فکر میکنم شما هم متوجه شده باشید که بازیسازها علاقه زیادی به انتخاب «آینده» برای بازیهایشان پیدا کردهاند. این روزها (اشاره مستقیم به مراسم Gamescom 2022) اکثر بازیهایی که معرفی میشوند یا تمی سایبرپانکی دارند یا میخواهند ما را با حضور در فضا به چالش بکشند. صحبت از یکنواختی یا انتشار بازیهای مشابه نیست. بهرحال هر کدام از این بازیها با گیمپلی و محتوای متفاوتی منتشر میشوند. نمونه بارزشان هم Rollerdrome است که قطعا مثل و مانندش را مدتهاست ندیدهایم و نخواهیم دید!
سال ۲۰۳۰ است و شما Kara Hassan هستید. در این سال علاقه مردم به خشونت افزایش چشمگیری داشته و گلادیاتورهای زمان روم باستان جای خودشان را به اسکیتسوارانی مسلح دادهاند. شرکت در این مسابقات بدین معنیست که میبایست برای حفظ جانتان دشمنان مختلفی را از سد راه بردارید. گیمپلی Rollerdrome بزرگترین دارایی آن است. این بخش شامل دو قسمت مختلف میشود، اسکیت سواری و شلیک کردن. در بخش اسکیت سواری میتوانید آزادانه در پیست حرکت کنید، حرکات نمایشی اجرا کنید و با استفاده از رمپها از سمتی به سمت دیگر بپرید.
در بخش شلیک کردن اما ماجرا متفاوت است. میتوانید هدفگیری کنید و مستقیما دشمن مورد نظرتان را بکشید یا با نزدیک شدن به او از سیستم Auto-Aim بازی استفاده کنید. سلاحهای مختلفی که در طول بازی آزاد میشوند این آزادی عمل را به شما میدهند که برای هر نوع دشمن استراتژی مختلفی داشته باشید. خب شاید این سوال ایجاد شود که با وجود چنین گیمپلیی چه نیازی به اجرای حرکات نمایشی و اسکیت سواری داریم؟ اینجاست که Rollerdrome به زیبایی این دو قسمت را ترکیب میکند.
برای استفاده از سلاحهایتان نیاز به گلوله دارید و خشاب سلاحهایتان فقط با انجام حرکات نمایشی پر میشود. این یعنی شما خواه یا ناخواه مجبورید به مجموعهای از کمبوهای جذاب و دیدنی فکر کنید که علاوه بر امتیاز خشابهایتان را هم پر میکنند. امتیاز در Rollerdrome از اهمیت بالایی برخوردار است. کمبوهایی که میزنید کمکم راهتان را به سمت مراحل بعدی باز میکنند. البته مهمترین نکته در این خصوص انجام ماموریتهای مشخص است.
مراحل Rollerdrome ارزش تکرار بالایی دارند. وقتی طراحی پیستها و محل اسپاون شدن دشمنان را متوجه میشوید بهتر میتوانید برای نحوه حرکت کردنتان برنامهریزی کنید. برخی از المانهای محیطی مثل بشکههای قرمز هم حضور دارند تا بتوانید با شلیک کردن به آنها از شر جمع بزرگی از دشمنانتان خلاص شوید. اما مطمئنم بیشتر کاربران با یکی از خصوصیات Rollerdrome نمیتوانند کنار بیایند و آن طراحی ظاهری بازی است. جلوههای بصری Rollerdrome متفاوت و جدید است. میتوانم آن را نوعی طراحی رترو با المانهای مدرن مانند خطکشیهای حاشیهای پررنگ و بولد معرفی کنم.
برای فردی مثل من که به بازیهای مستقل با المانهای جدید و متفاوت علاقه دارم، تجربه Rollerdrome فوقالعاده هیجانانگیز و جذاب بود. بازی داستان خاصی ندارد که به واسطه آن بخواهد ساعتها کاربر را میخکوب کند. استودیو Roll7 یک ایده جدید را در قالب یک بازی ورزشی/اکشن ارائه داده و همین مسئله میتواند بهترین دلیل برای وقت گذاشتن پای آن باشد.
Rollerdrome با کد نسخه پیسی که سازنده بازی در اختیار ویجیاتو قرار داده بررسی شده است.
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
سلام ممنون بابت مقاله خوبتون
خیلی تعریف این بازی رو شنیده بودم
سوالی داشتم... این بازی حالت آنلاین PvP هم داره؟
ممنونم ازت،
نه اصلا، کاملا تک نفرهست.
ممنون