۱۰ تفاوتی که میخواهیم در ریمیک Resident Evil 4 ببینیم
موتور ریمیکسازی کپکام همچنان روشن است و این استودیو به سختی مشغول ساخت ریمیک برای بازیهای قدیمی خود است. اما حالا نوبت به محبوبترین بازی خود و یکی از مشهورترین بازیهای تاریخ رسیده است. الان ...
موتور ریمیکسازی کپکام همچنان روشن است و این استودیو به سختی مشغول ساخت ریمیک برای بازیهای قدیمی خود است. اما حالا نوبت به محبوبترین بازی خود و یکی از مشهورترین بازیهای تاریخ رسیده است. الان وقت ساخت ریمیک Resident Evil 4 است. این بازی ترسناک و اکشن که قرار است در مارچ سال آینده منتشر شود استانداردهای خیلی بالایی دارد و طرفدارن این مجموعه انتظارات زیادی از این بازی دارند.
اگر به ریمیکهای قبلی کپکام نگاه کنیم میبینیم که این استودیو تغییرات گستردهای را در بازیهای قدیمی خود اعمال میکند. پس طبیعی است که تفاوتهای بسیار زیاد و بزرگی را در این ریمیک ببینیم. در ادامه میخواهیم به چند نمونه از تفاوتها و تغییراتی که دوست داریم شاهد آن باشیم، اشاره کنیم. با ویجیاتو همراه باشید.
حالتی متفاوت
بدون شک این مورد یکی از قابلانتظارترین تغییراتی است که انتظارش را داریم. خود بازی اصلی یک شاهکار به تمام معنا بود و در این مورد هیچ شکی وجود ندارد، اما فضای بازی کمی خستهکننده و یکنواخت بود. البته این ضعف بازی نبود و در آن دورانی که بازی منتشر شد، نهتنها همچین چیزی یک ویژگی بد محسوب نمیشد بلکه به زیبایی بازی هم اضافه میکرد. البته از طرف دیگر همچین فضایی در بازیهای امروزی دیگر جایی ندارد و بازیکنها دیگر مثل قبل از آن لذت نمیبرند. از آنجایی که کپکام در ریمیک رزیدنت اویل ۳ و رزیدنت اویل ۲ هم فضای بازی را به طور کامل عوض کرد میتوان انتظار داشت که برای ریمیک رزیدنت اویل ۴ هم همین کار را انجام دهد.
ترسناکتر شدن بازی
این مورد ارتباط زیادی با تغییر فضای بازیای که در مورد قبلی گفتیم دارد. البته به دلیلی کاملا متفاوت. تمرکز روی گیمپلی اکشن در مجموعه رزیدنت اویل با انتشار Resident Evil 4 شروع شد. ژانر وحشت در این بازی شدیدا کمرنگ شد و بیشتر تمرکز روی تیراندازی و صحنههای اکشن بود. درست است که در قسمتهای مختلف داستان تنش بازی افزایش پیدا میکرد، ولی خب تنش و وحشت یکی نیستند و نمیشود یکی را جایگزین دیگری کرد. به احتمال خیلی زیاد در ریمیک رزیدنت اویل ۴ این مورد درست شده باشد. در تریلر بازی ما شاهد صحنههای آشنایی بودیم که در شب اتفاق میافتداند اما در نسخه اصلی بازی این قسمتهای داستان در طول روز روایت میشدند. به صورت کلی فضای بازی هم کمی ترسناکتر شده بود. قطعا ما دوست خواهیم داشت که مشابه این قسمتها بقیه بازی هم کمی ترسناکتر و هیجان بازی بیشتر شود.
افزایش سرعت بازی
تعیین سرعت روند بازی معمولا یک مقوله پیچیده است ولی در بازیهای ترسناک این کار سختتر هم میشود. دلیلش هم این است که در این بازیها معمولا شما مسافت زیادی را طی نمیکنید. رزیدنت اویل ۴ اصلی نسبت به بازیهای ترسناک دیگر خیلی طولانی بود و مدت زمان گیمپلی آن بین ۱۵ الی ۲۰ ساعت بود. و خب همین مسئله مشکلات زیادی را برای تعیین سرعت بازی به وجود آورد. به عقیده خیلی از افراد بعضی از قسمتهای بازی خیلی زیاد طول میکشیدند. به طور مثال در قسمت جزیره سرعت پایین بازی واقعا حس میشد. کپکام نشان داده است که از حذف کردن برخی از قسمتهای بازیهایی که دارد ریمیکش را میسازد ترسی ندارد. خیلی بد نیست که قسمتهای خسته کننده رزیدنت اویل ۴ هم راهی به ریمیک پیدا نکنند.
پیوستگی بیشتر با عناوین قبلی
این یک مورد شاید برای طرفداران قدیمی مجموعه رزیدنت اویل خیلی آشنا باشد. افرادی که تقریبا همه بازیهای این مجموعه را تمام کردند همگی معتقدند که داستان رزیدنت اویل ۴ به شدت از بقیه مجموعه فاصله دارد. درست است که این نسخه بهترین و محبوبترین بازی این مجموعه است اما باید قبول کرد که داستان آن ارتباط زیادی با بقیه بازیهای این سری ندارد. داستان سه نسخه اول بازی کپکام شروع درگیریها با شرکت آمبرلا (Umbrella) را به تصویر میکشید. در این بازیها تنشها کم کم زیاد میشد تا در نهایت در آخر نسخه سوم بازی این تنشها به اوج خود رسید و بالاخره نوبت قسمت هیجانانگیز داستان بود. اما وقتی نوبت به رزیدنت اویل ۴ رسید کل این درگیری را در ابتدای بازی به صورت یک نوشته به بازیکن نشان داد. خبری از یک نبرد بزرگ نبود و صرفا کل داستان را در آن نوشته تمام کردند.
طبیعتا ما انتظار نداریم که در ریمیک این مورد را تغییر دهند. عوض کردن همچین بخش بزرگی از بازی نیازمند یک بازسازی کامل داستان است که خب بعید است کپکام همچین کاری را انجام دهد. اما حداقل انتظار داریم که وقایع داستان را بیشتر به عناوین دیگر این مجموعه مرتبط کند. در ریمیک رزیدنت اویل ۳ شاهد تفاوتهایی در داستان بازی بودیم که بازیکنها را آماده قسمت چهارم کند. این موضوع میتواند نشانگر این باشد که کپکام قصد دارد ارتباط بیشتری را بین رزیدنت اویل ۴ و دیگر بازیهایش ایجاد کند.
حضور پررنگتر ایدا وانگ
نمیشود که یک رزیدنت اویل با حضور لیون داشته باشید ولی قسمت بزرگی از داستان مربوط به ایدا نشود. اگر خاطرتان باشد در رزیدنت اویل ۴ اصلی هم ایدا وانگ یکی از تاثیرگذارترین شخصیتهای داستان بازی بود. ماموریتها و داستان مربوط به ایدا کمی از داستان اصلی بازی جدا بود و انگار که حول یک محور دیگر میچرخید. امیدواریم که در ریمیک بازی، داستان ایدا را کمی بهتر با داستان اصلی بازی ترکیب کرده باشند. البته در ریمیک رزیدنت اویل ۲ دیدیم که تمامی قسمتهای مربوط به ایدا وانگ را به خوبی و زیبایی با بازی ترکیب کردند، پس احتمالش زیاد است که همین کار را برای ریمیک رزیدنت اویل ۴ هم انجام دهند.
توجه بیشتر به برخی از شخصیتهای بازی
وقتی صحبت از لیون، اشلی، ایدا و یا وسکر میشود، هیچ شکی در ذهنمان نیست که کپکام قرار است به این افراد بیشترین توجه را داشته باشد. به هر حال شخصیتهای اصلی بازی لایق بیشترین توجه هم هستند. اما ما امیدواریم که این استودیو روی تعدادی از شخصیتهای دیگر بازی، که به اندازه این چهار نفر مهم نیستند اما همچنان قسمت بزرگی از داستان حول آنها میچرخد، توجه بیشتری کند.
از این شخصیتها میتوان به لویس سرا (Luis Sera) اشاره کرد که در بازی اصلی نقش بسیار مهمی داشت و یکی دیگر هم جک کروزر (Jack Krauser)، که به عنوان یکی از شخصیتهای منفی بازی حضور پررنگی در داستان بازی داشت، اشاره کرد. امیدواری ما این است که نهتنها بیشتر این شخصیتها را ببینیم بلکه داستان بهتر و بزرگتری برای آنها، نسبت به رزیدنت اویل ۴ اصلی نوشته شود. از طرف دیگر یکی دیگر از امیدواریهای ما برای این ریمیک این است که یا شخصیت سالازار (Salazar) را به طور کلی تغییر داده باشند و یا حداقل زمان کمتری را در بازی به او اختصاص داده باشند.
مرد ارهبرقی بهدست
دکتر سالوادور (Dr. Salvador) احتمالا یکی از مشهورترین دشمنهای رزیدنت اویل۴ و شاید حتی کل مجموعه رزیدنت اویل است. پس قطعا میتوانید انتظار این را داشته باشید که در ریمیک بازی، نسبت به نسخه اصلی توجه بیشتری به او شده باشد. امکان ندارد کپکام از شهرت این شخصیتش در ریمیک رزیدنت اویل ۴ استفاده نکند. تنها سوالی که وجود دارد این است که این مرد دوست داشتنی چه فرقهایی قرار است در ریمیک داشته باشد؟ حدس ما این است که قرار است کمی بیشتر او را ببینیم و با کمی افزایش سرعت، خطرش و ترسناک بودنش را افزایش داده باشند. درست است که همچین چیزی یک تغییر بزرگ برای یک ریمیک محسوب میشود ولی در ریمیکهای قبلی رزیدنت اویل دیدیم که کپکام از ایجاد کردن تغییرات بزرگ ترسی ندارد.
عوض کردن سیستم مبارزه
این یکی شاید مهمترین مورد کل این لیست باشد. شاید رزیدنت اویل ۴ یکی از بهترین بازیهای ترسناک تاریخ باشد ولی خب این بازی یک مشکل خیلی بزرگ داشت. این مشکل هم چیزی نیست جز اینکه در حین حرکت کردن نمیتوان تیراندازی کرد. در نسخه ریمیک این امکان وجود دارد ولی همین تغییری که به نظر کوچک میرسد در حقیقت نیاز به یک بازسازی کلی در سیستم مبارزه دارد. دشمنها با چه سرعتی حرکت میکنند؟ از چه فاصلهای میتوانند شما را بزنند؟ نحوه طراحی میدانها و فضای مبارزه چقدر قرار است متفاوت باشد؟ همه اینها سوالاتی هستند که با همین تغییر کوچک برای ما پیش میآید. تنها جوابی هم که فعلا وجود دارد این است که قرار است تمامی این موارد دچار تغییراتی بزرگ شوند.
ارتقای بیشتر سلاحها
یکی از دلایلی که Resident Evil 4 را تبدیل به یک بازی عالی میکند تعداد زیاد اسلحههایی است که در بازی وجود دارد. همین مسئله ساده باعث میشود که این بازی را چندین بار با روشهای مختلف به اتمام برسانید و از آن خسته نشوید. سیستم ارتقا دادن این سلاحها یک موضوع جذاب بود که حس پیشرفت را به صورت دائمی در طول بازی ایجاد میکرد. ما امیدواریم که در نسخه ریمیک بازی تعداد ویژگیهایی که میتوان ارتقا داد بیشتر شده باشد. این سیستم ارتقا دادن در رزیدنت اویل ۴ اصلی به قدری خوب بود که حتی اگر در آن تغییری هم ایجاد نکنند، همچنان کمبودی در آن حس نخواهد شد. اما خب همان طور که میدانیم کپکام در ریمیکهایش فرصت ارتقا دادن یک مکانیک محبوب را از دست نمیدهد. پس میتوانیم انتظار یک سیستم ارتقای سلاح جدید را در ریمیک رزیدنت اویل ۴ داشته باشیم.
پشتیبانی از واقعیت مجازی
این یکی شاید یک مقدار دور از ذهن باشد. ساخت ریمیک رزیدنت اویل ۴ هیمن الان هم خیلی سخت و پیچیده به نظر میرسد. حالا از آنجایی که این بازی به صورت سوم شخص است، تبدیل کردنش به صورت واقعیت مجازی خیلی سخت است. اما با دیدن موفقیت زیاد رزیدنت اویل ۷ و نسخه واقعیت مجازی رزیدنت اویل ۴ بر روی Oculus Quest 2 فقط میتوانیم امیدوار باشیم که ریمیک رزیدنت اویل ۴ هم از واقعیت مجازی پشتیبانی کند. البته به احتمال زیاد اگر هم قرار باشد که همچین اتفاقی بیفتد، بعد از انتشار بازی اتفاق خواهد افتاد. خیلی انتظار این یک مورد را نداریم ولی خب دوست داریم که از ابتدای انتشار بازی همچین چیزی را ببینیم.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
هر کاری انجام میدن بدن فقط اون سیستم اینونتوری بازی رو همونطوری نگه دارن?
یکی از اذیت کننده ترین مواردی که توی نسخه ی اورجینال بود،عدم پشتیبانی از موس بود که متاسفانه توی خیلی از بازیهای کپکام بود،حداقل انتظارم اینه که پورت پیسی بهتری داشته باشه
پ.ن:عکس شماره ی ۷ رو دیدم یاد یه عکسی افتادم که....
(علیرضا۸۴۰۵ میفهمه چی رو میگم)
:))
شیخ قران به دست :/
یا ایمان یا مرگ
The choice is your's:)
....I choose
!NANOMACHINES SON
سید بیتورس ابن مندزxD
بنظرم سیستم شوتینگ و یکمی تغییر بدن همراه دوربین
اون قسمت هایی از بازی که گیمپلی سرعتی و سرعت عمل داشتن که باید یه سری کلید رو میزدی رو میخوان چیکار کنن؟
رو نسخه پیسی خیلی رو مخ بود کیبورد شکست بازی موقع ها هم کلید هام رجیستر نمی شدن
سر همونا کیبورد جدید خریدم
رو مخ ترینشون اونجایی هست که باید با کروزر با چاقو بجنگی
دقیقا همون قسمت بسیار لعنتی باعث شده که دیگه دوباره بازیش نکنم :/ دهن آدمو سرویس میکنه
دوستان اطلاع داده شده ریمیک کی میاد؟
۴ فروردین ۱۴۰۲
فروردین ۱۴۰۲
نکته یازدهم : اشلی کمتر رو مخ باشه
من که نمی توانم بازی ترسناک انجام بدم ولی وقتی اینو انجام دادم خیلی خوشحال شدم زیرا کمتر ترسناک بود ولی حالا میخوان ترسناکترش کنن
:)
تنها چیزی که میخوام نبینم هوش مصنوعی اون اشلی #**$& خیلی رو مخ بود خییییییلی
از چه سایتی رزیدنت ایول ۴ اورجینالو بگیرم؟ هر جا رفتم فیک بودن :/
مدرن دانلود فکر کنم نسخه دوبله فارسی رو داشت «نسخه ارجینال»
وی جی دی ال هم فکر کنم داشت «ولی من اون رو تست نکردم»
مدرن دانلود ف.یلتره از زیروگیم بگیر همه ی بازی های قدیمی رو اورجینال داره
اوکی ممنون
داداش مشکل از ویجی دی ال نبود
بخاطر پورت افتضاح نسخه ارجینال بود