چرا بازی Soul Reaver به یک نسخه ریمیک نیاز دارد؟
یکی از بازیهای کلاسیک و خاطرهانگیز، بازی The Legacy of Kain: Soul Reaver است. عنوان اکشن ادونچری که توسط کریستال داینامیکس ساخته و توسط ایداس مونترال منتشر شده بود. این بازی در سال ۱۹۹۹ برای ...
یکی از بازیهای کلاسیک و خاطرهانگیز، بازی The Legacy of Kain: Soul Reaver است. عنوان اکشن ادونچری که توسط کریستال داینامیکس ساخته و توسط ایداس مونترال منتشر شده بود. این بازی در سال ۱۹۹۹ برای پیسی و پلیاستیشن و در سال ۲۰۰۰ برای دریمکست منتشر شده است. این بازی دنباله Blood Omen: Legacy of Kain بود و بعدها خودش هم یک دنباله دریافت کرد.
این سری بازی محبوبیت زیادی میان طرفداران داشت. اما امروز برای بسیاری از مخاطبان جدید و جوان، یک سری بازی ناآشنا است. این بازی سوم شخص هک اند اسلش، مبارزات جذابی داشت و داستان جالبی از جدال خونآشامها روایت میکند. اما همانگونه که پیشتر هم گفتیم، این سری بازی کاملا فراموش شده است.
اوایل سال گذشته، در معاملهای ۳۰۰ میلیون دلاری، اسکوئر انیکس دو استودیوی بازیسازی کریستال داینامیکس و ایداس مونترال را به گروه Embracer فروخت. در این معامله حق مالکیت آیپیهایی مثل Tomb Raider، Deus Ex و Legacy of Kain نیز به این دو استودیو واگذار شده است.
طرفداران سالها است که درخواست ریمیک این بازی را دارند. این درخواست هم طبیعیست. این بازی تقریبا بیست سال پیش عرضه شده است. بنابراین بسیاری از مکانیکها کهنه و شاید حتی منسوخ شده باشد. در این مقاله قصد داریم تا به دلایلی که باید این ریمیک ساخته شود بپردازیم. با ویجیاتو همراه باشید.
بازگشت یک بازی با پتانسیل بالا
سری Legacy of Kain تا به امروز شش بازی دریافت کرده است. آخرین آنها هم مربوط به بازی آنلاین Nosgoth بود که با عدم استقبال مخاطبان روبرو شد و به سرعت کنسل شد. شاید بتوان گفت خاطرهانگیزترین و جذابترین بازی این سری همان Soul Reaver بود.
حتی دنباله این بازی هم نتوانست به مانند اثر اصلی در جذب مخاطبان موفق باشد. در طول دهه ۲۰۰۰ سازندگان تلاش زیادی کردند که اثری با کیفیت Soul Reaver بسازند. اما در این امر ناموفق بودند. پروژهها و اسپینآفهای مختلفی در طول دهه گذشته هم وارد مرحله توسعه شد که همگی یا کنسل شدند یا با عدم استقبال بازیکنان همراه شده است.
شاید امروز از هر مخاطبی بپرسید، حتی اسم سری Legacy of Kain هم به گوش برخی نخورده باشد. بنابراین ساخت یک نسخه جدید از این سری بازی منطقی نیست. اما وقتی این سری بازی اثری باکیفیت مثل Soul Reaver را دارد، چرا باید به فراموشی سپرده شود. حالا که کریستال داینامیکس مالکیت کامل بر پروژههایش دارد، بهتر است نگاهی به این بازی هم داشته باشد. در طول ده سال گذشته، بازیهای زیادی از توم ریدر دیدیم و میدانیم که نسخه جدیدی هم از این سری در دست ساخت قرار دارد. اما همچنان فرصت برای Soul Reaver وجود دارد.
احیای سری Legacy of Kain
امروزه علاقه مخاطبان به عناوین فانتزی افزایش پیدا کرده است. بازی Legacy of Kain: Soul Reaver هم تلاش دارد تا یک داستان فانتزی جذاب را روایت کند. همچنین سازندگان مکانیکهایی را در آن سالها پیادهسازی کردند که بسیار جذاب بود. به طور مثال یکی از مکانیکهای بازی آن بود که امکان تغییر محیط را در یک لحظه میداد. اساس این تغییر مکان به این صورت بود که بازیکنان میتوانستند بین دنیای بازی و یک قلمرو پیچ در پیچ حرکت کنند.
اساس این تغییرات صرفا محدود به معماری و هندسه محیط و رنگ آن بود. اما در ساختار امروزی بازیها و به کمک سختافزارهای جدید، این تغییر مکانها میتواند سریعتر و با جزئیات بیشتری اجرایی شوند. به همین دلیل است که بازسازی Soul Reaver یک اتفاق مثبت خواهد بود. چرا که بسیاری از مکانیکها و حتی داستانش، نیازمند توجه بیشتری است. این سری بازی که عملا فراموش شده، دستاوردهای مثبت زیادی داشته که به توجه بیشتری احتیاج دارد.
این سری بازی با دنبالههایش نتوانست به نقطه اوج دیگری برسد. میتوان گفت که سازندگان باید از سری رزیدنت ایول الهام بگیرند. رزیدنت ایول پس از نسخه چهارم دچار فراز و نشیب زیادی شد و دیگر نتوانست به روزهای اوج برگردد. سازندگان با ریبوت کامل سری (البته ریبوت به معنای تغییر خط داستانی و نه یک شروع کامل) و ساختن بازسازیها، توانستند این سری را به اوج برگردانند. اتفاقی که باید برای Soul Reaver هم رخ دهد.
بازسازی Soul Reaver میتواند سری Legacy of Kain را احیا کند. ایجاد یک ساختار مدرن و بازطراحی مبارزات و داستان بازی میتواند توجه مخاطبان را به بازی جلب کند. کریستال داینامیکس ثابت کرده است که در احیای سری بازیها توانایی بالایی دارد. دو نسخه اول توم ریدر مدرن مورد استقبال بسیاری از مخاطبان قرار گرفت و نسخه آخر هم که حاشیههای زیادی داشت با رهبری تیم ایداس مونترال ساخته شده بود.
البته کریستال داینامیکس با عرضه Marvel’s Avengers چندان در وضعیت جالبی قرار ندارد اما حالا تحت نظارت گروه Embracer شاید وضعیت بهتری پیدا کند. مدیریت اسکوئر انیکس کیفیت کارهای این دو استودیو را تحت تاثیر قرار داده بود. با این حال کریستال داینامیکس تمایل خودش را نسبت به احیای سری Legacy of Kain نشان داده است.
شاید کریستال داینامیکس بتواند از الگوی مشابهای که برای احیای توم ریدر استفاده کرد، برای Soul Reaver نیز استفاده کند. این استودیو از تواناییهای کوری بارلاگ (کارگردان God of War 2018) برای احیای توم ریدر استفاده کرد. با این حال سازندگان میتوانند از سازندگان اصلی برای ساخت این بازسازی کمک بگیرند.
کارگردان و نویسنده بازی Legacy of Kain: Soul Reaver ایمی هنینگ (Amy Haning) کارگردان بازیهای آنچارتد بود. او در حال حاضر در Skydance Media مشغول فعالیت است اما او هرگز دعوت دیگر سازندگان را برای یاری رساندن را رد نکرده است.
دیگر عاملی که میتواند راه را برای بازسازی Soul Reaver هموار کند، طرفداران هستند. این بازی که نسخه جدیدی در طول دهه گذشته دریافت نکرده، همچنان طرفداران فعال و مشتاقی دارد. حتی اگر از خود همین طرفداران بپرسید، متوجه میشوید که آنها طرفدار دوآتیشه سری Legacy of Kain نیستند، بلکه آنها عاشق بازی Soul Reaver هستند. کیفیت این بازی با دیگر آثار واقعا قابل مقایسه نیست. بنابراین طبیعی است که طرفداران خاص خودش را هم داشته است.
با توجه به موج ریمیکهایی که دارند از راه میرسند، بعید نیست که کریستال داینامیکس و Embracer Group نیز در این مسیر قدم بردارند. طرفداران سالهاست که چنین درخواستی دارند. کریستال داینامیکس پس از حاشیههای توم ریدر و شکست اونجرز باید اعتماد جامعه گیمینگ را دوباره به دست بیاورد. پس در این مسیر بازسازی Soul Reaver میتواند قدم محکم و خوبی باشد.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
حق گفتید . این سری بازی عالی بودند و داستان فلسفی و جالبی از دنیاهای مختلف و خدا و شیطان و روح داشتند. من به شخصه با Legacy of Kain : Defiance خیلی حال کردم (روی PS2) معماهای خوب، دیالوگ ها و صداگذاری عالی و البته داستان جالب و پیچیده که در اون زمان یکی از دوستانم که زبان انگلیسی قوی داشت، برایم توضیح می داد (آقای آرین ایران نژاد) - ای کاش یک ریمیک اساسی ازش بسازند.