۵ بازی تکنفره برتر که خیلی زود فراموش شدند
صنعت بازی، صنعتی در حال تکامل اما بیرحم است. بعضی بازیها با یک نسخه آنقدر محبوب میشوند که آنها را تبدیل به فرنچایزهای میلیون دلاری میکند و بعضی دیگر، به هر دلیلی آنطور که باید ...
صنعت بازی، صنعتی در حال تکامل اما بیرحم است. بعضی بازیها با یک نسخه آنقدر محبوب میشوند که آنها را تبدیل به فرنچایزهای میلیون دلاری میکند و بعضی دیگر، به هر دلیلی آنطور که باید و شاید دیده نمیشوند. بعضی بازیهای تکنفره در سالهای گذشته، آنقدر که باید عناوین خوب و خوشساختی بودهاند و تعدادشان هم اصلا کم نیست. با این وجود، ما ۵ بازی تکنفره برتر که خیلی زود فراموش شدند را در این لیست بررسی خواهیم کرد. با ویجیاتو همراه باشید.
Prince of Persia (2008)
مجموعه بازیهای Prince of Persia یکی از محبوبترین بازیهایی بودند که یوبیسافت حتی ایده بازیهای بزرگتری مثل Asssassin's Creed را از آنها گرفت. پرنس آو پرشیا بعدا با انتشار یک فیلم از این مجموعه و نسخه Forgotten Sands که همان سال عرضه شد، دیگر جذابیت قدیم خود را نداشت. با این وجود، یوبیسافت سال ۲۰۰۸ تصمیم گرفت تا این بازی را ریبوت کند و نتیجه، یک بازی کاملا متفاوت و خوشساخت از این مجموعه بازی بود. عنوانی که به خاطر نرم بودن گیمپلی و استفاده از سبک گرافیکی سلشید، احتمالا بیشتر از هر بازی دیگری در این فرنچایز قابل بازی مانده است. متاسفانه این بازی با این که از نظر داستانی و کارگردانی هنری یک تغییر قابل توجه برای مجموعه بود، اما یوبیسافت هیچوقت آن را ادامه نداد.
Binary Domain
قبل از این که استودیو ریو گا گوتوکو به ساخت بازیهای یاکوزا رو بیاورد، به همراه سگا یک بازی عجیب و غریب به اسم Binary Domain را به عنوان اولین پروژه خودش منتشر کرد. این بازی یک شوتر سوم شخص بود که نزدیکترین نمونه به آن را میتوان سری بازیهای Gears of War دانست. داستان این بازی در آینده جریان داشت و در مورد گروهی از نیروهای ویژه بود که مامور شده بودند تا تکنولوژی پیشرفته دنیای رباتیک آن دوره را تحت کنترل بیاورند. بازی یک ماجراجویی تکنفره و به شدت خوشگذرانه بود و المانهای جذابی هم داشت. متاسفانه سگا هیچوقت ادامه این بازی را در دستور ساخت قرار نداد اما همیشه از Binary Domain به عنوان یکی از بازیهای فراموششده نسل هفتم صحبت میشود.
Singularity
استودیو Raven Software که در حال حاضر یکی از استودیوهای فرعی ساخت کال آو دیوتی محسوب میشود، سالها قبل لایسنس خود را به اکتیویژن فروخت. این استودیو تا قبل از این دوره، بازیهای تکنفره فوقالعادهای میساخت که تقریبا همه آنها جزو بازیهای فراموششده محسوب میشوند. یکی از این بازیها، عنوان Singularity با داستانی برگرفته از یک دنیای موازی بود. دنیایی متفاوت که شوروی سابق در آن موفق شده تا هیولاهای زنده بسازد و حالا شخصیت اصلی باید سر از این ماجرا در بیاورد. بازی Singularity به خاطر گانپلی متفاوت و سلاحهای قدرتمندی که در اختیار بازیکن قرار میداد معروف بود و داستانی بهیادماندنی داشت.
Splinter Cell Conviction
با این که Conviction از خیلی جهات نسبت به نسخههای دیگر Splinter متفاوت بود، اما یکی از بازیهای قصهمحور و شاید شخصیترین داستان سم فیشر را روایت میکرد. میتوان گفت که رگههای اکشن هالیوودی که با نسخه Double Agent قویتر شده بودند، با نسخه Conviction به تکامل رسیدند. بازی یک تجربه به شدت خطیتر بود، اما ایدههای خیلی جالبی برای زمان خودش داشت. ایدههایی که بازی را در نسخه بعدی یعنی Blacklist به سمت یک تجربه متعادلتر از اکشن و مخفیکاری بردند، اما همچنان هوادارهای دوآتشه اسپلینتر سل نتوانستند با اکشنتر شدن بازی کنار بیایند. مهم نیست که اسپلینتر سل به زودی دوباره برمیگردد یا نه، اما تقریبا میتوانیم مطمئن باشیم که هیچ بازی دیگری به اندازه کانویکشن داستانی شخصی از سم فیشر را تعریف نخواهد کرد.
Alpha Protocol
استودیو آبسیدین که امروز نزدیک به دو سال است که به عنوان یکی از زیرمجموعههای مایکروسافت فعالیت میکند، یکی از درخشانترین کارنامهها را در زمینه بازیهای نقشآفرینی دارد. از اقتباس ویدیوگیمی ساوت پارک گرفته تا Fallout New Vegas، تقریبا تمام ساختههای قدیمیتر آبسیدین، به نوعی شاهکارهای کمتردیدهشده هستند. اما عنوانی که واقعا در تمام این سالها بینمونه باقی ماند، بازی Alpha Protocol بود. این بازی اکشن نقشآفرینی که با الهام از فیلمهای اکشن جاسوسی مثل جیسن بورن و جیمز باند ساخته شده بود، یک تجربه متفاوت از قصهگویی و گیمپلی محسوب میشد و از زمان خودش جلوتر بود.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
چقدر پرنس اف پرشیای 2008 اندرریتد بود و هست
حقیقتا برای من که بهترین بازی سری بود
با صدای قشنگ اقا نولان نورث و شخصیت بی نظیری که پرنس داشت و صد البته شیلا:))))
شیلا دیگه کیه؟
اسمشو یادم رفته بود الیکا منظورمه?
از نظر من بازی dark sector هم بازی خوبی بود و می تونست تو این لیست باشه بازی ناشناخته آیه اما واقعا عالیه حتما بازیش کنید اولین بازی ps3 هم بوده اما گرافیکش نسبت به سال ساختش خوبه
پرینس اف پرشیا 2008 یکی از بهترین بازیهای تمام عمرم بود واقعا حیف که ادامه دار نشد وگرنه چه بسا الان میتونست با بهترینای دنیا رقابت کنه... و البته بازی second sight هم فوق العاده بازی خوش ساختی بود که جاش توی این لیست خالیه گیم پلی سخت و گرافیک نسبتا پایینی داشت ولی روایت و هنر بازی بی نظیر بود
حالا می دونید گاد آف وار یه از پرنس هم اسکی رفته بود
( اما خلاقیت داشتن توش و برای همین عالی بود )
پازل های سری گاد آف وار از پرنس آف پرشیا اسکی رفته بود
سیستم مبارزه ی گاد آف وار از دیول می کرای اسکی رفته
خود دیول می کرای از طرح اولیه ی رزیدنت ایول ۴ اسکی رفته
خود رزیدنت ایول از تنها در تاریکی اسکی رفته
خدا میدونه تنها در تاریکی از چی اسکی رفته??????
داستان لست آف آس ۱ دقیقا مثل پرنس آف پرشیا ۲۰۰۸ بود
عاشقی که باید معشوقه اش رو از دنیا نجات بده
البته جوئل الی رو به چشم دخترش میدید ولی پرنس الیکا رو به چشم ....... میدید?
وارکرافت ۳ نمیشه؟ حس میکنم خیلی زود فراموش شده??
فراموش نشده
در حق پرنس آف پرشیا خیلی ظلم شده
یه پرنس پرشیا مونده بود که به پروف متین الیپور زنده بود که وی بعد از اینکه دید از روی پروف ایشون حذف شد دار فانی را وداع گفت
اون بعد از اتمام نمایش ایکس باکس سری ایکس برمیگرده?
*علیپور
وَلو که تو زمینه فراموشی پرو هستش
لامصب میشه با بازی های فراموش شده ولو یه مقاله کامل نوشت
دقیقا ?
نمیدونم چرا پلیرا نسخه forgotten sands رو دوست ندارن. من که یک بار تمومش کردم. ازش خیلی خوشم اومد. مخصوصا مرحله اخر و به نظر چیزی از قسمت 2 و 3 کم نداشت. تو نسخه 2008 هم که مردن کلا معنی نداشت و اصلا بازی جز باس فایت ها enemy زیادی نداشت. و فقط چند مدل ضربه میزد با شمشیر. ولی گرافیکش عالی بود.
شن های فراموش شده بدترین قسمت بود
بسیاری از مکانیزم های بازی از روی اساسینزکرید و گاد آف وار ساخته شده بود.
حتی روی بالاترین درجه ی سختی هم آسون بود.
توی نسخه ی ۲۰۰۸ دشمن ها کم بودن چون قوی بودن،و از نظر من نسخه ی ۲۰۰۸ زیباترین نسخه است(با وجود اینکه الیکا شبیه ناتالی پورتمن بود???)
بهترین نسخه از نظرم،warrior within بود
Prince of persia 2008 رو روی کامپیوترم دارم.
مامانم به علت گرافیک سل شید گفت حذفش کنم
منم shortcut بازی رو از desktop حذف کردم
?IQ=999999999
میتونستی ایکون بازی بزاری رو hidden
یوبی سافت ۸۰درصد بازی هاش سریع فراموش میشن
دایی اون ولو که همه بازی هارو فراموش میکنه بیشتر از یوبی سافت??
ولو بازی ساز ها بازی هاشون رو فراموش میکنن
ولی یوبی سافت پلیر ها
از اثرات هر سال کالاف و اسسین جدید
از اسپلینتر سل خوشم میومد قدیما ولی الان(شاید برای قدیمی بودتش باشه) دیگه نمیخوام دوباره بازیش کنم و ترجیح میدم ی ریمیک ازش بده(ریمستر نمیخوایم)
یادش بخیر چقدر price of persia بازی میکردم
مقاله خوبی بود
یعنی میشه فورتنایت هم فراموش بشه?
اگه کراس اوور نزنه بله?
متال گیر یا سایلنت هیل نمی تونست باشه؟?
سایلنت و متال نامدارن
اینا خیلی گمنامن
چرا هردوشون از فراموش شدگان بودن
ولی نه در حد بازیهای لیست،تو لیست دیگه بازیهای خیلی فراموش شده بود??
آرما ۳ هم میتونست باشه
بودن الفا پروتکل اشتباهه بنظرم چون بازی فاجعه ای بودبا متای 63 طبیعیم بود چون تیم دوم ابسیدین ساختش تیم اول فال اوت نیو وگاسو ساخت با متای 84 ولی بقیرو مخصوصا اسپیلینتر سل و پرنس شدید موافقم
باز خوبه هیچکدوم رو بازی نکردم نگران فراموش شدنش هم نیستم ?
از دستت رفته .
میدونم?
اگه مشکلت سیستمه ... نسخه های اول رو بازی کن ! سیستم های قدیمی میتونن رانش کنن . البته بلک لیست درسته سیستم قوی میخواد ولی اون مخفی کاری خواص سری رو نداره و طی جریان همه پسند شدن بازی ها بیشتر تبدیل به اکشن شد .
حق با کله مرغیه چون واقعا میتونستن تجربه خوبی برات باشن
کله مرغی ؟
شوخی کردم
نه به نظرم جالب اومد .
من رو هم دماغ عقابی خطاب میکنه
خوب هستی?♂️
کلاغ بی خانمان
کله مرغی
دماغ عقابی
من چی ام؟
دایی استخراجی?
منم دایی مورتی
دایی فقط مخصوص یکیه برید ایده های نوین استخراج کنید:)
?اره هستم ولی نام کاربری واسه چیه پس ؟
نام کاربری ایز ?
تصور میکردم 11bx1371 باشی
این و اوون دوتاشون لباس دکتر طاعوون هستن . ولی دماغ عقابی شبیه تره بهش?
درسته .
در حال حاضر به نظر میرسه کل سری اسپلینتر سل فراموش شده .
اره
با متال گیر
بهتر.این یوبیسافت اگه بخواد اسپلینترسل یا هر کدوم از آیپی های قدیمیش رو احیا کنه گند میزنه?
بچه ها میدنم بی ربطه ولی کسی اسم اکانت توییچ پدارام رو میدونه