ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از ویجیاتو انتخاب کنید.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
اصلا راضی نیستم
واقعا راضی‌ام
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر ویجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

Call of Duty
اخبار و گزارش‌ها

مدیرعامل اکتیویژن درباره عدم انتشار بازی‌های Call of Duty روی سوییچ: اشتباه کردم

«بابی کوتیک»، مدیرعامل اکتیویژن بلیزارد اعتراف کرد که عدم عرضه فرنچایز Call of Duty برای نینتندو سوییچ اشتباه بزرگی بوده است. کوتیک در جریان پرونده قضایی مایکروسافت علیه کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده (FTC) که ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۷ تیر ۱۴۰۲ | ۲۳:۳۰

«بابی کوتیک»، مدیرعامل اکتیویژن بلیزارد اعتراف کرد که عدم عرضه فرنچایز Call of Duty برای نینتندو سوییچ اشتباه بزرگی بوده است.

کوتیک در جریان پرونده قضایی مایکروسافت علیه کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده (FTC) که به دنبال جلوگیری از خرید ۶۹ میلیارد دلاری اکتیویژن بلیزارد توسط سازنده ایکس باکس است، درباره عدم عرضه بازی‌های Call of Duty روی سوییچ صحبت کرد.

مطلب پیشنهادی
بازگشتی دوباره به مپ Verdansk
بهترین لوکیشن‌های بازی کال آو دیوتی وارزون موبایل

در جریان این دادگاه از او پرسیده شد که آیا اکتیویژن برنامه‌هایی برای انتشار بازی‌های Call of Duty روی سوییچ داشته است یا خیر که ظاهرا کوتیک تصمیم گرفته این کار را انجام ندهد.

کوتیک در پاسخ به این سوال گفت:

قضاوت بدی کردم. زمانی که نمونه اولیه سوییچ را دیدم، در مقایسه با زمانی که نمونه اولیه Wii را دیدم همه‌چیز متفاوت بود و فکر کردم این [Wii] فوق‌العاده‌ترین سیستمی است که تاکنون ساخته شده.

او در ادامه گفت:

وقتی نمونه‌های اولیه سوییچ را دیدم، نگران شدم، زیرا آن‌ها تلاش داشتند با کنسولی که دارای قابلیت حمل است، کارهای زیادی انجام دهند. فکر نمی‌کردم تا این اندازه موفقیت‌آمیز باشد.

آخرین بازی‌های فرنچایز پرفروش C‌all of‌ Duty که روی کنسول‌های نینتندو منتشر شدند، C‌all of D‌uty: Black Ops II و C‌all of‌ Du‌ty: Ghosts بودند. این دو عنوان برای Wii U منتشر شدند که در مقایسه با نسل قبلی، یعنی Wii و جانشین خود، نینتندو سوییچ، فروش بسیار ضعیفی داشتند.

در مقابل، بیش از ۱۲۵ میلیون کنسول نینتندو سوییچ در طول شش سال به فروش رسیده است. فقط کنسول دستی Nintendo DS (با فروش ۱۵۴.۰۲ میلیون دستگاه) و پلی استیشن ۲ (با فروش ۱۵۵ میلیون دستگاه) از این آمار پیشی گرفته‌اند.

کوتیک با اشاره به این موضوع گفت که سوییچ احتمالا دومین پلتفرم بازی موفق تمام دوران است و عدم انتشار بازی‌های Call of Duty روی آن تصمیم بدی بوده است.

مطلب پیشنهادی
معرفی ۱۰ قاتل سریالی!
۱۰ سلاح برتر کالاف دیوتی موبایل

کیک یا توییچ؟ کدوم برنده میشه؟!

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • emperorpalpatin
    emperorpalpatin | ۹ تیر ۱۴۰۲

    مدارک میخوری؟

  • hahbaz$
    hahbaz$ | ۸ تیر ۱۴۰۲

    اتفاقا کار درستی بوده چرا؟ چون سخت افزار سوییچ ضعیفه و کیفیت کالاف هارو میاورد پایین مگر نسخه هایی مخصوص سوییچ میساختن

    • hahbaz$
      hahbaz$ | ۸ تیر ۱۴۰۲

      الان چرا دیس دادین؟
      سوییچ قدرت پلی استیشن پنج داره؟ قدرت ایکس باکس سری اس و ایکس رو داره؟ قدرت یه پی سی رو داره؟ حقا که ما ایرانیا یه سوییچ میگیریم فکر میکنیم قوی ترین ( از نظر سخت افزاری) کنسول جهانو گرفتیم
      تو خارج هم هرکسی که سوییچ داره یه کنسول دیگه یا پی سی هم داره

      • aaaa
        aaaa | ۱۵ تیر ۱۴۰۲

        هممم الان نسل نهیم و چیزی به اسم استریمینگ خیلی فراگیر شده ینی تو از طریق اینترنت به سرور هایی وصل میشی که بازی رو ران میکنن و بعد تو بازی میکنی ولی حتی یک پیکسل هم با اسنفاده از سحت افزار تو رندر نمیشه.اسم این سرور ها و این فناوری استریمنگ به طور کلی "ابر" هست(cloud).
        که در حال حاضر مایکروسافت و انویدیا پیشتاز های این سیستم های ابری استریمینگ بازی ها هستن.
        متاسفانه اینترنت قوی میخواد که تو ایران عملا غیر ممکنه. خود سازنده ها حد اقل سرعت اینترنت تایین کردن که برای رزولوشن ۱۰۸۰ سرعت ۲۵ مگابایت در ثانیه احتیاج هست که تو کشور های اروپایی و آمریکایی خیلی مرسوم و قابل دسترسه بر خلاف ایران که هزینش ممکنه از اجاره خونه بیشتر بشه و محدود با مناطقی مثل تهران باشه.
        در کل میشه گیفت این شیوه آینده گیمینگه و ازش توی همین سوییچ خیلی استفاده شده مثلا رزیدنت اویل ویلیج کنترل و هیتمن ۳ از این فناوری استفاده کردن طوری که بدون هیچ فشاری به سخت افزار و افت فریم بازی اجرا میشد از طریق اینترنت.

  • roozb
    roozb | ۸ تیر ۱۴۰۲

    این کوتیک $#&*^ هم تو دادگاه اومده ؟
    این فقط اون خسارت چند میلیارد دلاری مایکروسافت و اثبات جایگاهش رو میخواد .

  • Mohammad-Nikhalat-Jahromi
    Mohammad-Nikhalat-Jahromi | ۸ تیر ۱۴۰۲

    خب از موقعی که فهمیدی پرفروش و سوددهه چرا کالاف رو نیاوردی روش ؟!
    چون این موضوع حداقل دو سه ساله که مشخص شده !

    • hahbaz$
      hahbaz$ | ۸ تیر ۱۴۰۲

      الان به عنوان مثال بلک آپس کلدوار رو اون سوییچ چجوری قراره بکشه؟

      • Mohammad-Nikhalat-Jahromi
        Mohammad-Nikhalat-Jahromi | ۸ تیر ۱۴۰۲

        خب ، به من چه ؟ این کوتیک داره میگه ! 😂
        من دارم تحلیلش می کنم :
        وقتی میگه پشیمون شدم یعنی میشده و الآن من پشیمونم ، اگه نمیشد که ابراز ندامت نمی کرد !

    • aaaa
      aaaa | ۸ تیر ۱۴۰۲

      چون بلیزارد سرور ابری خوبی نداره آنچنان ولی مایکروسافت میتونه با سرورای ابری تو دو روز نهایت کیفیت اجراش کنه

  • minereza
    minereza | ۸ تیر ۱۴۰۲

    جلسه بعدی دادگاه: اشتباه کردیم کالافو برای کنسول امپراطور ندادیم:)

مطالب پیشنهادی