بازی جنجالی Six Days in Fallujah تا سال ۲۰۲۲ تاخیر خورد
تیم توسعهدهنده دو برابر قبل میشود
عرضه بازی Six Days in Fallujah، شوتر اول شخص نظامی که در زمان معرفی با جنجالهای زیادی روبرو شد، تا چهار ماهه آخر سال ۲۰۲۲ به تاخیر افتاد.
ناشر Victura و سازنده Highwire Games شب گذشته در پست جدید وبسایت بازی اعلام کردند که عرضه Six Days in Fallujah با تاخیر مواجه شده و آنها قصد دارند تیم توسعهدهنده را دو برابر بکنند. شوتر اول شخص «شش روز در فلوجه» اولین بار در سال ۲۰۰۹ معرفی شد که قصد داشت با الهاماز مصاحبههای سربازان جنگ عراق، یک داستان واقعی را روایت میکند و در اصل قرار بود توسط شرکت کونامی منتشر شود.
اما انتقاد تند رسانهها و گروههای ضدجنگ و جنجالهای پیش آمده حول بازی، منجر به این شد که پروسه ساخت آن در سال ۲۰۱۶ متوقف شود. سپس در فوریه ۲۰۲۱ (بهمن ۱۳۹۹) خبر رسید که استودیو Highwire Games پروژه ساخت را به دست گرفته است. داستان این بازی حول سربازان آمریکایی در حین «دومین نبرد فلوجه» در کشور عراق میگذرد. نبردی بحثبرانگیز در زمان جنگ عراق که دست کم ۸۰۰ شهروند عراقی به دست سربازان آمریکایی و بریتانیایی کشته شدند.
IGN پیش از این در مطلبی ویژه در رابطه با بازی Six Days in Fallujah گزارش کرده بود پس از آن که ساخت نسخه بهروز بازی در بهمن ۱۳۹۹ اعلام شد، این اثر دوباره سریعاً تبدیل به موضوع بحثبرانگیز و داغ روز شد. بخشی از این جنجالها به علت ماهیت ذاتاً حساس اقتباس گرفتن از چنین نبرد فوق جنجالی و بحثبرانگیزی در زندگی واقعی است و بخشی دیگر از نگرانیها به علت عدم ارائه درست و مناسب از شهروندان عرب یا عراقی در جریان بازی است که آنها تنها حکم دشمنانی بیچهره برای شلیک کردن را دارند.
وبسایت رسمی Six Days in Fallujah اذعان کرده که این بازی با کمک بیش از صد تفنگدار دریایی، سرباز و شهروندان عراقی ساخته شده و هدف آن «ارائه درک عمیقتری از جنگ شهری از طریق روایت داستانها و دست و پنجه نرم کردنهای اعضای ارتش و شهروندان است». ویدیو پیشنمایش بازی نیز از منظر یک شهروند عراقی به نمایش گذاشته بود.
پیش از این در بهمن ماه سال گذشته، مدیرعامل Victura، پیتر تامت گفته بود که این بازی قصد ندارد «در رابطه با خوب یا بد بودن جنگ عراق، تفسیر سیاسی ارائه دهد» و «با دسیسههای سیاسی که منجر به وقوع این کشمکش شد، سر و کله نمیزند». با این حال تامت یک ماه بعد در اسفند ۱۳۹۹ اذعان کرد:
هر کسی که در رابطه با جنگ عراق بازی میسازد، مسلماً درک میکند که این نوع وقایع با سیاست در هم تنیده شدهاند. منظور ما این بود که قصد نداریم از خود بیانیه صادر کنیم که چطور جنگ عراق آغاز شد. در عوض بر روی این نبرد بهخصوص تمرکز کردهایم، حوادثی که منجر به وقوع این نبرد شد و دوست داریم افرادی که در حین این نبرد در فلوجه عراق حضور داشتند، در طول جریان بازی از جانب خود صحبت کنند.
بازی Six Days in Fallujah پیش از این قرار بود دسامبر سال جاری عرضه شود اما اکنون در بازه زمانی میان اکتبر و دسامبر سال ۲۰۲۲ (مهر تا آذر ماه ۱۴۰۱) برای پلی استیشن ۴ و ۵، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری اس/ایکس و پیسی منتشر خواهد شد.
ویجیلاگ پلاس: ماجرای هک شدن پلی استیشن ۵ و بلایی که GTA اومد
تماشای نسخه با کیفیت ویدیو از کانال یوتیوب ویجیاتو
امیدوارم هیچوقت منتشر نشه
اولالا
همینجوریش که عادی بازی میسازن مردم خاورمیانه به خصوص ایرانی ها رو هیولا و بد جلوه میدن و آمریکا هایی و غربی ها رو قدیس
حالا وای به حال اینکه راجع به جنگ تو خاورمیانه و سیاسیه?
مرگ بر آمریکا
این بده
بازی رو نباید سیاسی ساخت?♀️
کلا با بازی های اینجوری خیلی حال میکنم ، this war of mine هم برای همین نظرم رو جلب کرد . ولی احتمالش هست که کنسل شه . هرچند بنظرم میتونه از پتانسیل اش به عنوان یه شوتر تاکتیکال و واقعگرایانه با داستان واقعی استفاده کنه . ولی بهتره به نظر من بخش مولتی پلیر نداشته باشه.
در حالت عادی میخواهن بازی بسازن زاویه دار میشه نسبت به خاورمیانه(اون ماجرای کال آف دیوتی ونگارد رو نمی گم، کلی دارم میگم)، بعد میخواهن در مورد عراق با نظر سرباز های آمریکایی و مردم عراق بسازن !!! از همین الان معلومه ایران میشه آدم بده داستان و آمریکا نجات دهنده عراق هست.
اینا هم خودشونو خفه کردن ۱۰ ساله میخوان بسازنش ول کنید دیگه این بازیو موضوعشم جنجالیه منتقدین از خجالتش درمیان بی فایدس تلاششون
اسپم دیروز بخش مولتی هیلو رو دیدم خیلی بهم حال داد من که کیف کردم