ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از ویجیاتو انتخاب کنید.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
اصلا راضی نیستم
واقعا راضی‌ام
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر ویجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

The Last of Us 2
اخبار و مقالات

سازندگان The Last of Us 2 چگونه طراحی چشم در بازی‌ها را دگرگون کردند؟

با وجود ۲۰۰۰ توسعه‌دهنده با استعداد و حدودا ۱۰۰ میلیون دلار بودجه، هواداران انتظارات بسیار بالایی از بازی The Last of Us 2 داشتند. در حالی که این عنوان جنجال و نظرات ضد و نقیض ...

محمدجواد مبین‌زاده
نوشته شده توسط محمدجواد مبین‌زاده | ۸ تیر ۱۴۰۰ | ۱۶:۲۴

با وجود ۲۰۰۰ توسعه‌دهنده با استعداد و حدودا ۱۰۰ میلیون دلار بودجه، هواداران انتظارات بسیار بالایی از بازی The Last of Us 2 داشتند. در حالی که این عنوان جنجال و نظرات ضد و نقیض زیادی به همراه داشت، کسی نمی‌تواند انکار کند که قسمت دوم The Last of Us یکی از موفق‌ترین بازی‌های دهه اخیر است.

ناتی داگ برای استفاده حداکثری از پتانسیل‌ها، The Last of Us Part 2 را با جزییات و طراحی گرافیکی فوق‌العاده‌ای راهی بازار کرد. از جمله این جزییات شگفت‌انگیز می‌توان به سیستم باورنکردنی تنفس شخصیت‌ها و موجودات مختلف داخل بازی اشاره کرد که خیلی از استودیوهای دیگر را انگشت به دهان گذاشته. مورد دیگر، «طراحی چشم» در بازی است که سازندگان توجه ویژه‌ای به آن کرده‌اند.

ویلون برینک (کارگردان هنری و فنی) و استیون تانگ (آرتیست فنی) از ناتی داگ مدتی پیش در یک کنفرانس جزییات مختلفی از نحوه طراحی چشم کاراکترهای The Last of Us 2 به اشتراک گذاشتند. ناتی داگ می‌خواسته چشم شخصیت‌ها و بقیه موجودات حاضر در بازی به شکلی کاملا واقع‌گرایانه پردازش شود. در هر حال، وقتی میلیون‌ها دلار و صدها ساعت صرف طراحی انیمیشن مو و بافت پرجزییات پوست شخصیت‌ها می‌کنید، داشتن چشم‌هایی توخالی و بی‌روح می‌تواند خیلی چیزها را خراب کند.

The Last of Us 2

به گفته برینک، استودیو سازنده برای دستیابی به چنین خواسته‌ای سیستم و نرم‌افزارهای موجود برای رندر چشم را به کلی زیر و رو کرده است. برینک اشاره داشت که چشمان الی در تریلر The Last of Us 2 خیلی خوب کار شده بود و دلیل این مورد نورپردازی دقیق و زوایای دوربین بود.

حال گذشتن از تمام این موانع در خود بازی اساسا یک فرآیند پیچیده و طولانی بود که با گرفتن تعداد قابل توجهی تصویر مرجع آغاز گردید. پس از آن، تیم سازنده از «سایه‌های فضای تصویر» استفاده کرد تا عدسی چشم و مژه‌های شخصیت‌ها را طراحی کند. این تکنولوژی خاص برای به تصویر کشیدن دقیق نورپردازی مدل‌های سه‌بعدی از «رهگیری پرتو» نیز بهره می‌برد.

The Last of Us 2

تازه این فقط بخشی از ماجرای «چشم» در قسمت دوم The Last of Us بود. بر اساس توضیحات تانگ و برینک، توسعه‌دهندگان روی هر یک از حیوانات و زامبی‌های درون بازی هم به شکل ویژه‌ای کار کرده‌اند. به عنوان مثال گرگ‌ها چشمانی با قابلیت retro-reflective دریافت نموده‌اند. این شاخصه در واقع یک نوع تابش و بازتاب نور ایجاد می‌کند که مخصوص حیوانات شب‌زی است.

شاید این موارد بسیار ریز و جزیی اصلا مهم به نظر نرسد اما ناتی داگ به چنین تلاش‌های بزرگی باور دارد و قطعا همین جزییات کوچک در کنار هم یک اثر شاهکار و فراموش‌نشدنی را به وجود می‌آورند. مخاطبان بسیاری به نحوه داستان‌سرایی The Last of Us 2 انتقاد وارد آورده‌اند اما با علم بر چنین مواردی، حداقل کسی نمی‌تواند ناتی داگ را به کم‌کاری در بخش جزییات طراحی و گیم‌پلی متهم کند.

بیشتر بخوانید:


بمب‌گذاری در دفتر ویجیاتو! – با سلاح‌های Nerf بیشتر آشنا شوید

تماشا نسخه با کیفیت از یوتیوب ویجیاتو


دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (28 مورد)
  • hosseinhosseini84
    hosseinhosseini84 | ۱۷ تیر ۱۴۰۰

    خداییش از هر نظر بازیش عالیه داستان گیم پلی طراحی صورت و با اختلاف بهترین بازی سال بود ولی به نظر من بهترین بازی نسل هشتم بود

  • Matin-Artorias
    Matin-Artorias | ۱۰ تیر ۱۴۰۰

    جواب تیتر:با ساخت بازی لست آف آس ۲

  • Mahyarmsm
    Mahyarmsm | ۸ تیر ۱۴۰۰

    این نشون میده ناتی داگ با این بازی که شد پر افتاخر ترین بازی تاریخ دستاورد های دیگه هم داشته که واقعا توی صنعت گیم مثلشون کم دیده میشده با اصلا نبوده
    ایول ناتی داگ❤❤

    • Mohsen2288
      Mohsen2288 | ۹ تیر ۱۴۰۰

      ولی انصافا بازی ای در حدش نبود تو سالی که اومد. شاید یکی از دلایلی که شد پرافتخارترین بازی همینه

  • Alirezaeghbal
    Alirezaeghbal | ۸ تیر ۱۴۰۰

    .یه سوال فوری دوستان اساسین والهالا صحنه داره؟

    • Daeealireza
      Daeealireza | ۹ تیر ۱۴۰۰

      بلی

  • Alirezaeghbal
    Alirezaeghbal | ۸ تیر ۱۴۰۰

    .

  • The-ronin
    The-ronin | ۸ تیر ۱۴۰۰

    یادش بخیر یه زمانی اصلا چشم کاراکتر ثابت بود??زل میزد بهت اصلا حرکت نمیکرد ولی ته گرافیک اون سالها بود.

  • Quentin-Tarantino
    Quentin-Tarantino | ۸ تیر ۱۴۰۰

    البته تو طراحی کلی حالت های صورت هم در نوع خود بی نظیه؛ شاید تنها نمونه ای باشه که بتونه احساسات مختلف رو به تصویر بکشه.

    • Mohsen2288
      Mohsen2288 | ۸ تیر ۱۴۰۰

      تنها نیس قطعا

      • Quentin-Tarantino
        Quentin-Tarantino | ۸ تیر ۱۴۰۰

        یه نمونه برای مثال به من معرفی می کنید؟(به غیر از RDR2)

        • Mohsen2288
          Mohsen2288 | ۹ تیر ۱۴۰۰

          چیزی نیست و اینکه منظورم من از تنها نیس این بود. رد دد

        • SeyyedAli
          SeyyedAli | ۱۳ تیر ۱۴۰۰

          Days gone هم خوب بود

  • Daeealireza
    Daeealireza | ۸ تیر ۱۴۰۰

    خیلی بازی فوقعلاده ای هستش بعضی ها میگن بهترین بازی سال حق گوست اف توشیما بود یا هیدس ولی به نظرم حق لست ۲

    • s-a-s
      s-a-s | ۸ تیر ۱۴۰۰

      این حرفو نزن داداش الان دیسلایک بارون میشیم هردومون منم عاشق لستم او دوتا بازی هم فوق العادن امیدوارم کسی نپره بهمون

      • DmesleDaieekujima
        DmesleDaieekujima | ۸ تیر ۱۴۰۰

        *ولی به نظرم* با نظر خودتونو بیان کردن هیچکس حق دیسلایک دادن بهتونو نداره :) به شرط اینکه نظرتونو بگید نه مثل بعضی های دیگه(در سایت های دیگه...) نظر شخصیتونو حتی به اشتباه یا بدون منطق تحمیل کنید

        • witcherpunk
          witcherpunk | ۸ تیر ۱۴۰۰

          "با نظر خودتونو بیان کردن هیچکس حق دیسلایک دادن بهتونو نداره" دوست عزیز پس کی حق داری دیسلایک بدی؟ اصلا دیسلایک میدونی یعنی چی؟ sheeesh

          • Uncle-STULIN
            Uncle-STULIN | ۹ تیر ۱۴۰۰

            دقیقاً این مسئله خیلی مسخرس، میان آخر کامنتشون مینویسن «نظر شخصی» که بهشون منفی ندن، خب دوست عزیز کامنت یعنی شخصی شما اونایی هم که میاین بهتون منفی میدن دارن نظر شخصی خودشون رو میدن، اصلاً کامنت ترجمه فارسیش تقریباً میشه نظر

          • DmesleDaieekujima
            DmesleDaieekujima | ۹ تیر ۱۴۰۰

            وقتی حق دیسلایک داری که طرف مقابلت اطلاعات غلط نشر بده ، دروغ بگه ، ترول کنه ، فن بوی بازی دربیاره ،نظرشو با زور تحمیل کنه ، توهینو فحاشی کنه ، اسپویل کنه نه اینکه نظر شخصیشو تازه اونم بدون تحمیل کردن داره میگه دیسلایک بهش بدیم اگر با کسی مخالفید باید باهاش بحث کنید دیسلایک دادن رو کاغذ معنی مخالفت رو میده تو واقعیت هر سایتی بری فقط به همچین افرادی که بالا مثال زدم دیس میدن

          • witcherpunk
            witcherpunk | ۹ تیر ۱۴۰۰

            بهت دیس دادم که بدونی 1 هر چیزی بخوام میتونم بگم 2 حق بقیه رو تو تعیین نمیکنی دلقک

          • DmesleDaieekujima
            DmesleDaieekujima | ۹ تیر ۱۴۰۰

            بهت دیس دادم که بدونی ۱ کامنت دادن آداب رسوم داره البته از یه جهان سومی جوگیر انتضار زیادی نمیره که فرق سایت رو با اینستا ندونه که هرچی از دهنش درمیاد نگه ۲ دلقک توییو هرکسی که اینجوری تربیتت کرده که راحت به دیگران توهین کنی

        • Quentin-Tarantino
          Quentin-Tarantino | ۲۲ تیر ۱۴۰۰

          (در سایت های دیگه…)
          نوبفا؟

      • Daeealireza
        Daeealireza | ۸ تیر ۱۴۰۰

        نظرت رو بگی کسی حق نداره دیس لایک بده (البته اگه منطقی باشه) ولی من اگه میگفتم لست ۲ خوبه هیدس گوست اف توشیما اشغاله اون موقع دیس لایک میخوردم حقم بود

    • DmesleDaieekujima
      DmesleDaieekujima | ۸ تیر ۱۴۰۰

      راستش طراحی های لست دو از نقشش تا جزئیاتش عالیه! گرچه به شخصه داستانشو اصلا دوست نداشتم و اینکه یجورایی به مسائلی اشاره کرده بود که منو دلسرد کرد و البته به نظرم یجورایی راه اونجور مسائلو.. : ) به صنعت گیم باز کرد ولی خب درمورد بازی سال خود من دوست داشتم گوست اول بشه چون ارزش بازیهای جهان باز از بازی های خطی یا نیمه خطی برای من بیشتره

      • Daeealireza
        Daeealireza | ۸ تیر ۱۴۰۰

        گوست رو هم بازی کردم شاهکار بود و نظرتم قابل احترامع

    • amirhoss3in
      amirhoss3in | ۸ تیر ۱۴۰۰

      لست 2 بازی خوبی بود ولی داستانش بدجوری خراب کرد
      یوزر اسکور 56

مطالب پیشنهادی