ناتی داگ جزئیات تازهای از گیتار بازی The Last of Us 2 منتشر کرد
نواختن گیتار با دقت و جزییات شگفتانگیز
به تازگی تعدادی از سازندگان بازی The Last of Us 2 در استودیو ناتی داگ، جزئیات جدیدی از نحوه اضافه کردن گیتار قابل بازی را به اشتراک گذاشتند.
باید اعتراف کرد که در بطن داستان The Last of Us 2، جریان موسیقی نقشی کلیدی دارد و استودیو ناتی داگ نیز از فرصت استفاده کرد تا گیتاری تعاملی را به گیم پلی بازی اضافه کند. با این ویژگی و قابلیت خاص، بازیکن از نظر احساسی با شخصیتهای جوئل و الی ارتباط برقرار میکرد و ضربات روایی داستان، محکمتر و قویتر وارد میشدند. ناگفته نماند که گردهمایی خودمانی نوازندگان در سالن تئاتر قدیمی در حین جریان بازی نیز بسیار سرگرمکننده و لذتبخش بود. حال تعدادی از سازندگان این بازی موفق در استودیو ناتی داگ آشکار کردند که دقیقا چه اتفاقی افتاد تا این ویژگی منحصر به فرد را به بازی اضافه کردند.
مطلب پیشنهادی:راهنمای شخصیتهای بخش No Return در The Last of Us 2قویترین و ضعیفترین شخصیتهای بازی کداماند؟
با پست جدیدی که در وبسایت رسمی PlayStation منتشر شده، اکنون مشخص شده است که چرا و چگونه ناتی داگ گیتار تعاملی را در بازی The Last of Us 2 خلق کرد. گرنت هوچ (Grant Hoechst) و مارک باورز (Mark Burroughs) از تیم ساخت بازی در گفتگو با GDC Talk سیستم گیتار بازی را تشریح کردند و اظهار کردند که ایده اضافه کردن این ویژگی از زاویه روایت داستانی، نشأت گرفته بود:
گیتار همیشه مرکز توجه داستان ما بود… از همان ابتدای کار ما دوست داشتیم که گیتار یک وسیله قابل تعامل و بازی کردن باشد تا بازیکن بتواند ارتباط میان جوئل و الی را بهتر احساس کند.
ناتی داگ برای استفاده حداکثری از پتانسیلها، The Last of Us 2 را با جزییات و طراحی گرافیکی فوقالعادهای راهی بازار کرده بود. از جمله این جزییات شگفتانگیز میتوان به سیستم باورنکردنی تنفس شخصیتها و موجودات مختلف داخل بازی اشاره کرد که بسیاری از استودیوهای دیگر را انگشت به دهان گذاشته. مورد دیگر «طراحی چشم» در بازی بود که سازندگان توجه ویژهای به آن کردهاند.
البته دنیای بازی The Last of Us 2 به گونهای نبود که مناسب یک «مینی گیم گیتار پر زرق و برق» باشد، به همین خاطر سازندگان مجبور شدند که دست به ابتکار و خلاقیت بزنند. آنها به جای آنکه به بازیهای مبتنی بر ریتم نگاهی بیندازند، توجه خود را معطوف اپلیکیشنهای ساخت موسیقی کردند. باوزر و هوچ در ادامه گفتند:
از موارد خاصی که ما تجربه کردیم، برنامههای موسیقی گوشیهای هوشمند بودند که رابط های صفحه نمایش لمسی آنها موجب شد از پد لمسی دسته DualShock 4 پلی استیشن ۴ به نفع پروسه خودمان بهره بگیریم.
چنین طرز تفکری باعث شد تا تیم ساخت با استفاده از سینماتیکهای ضبط شده از بازیگر نقش الی، اشلی جانسون که آهنگ Take on Me را میخواند، یک نمونه اولیه برای ساز گیتار درون بازی خلق کنند. از طریق این نمونه اولیه آنها تشخیص دادند:
یک راه خوب برای تشخیص موفقیت از شکست این بود که پیشرفت آکورد و هارمونی را خودمان پیگیری کنیم، اما نواختن تارهای گیتار را به بازیکن بسپاریم… این رویکرد اجازه میداد که نمود موسیقیایی بیشتری رخ دهد.
با تلاشها و زحمتهای فراوان سازندگان این نمونه اولیه در نهایت تبدیل به یک ویژگی تعاملی شد که درون بازی The Last of Us 2 گنجانده شد. تیم ساخت این سیر و سلوک را به این امید آغاز کردند که گیتار در سطح روایت داستانی قسمت دوم اثر کند و منجر به خلق محتوایی اوریجینال شود که باید گفت به هدف خود نیز رسیدند و طرفداران آهنگهای مشهور و شناخته شدهای را با گیتار الی اجرا کردند که در یوتیوب میتوانید مشاهده کنید.
در انتها باید خاطر نشان کرد که بازی The Last of Us 2 موفق شد عنوان پر فروشترین بازی سال، که پیش از این در اختیار بازی The Witcher 3: Wild Hunt بود را از آن خود کند. همچنین قسمت دوم نه تنها بهترین بازی سال ۲۰۲۰ شد، بلکه توانست ۳۰۰ جایزه از ۵۷۶ جایزه مراسم BAFTA را نیز به خانه ببرد. اگر هنوز فرصت تجربه بازی The Last of Us 2 را نداشتید، باید گفت که این بازی تا روز سوم ژانویه (۱۳ دی ماه) در سرویس PlayStation Now قابل دسترس خواهد بود.
ماینکرفت #۵۲ – مجبور به خداحافظی با یکی از بچهها شدیم!!
مطلب پیشنهادی:کوییز ۵۰ ویجیاتو؛ آیا سفرهای مهم دنیای ویدیوگیم را میشناسید؟اولین کوییز سال ۱۴۰۳
شاهکار بود دلیل خرید کنسول
دیگه از ویجیاتو انتظار نداشتم…..
جواب هیتران خاموشیست
الان فقط هر نفر ۱۰ تا کامنت داده!
متاسفانه من همیشه کنسول هام رو ایکس میخرم
و قادر به تجربه این شاهکار نشدم
چند از ۱۰۰ بهش میدید؟؟
هیچ کس به شاهکار بودن بازی های سونی شک نداره ولی بازی های xbox هم به انداره سونی شاهکاره یعنی برابرن ولی سلیقه ها فرق میکنه
من چون rpg دوست دارم باید xbox بگیرم
چون همهمی دونن که xbox توی شوتر،ریسینگ و rpg شاهکار هست و ps5 در اکشن ادونچر و بازی های داستان محور هست که معروف شده و شاهکار هست
امیدوارم همه بتونن به نظر بقیه احترام بزارن
نه فقط به نظر خودشون
یعنی کم کم داره حالم از سایت بهم میخوره بخاطر چند تا فن بوی
مقاله راجع به گیتاره بعد شما میاید دعوا راه میندازید این بده اون خوبه?
واقعا متاسفم واسه یه عده…
چقدر جالب
شاهکاری که هی داره کاملتر هم میشه??
البته شخصا یه سری جزئیاتی رو موافق تر بودم که تو بازی نباشه.ولی چیزی از شاهکار بودنش کم نمی کنه
پن: به عنوان یه مایکرو فن، از تمام سونی فن های عزیز و گرامی(به جز فنبوی هاشون) به خاطر حرف های بی خودی که بعضی فنبوی ها زدن عذر می خوام.باعث خجالته
یکم اشتباه نوشتید .
۱ – عنوان پرفروش ترین بازی سال مشکل داره پرفروش ترین بازی های ۲۰۲۰ Animal Crossing: New Horizons و call of duty cold war بودند.
۲- تعداد ۳۰۰ جایزه ، نکته اینکه تعداد این جوایز در طول زمان مدام بیشتر میشدن پس نمیشه گفت اگه یه بازی سال ۲۰۱۰ ، ۱۲۰ جایزه برده از یک بازی الان که ۳۰۰ جایزه برده کمتره بلکه باید دید دقیقا از چند جایزه ۱۲۰ ، یا ۳۰۰ تا رو برنده شده .
بازی غیر از داستان و شخصیت پردازی واقعا تو گرافیک و جزییات عالی بود.
چقدر دعوا تو کامنتا هست.
بابا بیخیال دعوا نکنید هرکی سلیقه ی خودشو داره.
چندتا بازی که انقدر بحث نداره
باورم نمیشه هنوزم یسریا از موفقیت بازی لست ۲ ف.ش.ا.ر میخورن چقد اخه حقیرید که چشم ندارید موفقیت یه بازیو ببینید
کسی میدونه کجا میتونم یه گیتا مثل گیتار جوئل پیدا کنم؟?
من فقط برای اینکه بتونم اهنگ لست اف اس رو بزنم رفتم کلاس موسیقی
خوبه ما هم هرروز بگیم هیلو کیزونو کشت
این بازی که به قول سونی ها بهترین بازی جهانه
باید بهتون بگم فقط ۴ میلیون فروخته
تازه داستانش هم خوب نبود
بازی حمایت از?️??️?
گرافیک و جزئات شاهکار ولی داستان..
این بازی که به قول سونی ها بهترین بازی جهانه
باید بهتون بگم فقط ۴ میلیون فروخته
تازه داستانش هم خوب نبود
درحالی که گاد نزدیک ۳۰ میلیون فروخت
این بازی که به قول سونی ها بهترین بازی جهانه
باید بهتون بگم فقط ۴ میلیون فروخته
تازه داستانش هم خوب نبود
درحالی که گاد نزدیک ۳۰ میلیون فروخته
چی بود این بازی خدایی انقدر گندش کردن 😐
گرافیکش خوبه ورنه منطق و داستان را دیده 😐