کارگردان بازی Prey: انتخاب این نام به اجبار بتسدا بود
توهین همزمان به دو استودیو
بازی Prey که در سال ۲۰۱۷ به بازار عرضه شد، در ابتدا نام متفاوتی داشت ولی بتسدا استودیو آرکین (Arkane) را مجبور به انتخاب آن کرد.
نسخه اول Prey یک بازی علمی تخیلی بود که در سال ۲۰۰۶ توسط 2K به بازار عرضه شد و استودیو Human Head Games توسعه دهنده آن بود. یک دنباله از آن نیز توسط Human Head Games در دست ساخت قرار داشت که بتسدا آن را کنسل کرد. سپس این سری در سال ۲۰۱۷ توسط آرکین ریبوت شد و بازخوردهای نسبتا خوبی نیز کسب کرد.
اکنون رافائل کولانتونیو (Raphaël Colantonio)، کارگردان و موسس آرکین، با حضور در پادکست Game Maker’s Notebook اعلام کرد که در ابتدا قصد نداشت برای این بازی از نام Prey استفاده کند. او از اینکه توانایی ساخت عنوان مورد نظر خود را داشت، سپاسگزار بود ولی استفاده از برند Prey را دوست نداشت.
مطلب پیشنهادی:۶ اشتباهی که نباید در استارفیلد انجام دهیدحتما به این موارد دقت کنیدکولانتونیو اشاره کرد که ریبوت Prey نتوانست طرفداران بازی اصلی را راضی کند و این شرایط باعث جدا شدن او از استودیو شد. رافائل کولانتونیو از توسعه دهندگان بازی اصلی نیز معذرت خواهی کرد و گفت که سرقت آیپی آنها کار زشتی بود. شما میتوانید بخشی از صحبتهای کارگردان Prey و موسس آرکین را در زیر بخوانید:
مطلب پیشنهادی:۲۳ نکته که باید قبل از شروع استارفیلد بدانیداین موارد را حتما به خاطر بسپارید تا تجربه بهتری داشته باشیدبازی ما ربطی به Prey نداشت. کمی جنبه هنری/خلاق وجود دارد که وقتی به یک هنرمند میگویید بازی شما Prey نام خواهد داشت، به او توهین میشود. شما به آنها میگویید که فکر نمیکنم باید اینطور باشد. فکر میکنم این کار اشتباه است.
ویجیلاگ پلاس: گیمزکام 2022 و گران شدن پلی استیشن 5
تماشای ویدیو از کانال یوتیوب ویجیاتو پلاس
بتسدا شرکتیه که کارکنان واقعا هنرمندی داره ولی مدیریتش شبیه بچه دو ساله میمونه که فقط با داد فریاد میخواد حرف خودشو به کرسی بنشونه!