میازاکی از تاثیر بازی Ico بر شروع حرفه بازیسازیاش میگوید
هیدتاکا میازاکی، کارگردان سری Dark Souls از بازی Ico به عنوان دلیل اصلی برای ورود او به حوزه بازیهای ویدیویی نام برده است. تعدادی از بازیسازان و هنرمندان برجسته صنایع دیگر تاکنون در مورد بازی ...
هیدتاکا میازاکی، کارگردان سری Dark Souls از بازی Ico به عنوان دلیل اصلی برای ورود او به حوزه بازیهای ویدیویی نام برده است.
تعدادی از بازیسازان و هنرمندان برجسته صنایع دیگر تاکنون در مورد بازی Ico که حدود بیست سال پیش به عنوان اولین بازی تیم ایکو عرضه شده بود، صحبت کردهاند. در این بین میازاکی نیز درباره تاثیر این بازی روی او صحبت کرده است.
میازاکی توضیح میدهد که پس فارغ التحصیلی از کالج و شروع کار خود در خارج از این صنعت، مدتی را به دور از بازیهای ویدیویی گذرانده است. سپس یکی از دوستانش به او بازی Ico را توصیه کرده است و میازاکی موفق شد این بازی اکشن ماجراجویی را در خانه دوست خود انجام دهد. او از اولین تجربه بازی به این صورت یاد میکند: «تجربه و داستانی زیبا و ناگفته که هرگز تصورش را نمیکردم.»
میازاکی در ادامه توضیح داد:
و در این زمان، شرکتی که در آن مشغول به کار بودم را ترک کردم و در فرامسافتور شروع به کار کردم. اغراق نمیکنم، اما این بازی بود که زندگی من را تغییر داد و افتخار میکنم که Ico چنین کاری را انجام داد.
او در ادامه سخنان خود بیستمین سالگرد بازی Ico را به سازندگان آن، فومیتو اوئدا تبریک گفت:
آقای اوئدا، بیستمین سالگرد Ico را تبریک میگویم و به عنوان یک طرفدار، مشتاقانه منتظر بازیهای جدید شما هستم. اسطوره شناسی که در بازیهای شما از جمله Ico وجود دارد، همیشه هدف اصلی من بوده است.
پروژه بعدی میازاکی، یعنی بازی Elden Ring قرار است در ماه فوریه سال آینده در دسترس طرفداران قرار بگیرد. اوئدا نیز پس از Ico بازیهای دیگری مانند Shadow of the Colossus (۲۰۰۵) و The Last Guardian (۲۰۱۶) را منتشر کرده که در پروژه اول نقش کارگردان، نویسنده، طراح اصلی و در بازی دوم نقش کارگردان، طراح اصلی، تهیه کننده را داشته است. هنوز مشخص نیست که او در آینده چه پروژههای دیگری را معرفی خواهد کرد.
ماینکرفت #۵۴ – راند سوم مسابقه بیلد بتل!
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
میازاکی یه بازیو ساخته که موقع بازی کردنش هم دوست داری از سازنده اش تشکر کنی هم به سازنده اش فحش بدی????
فکر کنم میازاکی برای ساخت بازیش از زندگی در ایران هم الهام گرفته بوده باشه?( شوخی کردم دیگه این همه کم لطفی هم نکنیم )
البته من تا آنجایی که میدونم و میبینم میازاکی از مانگا برزرک هم خیلی خیلی خیلی خیلی الهام گرفته.
تو سریال منبع الهام بودیم
handmaid`s tale را نویسندش گفته از انقلاب ایران الهام گرفته
باید حتما بازیش کنم.........