موضع ولو در رابطه با بازیهای ساخته شده توسط هوش مصنوعی چیست؟
کمپانی ولو به عنوان مالک فروشگاه استیم (Staem) و تولیدکننده برخی از بازیها و مجموعههای به یادماندنی پلتفرم رایانههای شخصی، امروز نسبت به برخی از مسائل از جمله مسدودیتهای اخیر واکنش نشان داد. در هفته ...
کمپانی ولو به عنوان مالک فروشگاه استیم (Staem) و تولیدکننده برخی از بازیها و مجموعههای به یادماندنی پلتفرم رایانههای شخصی، امروز نسبت به برخی از مسائل از جمله مسدودیتهای اخیر واکنش نشان داد.
در هفته یکی از توسعهدهندگان ادعا کرده بود که بازی تیم او که توسط هوش مصنوعی طراحی و تولید شده بود، برای انتشار روی پلتفرم استیم توسط کمپانی ولو (Valve) رد شده، چراکه از آنها خواسته شد تا اسناد مالکیت تمام دادههایی که هوش مصنوعی را برای انجام این امور آموزش میداد را ارائه کنند. تعداد زیادی از توسعهدهندگان از هوش مصنوعی برای کمک به ساخت محصولات خود استفاده میکنند؛ اما استفاده سریع از ابزارهای هوشمند آموزش دیده مثل هوش مصنوعی که آموزشهای خود را از روی بسیاری از هنرهای ساخت بشر از روی اینترنت در میآورد، باعث بروز صحبتهای مربوط به حق و حقوقهای سازنده اصلی را به میان میکشد.
در واکنش به واقعه یادشده، کمپانی والو در بیانیهای به رسانه VGC توضیح داد که هدف آنها «منع استفاده از بازیهای ساخته شده با هوش مصنوعی در فروشگاه استیم نیست» و هر اقدامی که سازندگان انجام میدهند، مربوط به قانون کپی رایت فعلی و سیاستهای پیرامون آن است (نه نظرات اضافه از سوی ولو). در این بیانیه به وضوح آمده:
ما همچنان در مورد هوش مصنوعی، روشهایی که میتوان از آن در ساخت بازیها استفاده کرد و البته نحوه استفاده [درست] از آن در فرآیند بررسی بازیهای عرضه شده در استیم [مطالبی را] یاد میگیریم. اولویت ما مثل همیشه این است که سعی کنیم تا جایی که میتوانیم، عناوین دریافتی را منتشر کنیم.
هوش مصنوعی گاهی اوقات میتواند نشان دادن اینکه توسعهدهنده حقوق کامل برای استفاده از دادههای ایجاد شده توسط آن مثل تصاویر، متن و موسیقی دارد را سختتر کند.
سخنگوی این شرکت گفت:
ما میدانیم که این فناوری دائما در حال توسعه است و هدف ما این نیست که استفاده از آن را در استیم منع کنیم. در عوض، ما در حال کار روی نحوه ادغام آن با خطمشیهای خودمان هستیم. روند بررسی ما مربوط به قانون کپی رایت است نه چیزی که خودمان ارائه بدیم، بنابراین همانطور که این قوانین و سیاستها در طول زمان تکمیل میشوند، روند ما هم تغییر میکند.
ما از نوآوری استقبال میکنیم و افراد را تشویق میکنیم. فناوری هوش مصنوعی ملزم به ایجاد تجربیات جدید و هیجانانگیز در صنعت بازیهای ویدیویی است؛ درحالیکه توسعهدهندگان میتوانند با مجوزهای تجاری مناسب از این فناوریهای هوش مصنوعی در کار خود استفاده کنند، اما نمیتوانند حق چاپ موجود را نقض کنند.
البته واکنش کمپانی ولو به مسائل مربوط به هفته گذشته و مسدودیتهای پیرامون آن است و هنوز مقامات این شرکت واکنشی به اتفاق اخیر که منجر به از دست رفتن ۲ میلیون آیتم در بازی SC:GO شد، از خود نشان ندادهاند. به هر حال در آینده برای دریافت و مطالعه آخرین اخبار پیرامون این واقعه و برنامههای بعدی ولو، وب سایت ویجیاتو را حتما دنبال کنید.
نظر شما در خصوص این خبر چیست؟ نظرات خود را پیرامون این موضوع با ما به اشتراک گذاشته و سایر اخبار و مقالات مرتبط با حوزه بازیهای ویدیویی را از طریق صفحه اصلی پیگیری و مطالعه نمایید.
داستان کامل بازی اسپایدرمن
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
ساخته هوش مصنوعی هنر نیست، تمام
خب کارشون هم درسته. هوش مصنوعی بر اساس داده های قبلی که انسان بهش داده کار میکنه، خلاقیت انسان رو نداره.