ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از ویجیاتو انتخاب کنید.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
اصلا راضی نیستم
واقعا راضی‌ام
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر ویجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویچر
اخبار و مقالات

چرا سی دی پراجکت برای ساخت Witcher 4 از آنریل انجین ۵ استفاده می‌کند؟

استودیو لهستانی سی‌دی‌پراجکت هنگام معرفی قسمت جدید سری بازی‌های محبوب Witcher اعلام کرده بود که از آنریل انجین ۵ (Unreal Engine 5) برای ساخت آن استفاده می‌کند. همکاری سازندگان ویچر با شرکت اپیک در واقع ...

خشایار امامی
نوشته شده توسط خشایار امامی | ۱۷ فروردین ۱۴۰۱ | ۱۲:۱۰

استودیو لهستانی سی‌دی‌پراجکت هنگام معرفی قسمت جدید سری بازی‌های محبوب Witcher اعلام کرده بود که از آنریل انجین ۵ (Unreal Engine 5) برای ساخت آن استفاده می‌کند.

همکاری سازندگان ویچر با شرکت اپیک در واقع یک قرارداد چند ساله است که باعث می‌شود این استودیو از نزدیک با اپیک در زمینه فناوری همکاری کند. به عنوان بخشی از رویداد اپیک State of Unreal، توسعه‌دهندگان سی‌دی پراجکت توضیح دادند که چرا موتور داخلی خود RedEngine را کنار می‌گذارند تا از موتور Unreal Engine 5 برای ساخت The Witcher 4 استفاده کنند.

مدیر ارشد فناوری استودیو، پاول زاودنی گفت که به‌روزرسانی‌های جدید آنریل انجین ۵ به توسعه بازی‌های سبک جهان باز که استودیوی لهستانی به آن معروف است کمک می‌کند و این یک نقطه قوت بزرگ به حساب می‌آید. زاودنی گفت:

این [موتور] فصل جدیدی را برای ما آغاز می‌کند، فصلی که واقعاً می‌خواهیم ببینیم که چگونه تجربه ما در ساخت بازی‌های جهان باز با قدرت مهندسی اپیک ترکیب می‌شود.

آنریل انجین ۵

در همین حال، جیسون اسلاما، کارگردان بازی در این استودیو گفت که توسعه بازی‌های جهان باز با مجموعه‌ای از چالش‌ها در مقایسه با بازی‌های خطی همراه است و آنریل انجین ۵ در این امر به سی‌دی پراجکت در این امر کمک خواهد کرد. او گفت:

احتمال وقوع چیزهایی که ممکن است اشتباه پیش بروند، یا سناریوهایی که باید در نظر بگیرید، به طور تصاعدی بالاتر از بازی‌های خطی هستند. از نظر تئوری بازیکنان می‌توانند به هر جهتی که می‌خواهند بروند، می‌توانند محتوای بازی را به هر ترتیبی که دوست دارند مدیریت کنند.

برای اینکه احتمال اشتباهات در واقع کاهش پیدا کند، شما به یک محیط واقعاً پایدار نیاز دارید که در آن بتوانید با سطح بالایی از اطمینان تغییرات را ایجاد کنید و بدانید که در ادامه راه زحمات شما به ۱۶۰۰ تکه دیگر تقسیم نمی‌شود.

توسعه‌دهندگان سی‌دی پراجکت همچنین خاطرنشان کردند که چگونه به لطف آنریل انجین ۵، بازنویسی و نمونه‌سازی سریع‌تر از همیشه است و به آن‌ها زمان کافی می‌دهد تا ایده‌های جدید را با اطمینان بیشتری آزمایش کنند.

علیرغم این همکاری نزدیک، The Witcher 4 انحصاری فروشگاه اپیک گیمز در رایانه‌های شخصی نخواهد بود. کارگردان بازی قول داده است که در طول توسعه The Witcher 4 هیچ مشکلی برای کارمندان وجود نخواهد داشت. در همین حال، تایید شده که مدالیونی در تیزر معرفی بازی نشان داده شد، یک سیاهگوش (Lynx) است.

آنریل انجین ۵ روز گذشته به همراه پروژه‌های نمونه رایگان به صورت عمومی منتشر شد. بیش از ۸۵ استودیو بازی‌سازی برای ساخت عنوان خود به این موتور انتقال یافته‌اند که از جمله معروف‌ترین آن‌ها کریستال داینامیکس است که قسمت جدید سری محبوب Tomb Raider را در دست ساخت دارد.

مطلب پیشنهادی
میتونید از کوییز این هفته ویکتوری رویال بگیرید؟
کوییز ۳۹ ویجیاتو؛ چقدر از فورتنایت می‌دانید؟

فورتنایت – پر استرس‌ترین چالشی که تاحالا داشتیم

تماشای ویدیو از کانال یوتیوب ویجیاتو

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • Mio
    Mio | ۲۰ فروردین ۱۴۰۱

    جواب به تیتر : چون دوست دارد?

  • homan
    homan | ۱۷ فروردین ۱۴۰۱

    الان گیمی هست که در حال ساخت باشه برا نسل جدید و نگن با آنریل انجین ۵ هست؟ ماشالله همه روش حساب کردن

  • SARMM
    SARMM | ۱۷ فروردین ۱۴۰۱

    رد انجین که خوب بود تو ویچر سه یسری باگ جزیی داشت
    ویچر به پای سایپربانک سوخت سر این قضیه
    خدا کنه خراب نشه
    هم داستانی هم گیم پلیش قراره کن فیکون بشه خدا شانس بده

  • Death Lake
    Death Lake | ۱۷ فروردین ۱۴۰۱

    درسته موتور آنریل انجین 5 واقعا قدرتمنده اما خب به علت اینکه این موتور یک موتور عمومی هست ممکنه که یک سری مشکلاتی رو داشته باشه

  • casinooo.blogfa.com
    casinooo.blogfa.com | ۱۷ فروردین ۱۴۰۱

    تبلیغ خیلی خوبی واسه آنریل اینجین 5 میشه ولی از طرفی ممکنه یه مقدار بازی رو شبیه بقیه بکنه . مثلا تو آنریل 3 دشمن ها وقتی میمردن ثابت و بی حرکت یه جا قرار میگرفتن و از داخلشون رد میشدی یه جورایی فیزیک نداشتن .

  • mmd-mofangi
    mmd-mofangi | ۱۷ فروردین ۱۴۰۱

    معلومه به خاطر مشکلات فنی باید این کارو میکردن

  • witcher4
    witcher4 | ۱۷ فروردین ۱۴۰۱

    خب red engine از نظر من یه موتور بهینه نبود و در قیاس با انریل انجین موتور خوبی نبود

  • ironboy134
    ironboy134 | ۱۷ فروردین ۱۴۰۱

    به احتمال زیاد بازی معرکه میشه مثل قسمت سومش

    • PHN
      PHN | ۱۸ فروردین ۱۴۰۱

      من حقیقتن دوش رو از سهش بیشتر دوست داشتم

مطالب پیشنهادی