روند ساخت این عناوین نیز فشاری به کارکنان وارد نشد.


ویجی‌لاگ پلاس: دکتر دری در جی تی ای ۶ و خرید جدید مایکروسافت
تماشا از کانال یوتیوب ویجیاتو

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • !Spider-Man
    !Spider-Man | ۱۴ آبان ۱۴۰۰

    ممنون بابت مقاله.
    چقدر کار جالب و کاملی بود.آدم واقعا از این هوشمندی اینسامنیاک لذت میبره،گرچه شاید اگه باس فایت آخر اون شکلی نبود بازی هیجان انگیز تر میشد،شایدم نه.این کار نشون میده اینسامنیاک هم برای افراد اهل کمیک و هم برای افراد گیمر ارزش قائله،دمش گرم

  • Grand-magus
    Grand-magus | ۱۴ آبان ۱۴۰۰

    بنظرم تو اسپایدر من ۲ صد در صد باید سینستر سیکس حضور داشته باشن
    حالا نمیدونم اسپایدر من ۱ حضور داشتن یا نه

    • moondragon
      moondragon | ۱۴ آبان ۱۴۰۰

      تو اسپایدرمن 1 هم بودن

  • moondragon
    moondragon | ۱۴ آبان ۱۴۰۰

    واقعا اینسامنیاک یک استدیو کامل هست تو مدت زمان کم یک بازی خیلی خوب رو عرضه میکنه بدون کرانچ کردن و این نشون دهنده اینکه این استدیو هم برای کارکنانش و هم برای طرفدارانش احترام قائل هست و واقعا زمانی که نگاه میکنیم چقدر از کارکنان استدیوها بخاطر کرانچ دچار مشکل شدن فقط به این فکر میوفتم که یک سری جزئیاتی که شاید خودمون موقع تجربه متوجهش نشیم و بعدا تو یوتیوب یا اینستاگرام ببینیم اصلا ارزش به خطر افتادن جون کارکنان و از طرفی طول کشیدن ساخت یک بازی رو نداره
    پ.ن: دقیقا منظورم جزئیاتی هست که تو بازی های راک استار و لست 2 و چندین بازی دیگه شاهدش بودیم واقعا اینکه شما از اب بیاید بیرون و بعد روی زمین سینه خیز برید و زمین خیس بشه چه تاثیری توی تجربتون از بازی داره
    امیدوارم تمامی استدیوها به سمت کاری که اینسامنیاک میکنه بیان چون در این صورت هم طرفداران میتونن بازی ها رو زودتر انجام بدن و هم سلامتی کارکنان استدیوها به خطر نمیوفته
    اگه میخواید بگید که جزئیات مهمه به این فکر کنید که اگه نبود تا الان شما بازی GTA 6 و خیلی از بازی های دیگه رو تموم کرده بودید

    • MOHAMMAD-REZA-MADADI
      MOHAMMAD-REZA-MADADI | ۱۴ آبان ۱۴۰۰

      درود بر شرفت

  • Asgary
    Asgary | ۱۴ آبان ۱۴۰۰

    راکستار که سر ساخت ردد دو چند نفرو به کشتن داده??✌

  • asal
    asal | ۱۴ آبان ۱۴۰۰

    یکی از گریه اور ترین مرحله های تو اسپایدر من یک دکتر اختاپوس بود با اون کرگردن میریزن سرت??

    • Matin-Artorias
      Matin-Artorias | ۱۴ آبان ۱۴۰۰

      *کرگدن

مطالب پیشنهادی