بازی کلاسیک Doom با رهگیری پرتو چه شکلی میشود؟
تکنولوژی رهگیری پرتو نور در سالهای گذشته رشد قابل توجهی داشته و بارها شاهد بودهایم که مادسازها آن را به بازیهای کلاسیک نیز اضافه کردهاند، اکنون نوبت به بازی قدیمی Doom رسیده است. مطلب پیشنهادی ...
تکنولوژی رهگیری پرتو نور در سالهای گذشته رشد قابل توجهی داشته و بارها شاهد بودهایم که مادسازها آن را به بازیهای کلاسیک نیز اضافه کردهاند، اکنون نوبت به بازی قدیمی Doom رسیده است.
شما با نصب این ماد میتوانید یکی از بهترین و تاثیرگذارترین بازیهای تاریخ را با نورپردازی بهتر تجربه کنید. این مادساز با نام sultim_t از سورس پورت PrBoom استفاده کرده تا به سه چپتر اول دووم نورپردازی پویا و داینامیک را اضافه کند. از آنجایی که Doom یک بازی متنباز و اپن سورس است، به راحتی و کاملا رایگان میتوانید این ماد را دانلود و نصب کنید.
همانطور که اشاره کردیم دووم یکی از بهترین و تاثیرگذارترین بازیهای تاریخ است که توانست ژانر شوتر اول شخص را برای همیشه تغییر دهد. این بازی توسط استودیو اید سافتور در سال ۱۹۹۳ برای سیستم عامل دیسک مایکروسافت به بازار منتشر شد. شما میتوانید این ماد را از گیتهاب sultim-t دانلود و برای آشنایی بیشتر با آن پیشنهاد میکنیم ویدئو زیر را تماشا کنید:
همچنین باید به این اشاره کنیم که جان رومرو، یکی از خالقان اصلی سری Doom، ماه پیش مرحله جدیدی برای بازی Doom 2 منتشر کرد تا به مردم اوکراین کمک کند. این مرحله از بازی ۵ یورو قیمت دارد و تمام پول جمع شده برای کمک به ارگانهای مربوطه برای کمکرسانی و تلاشهای بشردوستانه در اوکراین اهدا میشود.
Top 10: خفنترین بازیهایی که تا ابد میتونید بازی کنید
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
الان شما بازی کرایسیس 2007 رو اجرا کن، بازی Killzone 2 سال 2009 روی PS3 رو انجام بده، بازی Wolfenstein 2 سال 2017 روبدون RT اجرا کن، ببین چه نورپردازی معرکه ای دارند و تمام بازتاب داخل آب، سایه ها و درخشش نور شلیک اسحله روی تمام اجسام رو میشه ببینید، من دوره طراحی بازی با آنریل انجین 4 رو گذرانده ام، شما بعنوان سازنده بازی می تونی با ساخت بهترین متریال برای بافت ها و بهترین تکسچرها و انتخاب منبع نور، میزان درخشش، میزان بازتاب، بهترین نورپردازی طبیعی رو فراهم کنی بدون اینکه به کارت گرافیک فشار مضاعف وارد کنی، در واقع RT تمام اینها رو خودش انجام میده و پدر کارت گرافیک و CPU رو در میاره و نتیجه هم فرق چندانی نداره، خداییش ویدئو های سایت معتبری مثل digital foundry رو نگاه کنید در مانتورهای عالی و تلویزیون های 4K ببنیدی به راحتی نمیشه تشخیص داد کدام RT فعال هست کدام نیست. چرا اسیر تبلیغات میشید ؟ خودتون قضاوت کنید - (RT این نیست که تصویر اسپایدرمن داخل شیشه پنجره بیفته، این کار رو راحت با انتخاب منبع نور و جنس شیشه در موتور بازی می تونید انجام بدید، اگر فکر میکنید Ray Tracing این هست کلا موضوع رو متوجه نشده اید، در واقع رهگیری پرتو، انجام اتوماتیک نورپردازی هست، فقط همین)
نمیدونم چرا از این رهگیری پرتو اصلا خوشم نمیاد - آخه این همون نورپردازی دینامیک هست که حدود 20 سال پیش شکل گرفت و حالا اسمش عوض شده - در واقع اگر سازنده بازی نور پردازی رو به درستی انجام بده، نتیجه مانند همان نورپردازی تمام اتوماتیک (رهگیری پرتو) میشه و تازه بار پردازشی کمتری خواهد داشت. این مثل تکنولوژی 3D هست که در سال 2010 کلی الکی براش تبلیغ شد و عینک های مخصوص و تلویزیون های مخصوص و بازی های مخصوص و لی خیلی زود مشخص شد که چیز خاصی نیست و محو گردید.
نه دوست عزیز رهگیری پرتو نور پردازی و سایه زنی و بازتاب اجسام رو داینامیک و زنده و پویا میکنه
الان شما بازی کرایسیس 2007 رو اجرا کن، بازی Killzone 2 سال 2009 روی PS3 رو انجام بده، بازی Wolfenstein 2 سال 2017 روبدون RT اجرا کن، ببین چه نورپردازی معرکه ای دارند و تمام بازتاب داخل آب، سایه ها و درخشش نور شلیک اسحله روی تمام اجسام رو میشه ببینید، من دوره طراحی بازی با آنریل انجین 4 رو گذرانده ام، شما بعنوان سازنده بازی می تونی با ساخت بهترین متریال برای بافت ها و بهترین تکسچرها و انتخاب منبع نور، میزان درخشش، میزان بازتاب، بهترین نورپردازی طبیعی رو فراهم کنی بدون اینکه به کارت گرافیک فشار مضاعف وارد کنی، در واقع RT تمام اینها رو خودش انجام میده و پدر کارت گرافیک و CPU رو در میاره و نتیجه هم فرق چندانی نداره، خداییش ویدئو های سایت معتبری مثل digital foundry رو نگاه کنید در مانتورهای عالی و تلویزیون های 4K ببنیدی به راحتی نمیشه تشخیص داد کدام RT فعال هست کدام نیست. چرا اسیر تبلیغات میشید ؟ خودتون قضاوت کنید - (RT این نیست که تصویر اسپایدرمن داخل شیشه پنجره بیفته، این کار رو راحت با انتخاب منبع نور و جنس شیشه در موتور بازی می تونید انجام بدید، اگر فکر میکنید Ray Tracing این هست کلا موضوع رو متوجه نشده اید، در واقع رهگیری پرتو، انجام اتوماتیک نورپردازی هست، فقط همین)
چقدر خفن شده به به
خیلی بازی رو ترسناک کرده
ری تریسینگ کلا گیمینگ رو عوض میکنه واقعا قشنگ شده?
جالب شده
دووم های کلاسیک هنوز لذت بخشن
واقعا عالیه ، ادم احساس می کنه که ماکت های کاغذی هیولاها بهتون حمله می کنن
خیلی خوفه، خیلی عالیه، اصلا نورپردازیش جوریه اصلا احساس می کنی انگار تو بازی گیر افتادی و عالیه از طرفی کیفیت تسکچر ها خیلی بهتر شدن، کلا این ری ترسینگ ارزش دانلود داره.