ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از ویجیاتو انتخاب کنید.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
اصلا راضی نیستم
واقعا راضی‌ام
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر ویجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

برترین‌ها

۱۰ بازی ناامیدکننده‌ای که بعدا عاشقشان شدیم!

امروزه بازی‌های ویدیویی درگیر اتفاقات مختلف و عجیب و غریبی می‌شوند. گاهی اوقات یک تصمیم، می‌تواند سرنوشت یک فرنچایز را به خطر بیندازد. این تصمیم حتی بر روی طرفداران فرنچایز هم تاثیر می‌گذارد. زمانی که ...

علیرضا طالقانی
نوشته شده توسط علیرضا طالقانی | ۱۴ دی ۱۴۰۰ | ۱۴:۳۲

امروزه بازی‌های ویدیویی درگیر اتفاقات مختلف و عجیب و غریبی می‌شوند. گاهی اوقات یک تصمیم، می‌تواند سرنوشت یک فرنچایز را به خطر بیندازد. این تصمیم حتی بر روی طرفداران فرنچایز هم تاثیر می‌گذارد. زمانی که یک بازی در روز انتشار خود با مشکل مواجه می‌شود، طرفداران بازی هستند که می‌توانند یک روزنه‌ی امید برای سازندگان باشند. سازنده شروع به اصلاح کار می‌کند و پس از مدتی، طرفداران وفادار و حامیان روز‌های اولیه، پاداش وفاداری خود را از سازنده می‌گیرند.

در این مقاله قصد داریم تا به ۱۰ بازی که در ابتدا بسیار ناامیدکننده ظاهر شدند اما بعد‌ها تبدیل به یک بازی خوب شدند بپردازیم و ببینیم سازندگان چگونه توانسته‌اند تا حس نفرت را تبدیل به عشق کنند و طرفداران خاص خودشان را پیدا کنند.

GTA Online


شاید عجیب باشد اما در زمانی بازیکنان از بخش آنلاین بازی GTA V تنفر داشتند. سال ۲۰۱۳ و در زمان انتشار بازی بر روی کنسول‌های نسل هفتمی PS3 و Xbox 360 راکستار اعلام کرده بود که در زمان انتشار، بخش آنلاین بازی هم قابل بازی خواهد بود. اما بخش آنلاینی که در آن زمان منتشر شد، یک تجربه کاملا ناقص و غیرقابل بازی بود.

مشکلات گسترده سرور بازی، کرش‌‌ها و عدم اتصال به سرور از مسائلی بود که بخش آنلاین GTA V از آن رنج می‌برد. بسیاری از بازیکنان در آن زمان، راکستار را دروغگو خطاب می‌کردند و از وعده‌هایی که این شرکت به آن‌ها داده بود عصبانی بودند. راکستار در آن زمان هم یک چالشی به نام Heists معرفی کرده بود که تقریبا در کنسول‌های نسل هفتمی، غیرقابل بازی بود. بازیکنان می‌گفتند که راکستار عمدا این مارکتینگ را انجام داده تا بازیکنان مجبور شوند نسخه نسل هشتمی بازی را هم بخرند تا بتوانند این بخش را تجربه کنند.

اما در طول ۷ سالی که از انتشار این بازی گذشته، راکستار پشتیبانی فوق‌العاده‌ای از GTA Online داشته و همچنان هم برنامه‌های زیادی را برای آینده این بخش دارد. در حال حاضر هم که بخش آنلاین بازی همچنان جزو عناوین محبوب محسوب می‌شود و بازیکنان زمان زیادی را در این جهان آنلاین سپری می‌کنند.

مطلب پیشنهادی
شله‌ قلمکار ترش‌مزه راکستدی
بررسی بازی Suicide Squad: Kill the Justice League

The Elder Scrolls: Online


فرض کنید یک بازی از جهان الدر‌ اسکرولز منتشر می‌شود و قرار است یک تجربه کاملا آنلاین باشد. سازندگان المان‌های MMORPG در بازی قرار بدهند و هزینه‌ی زیادی را برای ساخت این بازی انجام بدهند. در نهایت فقط یک تصمیم، کاری کند تا بازیکنان در عرض پنج دقیقه از بازی متنفر شوند. این کاری است که بتزدا در روز عرضه بازی انجام داد.

وقتی بازیکنان بازی را شروع می‌کردند، می‌توانستند مسابقات مختلفی را انتخاب کنند و بازی کنند. اما در حرکتی عجیب نژاد Imperial فقط برای کسانی که نسخه Collector's Edition بازی را خریداری کرده بودند در دسترس بود. در آن زمان ESO یک بازی اشتراکی به حساب می‌آمد. یعنی بازیکنان برای دسترسی به بعضی از بخش‌های بازی باید ماهیانه هزینه‌ای مشخص را پرداخت می‌کردند.

این تصمیم بتزدا، بازیکنان را بسیار عصبانی کرده بود، تا اینکه پس از یک سال بتزدا مدل اشتراکی بازی را به مدل Buy 2 Play تغییر داد. اگرچه که این تغییر رویکرد هم چندان به مذاق طرفداران این مجموعه خوش نیامد. در کنار این مسئله، بازی در زمان انتشار مشکلات فنی زیادی داشت. تمامی این مسائل باعث شده بود تا بازیکنان از این بازی متنفر باشند.

اما پشتیبانی بتزدا از این بازی در سالیان گذشته بسیار خوب بوده و رضایت بازیکنان را به همراه داشته است. تا حدودی هم بتزدا سعی کرد تا قیمت‌ها و خرید‌های درون برنامه‌ای بازی را بهبود ببخشد تا بازیکنان بیشتری را جذب کند. طبق آماری که منتشر شده این بازی در سال گذشته نزدیک به ۱۸ میلیون بازیکن داشته و این آمار نشان می‌دهد که بتزدا توانسته طرفداران مجموعه را مجذوب خود کند.

Final Fantasy XIV


شروع فاینال فانتزی 14 آن‌قدر پر سروصدا و پر حاشیه بود که کل فرنچایز فاینال فانتری را در منطقه خطر برده بود. در زمان انتشار، سرور‌های بازی مدام به مشکل می‌خوردند و تجربه بازی را به طور کامل خراب می‌کردند. یک مشکل دیگر هم حذف اکانت‌های بازیکنان بود. بازیکنان گزارش می‌دادند بدون هیچ دلیلی اکانت آن‌ها پاک می‌شود و همه‌ی آمار آن‌ها نیز از بین می‌رود.

از طرفی رابط کاربری (UI) بازی هم مشکلات زیادی داشت و عملا تجربه بازی را با مشکل روبرو کرده بود. تمامی این مشکلات باعث شد تا این بازی تبدیل به یک پروژه شکست خورده شود. اما سازندگان از این بازی دست نکشیدند و تلاش کردند تا این نسخه را بهبود ببخشند.

پس از مدتی بازی با پسوند Realm Reborn به دست بازیکنان رسید و تبدیل به یکی از بهترین MMORPG هایی شد که تا به حال منتشر شده است. سازندگان هم پشتیبانی خوبی از این بازی انجام دادند و سالیانه محتوا‌های تازه‌ای به بازی اضافه می‌کنند و طرفداران مجموعه را حسابی خوشحال کرده‌اند. توسعه این بازی، کلاس درسی برای صنعت شده است. اینکه یک پروژه‌ی شکست خورده چگونه توانست به میادین بازگردد و بازیکنان را عاشق خود بکند.

Star Wars Battlefront 2


تقریبا پس از این انتشار این بازی بود که جریان لوت‌باکس‌ها و خرید‌های درون برنامه‌ای آغاز شد و بازیکنان مخالفت‌های خودشان را نسبت به این محتوا‌ها نشان دادند. موج انتقادات در زمان انتشار استاروارز بتل‌فرانت 2 چنان زیاد بود که به طور کلی راجع به این موضوع بازنگری شد و بسیاری از ناشر‌ها حتی لوت‌باکس‌ها را از بازی‌هایشان حذف کردند.

بدون شک بزرگترین قربانی این مسئله بازی استاروارز بود. با این حال و در طول سالیان گذشته، سازندگان تلاش کردند تا نقشه‌ها و حالت‌های رایگان زیادی را به بازی اضافه کنند. بازی در سال ۲۰۲۰ هم آخرین بروزرسانی خودش را دریافت کرد اما همچنان تعدادی از طرفداران این مجموعه در حال تجربه این عنوان هستند. شاید بازی همچنان به یک اثر ایده‌آل تبدیل نشده باشد اما به طور کلی ارزش یک بار تجربه را دارد.

احتمال اینکه نسخه سومی برای این بازی وجود داشته باشد بسیار کم است اما بتل‌فرانت 2 لیاقت پایان بهتری داشت و سازندگان تا حدودی توانستند این اتفاق را رقم بزنند.

مطلب پیشنهادی
آخرالزمان هسته‌ای با خشونت خونین
معرفی و نقد و بررسی سریال Fallout (فال‌آوت)

Rainbow Six: Siege


سری بازی‌های تام کلنسی همیشه داستانی برای گفتن داشتند و بازیکنان این داستان‌ها را دوست داشتند. اما یوبیسافت پس از معرفی بازی R6 Siege اعلام کرد که این بازی بخش داستانی نخواهد داشت و این تصمیم، اعتراض بازیکنان را به همراه داشت. این‌طور که شایعات می‌گفتند یوبیسافت در ابتدا قصد داشت تا ادامه داستان Vegas را بسازد اما در ادامه تصمیم گرفت تا ساخت این بخش را لغو کند.

نبود بخش داستانی در بازی باعث شد تا Siege شروع خوبی نداشته باشد. اما در ادامه و با توجه به برنامه‌هایی که یوبیسافت برای این بازی در نظر داشت، به مرور زمان، نظر بازیکنان راجع به بازی تغییر کرد. الان که شش سال از انتشار بازی گذشته، این بازی نزدیک به پنجاه میلیون بازیکن در تمامی پلتفرم‌ها دارد و محتوا‌های زیادی برای این بازی منتشر شده است. همچنین مسابقات Esport و رویداد‌های زیادی هم برای این بازی برگزار شد که همگی نشان‌دهنده محبوبیت این بازی است.

Fallout 76


بازی Fallout 76 شاید جاه‌طلبانه‌ترین نسخه این سری بازی محبوب باشد. بازی که سعی داشت این بار در در فضای آنلاین اتفاق بیفتد و یک تجربه نقش‌آفرینی آنلاین خاص را به مخاطبانش تحویل دهد ولی نتیجه کار فاجعه بود. بازیکنان ادعا داشتند که بازی پس از ساعاتی، هیچ چیز تازه‌ای ندارد و جهان بازی کاملا پوچ می‌شود. استودیو بتزدا ادعا داشت که هر انسان دیگر در این جهان یک بازیکن است و به همین علت بازی هیچ‌گونه NPC نداشت و این مسئله به تجربه بازی لطمه زده بود.

در کنار این مشکلات، بازی مشکلات فنی فراوانی داشت. باگ‌های بسیار، مشکلات سرور و کمبود NPC از مسائلی بود که بازی Fallout 76 را غیرقابل بازی کرده بود. حتی تاد هاوارد خالق فرنچایز هم گفت که این مشکلات به اعتبار استودیو بتزدا و فرنچایز فال‌آوت صدمه زده است.

اما بتزدا با عرضه بسته‌های الحاقی گوناگون و بروزرسانی‌های مختلف تا حدودی توانسته عملکرد بازی را بهبود ببخشد. اگرچه که همچنان این بازی، یک تجربه بی نقص به حساب نمی‌آید اما کیفیت حال حاضر این بازی نسبت به روز‌های اولیه، بسیار بهتر شده و توانسته طرفداران مجموعه را ترغیب کند تا این بازی را تجربه کنند.

No Man's Sky


سال ۲۰۱۵ احساس طرفداران به بازی No Man’s Sky بسیار متفاوت با آن چیزی بود که در روز عرضه دیدند. سازندگان ادعا داشتند که در بازی ۱۸ میلیون سیاره برای اکتشاف وجود دارد و بازیکنان ساعت‌ها می‌توانند با این بازی سرگرم شوند. تصاویر منتشر شده از بازی هم توقعات طرفداران را از این بازی بسیار بالا برده بود و تا قبل از انتشار بازی، هیاهو و انتظارات زیادی برای این بازی وجود داشت.

اما سال ۲۰۱۶ و با منتشر شدن بازی، واکنش طرفداران کاملا منفی بود. بازی هیچ شباهتی با نمایش‌هایش نداشت و از طرفی ایرادات فراوانی داشت. تمامی این مسائل باعث شد تا بازی در همان هفته اول انتشار تبدیل به یک اثر شکست خورده شود. اما استودیو Hello Games تلاش زیادی کرد تا این عنوان شکست خورده را تبدیل به یک بازی خوب بکند.

بروزرسانی‌های بزرگی برای بازی منتشر شد و سالیانه محتوا‌ها و قابلیت‌های جدیدی به بازی اضافه شد. آپدیت‌های Foundation و Atlas Rises توانستند بازی را به آن چیزی که در نمایش‌ها دیده بودیم نزدیک بکند. در حال حاضر، بازیکنان بیشتری در حال تجربه این عنوان هستند و به نظر ‌می‌آید که توانسته‌اند با فضای بازی ارتباط برقرار کنند.

Middle-earth: Shadow of War


بازی Middle-earth: Shadow of War اتکای زیادی به خرید‌های درون برنامه‌ای داشت و این مسئله، بازیکنان را بسیار ناامید کرده بود. این سیستم به طور کامل، عملکرد بازیکنان را در بازی تحت‌تاثیر خودش قرار داده بود و بازیکنان از این وضعیت ناراضی بودند. اما استودیو سازنده یعنی Monolith Productions با انتشار آپدیت‌های مختلف تا حدودی توانست اوضاع را بهبود ببخشد.

این بروزرسانی‌ها، نحوه امتیازگیری و پیشرفت در بازی را به نوعی تغییر داد و تلاش کرد تا نظر بازیکنان را تغییر دهد. به طور کلی بازی، تجربه خوب و لذت‌بخشی را به بازیکنان ارائه می‌داد، اما فقط سیستم پیشرفت در بازی، تجربه بازیکنان را مختل کرده بود.

Batman: Arkham Origins


پس از انتشار بازی Batman Arkham City و موفقیت‌هایی که به‌دست آورد و استقبال خوبی که از طرف منتقدان و بازیکنان نسبت به این بازی صورت گرفت، نسخه Origins چیزی نبود که طرفداران به دنبالش بودند. در ابتدا اعلام شد که استودیو راک‌استدی، خالق سری آرکام، نقشی در ساخت این بازی ندارد. سپس بخش آنلاین بازی هم نیز معرفی شد و طرفداران از خبر‌های پیرامون بازی رضایت نداشتند. داستان بازی هم قرار بود پیش‌درآمدی‌ برای نسخه Arkham Asylum باشد و آنتاگونیست اصلی بازی هم بلک ماسک بود که این مسئله هم مورد رضایت بازیکنان نبود.

سال‌ها پس از انتشار و پس از Arkham Knight که داستان سری را به پایان می‌رساند، بالاخره طرفداران گارد خودشان را نسبت به این نسخه پایین آوردند. داستان Origins یک پیش‌درآمد بود و لازم بود تا اطلاعات لازم را درباره بروس وین جوان را تعریف کند. از طرفی مبارزات بازی هم جذاب کار شده بود و واقعا احساس می‌شد که بتمن تازه‌کار در حال پیدا کردن جایگاه خود در گاتهام است. بازی Origins شاید فقط در زمان مناسبی عرضه نشد و برنامه‌های مناسبی برایش تدارک دیده نشد.

کیفیت کلی بازی قابل قبول بود و سال‌ها بعد طرفداران نیز بازی را دوست داشتند. لازم به ذکر است که بگوییم سرور‌های بخش آنلاین بازی هم سال ۲۰۱۶ و سه سال پس از انتشار بسته شد.

DOOM 3


نسخه سوم بازی Doom تغییرات زیادی را در گیم‌پلی خودش ایجاد کرده بود. این تغییرات باعث شد تا بازیکنان اصلا از این بازی راضی نباشند و این نسخه را اصلا یک Doom ندانند. اتمسفر متفاوت با نسخه‌های قبلی، المان‌های بقا و مکانیک‌های نورپردازی که در بازی وجود داشت، بازی را نسبت به دیگر نسخه‌های بازی متفاوت کرده بود. بازیکنان دوست داشتند تا به سریع‌ترین شکل ممکن جهنمی‌ها را سلاخی کنند که این اتفاق در Doom 3 ممکن نبود.

واکنش‌های منتقدان به این بازی بسیار مثبت بود اما طرفداران دو‌آتیشه بازی از روند بازی راضی نبودند. اما اگر امروز دوباره به این بازی برگردید، متوجه می‌شوید که یکی از بهترین بازی‌های شوتر اول شخص ترسناک است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (66 مورد)
  • The courier
    The courier | ۱۸ دی ۱۴۰۰

    آرکام اوریجینز از همون اول به دلیل ساخته نشدن توسط راک استادی محکوم به شکست بود.ولی واقعا بازی خوبی بود و باس death stroke یکی از سخت ترین باس های سری آرکام بود.
    Doom رو که من نسخه BFG ش رو رفتم و لذت بردم .
    فالوت ۷۶ رو آخر هفته ها با دوستام بازی می کنیم و خیلی کیف میده

  • Doosty
    Doosty | ۱۵ دی ۱۴۰۰

    من هنوزم از doom 3 ناامیدم!
    نسخه 1 و 2 با اون گرافیک بهتر بودن

  • scorpion-qzx
    scorpion-qzx | ۱۵ دی ۱۴۰۰

    خدای جنگ ۴ تا قبل از اینکه به blade of chose برسه تو ذوقم میزد(نه اینکه بازی بدی بود تا اونجا ولی کریتوس کبیر فقط با تیغه های آشوب خفنه) ولی اونجا که رسید به شمشیراش مو به تنم سیخ شد

  • Blackmarshes
    Blackmarshes | ۱۵ دی ۱۴۰۰

    ارکام اوریجینز بازی قشنگیه ولی طرفدارا منتظر نو آوری بودن که متاسفانه نو اوری زیادی نداشت. میتونستن بت موتور رو به بازی اضافه کنن که خیلی بازی بهتر میشد. یه مورد دیگه هم بالا بودن انتظار هوادارا بود چون دنبال یه بازیی مثل اسایلم و سیتی بودن ولی این بازی یکم از انتظار هوادارا پایین تر بود

  • Ilia2008
    Ilia2008 | ۱۵ دی ۱۴۰۰

    ماینکرفت

  • emperorpalpatin
    emperorpalpatin | ۱۵ دی ۱۴۰۰

    فارکرای نیو داون

  • POOR KING is alive
    POOR KING is alive | ۱۵ دی ۱۴۰۰

    من قبل از انتخاب بازی ازش گیم پلی و نقد میبینم و خیلی کم پیش میاد بازی انجام بدم که برام بد بنظر برسه
    هرچی فکر میکنم بازی نیس که ازش نا امید باشم بعد ازش خوشم بیاد...
    مگه اینکه اول بازی بد باشه ولی وسطاش خفن باشه یا اکثرا برعکس اتفاق میوفته
    مثلا اوایل بازی خیلی خفنه محیط روشنه پشتیبانی و قدرت داری
    اما وسطای بازی محیط بازی سخت تر و تاریک تر میشه داستان ممکنه اونجوری که میخای پیش نره و اکثرا اینجوری آدم دلخور و نا امید میشه...
    درمورد ماینکرفت هم بگم
    من سعی کردم با این بازی کنار بیام
    ولی نشد چون کلا با بازی های پیکسلی
    مشکل دارم حتی اگه RTX دار باشه

  • AmirRu
    AmirRu | ۱۵ دی ۱۴۰۰

    من یه زمانی از ماینکرفت تنفر خیلی شدید داشتم!
    توی کامپیوتر دوستم نسخه آلفا رو بازی میکردم (دوستم یه سیستم ذغالی داشت و تقریبا توی زمان ۱.۱۲ نسخه ی اولو میزد حتی هیومن هاهم بودن?)
    ولی وقتی نسخه ی ۱.۱۲ رو بازی کردم...
    عاشقش شدم

  • asal
    asal | ۱۵ دی ۱۴۰۰

    رینبو حق بود

  • ironboy134
    ironboy134 | ۱۴ دی ۱۴۰۰

    بازی بتمن ارکام origins فقط برای کنسول های نسل هفتمی هست؟

    • 💗♥️alirezaa-j___sch♥️💗
      💗♥️alirezaa-j___sch♥️💗 | ۱۵ دی ۱۴۰۰

      نه رو پی سی هم هست با بکاورد میتونی تو ایکس باکس هم بازی کنی

  • Ariabomber
    Ariabomber | ۱۴ دی ۱۴۰۰

    بنظرتون الدر اسکرولز انلاین ارزش داره

  • Yasinmyers
    Yasinmyers | ۱۴ دی ۱۴۰۰

    کلا بتسدا سابقه ی خوبی تو لانچ بازی های تمام آنلاین نداره?

  • Terminator
    Terminator | ۱۴ دی ۱۴۰۰

    مقاله جالبی بود
    ممنون از شما آقای طالقانی

  • Jjj
    Jjj | ۱۴ دی ۱۴۰۰

    مقاله جالبی بود
    ولی باید این رو هم اضافه کرد که یوبیسافت از ساخت بخش داستانی رینبو سیکس صرف نظر نکرد بلکه داستان تام کلنسی نصفه موند و متاسفانه وسطای داستان نویسی فوت کرد.از اونجایی که هیچکس نمیخواست به ادامه داستان دست بزنه و خرابش کنه گذاشتن همونطوری بمونه

  • Good-Cat
    Good-Cat | ۱۴ دی ۱۴۰۰

    والا از مود زامبی کالاف دیوتی خوشم نمی اومد اما بعد که راز ها ، داستان ، و کلی چیز خفن دیگه رو که دیدم خیلی خوشم اومد
    از نظر خودم بهترین زامبی رو کالاف دیوتی بلک اپس ۳ داشت ، حتما اگه تونستید با دی ال سی هاش تجربه کنید

    • The world
      The world | ۱۴ دی ۱۴۰۰

      یه زولا باز میاد اینجا نطر میده و میگه نه بلک اپس یک?

    • The world
      The world | ۱۴ دی ۱۴۰۰

      Dr Edward Richthofen?

      • Good-Cat
        Good-Cat | ۱۴ دی ۱۴۰۰

        چرا ? ؟ خدایی داستانی که دکتر ادوارد با رفقاش برامون رقم زدند خیلی عالی بودن ، حیف که داخل کالاف دیوتی کلد وار این دوستان رو ندیدیم ?. کامنت بالایی نفهمیدم منظورت چی بود

  • amirabbasjadidi
    amirabbasjadidi | ۱۴ دی ۱۴۰۰

    سایبرپانک هم به نظرم اینجوریه. یا حداقل میشه

    • asal
      asal | ۱۵ دی ۱۴۰۰

      ۹ سال که تاخیر داشت تقریبا یع بازی اوایل نسل هشتمی به اوایل نسل نه کشیده میشه اونم با باگ، من امیدی ندارم

      • amirabbasjadidi
        amirabbasjadidi | ۱۵ دی ۱۴۰۰

        داستان و محیط بازی خیلی خفن بود فقط باگاش یه کاری کرد منی که انقد منتظرش بودم بخوره تو ذوقم البته الان تقریبا درست شده ولی دیگه دیره
        ولی به نظرم قطعا همین ویجیاتو چند سال دیگه به عنوان یه بازی تو زمان خودش مردم تحویلش نگرفتن ولی الان میشه بازیش کرد معرفی میکنه
        البته این باگ ها هم تا حدی تقصیر طرفدار ها بود فک کنم تا اونجا که یادمه دوباره تاخیر زدن که طرفدار ها شاکی شدن و کسایی که پیش خرید کرده بودن هم گفتن شکایت میکنیم که اینا مجیور شدن با همون وضع بدن بیرون(سایبر پانک اینجوری شد یا یه بازی دیگه؟ فک کنم سایبرپانک بود)

  • Daeealireza
    Daeealireza | ۱۴ دی ۱۴۰۰

    چرا ویچر ۳ رو قابل نمیدونید بیارید لیست
    عرضه وحشتناک ولی شکست همه رقبا تو کل زمینه ها در جوایز

  • idarya
    idarya | ۱۴ دی ۱۴۰۰

    زامبی مود کالاف

    • thebest
      thebest | ۱۵ دی ۱۴۰۰

      خود ونگارد اصلا

  • Zombie
    Zombie | ۱۴ دی ۱۴۰۰

    اون موقع ها که همه فورتنایت بازی می‌کردن من بهشون میگفتم ب.چ.ه.س.ا.ل بعد خودم بازیش کردم دیدم به گرافیک و این چیزها نیست بعدش دیگه معتادش شدم?

    • Alirezabrn1
      Alirezabrn1 | ۱۴ دی ۱۴۰۰

      فورتنایت بازی خوبیه ولی هیچوقت بازی تاپ من نشده بیشتر با آیتم ها و محیطش حال می کنم در کل بازی خوبیه البته اگه کراس اور هارو در نظر نگیریم

    • asal
      asal | ۱۵ دی ۱۴۰۰

      از کامنتت حق بارید

  • geravanda84
    geravanda84 | ۱۴ دی ۱۴۰۰

    خودم Burnout paradise

  • Chpapymonianio
    Chpapymonianio | ۱۴ دی ۱۴۰۰

    دوم 3 بیشتر شبیه رزیدنت بود

  • Matin-Artorias
    Matin-Artorias | ۱۴ دی ۱۴۰۰

    سایبرپانک(عابربانک)

    • Ilia2008
      Ilia2008 | ۱۵ دی ۱۴۰۰

      ?Atm

      • Matin-Artorias
        Matin-Artorias | ۱۵ دی ۱۴۰۰

        Yes bro

  • Ashi_poost_piazy
    Ashi_poost_piazy | ۱۴ دی ۱۴۰۰

    شخصا اون قدیم ها ماینکرفت رو به هیچ عنوان دوست نداشتم
    نسخه آلفا و اینا که بماند...
    یبار چندسال پیش روی گوشی بازی کردم، اصلا خوشم نیومد، اون چیزی که فکر میکردم نبود
    ولی یبار توی کلوپ رو کامپیوتر بازیش کردم و عاشقش شدم...
    efootball هم همینطور:)
    مکس پین ۳ هم حداقل برای من خیلی جذاب بود

  • Hhd
    Hhd | ۱۴ دی ۱۴۰۰

    خب بازم خداروشکر میکنم که هیچ بازی آنلاینی تاحالا تجربه نکردم و اعصابم سر این چیزا خرد نشده???

    • 💗♥️alirezaa-j___sch♥️💗
      💗♥️alirezaa-j___sch♥️💗 | ۱۴ دی ۱۴۰۰

      همشون که آنلاین نبودن ?

      • Hhd
        Hhd | ۱۴ دی ۱۴۰۰

        آفلاین ها هم بازی نکردم⁦¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯⁩

        • Ali-SH13
          Ali-SH13 | ۱۴ دی ۱۴۰۰

          پس چرا میای ویجیاتو

          • Hhd
            Hhd | ۱۴ دی ۱۴۰۰

            حوصله ام سر میره میام اینجا وگرنه دلیل خاصی نداره???

          • Sherek-
            Sherek- | ۱۵ دی ۱۴۰۰

            کلاغ حق گو تبدیل شد ~ عمو فرانک(فرانکلین عمو پورنگ)

          • Hhd
            Hhd | ۱۵ دی ۱۴۰۰

            عموپورگنگ

  • venom-snake-mmd-mofangi-sabegh
    venom-snake-mmd-mofangi-sabegh | ۱۴ دی ۱۴۰۰

    من برای دث استرندینگ اینجوری بودم
    ولی به نظرم الدر اسکرولز آنلاین هر کاری کنه به WOW FFXIV نمیرسه

    • ironwolf
      ironwolf | ۱۴ دی ۱۴۰۰

      هم نظر?

  • IAmAmir714
    IAmAmir714 | ۱۴ دی ۱۴۰۰

    قصد توهین و ایراد گیری ندارم
    ولی خداییش با گوگل ترنسلیت ترجمه کردید که واژه "نژاد" رو "مسابقه" ترجمه کردید؟??

    • Ilia2008
      Ilia2008 | ۱۵ دی ۱۴۰۰

      من تو گوگل ترنسلیت زدم
      دوج رم. ترجمه کرد طفره رفتن قوچ?

  • Blacky
    Blacky | ۱۴ دی ۱۴۰۰

    من خودم برام فورتنایت اینجوری بود ، این همه مسخرش میکردن ، ولی واقعا عا‌شقش شدم و اصلا نمیتونم از این بازی دل بکنم

    • ایین ایزدی
      ایین ایزدی | ۱۴ دی ۱۴۰۰

      منم همینطور
      فورتنایت بازی ایه که اگه یه نفر قرار باشه دوسش داشته باشه
      به صورت عادی دوسش نداره و بازی مورد علاقشه

      • 💗♥️alirezaa-j___sch♥️💗
        💗♥️alirezaa-j___sch♥️💗 | ۱۴ دی ۱۴۰۰

        مثل لست ۲ ? یا عاشقشی یا ازش متنفری

  • Asgary
    Asgary | ۱۴ دی ۱۴۰۰

    به نظرم آرکام اورجین بهترین داستان کل سری رو داشت،ولی چون داستانش قبل آرکام آسیلام بود یه سری چیز هاش برام اسپویل شده بود
    اسپویل:
    .
    .
    .
    مثلا صحنه مرگ آلفرد توی آرکام اورجین خیلی احساسی نبود چون میدونستیم یه جوری جلوتر زنده میشه

    • 💗♥️alirezaa-j___sch♥️💗
      💗♥️alirezaa-j___sch♥️💗 | ۱۴ دی ۱۴۰۰

      راستش من سری رو از بتمن آرکام اورجینز شروع کردم و به ترتیب بازی کردم

      اسپویل
      .
      .
      .
      .
      اونجایی که تو نسخه اورجینز آلفرد یا تو نسخه آسایلم گوردون میمرد خیلی ناراحت شدم فک کردم واقعیه بعد دو دقیقه دیدم نه بابا زنده ان ??

  • Haeez-2
    Haeez-2 | ۱۴ دی ۱۴۰۰

    یکم بگذریم ؛ شاید ساییرپانکم بتونه تو لیست باشه
    اوایل از چشمم افتاد ؛ کلا بخاطر باگاش بیخیالش شدم
    ولی با کمتر شدنه باگاش ؛ میشه گف ادم باهاش کیف میکنه?

    • 36ttt
      36ttt | ۱۴ دی ۱۴۰۰

      از اون بازیابی هستش که چند سال بعد خوب طرفدار پیدا میکنه

    • TLmen
      TLmen | ۱۴ دی ۱۴۰۰

      راست میگی واقعا آدم میتونه از اون بازی لذت ببره (اگه انتظار یه gta v رو ازش نداشته باشه)

      • amir-hossein1389
        amir-hossein1389 | ۱۴ دی ۱۴۰۰

        چجوری کامنتت رو ادیت کردی؟

        • Matin-Artorias
          Matin-Artorias | ۱۴ دی ۱۴۰۰

          یک نفر که به عنوان مسئول انتخاب شده ادیت کرده

      • 💗♥️alirezaa-j___sch♥️💗
        💗♥️alirezaa-j___sch♥️💗 | ۱۴ دی ۱۴۰۰

        چه ربطی داره سایبرپانک که از هر نظر از gtav ضعیف تر نیست مثلا داستانش خیلییییی از gta بهتره

    • Brainless
      Brainless | ۱۴ دی ۱۴۰۰

      حتی اگه باگاش هم برطرف شه رو مخ ترین چیزش از بین نمیره
      دوربین اول شخص

      • Matin-Artorias
        Matin-Artorias | ۱۴ دی ۱۴۰۰

        زاویه های دوربین تقریبا سلیقه ای هستن
        مثلا خودم از زاویه دوربین ایزومتریک متنفرم

      • amir-hossein1389
        amir-hossein1389 | ۱۴ دی ۱۴۰۰

        چرا انقدر دوربین اول شخص رو میکوبید؟
        توی دوربین اول شخص که همه چی واقعی تر و بهتره به شخصه با اول شخص بیشتر حال میکنم(نظر شخصی)

        • Brainless
          Brainless | ۱۵ دی ۱۴۰۰

          نظر شخصی من اینه برای بازی های شوتری مثل کالاف و هیلو باید اول شخص باشه اما بازی های جهان باز مثل سایبر و جی تی ای سوم شخص بهتره

  • Killer
    Killer | ۱۴ دی ۱۴۰۰

    ماینکرفت هم میتونست باشه هیچکی ازش خوشش نمیومد و قابلیتی نداشت ولی الان واقعا عالیه

    • Haeez-2
      Haeez-2 | ۱۴ دی ۱۴۰۰

      ماینکرفت اوایل جذابیتی نداشت با گرافیک پیکسلی
      ولی کم کم فمیدیم
      میشه توش -زندگی-کرد ؛ خوشمون اومد
      یه دنیای جدید و بی انتها
      ولی خب نمیشه گف منفور بهش
      .
      پ.ن:نظر شخصیه ؛ قصد زیر سوال بردن کامنت شمارو نداشتم?

    • spider-an
      spider-an | ۱۴ دی ۱۴۰۰

      کسی از ماینکرفت انتظاری نداشت

    • Matin-Artorias
      Matin-Artorias | ۱۴ دی ۱۴۰۰

      اولش چیز خاصی نبود ولی آپدیت داد و عالی شد

  • Radman
    Radman | ۱۴ دی ۱۴۰۰

    مقاله خیلی جالب بود دستتون درد نکنه

مطالب پیشنهادی