مصاحبه با سم ریمی و کریج فلورس – تهیهکنندگان فیلم Crawl
فیلم Crawl فیلمی در ژانر ترسناک و هیجان انگیز (تریلر) جدیدی است که به طور پیوسته ترس از حیوانات درنده را با درد ناشی از گسستگی و بیگانگی روحی بین اعضای خانواده را ادغام میکند. ...
فیلم Crawl فیلمی در ژانر ترسناک و هیجان انگیز (تریلر) جدیدی است که به طور پیوسته ترس از حیوانات درنده را با درد ناشی از گسستگی و بیگانگی روحی بین اعضای خانواده را ادغام میکند. این فیلم به تازگی اکران شده و با توجه به بودجه اندکش توانسته سوددهی خوبی برای کمپانی و تهیه کننده آن به هماره داشته باشد.
بعد از ساختن فیلم روانشناختی نهمین زندگی لویی براساس رمان پرفروشی به همین نام، کارگردان ژانر وحشت، الکساندر آجا، با ساختن خزیدن به حرفه ی اصلی خود باز می گردد. همچنین نباید یادمان برود بعد از مدتهای زیاد این اولین فیلمی است که یک شکارچی آبزی به غیر از حیوانی مثل کوسه داریم.
تهیه کنندگان فیلم Crawl، سم ریمی و کریج فلورس، به اسکرین رنت در باغ وحش لوس آنجلس پیوستند تا درمورد فرایند دستیابی به بازی در نیروگاه توسط کایا اسکودلاریو و بری پپر، علی الخصوص وجود تمساحهای واقعی و وحشتناک، با هم بحث کنیم.
دوستان بابت فیلم خزیدن به شما تبریک میگم. من به شخصه عاشق این فیلم فوق العاده جذاب و هیجان انگیز شدم. اول از همه میخواهم بدانم شما چطور درگیر این پروژه شدید؟
کریج فلورس: من فیلمنامه را از برادران راسموسن دریافت کردم و به سرعت با آن ارتباط برقرار کردم. من همیشه دوست داشتم افتخار همکاری با الکس آجا را داشته باشم. ما حتی قصد انجام چند پروژه مشترک را داشتیم ولی به دلایل مختلفی هیچ کدام از آنها عملی نشد. من بعد خوانش فیلمنامه رفتم و به او گفتم : من بعد از خواندن فیلمنامه اولیه عاشق فیلم شدم! او در همان چند خط فیلم را به بهترین شکل توصیف کرده بود. در ابتدا فیلمنامه بسیار محدود به فضای خزندگان بود و الکس توانست آن را در جهات مختلفی مثل همسایگی با این خزندگان، افزایش تنش غارتگران در تمام فضای فیلم گسترش دهد. سم ریمی هم که همیشه یکی از طرفداران الکس بوده و در یکی از نامه هایش به او از علاقه خود به همکاری با الکس حرف زده بود. اینجوری شد که در آخر به او پیشنهاد کار داد ولی به دلایلی پروژه پیش نرفت، اما در نهایت باید بگویم خزیدن یک فرصت فوق العاده ای برای الکس، سم و من بود تا با همکاری هم این فیلم بی نظیر رو بسازیم. خصوصا در طول تابستان که وقت زیادی برای همکاری داشتیم.
به نظر من حداقل، برای اولین بار بعد از مدت ها، سر و کله زدن با تمساح ها به جای کوسه خیلی بهتره
کریج فلورس : آره. همین موضوع برای من هم خارق العاده بود
مشکلات فنی اصلی با آوردن تمساحهای غول پیکر به صحنه چه بود؟
سم ریمی : به نظرم مشکل اساسی این بود که الکس و بازیگران مجبور بودند تقریبا تمام فیلم را در یک آکواریوم بسازند. بسیاری از نورپردازیها باید زیر آب صورت میگرفت و جدا از آن باید دوربین را با گذاشتن در جعبهای مخصوص ضد آب می کردند. دیگر عوامل فیلم نیز برای گرم ماندن مجبور به پوشیدن وت سوت ( لباس غواصی با خاصیت گرم نگاه داشتن بدن) شدند. آب علاوه بر آزمایش شدن باید تمیز و شفاف هم بود و خیلی از مشکلات دیگر که باعث شد روند فیلمسازی در آب کند پیش برود.
کریج فلورس: و ما برای انتخاب بین مدل تمساح متحرک شبیه سازی شده، تمساح واقعی و مدل کامپیوتری آن تحقیقات زیادی انجام دادیم. یکی از نکتههای کلیدی این است که یکسری صحنههای واقعا خوب، جذاب و ترسناک گرفته شده و در آخر فهمیدیم برای اینکه نشان بدهیم این موجودات خارق العاده چطور سریع حرکت می کنند – نمیدانم میدانید یا نه ولی محض اطلاع بگویم که تمساح ها وقتی چیزی توجهشان را جلب می کند مثل سرعت نور حرکت می کنند در غیر اینصورت خیلی کند هستند – هیچوقت نمی توانستیم این صحنه ها را با کامپیوتر یا مدل شبیه سازی کنیم و من فکر میکنم جلوه های ویژه ای که با CG توسط کمپانی درست شد بسیار عالی بود. امیدوارم تماشاگران هم لذت برده باشند.
حتما همین طوره! و از نظر من عنصر انسانی فیلم به همان اندازه نقش مهمی داشت.
کریج فلورس: بله! این موضوع برای ما هم خیلی مهم بود و سعی کردیم که روی آن تمرکز ویژهای داشته باشیم.
فیلم خزیدن خیلی هم خوب! درسته. به من بگویید چطور بین داینامیک هیلی و دیو و بعد آن صحنه ی وحشتناک توازن ایجاد کردید؟
سم ریمی : فکر کنم بیشتر آن به خاطر فیلمنامهای است که برادران راسموسن نوشتند. الکس خیلی محتاطانه فیلمنامه رو بازنویسی کرد تا شخصیت هایی قابل درک با تفاوت های جالبی خلق کند. و بعد از آن یک نویسنده با نام دانا استیونسز ویرایشهایی روی فیلمنامه انجام داد (البته اسم دانا در تیتراژ نیامده است.) ولی به نظرم بیشتر این موضوع به خاطر الکس و کار کردن او با کایا و بری برای خلق صحنههایی باورپذیر است به طوری که انگار تو هم در این ماجراجویی با آنها همراهی و باورش میکنی.
خزیدن ترکیبی از یک فاجعه ی بزرگ تکان دهنده و هم ویژگی های یک موجود عظیم الجثه است. بنابراین تو ترجیح میدهی با کدام معضل و بدبختی روبرو شوی: غرق شدن در یک طوفان یا خورده شدن توسط یک تمساح ؟
سم ریمی : به طور شک غرق شدن در طوفان!
کریج فلورس : منم غرق شدن در طوفان را ترجیح می دهم. خورده شدن توسط تمساح خیلی وحشتناک است .نمی دانم انگارعلاوه بر تکه تکه شدن غرق هم میشوی و هر دو بدبختی را یکجا میچشی!
سم ریمی : ببینم اصلا امکانش هست یک چیزی مابین این دو فاجعه انتخاب کنم؟ مثل یک طوفان معمولی و یا یک عدد تمساح کوچک؟!
فیلم خزیدنو آخرین سوال رو از سم می پرسم. یک کمی هم بیربط است ولی دوست دارم جواب بدهی. طرفدا ها از ایده ی تبدیل اسپایدرمن به سوی اسپایدرورس (جهان اسپایدرمنی که با انیمیشن این اثر به وجود آمد) به ساخت دوباره یک لایو اکشن چندین اسپایدرمن فیلمی در کنار هم خیلی دل به امید بستند و این امیدواری طرفداران بعد از گذاشتن صحنههایی خاص در فیلم دور از خانه بیشتر هم شد. خب واکنشت در مورد همکاری تام هلند و توبی مگوایر چیه ؟
سم ریمی : واو!
کریج فلورس : من انتظار این جواب رو نداشتم.
سم ریمی : واو! یعنی میگویی به اندازه ی کافی خوب نبود؟
خب چرا عالی بود! ممنون.
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.