ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از ویجیاتو انتخاب کنید.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
اصلا راضی نیستم
واقعا راضی‌ام
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر ویجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

Disco Elysium
اخبار و مقالات

سازندگان اصلی بازی Disco Elysium «ناخواسته» استودیو را ترک کردند

مارتین لویگا، یکی از اعضای موسس استودیو ZA/UM و تدوینگر Disco Elysium، برترین بازی سال ۲۰۱۹ از نگاه پی‌سی گیمر، انحلال انجمن فرهنگی این استودیو را از طریق پستی در Medium اعلام کرد. لویگا «انجمن ...

خشایار امامی
نوشته شده توسط خشایار امامی | ۱۰ مهر ۱۴۰۱ | ۱۰:۱۳

مارتین لویگا، یکی از اعضای موسس استودیو ZA/UM و تدوینگر Disco Elysium، برترین بازی سال ۲۰۱۹ از نگاه پی‌سی گیمر، انحلال انجمن فرهنگی این استودیو را از طریق پستی در Medium اعلام کرد.

لویگا «انجمن فرهنگی» ZA/UM را متمایز از شرکت می‌داند و ادعا می‌کند که طراح اصلی Disco Elysium، رابرت کورویتز، نویسنده، هلن هیندپر و کارگردان هنری، الکساندر روستوف به‌ طور غیر ارادی شرکت را در انتهای سال ۲۰۲۱ ترک کردند.

مطلب پیشنهادی
«زان شب دگر به چشم ندیدیم خواب را»
بازی Insomnia: Theater in the Head یادآور شب‌های بی‌خوابی‌تان است

لویگا ادعا می‌کند که ZA/UM به عنوان یک پروژه فرهنگی، «دیگر ارائه دهنده صفات و اخلاقی که بر اساس آن بنا شده نیست». او توضیح داد که معتقد است خود استودیو به موفقیت رسیده و «اکثر اشتباهاتی که مرتکب شده‌اند، مشروط بوده و توسط شرایط اجتماعی-فرهنگی که در آن قرار گرفته‌اند تعیین شده است».

در پاسخ به نظر یکی از کاربران در Medium، به نظر می‌رسد لویگا سرمایه‌گذاران ZA/UM را به دلیل تغییر شخصیت و خروج اعضای اصلی تیم مقصر می‌داند. او همچنین اذعان کرد که نمی‌داند آیا استودیو بدون مشارکت آن سرمایه‌گذاران می‌توانست بودجه خود را تامین کند یا خیر. لویگا در پایان گفت: «برای مدتی زیبا بود. از همه کسانی که از ما طرفداری می‌کنند، صمیمانه تشکر می‌کنم.»

همانطور که در مصاحبه‌های مختلف و کتاب هنری Disco Elysium بیان شد، لویگا، کورویتز، هیندپر و روستوف همگی اعضای گروه پانک بودند که در نهایت به استودیو ZA/UM تبدیل شدند. کورویتز و هیندپر به طور خاص نیروهای محرکه اصلی در نوشتن داستان تحسین شده‌ی بازی بودند و سبک هنری امپرسیونیستی روستوف نیز یکی از ویژگی‌های بارز این اثر بود.

Disco Elysium

لیست‌های شغلی جدید در استودیو سازنده نشان می‌دهد آن‌ها به دنبال هنرمندانی هستند که بتوانند «محیط های غیرزمینی» ایجاد کنند و «علاقه‌مند به ژانر علمی-تخیلی و فضا» باشند.

لویگا در توییت دیگری در رابطه با دنباله بازی نوشت:

من فکر می‌کنم دنباله به اندازه کافی شیرین است که حتی شاید آن را همان طور که می‌خواستید، تجربه کنید. فقط ممکن است زمان خیلی زیادی طول بکشد که منتشر شود، اما طرفداران سبک نقش‌آفرینی عادت دارند منتظر بمانند، مگر نه؟

مطلب پیشنهادی
House Flipper 2 ارزش تجربه دارد؟
به نظافت علاقه دارید؟ این بازی برای شماست!

سال گودمن خفن تر بود یا هایزنبرگ؟

تماشا از یوتیوب ویجیاتو سینما

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید

مطالب پیشنهادی