با دشوارترین درجه سختیهای تاریخ بازیها آشنا شوید
در آن دورانی که بازیهای ویدیویی مثل الان معروف و جهانی نبودند، درجات سختی غیرممکن خیلی عادی بود. آن موقع حتی بازیهایی هم بودند که برای اتمامشان باید ویدیو یا مجله راهنما آن بازی را ...
در آن دورانی که بازیهای ویدیویی مثل الان معروف و جهانی نبودند، درجات سختی غیرممکن خیلی عادی بود. آن موقع حتی بازیهایی هم بودند که برای اتمامشان باید ویدیو یا مجله راهنما آن بازی را خریداری میکردید. درست است که درجه سختی بازیهای کاهش پیدا کرده است، اما بسیاری از دشوارترین درجه سختیهای تاریخ را در بازیهای دهه اخیر پیدا خواهید کرد. بازیها معمولا درجات سختی پایینتری هم دارند و این درجههای سختی یک چالش برای افرادی هست که به دنبال یک تجربه سخت میگردند.
در میان این همه بازی که تا به امروز منتشر شده است، هزاران درجه سختی مختلف وجود دارد؛ اما در میان اینها چالشهایی هم پیدا میشود که ماهرترین گیمرها هم جرئت امتحان آن را هم ندارند. این چالشها طوری طراحی میشوند که تمامی لذت داخل بازی را با چالشهایی غیرممکن جایگزین کنند. در بسیاری از موارد، این درجات سختی تجربه بازی را به طور کامل تغییر میدهند. اگر شما هم از آن دسته افراد شجاعی هستید که به دنبال یک چالش جدید میگردید با ویجیاتو همراه شوید تا به هم دشوارترین درجه سختیهای تاریخ بازیها را ببینیم.
- 1 Mode 1999 - Bioshock Infinite
- 2 Survival Mode - Fallout 4
- 3 Mein Leben - Wolfenstein 2: The New Colossus
- 4 Very Hard - F-Zero GX
- 5 Master Ninja - Ninja Gaiden 2
- 6 European Extreme - Metal Gear Solid 3
- 7 AKUMU - The Evil Within
- 8 Ultra-Nightmare - Doom
- 9 Hardcore New York Minute - Max Payne 3
- 10 Extreme Mode - Silent Hill 3
- 11 Ethan Must Die Mode - Resident Evil 7
- 12 Impossible - XCOM: Enemy Unknown
- 13 Expert - Guitar Hero 3: Legends of Rock
- 14 New Game ++++++ - Dark Souls
Mode 1999 - Bioshock Infinite
بسیاری از ما در یک بازی به دنبال تجربهای سخت نمیگردیم؛ گاهی اوقات فقط برای تجربه داستان یک بازی به آن جذب میشویم. برای همین تعجبی ندارد که بسیاری از افرادی که Bioshock Infinite را بازی میکنند به خاطر داستانش است، نه درجات سختی آن. برای ناامیدی خیلی زود است. توسعهدهندههای بازی، فکر شما را هم که به دنبال یک چالش متفاوت میگردید کردهاند. نام این درجه سختی مورد نظر Mode 1999 است.
شما فقط در صورتی به این حالت دسترسی خواهید داشت که یک کد را در کامپیوتر خود تغییر دهید و یا اگر از کنسول استفاده میکنید، کد معروف کونامی را در منو اصلی بازی وارد کنید. این حالت بازی تقریبا غیرممکن است. در این حالت هدفگیری شما به شدت ضعیف میشود، دیگر به Checkpoint دسترسی ندارید و هدفگیری دشمنان بازی هم به طور ترسناکی افزایش پیدا میکند. اگر ادعایی در زمینه بازیهای شوتر دارید، حتما سری به این درجه سختی در Bioshock Infinite بزنید.
Survival Mode - Fallout 4
در مقایسه با بقیه بازیهای این مجموعه، Fallout 4 بازیای ساده محسوب میشود. به نظر میرسد که توسعهدهندههای بازی هم این موضوع را میدانستند و برای همین یک درجه سختی به نام Survival Mode را در بازی قرار دادند.
طرفداران بازیهای نقش آفرینی به خوبی میدانند که توانایی ذخیره کردن بازی چقدر مهم است. حالا تصور کنید در بازیای که در هر لحظه هر اتفاقی میتواند بیفتد، ذخیره بازی فقط در زمان خواب ممکن باشد. قابلیت Fast Travel هم در این درجه سختی حذف میشود و باید حتما حواستان باشد که آب و غذای کافی را به بدنتان برسانید. تازه تمامی اینها بدون در نظر گرفتن این مسئله است که دشمان بازی هم چندین برابر قویتر شدهاند.
Mein Leben - Wolfenstein 2: The New Colossus
این مورد شاید یکی از بدنامترین موارد این لیست باشد. تنها یک صدم درصد از افرادی که Wolfenstein 2 را بازی کردهاند، توانستهاند که بازی را روی این درجه سختی تمام کنند. وقتی که این درجه سختی را در بازی انتخاب میکنید، بازی فقط یک توضیح به شما میدهد: "تنها یک جان دارید-اگر بمیرید بازی تمام است." این جمله به این معناست که اگر تنها یک بار بمیرید به صفحه اصلی منتقل خواهید شد و باید از اول بازی را شروع کنید. اگر فقط یک ویدیو از گیمپلی بازی تماشا کنید خواهید دید که نمردن بر روی درجه سختی ساده بازی هم تقریبا غیرممکن است؛ چه برسد به سختترین درجه سختی بازی.
در این حالت بازی شما جای هیچ خطایی ندارید و با حتی یک حواسپرتی کوچک هم به شدت مجازات خواهید شد. حتی قابلیت ذخیره بازی به صورت دستی هم ندارید و خود بازی هر موقع بخواهد، پروسهتان را برایتان ذخیره میکند. باورتان نمیشود که به چه میزان شانسی احتیاج خواهید داشت تا بتوانید این کار غیرممکن را انجام دهید.
Very Hard - F-Zero GX
بازیهای مسابقهای در حالت عادی هم به هزاران دلیل مختلف سخت هستند، حالا سرعت و هیجان بازی F-Zero GX را هم با این موضوع ترکیب کنید تا به یک بازی تقریبا غیرممکن برسید. حتی طرفداران قدیمی این بازی هم با این درجه سختی مشکل دارند.
اگر فقط نگاهی به راهنماهای این درجه سختی بیندازید متوجه میشوید که اصلا نباید انتظار داشته باشید که در تمامی مسابقات برنده شوید. شما باید به سختترین و عجیبترین مکانیکهای این بازی غلبه کنید تا یک شانس بسیار کوچک برای پیروزی داشته باشید.
Master Ninja - Ninja Gaiden 2
تمام کردن کل بازی Ninja Gaiden در هر درجه سختیای کلا کاری دشوار است. این تصمیم که درجه سختی بازی را افزایش دهید واقعا تصمیم درستی نیست. البته از آن جایی که ما قضاوت نمیکنیم قرار است که الان با یکی از غیرممکنترین درجات سختی آشنا شوید.
شما باید قبل از شروع بازی ویدیوهای آموزشی آن را تماشا کنید تا برایش آماده شوید؛ پس خودتان تصور کنید که چقدر قرار است سخت باشد. تعداد دشمنان، قدرت آنها، مهارتهایشان و هر چیز دیگری که میتوانید تصور کنید افزایش خواهد یافت. این چالش یک تجربه دیوانهکننده خواهد بود پس قبل از تجربه آن دوباره به تصمیمتان فکر کنید.
European Extreme - Metal Gear Solid 3
یکی از متعصبترین جامعههای هواداری یک بازی مخصوص مجموعه Metal Gear Solid است. پس منطقی است که بازی برای این طرفداران یک چالش خاص و متفاوت ایجاد کند تا همه بتوانند مهارتهای مخفیانه خود را در بازی آزمایش کنند.
چیزی که این درجه سختی را غیرممکن میکند این است که اگر کسی شما را ببیند بازی تمام است. یعنی اگر حتی برای یک لحظه، در هر مرحلهای از بازی، کسی شما را ببیند باید از اول بازی را شروع کنید. برای شروع این چالش باید نقشه تک تک مراحل بازی را بشناسید و با نحوه حرکت تمامی دشمنان بازی آشنا باشید. تازه با تمامی این شرایط باید خیلی خوششانس باشید تا بتوانید بازی را تمام کنید.
AKUMU - The Evil Within
فقط کافیست که نگاهی به درصد افرادی که تروفی مخصوص این درجه سختی را دارند بیندازید تا حساب کار دستتان بیاید. تمام کردن بازی روی این درجه سختی به قدری سخت است که فقط تعداد محدودی از افرادی که شروعش میکنند به آخرش میرسند.
تنها یک ضربه کافیست تا بازی برایتان تمام شود. امتحان این چالش فقط برای افرادی ممکن است که چندین و چند بار بازی را تمام کردهاند و حالا به دنبال یک چالش جدید میگردند. شما میتوانید تعداد زیادی ویدیو را در اینترنت از افرادی پیدا کنید که فقط دارند به بقیه بازیکنان هشدار میدهند. هشدار میدهند که این چالش را اصلا شروع نکنند.
Ultra-Nightmare - Doom
وقتی که خبر بازسازی مجموعه Doom به گوش طرفدارانش رسید خیلی خوشحال شدند. البته در میان شادی آنها یک حس عجیب هم بود. حسی که باعث میشد نگران این مسئله باشند که بازی به اندازه کافی سخت نخواهد بود. این افراد احتمالا با دیدن درجه سختی Ultra-Nightmare بسیار خوشحال شدند.
شما در این درجه سختی فقط یک جان دارید و باید بدون مرگ بازی را تمام کنید. در بازیای که اتاق پشت اتاق را با موجودات اهریمنی و هویلاهای مختلف پر میکند، این درجه سختی کاری میکند که دیگر احساس ضعف و ترس کنید ونه احساس قدرت.
Hardcore New York Minute - Max Payne 3
در حالت ساده هم، مکس پین ۳ بازی سختی است. حالا اگر این بازی را روی حالت New York Minute بگذارید بازی سختتر هم خواهد شد. تعداد بسیار زیادی از افرادی که این درجه سختی را امتحان میکنند با شکستی سخت مواجه میشوند.
خود بازی در حالت عادی واقعا سخت است و محدودیت زمانی زیادی دارد و این درجه سختی سعی میکند که بازی را سختتر و هیجانانگیزتر کند. شما با کوچکترین اشتباهی به ابتدا بازی فرستاده میشوید و باید از اول شروع کنید. افرادی که تجربه این بازی را داشتهاند میدانند که این بازی چقدر سخت و طولانی است؛ پس تصور چنین چیزی هم خودش به تنهایی خیلی سخت است، چه برسد به بازی کردنش.
Extreme Mode - Silent Hill 3
هیچکسی نباید درجه سختی Extreme Mode این بازی را امتحان کند؛ مگر اینکه یک نابغه دیوانه باشد و یا یک کتاب راهنمای بازی دم دستش باشد. حقیقتا تعجبآور خواهد بود اگر کسی بتواند از پس اولین پازل بازی برآید.
در حقیقت ده حالت مختلف Extreme Mode وجود دارد، ولی در هر حال به یک اندازه شما را مجازات خواهند کرد. بیشتر دشمنان بازی با یک ضربه شما را از پای در میآورند و تقریبا تمامی تجهیزاتتان به هیچ دردی نخواهند خورد؛ حتی یک سری از سلاحهای ویژه بازی هم کارآمد نیستند. تنها ویژگی مثبتی که دارد این است که همچنان میتوانید بازی را ذخیره کنید. البته به من اعتماد کنید وقتی که میگوییم این قابلیت خیلی هم به کارتان نخواهد آمد.
Ethan Must Die Mode - Resident Evil 7
اسم این درجه سختی واقعا سزاوار نام است. بیشتر طول بازی را صرف انجام دادن دقیقا همین کار خواهید کرد، مردن. در این درجه سختی شما واقعا نمیتوانید به جز مرگ کار دیگری انجام دهید. سختی بازی دیگر از ترسناکی آن و یا جامپاسکیرهای دائمیاش نشئت نمیگیرد بلکه ترسناکی بازی از وحشت دانستن این است که با کوچکترین ضربهای خواهید مرد.
بازی برای شما تعداد زیادی وسیله سلاح در جعبههای مختلف قرار میدهد که از آنها استفاده کنید؛ که شاید خیلی دوستانه به نظر برسد. در حقیقت این کار بازی یک حس اعتماد قلابی را در شما به وجود میوارد و باعث میشود که فکر کنید این جعبهها قابل اعتماداند. درصدی از این جعبهها به بمب و تله مجهزاند و با باز کردن آنها منفجر میشوند. این فقط نمونهای از آزارهای روانی این بازی، روی این درجه سختی است.
Impossible - XCOM: Enemy Unknown
بازی XCOM از آن بازیهایی است که بدون هیچ مشکلی مراحلش را پشت سر هم تمام میکنید و مثل یک قطار در حال حرکت هستید و چیزی جلویتان را نمیگیرد، تا اینکه ناگهان یک فاجعه خیلی بزرگ رخ میدهد. یکی از سربازانی که به شدت رویش سرمایهگذاری کرده بودید میمیرد و تمامی نقشههایتان را به هم میریزد. پس از آن تیم شما دیگر یک واحد هماهنگ نیست، بلکه یک گروهان بیهدف و بدون انگیزه خواهد بود.
درجه سختی Impossible در این بازی شرایط را سختتر هم میکند. شما با خطرهای خیلی بیشتری مواجه میشوید؛ ولی پاداش بسیار کمی دریافت خواهید کرد. فرازمینیهای این درجه سختی به قدری قدرتمند هستند که در یک ماه اول بازی میتوانند بسیاری از کشورهای بازی را محو کنند؛ باقی ماجرا را دیگر خودتان تصور کنید.
Expert - Guitar Hero 3: Legends of Rock
بازیهای ویدیویی عادت دارند که کارهای بسیار سادهای مثل خلبانی یک کشتی فضایی و یا تیراندازی را سخت و چالشانگیز جلوه دهند. یکی از بازیهایی که این کار زشت را به نحو احسن انجام میدهد، مجموعه Guitar Hero است. این بازی نوازندگی گیتار را به فشردن چند دکمه رنگی خلاصه کرده است، با این خال نواختن همین وسیله ساده شدیدا سخت و پیچیده است.
همین بازی با فقط یک چوب و چند دکمه رنگی یکی از دشوارترین درجه سختیهای تاریخ بازیها را دارد. اگر شما سختی بازی را روی Expert تنظیم کنید خواهید دید که نواختن گیتار بازی حتی از نواختن یک گیتار واقعی هم سختتر خواهد شد. اگر یک نفر را تماشا کنید که روی این درجه سختی بازی میکند، نمایشی بزرگ از رنگها و صداهایی را خوهید شنید که به این زودیها فراموشش نخواهید کرد و تنها چیزی که میتواند به نوازنده کمک کند حافظه عضلانی اوست. شما باید جای تک تک دکمهها را حفظ باشید و فقط از رنگ آن و در کمتر از یک ثانیه دکمه مربوطه را فشار دهید وگرنه بازی تمام است. برای نواختن یک آهنگ کامل روی این درجه سختی، علاوه بر مهارت به شانس بسیار زیادی هم نیاز خواهید داشت.
New Game ++++++ - Dark Souls
من درک میکنم که شاید به نظرتان کمی غیرمنطقی برسد، ولی افرادی هستند که با خودشان فکر کردند که "درست است که دارک سولز سخت است، ولی ای کاش سختتر بود." خیلی تعجبآور نخواهد بود که استودیو Fromsoftware حرف این افراد را شنید و به خوبی درک کرد؛ بازی باید سختتر میشد. برای سختتر کردن بازی، این استودیو یک ویژگی به نام New Game Plus را اضافه کرد که با هر دفعه تمام کردن بازی بتوانید بازی را سختتر کنید.
هر یک درجه سختیای که اضافه میشد، این بازی را در لیست سختترین بازیهای دهه اخیر قرار میداد؛ حالا شما سختترین و آخرین New Game Plus بازی را تصور کنید. تقریبا تمامی افرادی که دارک سولزها را تجربه کردهاند میدانند که این مجموعه فقط بازی نیست، یک ابزار شکنجه است؛ هم شکنجه روحی و روانی و حتی فیزیکی. درجه سختی آخر این بازی کاری میکند که سادهترین دشمنهای بازی در حد یک خدا قوی باشند. یک دشمن خیلی خیلی ساده بازی میتواند با چند ضربه ضعیف بازی را برایتان تمام کند. با این وجود فکر نکنم که باسفایتهای معروف این بازی نیازی به توصیف داشته باشند. امتحان کردن این درجه سختی را هم برای بدترین دشمنتان هم نباید آرزو کنید.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
Grounded : permadeath
بمیری بازی میره از اول
مرحله دنبال کردن قطار با cj با چیتم کمر شکن بود :)
و منی که ته خلافم ماینکرافت هاردکوره:
:)
واقعا سولزلایک شیرینه
فشاری که میخوری سر باس
بعد که تموم میشه تبدیل به بهترین حس دنیا بگمیشه
به قول شاعر که میگف(اصلش یادم نیست)
پس از این کیف اگر مردیم،مردیم.
اینا رو بیخیال ، هرکی مرده بره igi 1 رو بدون چیت مرحله اخرش رو ببره??
مرحله اولش رو هنوز نتونستم
من تا ۳ رفتم دیگه واقعا حتی نمیتونستم وارد او پایگاه بشم
کل سری dmc روی درجه ی سختی dante must die و hell and hell و heaven or hell
و متال گیر رایزینگ روی درجه ی revengeance
حالت لجندری توی هیلو هم واقعا یه کابوسه??
DOOM؟
دوشواری؟
ما اینجا دوشواری نداریم خیلی هم عالی
من که سکیرو رو 20 باری تمام کردم...ولی زمانی که نیو گیم پلاس مثلا 5 میرسید دیگه بزن بزنی میشد
چند تا چیز: ۱- اسم سخت ترین حالت resident evil 7 اینی که گفتید نیست. اسمش madhouse و واقعا عذابه. ۲-به نظرم سخت ترین حالت یکسری از بازی ها واقعا غیر منصفانه و بیش از حدن. دارک سولز سخته ولی سختیش واقعا منصفانست. تو بازی های سری سولز بورن دارک سولز یک و دو خیلی new game plus سختی دارن. بقیه بازی ها اونقدر سخت نیست new game plus شون و ۳- 1999 mode بایوشاک اونقدر هم سخت نیست. یعنی به نظرم دارین یکم پیاز داغش رو زیاد میکنین. مثلا تیر کم نیست تو این حالت، آیتم هیل کم نیست، دشمنا رو اگر هدشات کنی زود میمیرن. در کل سخته ولی نه زیاد
یا خدا اصلا سخت دارک سولزو نمیتونم تصور کنم
مکس پین ۳ حتما باید از پشت کاور شلیک میکردی وگرنه با آسیب بالای هر تیر زود می مردی
1999 mod بایوشاک اینفینیت فقطو کسایی میتونن تموم کنن که حداقل ۱۰ باری بازیو تموم کردن و واقعا هرکسی بتونه تمومش کنه باید به عنوان یک افتخار در کارنامه گیمینگش ازش یاد کنه
من مکس پین همشا بازی کردم وقتی بچه بودم ناموسا بازی خیلی قشنگی بود باهاش بزرگ شدم مخصوصا مکس پین ۳
با ultra-nightmare دووم به شدت موافقم
گاد مود گاد اف وار پس چی؟
داش اینجوری حساب کنی همه بازی ها درجه سختی خاصی دارن که رو تهشه
ولی انقدر بازی رو چالش بر انگیز نمیکنن
یا خیلی چیز جالبی نمیشه تقریبا همونه با دمیج بالا تر
اگه اینجوری باشه هاردکور ماینکراف باید میبود
محدودیت لیست هم در نظر بگیری میفهمی آنقدر بازی بوده که حقشون بود ولی تو لیست نبودن که اگه اونا رو حساب کنیم اصلا به گاد اف وار نمیرسه
هف لایف ۲
اون چپتری که تو یک شهر تاریک با اون یارو کلیسا داره داشتیم از تپه سیاه خارج میشدیم ایزیش از همه این بازی ها سخت تر بود مخصوصا تیر قطعی بود ?
اون یارو هم که انقدر دیر تیر میداد او کرب های سمی هم همش دنبالت بودن
اون بیشتر ترسناک بود تا سخت
ولی خدایی تو هف لایف اولین جایی بود که توش گیر کردم
هیتمن ابسولیشن رو درجه ی پروفشنال یعنی آخر کابوس در معنی واقعی کلمه بود !!