کارمندان ناتی داگ از سختی کار در این استودیو میگویند
در گزارشی مفصل، بیش از دهها نفر از کارمندان ناتی داگ در مورد شرایط کاری در این استودیو و ساعاتی که باید در محل کار خود حاضر باشند صحبت کردهاند. در سالهای اخیر، کرانچ و ...
در گزارشی مفصل، بیش از دهها نفر از کارمندان ناتی داگ در مورد شرایط کاری در این استودیو و ساعاتی که باید در محل کار خود حاضر باشند صحبت کردهاند.
در سالهای اخیر، کرانچ و شرایط کاری جزو مسائل بحث برانگیز در مورد استودیوهای بازیسازی بوده است. اگر معنی کرانچ را نمیدانید بهتر است این گونه توضیح دهیم که کرانچ به اضافه کاریهای بیش از اندازه برای آماده شدن پروژهها در ضرب الاجل مشخص شده گفته میشود.
یکی از منابع در این مورد گفته:
طی سه تا شش ماهِ آخر از یکی از پروژهها، (ساعات کاریِ من) کمکم به 60 تا 70 ساعت با توجه به این که چقدر کار بود، میرسید.
بعضیها خیلی بیشتر از این کار میکردند که از نظر من سالم نبود.
یکی دیگر از منابع توضیح داده که:
خب نظر من در مورد کرانچ در ناتی داگ: حقیقتا بیشتر خاکستری است تا سیاه و سفید.
هیچ دستوری رسمی برای کرانچ وجود ندارد. هر چند ممکن است مقدار قابل توجهی فشار از طرف همکاران وجود داشته باشد. و ممکن است شامل فشار از جانب کسانی باشد که در واقع مدیر شما هستند. فشار از طرف همکاران نتیجه داشتن یک تیم از آدمهایی فوق العاده، با استعداد و وقف شده است که با هم روی یک پروژه کار میکنند.
یکی دیگر از منابع میگوید که استودیو بازیسازی ناتی داگ یک سیستم مدیریت مشخص ندارد. در حالی که در هر بخش افرادی به عنوان رهبر شناخته میشوند، آنها هم مشغول به همان کاری هستند که بقیه آن را انجام میدهند. با وجود این که در حال اداره آن بخش هستند و به عملکردها نظارت دارند. علاوه بر آن، این منبع میگوید که رهبرها هم بعضی وقتها در فشار حاصل از همکاران شرکت میکنند.
با وجود این که ساعات کاری میتوانند فرساینده باشند، یکی از منابع میگوید که استودیو ناتی داگ از کارمندانش با روشهای مختلفی پذیرایی میکند.
یکی دیگر از منابع گفته است:
حقیقت این است که آنها به شما نمیگوید که فلان ساعت باید کار کنی.
اما باید کار خود را به اتمام برسانید. و میزان کار برای هر کسی غیرممکن است. خیلی زیاد است. و اگر به اهداف مشخص شده نرسید اخراج میشوید. پس به گمانم چندان حق انتخاب ندارید.
یکی از توسعه دهندگان میگوید که یک بار با منابع انسانی شرکت سونی درباره ساعات کاریشان تماس گرفته است و نماینده بخش منابع انسانی گفته که این توسعه دهنده باید به روشهای استودیو ناتی داگ عادت کند.
یکی دیگر از منابع میگوید:
خیلی از ما واقعاً این احساس را نداشتیم که بخشی از شرکت بودیم.
از جان و دل مایه میگذاشتیم تا با ما به گونهای رفتار شود که انگار به آن جا تعلق نداریم. افتضاح بود. این موضوع به همراه اضافه کاری/کرانچی که داشتیم باعث میشد خیلی ناامید شویم. من در طول مدت کاریام در ناتی داگ ممکن بود یک هفته کامل بدون دیدن والدینم سپری کنم.
توسعه دهندگان بازیهایی پر فروش و موفقی مثل The Last of Us و Uncharted 4 تنها موردی نیستند که درگیر ساعات کاری زیاد شدهاند. افرادی که مسئول تضمین کیفیت بودند نیز معمولاً دچار ساعات کاری زیاد میشوند تا به ضرب الاجل برسند.
طبق گفته یکی از تست کنندگان تضمین کیفیت، وقت کاری معمول از 10 صبح تا 10 شب است. اما ممکن است تا نیمه شب و یا حتی 1 بامداد روز بعد هم ادامه پیدا کند. علاوه بر این، بعضی از افراد درگیر شیفتهای 24 ساعتهای در هفت هفته پایانی ساخت Uncharted 4 بودهاند که یعنی زندگی عادی آنها بیرون از محل کار اصلاً وجود نداشت.
یکی دیگر از توسعه دهندگان در مورد اتمام اضافه کاری/کرانچ گفته است:
بعد از این که کرانچ تمام شد، برای من کمی طول کشید تا دوباره با زندگی عادی هماهنگ شوم اما برای این تجربه قدردان بودم. هر چند مطمئن نیستم که دوباره بخواهم درگیر کرانچ شوم.
نظر شما در مورد اضافه کاری و کرانچ با این وضعیت چیست؟ آیا استودیوهای بزرگ حق دارند با کارمندان خود این گونه رفتار کنند ولی در نهایت یک عنوان موفق و خوش ساخت را روانه بازار کنند؟ خود شما حاضر به کار در چنین شرایطی هستید؟ نظرات خود را با ویجیاتو در میان بگذارید. پیش از این هم کوتاکو گزراشی از وضعیت بد کاری در استودیو تریآرک منتشر کرده بود.
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.