بتسدا همچنان به ساخت بازیهای تک نفره متعهد است
استودیو بتسدا، سازنده سری بازیهای محبوب Elder Scrolls و فال اوت به تازگی اذعان کرده که همچنان به دنبال ساخت بازیهای تک نفره هستند. تاد هاوارد، کارگردان خلاق بتسدا به تازگی در گفتگویی اعلام کرده ...
استودیو بتسدا، سازنده سری بازیهای محبوب Elder Scrolls و فال اوت به تازگی اذعان کرده که همچنان به دنبال ساخت بازیهای تک نفره هستند.
تاد هاوارد، کارگردان خلاق بتسدا به تازگی در گفتگویی اعلام کرده این استودیو همچنان به ساخت آثار تک نفره (Single-Player) متعهد است ولی بدین معنی نیست که آنها اضافه کردن برخی عناصر اجتماعی به تجربه آثار تک نفره خود را در آینده آزمایش نکنند.
در قسمت جدید IGN Unfiltered که حول ده سالگی عرضه اسکاریم، بازی جدید Starfield، قسمت ششم The Elder Scrolls و موارد دیگر با تاد هاوارد گفتگو کردند، از او پرسیدند پس از ساخت بازی آنلاین و چند نفره Fallout 76، استودیو بتسدا به ساخت بازیهای تک نفره متمرکز خواهد شد یا خیر که هاوارد این گونه پاسخ داد:
قطعاً. بازیهای تک نفره بخشی از هویت ماست، بازیهای تک نفره دلیل عشق و علاقه ما نسبت به بازیهای ویدئویی است.
با وجود اطلاعات کمی که از دو پروژه آینده استودیو بتسدا در دست داریم، به احتمال زیاد بازیهای Starfield و The Elder Scrolls 6 همچون آثار قدیمی و محبوب استودیو، در سبک و سیاق تک نفره خواهند بود. هاوارد در ادامه به این نکته اشاره کرد که آنها برای عنوان عظیم چند نفره خود، فال اوت ۷۶، یک بسته الحاقی اضافه کردند که برای بازیکنان این فرصت را فراهم میکرد تا بخشهای تک نفره بیشتری را تجربه کنند.
در بازی فال اوت ۷۶ به محض اینکه بسته الحاقی Wastelanders و محتوای ماموریتها را اضافه کردیم، تعداد افرادی که علاقه داشتند این بازی را به صورت تک نفره تجربه کنند، بسیار بسیار زیاد شد.
بسته الحاقی Wastelanders یک آپدیت رایگان بود که NPCهای انسان، یک خط داستانی جدید و محتوایات زیادی را به بازی اضافه کرد که پیش از این در مقالهای توضیح داده بودیم چرا با اضافه شدن این بسته، فال اوت ۷۶ تازه حس و حال یک عنوان سری فال اوت را پیدا کرده بود. هر چند از گفتههای هاوارد مشخص است که فرصتی پیدا کرده تا اجازه برقراری یک نوع تعامل خاص بین بازیکنان در حاشیه یک بازی تک نفره سنتی را به آنها بدهد.
به نظرم راههای مختلفی وجود داره که عناصر اجتماعی را به یک بازی اضافه کنی و لطمهای به تجربه تک نفره آن وارد نکنی.
ما در این رابطه با ایدههای زیادی سر و کله زدیم که هنوز آنها را عملی نکردیم یا هنوز فقط ایده روی کاغذ هستند. ایدههایی که دوست داریم در بازیهای خود امتحان کنیم. پس نمیخوام چنین ایدههایی را دور بریزم.
هاوارد دقیقاً آشکار نکرد که این عناصر اجتماعی از آنها حرف میزند، چگونه خواهند بود ولی میتوان به امثال بازیهایی همچون Death Stranding توجه کرد که چطور عناصر اجتماعی بر یک بازی تک نفره سبک جهان باز اثر گذاشتند. در آخرین ساخته هیدئو کوجیما بازیکنان با وجود آن که به تنهایی در دنیای بازی سفر میکردند، با ساخت سازههای مختلف و بهجای گذاشتن نکات راهنما در مکانهای متعدد، در جریان بازی به یکدیگر کمک میکردند.
با این وجود به نظر میرسد که در حال حاضر تاد هاوارد و تیم استودیو بتسدا برای بازیهای آینده خود قصد دارند به ویژگیهای آشنا و قدیمی خود برگردند.
باید بگم که بازی فال اوت ۷۶ در انتها به معنای واقعی برای ما تبدیل به تجربهای عالی شد، تجربهای که از آن درس گرفتیم. ولی شور و اشتیاق اصلی ما، در بطن این جملات قرار گرفته که «شما در بازی تبدیل به چه کسی خواهید شد؟ این دنیا برای شما ساخته شده، واردش بشید و آن را مال خود کنید.»
هاوارد در گفتگو با IGN از موارد بسیاری صحبت کرده که از جمله آنها میتوان به این اشاره کرد که چرا بازی Starfield برای بتسدا پروژهای بوده که یا باید هماکنون میساختند یا دیگر فرصت ساخت آن فراهم نمیشد، و همچنین ذکر این نکته که ایدههایی برای ساخت Fallout 5 وجود دارد ولی تا سالهای سال رنگ واقعیت به خود نخواهد گرفت.
ماینکرفت #۴۵ – مینیگیم معروف ماینکرفت رو شبیهسازی کردیم
تماشای ویدیو از یوتوب ویجیاتو
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
در دنیای MMO ها چنین خبری بسیار خوب هستش .
من استقبال میکنم?
بتسدا هیچ وقت بازی های سینگل رو ترک نمیکنه
بازیهای آنلاین بیشتر از بازی های سینگل پلیر طرفدار دارن و این خبر بدیه ، اینکه امکان داره بازی های داستان محور و سینگل پلیر حذف بشن وحشتناکه . ولی با خوندن این خبر آدم میتونه مطمئن باشه حداقل بازم بازی های داستانی پر محتوا خواهیم داشت . نظرتون چیه ؟ موافقان لایک و مخالفان دیس لایک . نظرتون با ارزشه .
حذف باز یهای استوری مود و سینگل پلیر = نابودی ویدیو گیم
به قول بابام:خدا رحم کند به پروردگار?
چه جمله ی عمیقی ??
بابام سلطان جملات عمیقه?
دقیقا
واسه همین میگم بازی هایی مثل شورت نایت برای صنعت گیم ویروسن
خداوکیلی
اگه به مناسبت اومدن ریمستر اسکایریم بیارنش به فورتنایت
به اپیک گیمز ایمیل میزنم هرچی فحشه میدم بهشون
حتی ت.ت.ل.و هم کم بیاره
دراگون بورن رو؟؟؟؟
بله بله بازی های تک نفره با کریشن کلاب ( مایکرو ترانزکشن ) بعد جالبه یک زمانی بتسدا میگفت با مایکروترانزکشن مخالفه
یه سوال
برای بازی کردن اسکایریم باید زبانم خوب باشه؟
بله ولی اگه زبان انگلیسی یکم بلد باشی وقتی دارن باهم صحبت زبان انگلیسی هم حتی میتونی یاد بگیری اگه میخوای داخل وبسایت گیم ساب زیرنویس فارسی رو تهیه کنید.
یکم یعنی چقدر؟
در حد یه مکالمه متوجه میشم میاونم کوئست هارو بخونم
سوال من اینه که مثل فال اوت باید زبانت خیلی قوی باشه ؟
یعنی با زبان متوسط هم میشه بازی رو تموم کرد.
نصفه نیمه هم بلد باشی خوبه
من خودم بازی میکنم کلمات جدید یاد میگیرم
اینطوری برای تقویت زبانت هم خوبه
من سالها پیش کلاس زبان میرفتم.
اگه توی این مدت گیم نمیزدم الان همشو یادم رفته بود
اگه هدفت فقط تموم کردن باشه انگلیسی در حد همون متوسط کافیه ولی اگه میخوای لور رو هم داخل گیم یاد بگیری باید زبانت خیلی خوب باشه
اگه فالاوت رو متوجه نشدی قطعا اسکایریم رو هم متوجه نمیشی چون به غیر از اینکه انگلیسی، توش کلمات ادبی و چندین لهجه خاص وجود داره
اسکایریم بازی نکردم
ولی با تجربه ای که از موروویند(دو نسخه قبل اسکایریم) داشتم میگم خیلی مهم هست،نه تنها برای داستان،بلکه برای خرید وسایل و ارتقای مهارت ها هم نیاز داری یه چند کلمل ای بلد باشی
بازی کنی خودت اشنا میشی دیگه چیو باید بخری و اینا...
بله معلومه که بلد باشی اگه هم ضعیفی کمک میکنه دایره لغاتت گسترده تر بشه
زبانت خوب باشه بهتره ولی با زبان متوسط هم میتونی بازی کنی. برای اینکه ببینی زبانت چقدر خوبه جمله زیر رو ترجمه کن:
I used to be an adventurer like you then i took an arrow in the knee
مهم ترین دیااوگ بازی:)
من ترجمه میکنم
ترجمه:
.
.
.
.
من قبلا مثل تو یه ماجراجو بودم تا اینکه ترکش کردم
یه بازی کوآپ آفلاین بسازن شاید چیز خوبی در بیاد
بازی های بتسدا نباید شاید باشه باید موفقیتش حتمی باشه چون خیلی روی بازی هاش هزینه میکنه و کارمند هاش خیلی وقت میزارن
فالوت 76 چی بود پس/:
اون مال بتسدا نبود مال زیر مجموعه بتسدا بود ?
Fallout 76 is an online action role-playing game developed by Bethesda Game Studios and published by Bethesda Softworks
منبع ویکی پدیای انگلیسی
فالوت ۷۶ یه طرح جدید بود که اصلا خوب نبود
ولی به جز اون بتسدا سلطانه
بتسدا خوبه اما تاد هاوارد نه همیشه دروغ میگه
شاید
ولی یادت باشه اون مغز متفکر پشت پرده اس??
در این شکی نیست
سرش خیلی شلوغه فکر نکنم اینکار رو انجام بده
من کلن با مولتی پلی حال نمیکنم چرا؟
به جز ماینکرافت از انلاین بازی کردن بدم میاد
منم
شاید بخاطر دوران کودکیت باشه
بابای من اصلا اجازه نمیداد بازی آنلاین نصب کنم.
منم. یواشکی کلا تو عمرم ۴ ساعت انلاین ماین زدم?
من فقط کلش رویال یک هفته بازی کردم(روز اول لول۴ شدم)
دو هفته بی خاصیت ها رو بازی کردم(مامانم مچمو گرفت)
یک مدت هم اسپشیال فورسس گروپ۲ رو داشتم حذف کردم
ها؟
دقت کردین که یک نویسنده جدید به اسم اقای امامی فرد به ویجی اضاف شدن
یه ۲ روزیه اومدن
خدا رو شکر .
به سرویس نبودن اکثر بازی های مایکرو امیدوار شدم?
همون بازی های تک نفره هم خوب میسازه مثلا فالوت ۷۶ و الدر اسکرولز انلاین هم انلاین بودند ولی شکست خوردن کلا بتسدا تو ساخت بازی های تک نفره بهتره اگرم گرافیک فنی بازیاش رو خوب کنه که دیگه بهتر.
الدر اسکرولز انلاین واقعا بد نیست
۷۶ رو نمیدونم