از بازی Mortal Kombat 12 چه انتظاراتی داریم؟
هنوز به صورت رسمی ساخت بازی Mortal Kombat 12 از سوی استودیو سازنده آن، یعنی NetherRealm تایید نشده. ولی این موضوع به این معنی نیست که این بازی در دست ساخت نیست و شایعات زیادی ...
هنوز به صورت رسمی ساخت بازی Mortal Kombat 12 از سوی استودیو سازنده آن، یعنی NetherRealm تایید نشده. ولی این موضوع به این معنی نیست که این بازی در دست ساخت نیست و شایعات زیادی وجود دارد که نسخه دوازدهم این مجموعه در دست ساخت است. با توجه به موفقیتی که مورتال کامبت ۱۱ داشت، بعید نیست که طرفداران این مجموعه باز هم برای خرید نسخه جدید بازی صف بکشند. با ویجیاتو همراه باشید تا با هم انتظاراتمان را از آینده این مجموعه مرور کنیم.
سفر در زمان از بازی حذف شود
درست است که سفر کردن در زمان یکی از عوامل اصلی زیبایی داستان نسخه یازدهم بود ولی نباید شورش را در بیاورند. قبلا در بازیها زیاد دیدیم که اگر یک ویژگی بازی مورد تحسین قرار بگیرد، استودیو سازنده در تمامی نسخههای ادامه از آن ویژگی استفاده میکند. در Mortal Kombat 9 هم سفر در زمان وجود داشت و یک قسمت کلیدی از داستان بازی بود. اما در Mortal Kombat 11 کلا فلسفه سفر در زمان را دوباره شروع کردند. خیلی خوب میشود اگر در Mortal Kombat 12 و نسخههای بعدی آن دیگر همچین چیزی را نبینیم.
حالت Konquest
مجموعه Mortal Kombat در طول سالیان فعالیتش خیلی حالتهای مختلف بازی را آزمایش کرده و فقط تعدادی از آنها موفقیتآمیز بودند. حالت Konquest یکی از بزرگترینهای آن بوده و هست. در نسخه Armageddon بازی، این حالت رفرنسهای زیادی به Mortal Kombat: Shaolin Monks داشت و یک سری لباس جدید برای مبارزهای مختلف باز میکرد. اضافه کردن این حالت به Mortal Kombat 12 میتواند یک اقدام واقعا مثبت برای بازی باشد. البته نه فقط مثل قبل بلکه یک سری چالش و جایزه جدید هم به آن اضافه شده باشد.
مبارزات سریعتر
بر خلاف نسخههای قبلی، در Mortal Kombat 11 مبارزات خیلی فنیتر و تکنیکیتر بود. خیلیها از این موضوع خوشحال بودند ولی تعداد زیادی از افراد هم سیستم مبارزه سریع قبلی را ترجیح میدادند. مبارزات سریعتر در Mortal Kombat 12 میتواند تغییرات بسیار زیادی در بازی ایجاد کند و یک حس تازه را در بازی به وجود بیاورد. علاوه بر این، سیستم Breakaway هم باید از بازی حذف شود. دلیلش هم این است که این سیستم به شدت به نفع بازیکنان قدیمیای است که مهارت کنترل زیادی در بازی دارند. همچین چیزی بازیکنان جدید را کمی دلسرد میکند.
قسمت بازیهای کوچک و mini-games
حالا که بحث قسمتهای قدیمی بازی داغ است، خوب است که به سراغ مینی گیمهای بازیهای قدیمیتر این مجموعه برویم. تا به امروز بازیهای کوچک واقعا جالبی مثل شطرنج، پازل و خیلی چیزهای دیگر در این بازیها وجود داشته که سرگرمی خوبی برای بازیکنان محسوب میشدند. به نظر میرسد که مجموعه Mortal Kombat آن وجهه سرگرمی خودش را از دست داده و تبدیل به یک بازی مبارزهای جدی شده است.
اما همانطور که قبلا گفتیم، این مجموعه در حال بازسازی است. پس برای توسعهدهندههای Mortal Kombat 12 آزادی عمل بسیار زیادی وجود دارد. ایجاد کردن قسمتهای جالب در کنار مبارزه جدی و خشن بازی میتواند جذابیت بازی را بیشتر کند.
آیتمهای باز کردنی راحتتر
وقتی که برای اولین بار Krypt به وجود آمد، همه طرفداران بازی عاشق آن شدند. یک فضای سه بعدی و بزرگ که در آن بازیکنان میتوانستند بگردند و آیتمهای باز کردنی بسیاری را پیدا کنند. اما متاسفانه این قسمت از بازی هم توسط زمان خراب شد. یک عالمه واحد پول جدید به بازی اضافه شد و هزینههای آن هم بالا رفت. دیگر این ویژگی برای خیلی از افراد سرگرم کننده نبود، بیشتر یک قسمت اضافه برای پولدار شدن سازندههای بازی شده بود.
اگر واقعا دلشان میخواهد که بازیکنان حرکتهای جدید، ورود و خروج جدید، لباس و یا حرکات جدیدی پیدا کنند، چرا خب کار را برایشان لذتبخشتر و سادهتر نمیکنند؟ بهترین کار ممکن ایجاد یک سری چالش است که خیلی هم سخت و عذابآور نباشند. به این شکل هم میزان بازی کردن افزایش پیدا میکند و هم به خاطر پاداشهایی که بازی میدهد، جذابیتش هم بیشتر میشود.
شخصیسازی راحتتر کارکترها
این مسئله که در بازی یک سری ویژگی ایجاد کنید تا بازیکنان بتوانند به صورت خیلی جدی و شدید، شخصیتهایشان را شخصیسازی کنند خیلی خوب است. ولی خب چرا همچین چیزی را در این حد پیچیده میکنید؟ اگر قرار است که Mortal Kombat 12 هم مثل نسخه قبلی، با gearهای مختلف شخصیسازی را پیاده کند، باید خیلی تلاش کند که مثل قبل خسته کننده نباشد. به طور مثال میتواند یک ج.ری آن را بسازد که با اتمام برجهای مختلف این gearها را باز کنید. یا حداقل یک چیزی شبیه آن.
یک سیستم خوی دیگر هم این است که از طریق فروشگاهها به فروش برسند. دیگر به صورت رندوم توسط یک سری مجسمه در مواقعی خاص به زمین نیفتد. برای زیادی ساده نشدن همچین چیزی هم میتوان کاری کرد که هفتهای یک یا دو ست gear موجود باشد. برای گرفتن gear بیشتر هم، بازیکنان باید یک سری چالش سخت را پشت سر بگذارند. این خیلی بهتر از سیستم فعلی بازی است.
شخصیسازی بیشتر
آزادی بیشتر برای تغییر و شخصیسازی کارکترها هیچوقت بد نیست و همه قطعا همچین چیزی را دوست خواهند داشت. چیزی که میخواهیم این است که حداقل از سه درجه gear، بازی ویژگیهای شخصیسازی بیشتری داشته باشد. نیازی هم نیست که بینهایت باشد، به طور مثال حداقل ۶ یا ۷ درجه خوب است. علاوه بر این، ساخت چند رنگ مختلف لباسها طول میکشد، درست است، ولی خب برای بازیکنها خیلی خوب است اگر بتوانند چند رنگ از یک لباس را داشته باشند.
این مسئله که این لباسها و ویژگیهایی که گفتیم به چه صورتی دسته بندی میشوند دیگر به خود توسعهدهندهّا بستگی دارد. حتی اگر تعداد لباسهای Mortal Kombat 12 هم کمتر باشد، ولی قابلیت تغییر رنگ داشته باشند در کل بهتر است. دلیلش هم این است که میزان حالتهای مختلف بیشتر میشود و ما بیشتر به دنبال تفاوت هستیم. حالا اگر هم قابلیت چند رنگ مختلف و هم gearهای بیشتر در بازی باشد که دیگر عالی میشود.
حالت Tower جالبتر
ایده این برجها در ابتدا خیلی خوب بود. خیلی هم خوب بود. مشکل از جایی شروع شد که این قسمت از بازی تبدیل به یک قسمت خستهکننده و تکراری شد که فقط برای دریافت کمی پول و خرج آن در Krypt استفاده میشد. حتی چالشهایش هم خیلی جالب نبودند. یک مبارزه ساده که صرفا از آسمان موشک میبارید. خب چرا این بخش از بازی قسمتی از داستان نباشد؟ هم هیجان و هم داستان قشنگتر. این کار برای همه بهتر است.
به جای زیاد کردن سلامت و قدرت دشمنهای سختتر از سیستم آینده هم در این قسمت استفاده شود بهتر است. سیستم آینه هم این است که نحوه مبارزه هوش مصنوعی بازی مشابه برترین بازیکنهای دنیا باشد. مهمتر از همه اینها هم این است که هم قسمت Towers و هم Krypt در Mortal Kombat 12 به صورت آفلاین هم قابل دسترسی باشند.
شخصیتهای مهمان جدید
طبق حرفهای اد بون (Ed Boon) از استودیو NetherRealm، شخصیت Sweet Tooth از Twisted Metal هم قرار بود به عنوان یک شخصیت مهمان به این مجموعه بپیوندد. این باعث میشود که از خودمان بپرسیم دیگر چه شخصیتهای مهم و معروفی قرار بود در بازی باشند ولی در آخر اینطور نشد. اگر بازی Mortal Kombat 12 واقعا منتشر شود، همه ما دوست خواهیم داشت برخی شخصیتها مثل پنی وایز از فیلم IT یا Pinhead از Hellraiser را در این بازی ببینیم. حتی حضور شخصیتهایی مثل Venom و Carnage از دنیای مارول و بتمن از دنیای دی سی هم قطعا جذاب خواهد بود.
بازگشت شخصیتهای قدیمی
با ریاستارت شدن روند داستانی و زمانی مجموعه الان بهترین زمان برای برگشتن خیلی از شخصیتهای قدیمی به Mortal Kombat 12 است. شخصیتهایی مثل Ermac ،Kenshi ، Goro ،Smoke ،Sektor ،Quan Chi ،Reptile ، Kintaro و خیلی شخصیت دیگر. شخصیتهای دیگری هم مثل Cetrion و Geras هستند که به خاطر داستان بازیهای قبلی، بعید است دوباره ببینیمشان ولی خب هیچ چیزی غیرممکن نیست. ولی سوال این است که برای متعادل بودن بازی چند شخصیت باید در بازی وجود داشته باشد؟ چون برگشتن تعدادی از شخصیتهای قدیمی و تعدادی مهمان خودش زیاد است، حالا تازه بعد از اینها به شخصیتهای اصلی و داستانی احتمالی این نسخه از بازی میرسیم.
پشتیبانی بیشتر طولانیتر بازی
بازی Mortal Kombat 11 خیلی موفق بود. مورد عجیب این مسئله این است که برای این بازی فقط دو مورد Kombat Pack و یک بسته الحاقی Aftermath منتشر شد. البته دو باس فایت برای قسمت Tower و چند آپدیت دیگر هم برای بازی منتشر شد ولی خب برای همیچین بازیای کافی نبود. البته استودیو NetherRealm در ادامه ۱۱ شخصیت به بازی اضافه کرد ولی باز هم کم بود.
بازیهای مبارزاتی دیگری مثل Street Fighter 5 و Tekken 7 برای مدت خیلی طولانیای توسط توسعهدهندههایشان پشتیبانی شدند. با توجه به این مسئله، پشتیبانی تقریبا دوساله از Mortal Kombat 11 خیلی کم است. آپدیتهای بیشتر از بازی Mortal Kombat 12 قطعا به این بازی کمک خواهد کرد که جامعه طرفداری بازی به مدت بیشتری زنده بماند. امیدواریم که این نسخه طول عمر طولانیتری داشته باشد.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
امید وارم فیس کاراکتر ها عوض نشه?منتظرم باز raiden ببینم
امید وارم یه داستان درست بذارن نه مثل یه انیمیشن بچگونه?♂️
من واقعا فن بازی های مورتال کمبتم ولی اصلا نتونستم با نسخه 11 ارتباط بگیرم
دلیلاشم زیاده مثلا مسابقه ها خیلی کند بودن
خیلی از شخصیت های قدیمی که دوست داشتم حذف شدن
خشونت بازی به نظرم کم شده بود
و خیلی چیزای دیگه که همینا باعث شد منی که همیشه مورتال کمبت بازی میکردم فک کنم کلا 3-4 بار مورتال کمبت 11 بازی کردم و امیدوارم تو 12 درست بشه
انتظار من این که هرکاری میخوای بکنی نگه اول به اینترنت وصل شو مصل بخش کریپت
باید فینیشر ها رو خفن تر کنن که دیگه بچه های فامیل جرئت نکنن سمت کنسول ما بیان
مبارزه ها باید سریع تر شن:
kabal:سریع نبودم ?
ممنون جالب بود
واینکه یه کاری کنن یه سریا نتونن هی یه چیزو اسپم کنن
وای اسپم?♂️
مبارزات سریعتر
Kabal:?
Rain:
??
روی تمام اعضای بدن تا جایی که میتونن کار کنن?(منظورم کاملا واضح بید)
یه دستی که نمیشه بازی کرد?
اوه اوه، خب شما چشمتو درویش کن??
بازی رو استوپ میکنیم ??
ولی برای مردا خیلی خوب بودش
پس باید به فکر یه مانیتور کوچیک باشیم ??
انشالله که خیره
یه مشکل که خیلی رو مخ بود التیمیت و نسخه معمولی بود
یه سریا کلی کاراکتر جدید داشتن اما یه یریا مانند من بدبخت چهارتا دونه که دوتاشم قفله تازه?
دقیقا من یه یه بار گفتم نسخه اتیمیت رو برام بریزن وارد بازی شدم دیدم هکه کارکتر های جدید قفله
دقیقاااااا
منم همین بودم :))) تازه اپدیت نشده اش هم بود
انتظار دارم خشن تر باشه،??
مثل این میمونه که با سرعت نور بری بعد بگی انتظار دارم سریع تر باشه
?
?
به نظرم نسبت به xl خشنونتش کمتر بود
چرا در مورتال کامبت و همه ی شخصیت ها ، دی ال سی ها و محتویاتش حرف "C" ها رو با "K" می نویسن ؟
از نسخه ی اول این رسم بوده
تو دنیاشون سی وجود نداره:)
دلیل خاصی نداره