بازیهای بتل رویال در آینده به چه شکل خواهند بود؟
سال ۲۰۱۷ برابر است با ظهور ژانر بتل رویال و فراگیر شدن آن میان تمامی بازیکنان. در این سال بود که بازیهای PUBG و فورتنایت منتشر شدند و موفق شدند تا نظر جمعیت وسیعی از ...
سال ۲۰۱۷ برابر است با ظهور ژانر بتل رویال و فراگیر شدن آن میان تمامی بازیکنان. در این سال بود که بازیهای PUBG و فورتنایت منتشر شدند و موفق شدند تا نظر جمعیت وسیعی از بازیکنان را به خودشان جلب کنند. هیچکس تصورش را هم نمیکرد که این ژانر بتواند به این اندازه بازیکنان را مجذوب خودش بکند.
حالا پنج سال از ظهور این سبک بازی گذشته است. در طول این پنج سال بازیهای بسیاری با تمرکز بر بتل رویال منتشر شده است (اگر دنبال دانلود بازی بتل رویال برای کامپیوتر خود هستید سری به مطلب لینک شده بزنید). حتی عناوین Call of Duty و Battlefield که زمانی رهبر اصلی نوآوری در بازیهای آنلاین بودند هم پا به عرصه بتل رویال گذاشتند و بازیهای اختصاصی با تمرکز بر این ژانر را عرضه کردند. در سالهای گذشته، بتل رویال تبدیل به یک بخش مهم در بازیهای آنلاین شده است.
بسیاری اعتقاد دارند که نمونههای جدید، هر کدام کلونهایی از بازیهای قبلی هستند و نوآوری در این ژانر محدود شده است. اما در طول این پنج سال بازیهایی هم بودند که رویهی متفاوتی نسبت به دیگر عناوین داشتهاند. بعضی از بازیها سعی دارند تا این ژانر را وارد مسیر تازهای بکنند و نوآوری جدیدی را ارائه بدهند. بازیهایی که باعث شده تا دید بازیکنان نسبت به فورتنایت و پابجی کمی تغییر کند و بازیکنان مشکلات این دو بازی را راحتتر از قبل ببینند. حال این سوال برای بسیاری ایجاد میشود که آینده بتل رویالها به چه شکل خواهد بود.
قطعا همگی میدانیم که روزی دوران فروغ بتل رویالها هم نیز به پایان میرسد. همان طور که این اتفاق برای بسیاری از بخشهای بازیهای چندنفره نیز رخ داد. به احتمال زیاد یک تجربه آنلاین جدیدی در سالهای آینده منتشر خواهد شد که ممکن است ژانر بتل رویال را به تکامل برساند یا به طور کامل آن را کنار بزند. طرحی که به نظر میرسد در همین سالهای گذشته آغاز شده است.
چرا بازیهای بتل رویال تکراری شدهاند؟
بتل رویال قدمی نو برای بازیهای آنلاین بود. این بازیها تجربه متفاوت و جذابتری نسبت به بخش چندنفره ارائه میدادند. این ژانر در طول پنج سال گذشته رشد کرد و دیدن این مسئله برای بازیکنان، اتفاق خوشایندی بود. پابجی یک تجربه پنجاه نفری را با فرمتی متفاوت به نمایش گذاشت؛ بعدها فورتنایت فرمول پابجی را در قالب یک نقشه کوچکتر ارائه داد. سپس ریسپاون وارد عرصه شد و سبک خاص Titanfall را در Apex Legends اجرا کرد. در ادامه هم کال آو دیوتی با Warzone وارد میدان شد و یک نوآوری دیگر را به وجود آورد. بتلفیلد هم با نسخه Battlefield 2042 سعی کرد تا تجربهای متفاوت ارائه دهد که چندان هم موفق نشد.
این پیشرفتها و بهینهسازیها، اتفاقات مثبتی برای بازیهای بتل رویال بود. بیشترین سود از این رقابت را بازیکنانی میکردند که از این گونه بازیها لذت میبردند. اما این اتفاقات مثبت در سال گذشته بسیار کم احساس شد. فورتنایت این روزها بیشتر تبدیل به یک بستر تبلیغاتی برای انواع و اقسام سرگرمیها شده است. پابجی پس از درخشش فورتنایت، هرگز نتوانست که به روزگار خوش اولیه برگردد. وارزون هم که این روزها حسابی درگیر تقلب بازیکنان و چیترها شده است. البته که شایعاتی وجود دارد حاکی از آن که نسخه جدید وارزون در راه است.
بتل رویال وارد یک چرخه تکراری شده است. دیگر رسیدن به یک حلقه متحرک و پیروزی در مسابقات، حس لذتبخش روزهای اولیه را ندارد. برخی از اتفاقات داخل بازی باعث میشود تا دیگر مسابقات بتل رویال، جذابیت خاصی نداشته باشند. اتفاقاتی که در وارزون بسیار واضح است و تجربه بازیکنان را کاملا مختل کرده است.
در روزهای ابتدایی هم وجود دایرهها در نقشه ایده جالبی بود. به طور کلی اصول بازیهای بتل رویال، یک تجربه هیجانانگیز و جذاب را به وجود آورده بودند. این دایرهها از جهان سندباکس بازی DayZ الهام گرفته بود. این ویژگی در DayZ به این شکل بود که بازیکنان به جای این که ساعتها به دنبال وسیلههای مختلف باشند، میتوانستند در قالب مسابقاتی کوچکتر به دستاوردهای بزرگی برسند. سپس PUBG این سیستم را تکامل داد و مسابقات ۲۰ دقیقهای هیجانانگیزی را شکل داد.
اما در حال حاضر این ویژگی دیگر برتری سابق خود را ندارد. تنها کاری که کوچک شدن نقشه با بازیکنان انجام میدهد آن است که آنها را محتاطتر میکند و کاری میکند تا آنها ریسک کمتری برای پیروزی در مسابقات داشته باشند. مسئلهای که باعث میشود تا ژانر بتل رویال پس از مدتی خستهکننده شود.
ویژگیهای منفی این حلقهها در مسابقات جام جهانی فورتنایت در سال ۲۰۱۹ به وضوح دیده میشد. در آن مسابقات تمامی بازیکنان خودشان را به مرکز این حلقهها رساندند و شروع به ساخت ساختمانهای بلند کردند. حدود ۲۰ دقیقهای بود که بازیکنان در ساختمانهایشان ایستاده بودند و دست به کاری نمیزدند. در انتهای مسابقه که حلقه بسیار کوچک شد تازه بازیکنان شروع به مبارزه کردند.
البته که این مسئله، تنها ویژگی منفی این حلقهها نبود. این مسئله باعث میشود تا هدف عدهای در بازی فقط زنده ماندن باشد. آنها وارد حلقه میشوند، مکانی را پیدا میکنند و در آن جا میمانند تا بازی به پایان برسد. دیگر خبری از رقابت و مبارزه برای این گونه بازیکنان وجود ندارد. این حلقهها باعث شده تا بعضی از بازیکنان مفهوم اشتباهی از بازی داشته باشند. این حلقهها همچنین باعث میشود تا مبارزات ارزش چندانی نداشته باشند.
بازیهای بتل رویال در مقطعی مانند یک مسابقه Team Deathmatch بزرگ بود. بازی که ۱۰۰ نفر در آن حضور داشتند. معمولا بازیکن ۱۰ دقیقه مشغول غارت و جمعآوری وسایل موردنیاز خودش است. سپس ۱۰ دقیقهای با احتیاط در نقشه بازی گشت و گذار میکردند و در دقایق پایانی یک مبارزه تمام عیار و هیجانانگیز با دیگر بازماندهها را شکل میدادند. مسئلهای که با مرور زمان دیگر یک ایده جذاب نیست.
راههایی برای بهبود بازیهای بتل رویال
یکی از بازیهایی که یک رویکرد متفاوت به نسبت دیگر بتل رویالها داشت بازی Hunt Showdown بود. این شوتر اول شخص شاید بهترین طرح ممکن برای خلق یک بتل رویال جدید را ارائه داده باشد. بخشهای مختلف بازی Hunt سرگرمکننده است و ویژگیهای مناسبی برای به تکامل رساندن ژانر بتل رویال را دارد. نقشههای گسترده، تنوع سلاحات بالا و نبردهای تیمی در این بازی بسیار جذاب است. همچنین بازی، بازیکنان را برای انجام ندادن کاری مجازات نمیکند، بلکه پاداشهایی برای پیروزهای مسابقات در نظر میگیرد.
البته Hunt تنها بازی موردنظر ما نیست. به طور مثال Escape From Tarkov هم رویکرد متفاوتی نسبت به دیگر بتل رویالها دارد. این دو بازی بخشی از یک ژانر در حال رشد هستند که هنوز نام مشخص و خاصی ندارند. حتی مشخص نیست که آیا این دو بازی قصد دارند تا ژانر بتل رویال را به تکامل برسانند یا قرار است یک تجربه متفاوت را ارائه بدهند. در حال حاضر بازیکنان این بازیها را با نام PvPvE Shooter صدا زده میشوند که نام برازندهای نیست.
بازی Hunt به نوعی ترکیبی از اصول بتل رویال و بازیهای بقای سندباکس است. بازیکنان در یک جهان رئال باید با بازیکنان و دشمنانی بر پایه هوش مصنوعی مبارزه بکنند. این بازی شبیه به یک بازی بتل رویال است با این تفاوت که بسته به اهداف شخصی بازیکن، شروط پیروزی در مسابقات نیز بیشتر میشود. دو بازی Tarkov نیز اصولی مشابه را اجرا کرده است. بازیهای Scavengers و The Cycle نیز نمونههای کوچکتر این گونه بازیها هستند. اما ویژگی این گونه بازیها چیست.
- در این بازیها نقشهها بزرگ هستند اما تمرکز بازیکنان محدود به دایرههای در حال کوچک شدن نیست؛ بازیکنان در مسابقه گرد هم میآیند و برای هدفی مشترک مبارزه میکنند.
- سلاحها با پولهای درون بازی خریداری میشوند و بازیکنان قبل از مسابقات آنها را به دست میآورند. همین مسئله باعث میشود تا در مبارزات نقش بیشتری داشته باشید تا پول بیشتری به دست بیاورید.
- برای به دست آوردن تجهیزات مناسب، لازم نیست تا در نقشه بازی بگردید تا چیزی پیدا بکنید؛ بهترین راه برای به دست آوردن سلاحات مناسب، مبارزه با دیگر بازیکنان است.
- دشمنان زیادی در بازی وجود دارند که بازیکنان حقیقی نیستند و هوش مصنوعی هستند، این دشمنان مبارزه برای بازیکنان را سخت میکنند.
- امتیازات و XPها در بازی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. در نتیجه مبارزات هیجانانگیز میشود. همچنین زمانی که بازیکنان در بازی کشته بشوند، تمام وسایلشان از بین میرود.
- به طور کلی زمان مسابقات، میانگین ۴۰ تا ۶۰ دقیقه را دارد و بازیکن هر زمانی که بخواهد میتواند مسابقه را ترک بکند.
ویژگیهای مثبت بازی Hunt Showdowns
یکی از بزرگترین تفاوتها نسبت به دیگر بازیهای بتل رویال، شروع بازی با سلاح مخصوص و محبوب بازیکن است. همچنین بازیکن میتواند سبک خاص خودش را در بازی داشته باشد. بازیکن میتواند به شکل مخفیانه فعالیت بکند یا میتواند یک مبارزه تمامعیار راه بیندازد. همینطور بازیکنان تیم مقابل هم میتوانند چنین رویکردی را نسبت به دیگر تیم داشته باشد. همین مسئله باعث میشود تا مسابقات در Hunt غیرقابل پیشبینی شود و بازی درگیر چرخه تکرار نشود. رویکردی که میتواند یک جهش مثبت برای ژانر بتل رویال باشد.
همچنین در بازی Hunt دشمنی با نام Boss Monsters وجود دارد. هر دوازده بازیکن در بازی به طور مستقل به دنبال از بین بردن این دشمن هستند. شکست دادن این دشمن، پاداشهای بزرگی خواهد داشت. همین مسئله یک رقابت جذاب فرعی در بازی به وجود آورده است. البته که پیدا کردن مکان Boss Monsters هم بستگی به سرعت عمل بازیکنان در پیدا کردن سرنخها دارد.
تنوع سلاحات در بازی بسیار بالاست. همچنین اگر در محلی بنشینید و تاثیری در مبارزات نداشته باشید برای بازیکن سودی نخواهد داشت. در دیگر بازیها، بازیکنان میتوانند هیچ نقشی در مبارزه نداشته باشند و شاید در انتها پیروز مسابقه هم بشوند. اما در Hunt اگر با باسها و دیگر بازیکنان مبارزه نکنید، هیچ افتخاری کسب نخواهید کرد. همچنین بازی، بازیکنان را مجبور به انجام کاری نمیکند. بازیکنان میتوانند بدون دخالت، مبارزه دیگران را تماشا کنند؛ اگر نوار سلامتیاش پایین باشد و نتواند مبارزه بکند، میتواند از بازی خارج شود و مسابقه دیگر را با همان تجهیزات ادامه دهد.
یکی دیگر از ویژگیهای جذاب Hunt Showdown در آن است که تنها 12 بازیکن در لابی مبارزات حضور دارند. بازیهای بتل رویال مثل Apex حدود 60 بازیکن دارد، پابجی 100 بازیکن دارد و وارزون 150 بازیکن را به مبارزه دعوت میکند. تعداد بازیکنان Hunt در مقایسه با بتل رویالهای بزرگ، بسیار کمتر است. تعداد کمتر بازیکنان Hunt نشان میدهد که لازم نیست تا تعداد افراد مبارزه بالا باشد تا هیجانی به اندازه بازیهای بتل رویال داشته باشد. استودیوی Crytek با این بازی موفق شده تا دقیقترین و بهترین نقشههای سندباکس را خلق بکند.
به طور کلی بازی Hunt Showdown ویژگیهای مثبت و مورد توجه زیادی را دارد. اما مهمتر از همه اینها، این که چگونه کرایتک توانسته تا اثری پویاتر و سرگرمکنندهتر از بازیهای بتل رویال خلق بکند، قابلتوجه است. آنها توانستهاند تا یک فرمولی خلق کنند که میتوانند ژانر بتل رویال را تکامل یا به طور کل تغییر بدهند.
آینده بازیهای بتل رویال
البته که این روزها همچنان تعداد بازیکنان بازیهای فورتنایت و وارزون زیاد است اما دیگر بازیهای بتل رویال آن فروغ روزهای ابتدایی را ندارد. حتی بسیاری از این بازیها تمرکزی روی بخش بتل رویال خود ندارند. فورتنایت در حال حاضر بخشهای زیادی دارد که دیگر ارتباطی با بخش معروفش ندارد. بازیکنان میتوانند به کنسرتهای مختلف بروند، مسابقهای مانند Among Us بازی بکنند.
به طور مثال عنوان Apex Legends اخیرا بخش Team Deathmatch خودش را عرضه کرده است. بسیاری دیگر تمرکز خاصی در بخش بتل رویال این بازی ندارند. درباره وارزون هم که اشاره کردیم که قرار است تا نسخه جدیدی از آن منتشر بشود. استودیوی Infinity Ward اعلام کرده که در نسخه دوم وارزون، المانهای بتل رویال ارتقا پیدا خواهند کرد و نقشه بازی حالت سندباکس خواهد داشت. نکاتی که در بازیهای Tarkov و Hunt هم وجود دارند و از ویژگیهای مثبت بازی محسوب میشوند.
از همین الان میشود نشانههای تکامل یا تغییر بتل رویال را دید. جایگاه امروزی این ژانر، مانند جایگاه بازیهای بقا در سال ۲۰۱۵ است. زمانی که بازیهای زیادی در این سبک منتشر شدند و با محبوبیت زیادی روبرو شدند اما با مرور زمان از این محبوبیت کاسته شد. اما H1Z1 و DayZ منتشر شدند و المانهایی ارائه دادند که سبب شکلگیری PUBG و بتل رویال امروز شد.
قطعا ژانر بتل رویال همچنان طرفداران مخصوص خودش را دارد اما اگر فرمول بازیهای Hunt و Tarkov بتوانند در قالب بتل رویال شکل بگیرند، قطعا شاهد اتفاقات بزرگی خواهیم بود.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
بنظرم باید از بتل رویال csgo که اسمش danger zone هست هم نام می بردید چون واقعا برای سیستم های ذقالی هم خوب اجرا می شد چون اغلبا بتل رویال های خوب روی سیستم های قوی و متوسط به بالا اجرا می شن و بتل رویال سی اس گو رو می تونم با وارزون مقایسه کنم
چرا برای عکس راهکار هایی برای بهتر کردن ژانر بتل رویال یکی از لول های rd2رو گزاشتین
باید وارزون۲ بیاد و وارزون،پابجی و اسکیپ اف تارکوو رو با هم قاطی کنه بشه یه بازی با گرافیک خیلی گاد،اصلحه های جدید،گیمپلی واقع گرانه و تاثیر مچ های قبلیی که پلیی میدی رو مچ های بعدیت(مثل تارکوو) و یک داستان کوچیک که هی ابدیت شه،اون موقع یه نواوریه
بتل رویال ها جذابیتشون تا زمانی هست که نوب ها و بات هارو میکشی
هرچی بری بالاتر و پلیر های قوی تر و یا چیتر ها تورو بکشن دیگه کم کم از اون بازی دلسرد میشی و همین باعث میشه اوایل بازی خیلی بهتون خوش بگذره ولی کم کم بفکر حذفش بیوفتین
اتفاقا اگه نوب ها و بات ها رو هم بکشی بازم بعد از یه مدت خسته کننده میشه
دقیقا ولی سیستم مچ میکینگ بعضی بازیا خوب عمل نمیکنه
جدا از این مطلب دو تا از گیم هایی که برام تکراری نشدن نمیخوام الکی بگم ولی راستش ایپکس و فورت بودن چون خیلی محیط بازی دارن دست بازیکن رو توی انتخاب سبک بازی کردن باز میزارن فقط این نیست بری تیر بزنی بمیری بری دست بعد خیلی قابلیت های متفاوتی دارند که باعث میشن هر مچ با مچ قبل فرق کنه باید گیما اینجوری باشن نه اینکه فقط بزنی بکشی خوب بازی تکراری میشه
وی در ۹۹ درصد کامنتا خوب اینجوریه خوب ، خوب ، خوب
جدا از این کلا علت تکراری بودنشون اینکه خوب یارو مجبوره قفلی بزنه رو یه گیم که بتونه شبیه آدم بازی کنه یه چند تا کیل درست بگیره اینقدر همه تو بازیا وحشی شدن شبانه روز تمرین میکنن اگه طرف بره یه ماه ایپکس بزنه یه هفته وارزون بزنه بعد یه دو هفته بره فورت بعد بره هایپر اسکیپ (البته خدا بیامرزتش گیم خوبی بود) بعد بره پابجی خیلی کم پیش میاد از این سبک گیما خسته بشه
تو فکر اینم که در اینده یه بازی بسازم که کلن های مختلف بتونن باهم رقابت کنن و یه کشور یا یه امپراطوری بسازن همه سرباز ها پلیر باشن و باتی وجود نداشته باشه...
نظرتون؟
حمایت میکنیم حتما فقط اسپم نکن برو مقاله گپ تایم اسپم کن لطفا ❤️
اخه گپ تایم که نمیزارن
به نظرتون ارزش داره فورتنایت روی گوشیم بریزم؟ نتش رو دارم
نه رو گوشی بازی کردنش عذابه رو قوی ترین گوشی هم نمیشه شبیه آدم بازی کرد
من رو گوشی بازی کردم و هم روی پی سی روی موبایل هم خوبه اما لگ و هنگ و داغ کردن گوشی عذاب میده ولی در کل بازیه خوبیه اما اصلا نمیشه با نسخه pcمقایسه کرد
نتش رو داری....
رمشم داری؟
بازی های بتل رویال به نظر من تکرای نمی شن.چرا؟چون توی هر دست باید استراتژِ دیگه ای در پیش بگیری.همه که یکسان نیستن.کلی سرور وجود داره.
فورتنایت رو اگه در نظر بگیرید،تنها به خاطر قابلیت بیلدش که چیز نسبتا جدیدی بود معروف شد.بعد ها که بخش کریتیو اضافه شد،جذابیتش بیشتر شد.اگر فورت یه مود درست کنه که بتل رویلش بدون بیلد باشه،واقعا پلیر های بیشتری جذب می کنه.مکانیزم هاش واقعا جذابه.
حالا اگه به بازی وارزون نگاه کنیم،متوجه می شیم که دو تا ایرداد داره:بخش اعظم پلییر ها پی سی پلیر هستن که باز هم بخش اعظم اونها چیتر بودن و هستن.که حالا یا بن شدن یا توبه کردن.این نا عدالتی ای که بین پلیر های با موس و کیبورد و پلیر های با دسته،واقعا شکاف زیادی هستش.چون خودم پلی4 دارم و تجربه دارم اینو می گم:بازی کردن وارزون با دسته اون هم با این نت اعصاب پولادینی می خواد.واقعا خیلی خیلی سخته که با دسته بازی کنین.یه نکته دیگه هم باید در مورد وارزون بگم و اون اینه که حجم آپدیت هاش به شدت بالا هستش و حجم کنسول رو می خوره.بدتر از همه این هستش که این آپدیت های حجیم هیچ محتوای جدیدی به بازی اظافه نمی کنه!هیچی.
بازی های بتل رویال دیگه چه روی موبایل و چه روی دیگر پلتفرم های دیگر،ظهرا جدیدا فقط به پول فکر می کنن.نه میزان محتوا.اگر شما کالاف موبایل از قدیم داشته باشید و بتل پس اون موقع رو با الان مقایسه کنید،تفاوت بسیار فاحشی وجود داره.اسکین های بهتر،پلیر های بهتر و حتی مپ های بهتر.که متاسفانه این چند سیزن اخیر با باگ هم ترکیب شده.
اتفاقا چیزی که بتل رویال رو تکراری میکنه برعکس حرف شما هست،همیشه استراتژی یکیه،لوت کن،بدو دنبال زون و بکش،هر چه قدر هم ایده خوبی باشه بازم خسته کننده میشه
حرف شما متین ولی همیشه که یک نوع لوت،یک نوع بازیکن وجود نداره که.من از این لحاظ گفتم.
مثل اینکه نمی دونی چطوری کنسول پلیر ها با کنترلشون تو وارزون پی سی پلیر ها رو پودر می کنن چون با کنترلر aim گیری راحت تره
دوست عزیز ایم گیری با موس راحت تره یا موس؟
بازی های بتل رویال واقعا خسته کننده شدن،درسته فورت واقعا عالی بود و وارزون هم جدید و گرافیک خفن،ولی الان تکرارین،من خودم رو گوشیم کود موبایل دارم و حدود ۱۰ ماهه بتلشو (بازی نکردم اینقدر یک نواخت شده،البته مولتی پلیرش هر ماه اپدیت میشه و خسته کننده نیست)
بشدت حق ولی من که کلا یک ساله کاد موبایل رو حذف کردم چون نسبت به سیزن یک و دو خیلی پسرفت کرده بود سیزن سه مد زامبی اومد یک روزایی داشتم با رفیقام اون مد خیلی عالی بود با اینکه مد زامبی میگن برگشته ولی به خودم زحمت دان کردن دوبارشو ندادم ولی فاجعه اصلی کاد موبایل بعد سیزن ۶ یا همون سیزن rust بود البته نه خود اون سیزن بلکه سیزن بعدیش سر سیزن هفت اکتیویژن قبر کاد موبایل رو کند و این شد که هست
نمیشه گفت قبرشو کند
من خودم شخصا بازی های داستان دارو دوست دارم چون پر معنا هست ولی هنوزم بتل رویالو دوست دارم ولی دلیلی نمیزارن که آقا من چرا باید با بیش از ۵۰ نفر تو یه مپ بازی کنم و از هواپیما بپرم پایین
سلام من تازه وارد شدم تو این سایت میشه یکی به من بگه قوانین و چیه
۱- اسپم فقط در پستی به نام گپ تایم مجازه
۲-ترول کردن ممنوع
۳-فن بوی بازی ممنوع
۴- مهربان باش??
سلام رفیق
کافیه دیدگاه غیر مرتبط با مقاله (اسپم) و نامناسب ننویسی.
خوش اومدی
ببخشید پست گپ تایم چه زمانی آپلود می شه؟چون تا جایی که من یادمه فقط یه دونه گپ تایم داشتیم
چیزی که فورتنایت رو زنده نگه داشته
میلیون ها مپ کریتیوشن
سیو د ورلدش هستن
گیم مود های مختلف مثل ایمپاستر آنلی شاتگان یا حتی تیم رامبل و تیم براول(من و
(یوبیسافت عملا نصف وقتمون ایمپاستر بازی میکنیم)
وگرنه فورتنایت هم تا الان مثل پابجی و فری فایر مرده بود
تنها چیزی که فورتنایتو زنده نگه داشته بیلد و کراس اوره هاشه برای همه جذابه تو سونی با مستر چیف یا ایکس باکسیا تو فورتنایت اسپایدر من بازی کنن
تا دیروز که بازی دیگه ای نداشتی پاچه خار فورتنایت بودی
پاچه خوار اولا درست مینویسین یاد بگیر عزیز دوما من پاچه خوارش نبودم گفتم که زوری بازی میکردم و گرنه یه بازی اشغال و بی محتواست تعداد دیس و لایک هم مشخصه حق با کیه !
اینکه یه عده مخالفن یا موافق دلیل نمیده که حرف کی درسته در طول تاریخ هم خیلی ها بودن که حقیقت رو گفتن ولی همه باهاشون مخالف بودن
لایک کردم واقعا راست گفتی تا دیروز به من گیر میداد چرا میگی فورت بده?
به شخصه دوست ندارم که کریتوس خدای جنگ تبدیل بشه به خدای رقص و مستر چیف نجات دهنده دنیا توسط یه موز کشته بشه
با جمله اخرتون مخالفم، پابجی تازه با عرضه رایگانش روی پی سی و کنسول کلی پلیر جمع کرده و فری فایر هم نزدیک به 1 میلیارد پلیر داره مخصوصا تو ایران خواهش می کنم به هر گیمی ک علاقه ندارید توهین نکنید
کاشکی یه روزی این جنگ بین فن بویا تموم بشه یا لااقل به این درک برسن که گیما همشون یکی هستن چه مار توی نوکیا چه گاد آف وار مهم اینکه با کدوم بیشتر فان داری
فری فایر ۱ میلیارد پلیر داره؟
حالت خوش نیس انگار
فری فایر به زور به یه میلیون برسه
من حالم خوش نیس؟ ظحمت نمیشه انگشت مبارکت ببر روی فروشگاه گوگل پلی بزن و کیبوردت رو بالا داده و قسمت بالا سرچ کن free fire بعدش ببین چقدر دانلود داره حاج اقا بعدا بیا شعر مولانا بنواز!
متاسفانه درست میگه
تو گوگل پلی نوشته
پابجی رو بذاریم کنار
فری فایر چه کوفتیه این وسط
زنده زنده نمیشه گفت ولی نسبت به بقیه گیما خیلی تعداد پلیر بیشتری داره ولی اکثرا برای بهتر کردن بازیاشون و تورنومنت بازی میکنن کسی خیلی ندیدم فورت رو واسه فان پلی بده مگر اینکه چند وقت یه بار بره دف ران واقعا خیلی دلم میخواد بازی شبیه اون موقع ها بشه که پلیرا خیلی سالم تر بودن الان خیلیا تاکسیک ترای هارد شدن
ولی نه جدا خیلی تلاش میکنن که زنده نگهش دارن کلی قابلیت جدید این چپتر اضافه کردن فقط متاسفانه تنها چیزی که دیده میشه کراس اور هاشه ولی خوب طرف حق داره مثلا از ۱۵ سال پیش آنچارتد پلی میداده کلی با شخصیتش (نیتن) ارتباط برقرار کرده بعد میاد میبینه داره گندم استایل میزنه ?
fortnite stw:i just joke for you?
fortnite creative:i joke?
من نمیگم فورتنایت بده ، نه خیلی هم خوبه!
ولی سیو د ورلد واقعا آشغاله و بدرد نمیخوره
چه برسه به این که دلیل معروفیت باشه
من خودم دارمش و الکی نمیگم
منکه ندیدم سیو رو کسی برا بازی کردن بازی کنه فقط میرن واسه ویبای روزانه (البته به جز سایفر که واسه کانتنت کرد)
شایدحرف من رو قبول نداشته باشید ولی به شخص هنوز که هنوزه بعل یه سال هر روز با اشتیاق بازی میکنم چون تونع بسیار بالایی داره هر دوهفته یا یک هیل یا گان اضافه میشه بیلد و مپ ها جدید قابلیت های جدید که به بازی میاد رو دوست دارم و برام جذابه ... البته این نظر شخصی من شاید کسه دیگه نظر دیگه ای داشته باشه
"کرد و نقشه بازی حالت سندباکس خواهد داشت."
سندباکس چیه؟ جعبه شن؟
یه حالتی عین کرتیو ماینکرفت???
چه ربطی به بتل رویال داره؟
مپ خودشونو درست میکنن با هم پلی میدن??
??
سبک بتل. رویال در کل تکراری شده همه جا همش اپکس وارزون فورت به بازی های داستانی هم داره اسیب میزنه بنظرم باید تغییر توش ایجاد کنن مثلا
داشتن داستان یعنی همینطوری الکی از هواپیما نپری ادم بکشی
واقعی تر بودن مثل فرار از تارکوو
هر بازی سبک خاص خودشو بسازه مثلا همه عین هم نباشن یکی حالت جادویی یکی جنگ
یکی جنگ های دوران باستان یکی جنگ اینده ای یکی.....
خلاصه این نظر من بود
بازی ها بتل رویال مثل escape from tarkov پلیر رو تو موقعیت هایی میزارن که تا حالا نبوده ، شما حتی رو صفحه کلا هیچ HUD ندارید (دقیقا هیچی حتی یه مپ ساده ) و نوار سلامتی هم وجود نداره میتونید کلا دشمنان رو با یه گلوله از پا در بیارید . وارزون هم بتل رویال واقعا خوبی بود ، دقت کنید ؛ بود ! تا سیزن که مدرن وارفر تموم شد خوب بود .
بتل رویال hud نداره؟ پس ایپکس و فورتو ندیدی
ایپکس لجندز که داره یه جوری هم داره که آدم هنگ میکنه از بس شلوغه . فورتنایت هم توی سه چهار تا دست اصلا نمیدونستم شیلد چجوری ریترایو میشه تا میومدم که شلیک کنم طرف برج خلیفه رو ساخته بود . ولی escape from tarkov باید از قطب نما و مکان خورشید تو آسمون استفاده کنی ، باید خودت خشاب ات رو چک کنی .
فورتنایت از این لحاظ خیلی خوبه چون تنها بتل رویالیه که بیلد هم میشه کرد و تازه اگر از بیآر خسته بشی کلی مپ و دثران یا ایمپاستر داره
به همین خاطره با گذشت 5 سال هنوز خیلیا بازی میکنن
دوستان ببخشید بابت اسپم واجبه بپرسم
آیا برای بازی که از گیم پس دانلود کردی باید اینترنت داشته باشی
هر گونه اسپمی رو می تونی با خیال راحت تو گپ تایم بپرسی خب داداش جان
برای بازی کردنِ بازی هایی که از گیم پس دانلود شده، اولین باری که می خوای وارد بازی بشی باید نتت روشن باشه که تشخیص بده همچنان اشتراکت فعاله و همه چی اوکیه. ولی بعدش می تونی نت رو قطع کنی
آهان ممنون بله راست میگین یادم نبود گپ تایم هست
از این به بعد رعایت می کنم?
دستت درد نکنه?
کجاس؟
این کامنت بدلیل پاک نشدن ادیت شد.
کامنته چی بود حالا
یه اشتباه فنی
به نظرم دو احتمال وجود داره یا این سبک کمرنگ میشه در جامعه گیمینگ یا اینکه تکامل پیدا میکنه و بزرگ تر میشه که خب مورد دوم احتمال بیشتری داره هرگز ایده های جذاب و نو متوقف نمیشن
می دونید چی جالبه؟ این که 12 سال سبک MOBA وجود داره ، همون مپ ، همون گیم پلی ولی اصلا خسته کننده نشده حتی برای یک لحظه. بازی مثل lol الان 12 سیزن ش رو شروع کرده و هنوز جزو محبوب ترین بازی های آنلاین البته dota2 هم فراموش نشه ولی من بعد 3 دست بازی کردنcod mobile دیگه خسته میشم توری که الان تقریبا 3 ماه بازیش نکردم ولی اصلا دلم براش تنگ نشده /:
lol به خاطر پشتیبانی واقعا خوبه که الان به اینجا رسیده،نیومده مثل کد وارزون به چیتر ها توجه نکنه یا مثل فورت نایت همش اسکین بده بیرون،به معنای واقعی کلمه ازش پشتیبانی شده
من مشکلم با بازی های موبا این نیست که جذاب نیستن . مشکل HUD بازیه
فورتنایت از بقیه بتل رویال تنوع بیشتری داره بخاطر بخش کریتیو
ولی من سه ساله فورتنایت پلی میدم و برام تکراری شده و کلا بتل رویال دیگه برام جذابیت نداره
من ۱ ماهه دارم پلی میدم برام خسته کننده شده ???
من از سیزن شیش چپتر دو به زور بازی کردم چون بازی نداشتم و الان عین چی خوشحالم که پاکش کردم و کپی خور کردم و به نظرم وقتتو تلف نده توش خیلی خسته کننده اس
بد موقعی اومدی اگه چپتر یک پلی میدادی میخوام ببینم باز هم این حرف رو میتونستی بزنی
بتل رویال داره به بازی های داستانی اسیب میزنه بی دلیل از هواپیما بپری ادم بکشی هی هم استورم بیاد خفت کنه اخرشم ویکتوری که چی??
دقیقا با نظرت موافقم همه جا شده بتل رویال دیگه بازی های داستانی طرفدار ندارن که خب خیلی بده
دقیقا هر استریم هم که میری میبینی یا فورتنایت دارن میرن یا وارزون??
در واقع اصل گیم زدن سرگرمیه درسته که کلی بخش های دیگه هم داره ولی اصلش برای سرگرمیه درسته این ژانر گیما هیچ چیز مفیدی ندارن اما حداقل بازیکناشون رو سرگرم میکنن (به غیر وارزون که دو دقیقه میری توش 100 تا چیتر میبینی) درست مثل فیمای (جدید) ابرقهرمانی هیچ چیز جدیدی برای ارائه ندارن یه ریتم و دارن دنبال میکنن و داستان مفیدی هم ندارن اما بازم برای سرگرمی یکی دو ساعته خوبن و کلی هم طرفدار دارن بتل رویالم برای همین سرگرمی دو سه ساعته خوبه
و بنظرم واقعا آسیب جدی ای به گیمای داستانی نمیزنه تو سالایی که بتل رویالا اومدن کلی گیم داستانی محشر داشتیم (مثل گاد اف وار رددد و...)
ولی اینکه یه بازی که اصلش داستانیه رو بیان بتل رویالش کنن واقعا مسخرس (نمونش:بتلفیلد 2042)
بله موافقم با اینم?
خودت که تا دو روز پیش فورتنایت بازی میکردی?
عزیز گفتم که چون همه بازیام قفل شده بود و به زور بازی میکردم پس از یک سال بابام راضی شد دوباره کپی خور کنم
و گرنه زیاد خوشم نمیاد بعد چند بار بازی کردن خیلی تکراری میشه که چی ویکتوری ویکتوری
ببینیم در آینده چه خواهد شد
چیزایی که میخوام از بتل رویال ها درشون استفاده بشه
به شدت واقع گرایانه بودن (دقیقا گیم پلی تارکوو)
داشتن داستان منطقی(اینکه بی هیچ دلیلی بپری تو یه جزیره و بقیه رو بکشی واقعا عجیبه)
داشتن اسلحه قبل از به دست اوردن اسلحه (وقتی به عنوان یه سرباز وارد میشی خیلی بی معنیه که فقط چاقو دست باشه)(در ضمن برای بالانس موندن بازی خود کامپیوتر بازی باید یه اسلحه رندوم رو انتخاب بکنه برای همه تا بازی غیر بالانس نشه)
پ.ن:مقاله به شدت عالی بود و فیض بردم
پ.ن 2 :این ها نظرات منه برای هرکسی ممکنه متفاوت باشه
پ.ن 3: الان نگید "که خوب بازی نکن و فلان و بهمان ..." من خودم بتل رویال میزنم
تچکر
شب همگی بخیر
تو وارزون همون موقعی که توی هواپیمان یه پیستول دارن
من موندم چرا تو همون هواپیما همو نمیکشن
کاملا درسته حقه
قطعا به نظرم تغییر میکنه،دوره سگا و آتاری بازی ها حالت کو آپ داشتن،چندین سال بعد بازی های آنلاین مثل کانتر اومد،الانم بتل رویال،قطعا چندین سال بعد تغییر میکنه
دمت گرم هر کامنتی میزاری بالای ده لایک میاره