ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از ویجیاتو انتخاب کنید.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
اصلا راضی نیستم
واقعا راضی‌ام
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر ویجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

Fallout 76
اخبار و مقالات

گزارش: فرآیند ساخت Fallout 76 مملو از کرانچ و سوء مدیریت بوده است

Fallout 76 هنگام انتشار در سال ۲۰۱۸ وضعیت خوبی نداشت و بعضی‌ها آن را یکی از بدترین عرضه‌های تاریخ بتسدا می‌دانستند. اکنون گزارش جدید Kotaku در مورد پروسه ساخت بازی ممکن است دلیل آن را ...

خشایار امامی
نوشته شده توسط خشایار امامی | ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۵:۳۰

Fallout 76 هنگام انتشار در سال ۲۰۱۸ وضعیت خوبی نداشت و بعضی‌ها آن را یکی از بدترین عرضه‌های تاریخ بتسدا می‌دانستند. اکنون گزارش جدید Kotaku در مورد پروسه ساخت بازی ممکن است دلیل آن را روشن کند.

مصاحبه‌های جدید با کارمندان فعلی و سابق بتسدا و شرکت زنیمکس نشان می‌دهد که روند توسعه‌ با مدیریت بسیار ضعیف، ساعات کاری و کرانچ بیش از حد همراه بوده و رقابت‌های بین استودیویی مانع کار آن‌ها شده است.

مطلب پیشنهادی
آخرالزمان هسته‌ای با خشونت خونین
معرفی و نقد و بررسی سریال Fallout (فال‌آوت)

این گزارش می‌گوید که توسعه Fallout 76 مخصوصا برای آزمایش‌کنندگانی که در ماه‌های منتهی به انتشار ۱۰ ساعت در روز، شش روز در هفته کار می‌کردند، سخت و طاقت‌فرسا بود. متاسفانه هنگامی که بازی عرضه شد، وضعیت کاری بهبود نیافت، زیرا با اشکالات زیادی روبرو بود و تعدادی از ویژگی‌های اساسی بازی نیز حذف شده بودند.

این موضوع باعث خشم عجیب اما قابل پیش‌بینی یک گیمر شده بود. یکی از تسترها به سایت درباره گزارش باگ گفت: «دلم می‌خواهد یک اسلحه بردارم و به بخش QA بروم و به همه آن‌ها شلیک کنم.»

بر اساس این گزارش، این ناراحتی برای بسیاری از توسعه‌دهندگان پروژه تعجب‌آور نبود. فقدان NPC‌ها برای برخی نگران‌کننده به‌نظر می‌رسید؛ یکی از منابع گفت این تصمیم که توسط تهیه‌کننده اجرایی تاد هاوارد حمایت می‌شد، به دلیل چالش‌های انطباق با Creation Engine که قبلا در بازی‌های تک‌نفره Skyrim و Fallout 4 استفاده می‌شد.

بازی Fallout 76

Fallout 76 همچنین اولین بازی لایو سرویس بتسدا بود و طبق گزارش‌ها، مدیریت مقیاس بزرگ این کار را پیش‌بینی نکرده بود. نگرانی‌هایی در مورد ثبات و ماموریت‌های بازی توسط برخی از طراحان مطرح شد، اما توسط مدیریت استودیو رد شد. در نهایت، طراحی رویدادهای درون بازی به دلیل مواردی مانند عدم اطمینان در مورد تعداد بازیکنان روی سرور، کنار گذاشته شد. گزارش شده که برخی از توسعه‌دهندگان ارشد از همان ابتدای کار با ساخت یک بازی لایو سرویس موافق نبودند.

بتسدا سابقه‌ای طولانی در ایجاد موفقیت‌های عظیم با تیم‌های نسبتا کوچک داشت و ظاهرا انتظار داشتند که همین کار را با Fallout 76 انجام دهند. البته این امر منجر به بحران اضافه‌کاری یا همان کرانچ شد. یکی از منابع آن را «اضافه کاری داوطلبانه» توصیف کرد، زیرا به کارمندان اعلام می‌شد که اگر هیچ‌کس داوطلبانه در آخر هفته کار نکند، کل تیم فراخوانده خواهد شد.

به‌نظر نمی‌رسد که وضعیت از زمان خرید بتسدا توسط مایکروسافت در سال ۲۰۲۱ تغییر محسوسی داشته باشد. منابع می‌گویند که مایکروسافت به دلیل ترس از برهم زدن تعادل استودیو (که از ظواهر امر با تمام توان کار می‌کند) تنها رویکردی نظارتی در پیش گرفته است.

مطلب پیشنهادی
قوی‌ترین شخصیت بازی کدام است؟
راهنمای انتخاب شخصیت در بازی Suicide Squad: Kill The Justice League

تماشا کنید: اپل داره کنسول بازی می‌سازه؟

تماشا از یوتیوب ویجیاتو پلاس

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • The courier
    The courier | ۱۹ خرداد ۱۴۰۱

    بازی مشکلات زیادی رو داشته که بحث اصلی بر می گرده به مدیریت نادرست و کرانچ هم واقعا مشکل بزرگیه حتی در روند ساخت بازی های بزرگ هم کرانچ کاری بشدت اتفاق می افتاد.
    ایده بازی از همون اول هم عجیب بود و به نظرم ساخت این بازی برای جذب طرفداران جدید بوده و خیلی ها از جمله خودم مخالف ساخت یه بازی لایو سرویس از Fallout بودیم و به نظرم اگه رو بخش کو آپ fallout 4 وقت میزاشتن بهتر بود . بازی مشکلات بسیار زیادی داره به خصوص در زمان عرضه و لانچ بدی که داشت برای مثال دنیای بشدت خالی بود و نبود npc به شدت حس می شد و بازی سعی کرده بود جا شون رو با یه سری ربات بی مصرف پر کنه . هر ۳ مد بازی پر از عیب و ایراد بودن و گرافیک واقعاً نسبت به سال عرضه بد ، کیفیت تکسچر ها هم بشدت پایین و نور پردازی هم تعریفی نداره که جزو مشکلات موتور کهنه ای مثل Creation engine .
    یکی از بدترین مشکلاتی که باهاش رو به رو شدم و واقعاً ضد حال بدی بود نابود شدن سیستم v.a.t.s به خاطر آنلاین شدنش بود و شده یه سیستمی که فقط بدون نشونه گیری شلیک می کنید و اصلا هم به کار نمیاد .
    این بازی مشکلات بسیاری داره ولی نقاط قوتی هم داره که باید بهش اشاره بشه مثل موسیقی و ایستگاه های رادیویی که مثل همیشه پر از موسیقی های فوق‌العاده و لذت بخش ، دنیای بازی بسیار پر تنوع ساخته شده و مپ بازی بشدت متنوع است و از همه مهمتر هنوز اون حس لذت بخش گشت و گذار بدون محدودیت رو داره و گیمپلی تقریباً خوبه .
    اگه یک یا چندتا دوست پایه دارین تجربه این بازی می تونه لذت بخش باشه.

  • emperorpalpatin
    emperorpalpatin | ۱۹ خرداد ۱۴۰۱

    معلوم بود

مطالب پیشنهادی