واکنش توسعهدهندگان صنعت گیم به هزینه ساخت بازیهای سونی
توسعهدهندگان صنعت گیم به گزارشی که اخیرا درباره هزینه ساخت بازی های The Last of Us Part 2 و Horizon Forbidden West شده واکنش نشان دادهاند. چند روز قبل، زمان و بودجه اختصاص داده شده ...
توسعهدهندگان صنعت گیم به گزارشی که اخیرا درباره هزینه ساخت بازی های The Last of Us Part 2 و Horizon Forbidden West شده واکنش نشان دادهاند.
چند روز قبل، زمان و بودجه اختصاص داده شده به بازیهای Horizon Forbidden West و The Last of Us Part 2 در جریان دادگاه مایکروسافت و FTC فاش شده بود. طبق این گزارش، برای ساخت Horizon Forbidden West با هزینه ۲۱۲ میلیون دلار، ۳۰۰ کارمند از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۲ مشغول به کار بودهاند و Naughty Dog با صرف ۲۲۰ میلیون دلار در ۷۰ ماه به ۲۰۰ کارمند استودیو خود بازی The Last of Us Part 2 را ساخته است.
بهندرت پیش میآید که چنین جزئیات در مورد ساخت بازیها منتشر شود. اوایل امسال نیز در گزارشهایی گفته شده بود ساخت بازی Forspoken که با استقبال ضعیفی روبرو شد، ۱۰۰ میلیون دلار هزینه داشته است. این گزارشها بهتازگی با انتقادهای از سوی جامعه بازیسازی مواجه شده است.
یکی از توسعهدهندگان سابق Psychonauts 2 در توییت خود با اشاره به هزینه ۲۲۰ میلیون دلاری سونی برای ساخت The Last of Us Part 2 قبل از اینکه درآمدی داشته باشد، ادعا کرد تیمهایی به این بزرگی، زمانی که مدت طولانی روی یک پروژه کار میکنند، چندان پایدار نخواهند بود.
«نایجل دیویس»، تهیهکننده Bungie نیز اشاره کرده که هزینه صرف بسیار پایینتر از نرخ بازار برای مشاغل حوزه فناوری است و ادعا کرده «تقریبا تمام افرادی که روی بازیها کار میکنند به دریافت دستمزد کم راضی هستند. اگر بخواهیم در زمینههای فناوری دیگر کار کنیم، درآمد بسیار بیشتری خواهیم داشت».
توسعهدهندگان مستقل نیز به این موضوع واکنش نشان دادهاند. Chananda Ekanayake، مدیر بازی مستقل Thirsty Suitors گفت: «بودجه بیش از ۲۰۰ میلیون دلاری یک بازی AAA در مقایسه با بازیهای مستقل خیلی زیاد است!».
رامی اسماعیل، توسعهدهنده سابق Vlambeer نیز در توییت خود نوشت:
به یک دهم این مبلغ نیاز دارم تا ۲۰ یا ۳۰ بازی مستقل فوقالعاده توسط بهترین برنامهنویسان سراسر جهان بسازم.
نمیتوان گفت که این بازیها نباید چنین بودجهای دریافت کنند، چرا که بازیهای فوقالعاده هستند، اما ای کاش چنین سرمایهگذاریهایی روی برنامهنویسهای مستقل نیز انجام میشد.
آیس برگ: بازی هایی که رازهای ترسناکی دارن
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
کلا سونی اینجوریه
وقتی انقدر پول زیاد خرج میکنه توقع تیمش رو میبره بالا و خود به خود هزینه همه چیز میره بالا
نمونش همین قیمت هفتاد دلاری واسه یه گیم
اگه همچین کارایی نمیکرد الان قیمت بازی ها یه جوری بود که همه میتونستن بخرن
"به یک دهم این مبلغ نیاز دارم تا ۲۰ یا ۳۰ بازی مستقل فوقالعاده توسط بهترین برنامهنویسان سراسر جهان بسازم"
هیچ کس برای بازی های ایندی کنسول نمی خره ملت پول می دن
سونی ۲۰۰ میلیون دلار پول داده یه بازی تو چشم برو بسازه ملت به سمت کنسول جذب بشن نه بازی خلاقانه که سالی صد ها نوع مثلش میاد و زود فراموش می شه
.
دومندش سونی اون ۲۰۰ میلیون دلار رو از کیسه خلیفه نمیاره
همین الان میتونم کلی بازی ایندی با ارزش برات نام ببرم ولی بنظرم طرز فکرت طوری نیست که حرفمو قبول کنی
بازی ایندی با ارزش هستن ولی وجود عناوینی مثل هورایزن و استارفیلد برای اینکه ملت رو برای خرید کنسول ترغیب کنن
طوری تیتر رو نوشتین نظر توسعه دهندگان ، گفتم حالا کیا نظر دادن !
باید توجه داشت این میزان هزینه تو چهار پنج سال انجام شده تقسیم کنی سالانه اونچنان زیاد نمیشه در حالز که یه قیلم ابر قهرمان ظرف پنج شش ماه این هزینه ها برا تولیدش انجام میشه
فیلم با گیم فرق میکنه بعد هم ربطی به سالوداره