خالق Prince of Persia: این فرانچایز نمیتواند در کنار اساسینز کرید یک بازی AAA باشد
جردن مچنر (Jordan Mechner)، خالق بازی Prince of Persia و مشاور خلاق نسخه The Sands of Time، در صحبتهای خودش به نسخه جدید مجموعه اشاره کرده است. پس از سپری کردن ۱۳ سال سکوت کر ...
جردن مچنر (Jordan Mechner)، خالق بازی Prince of Persia و مشاور خلاق نسخه The Sands of Time، در صحبتهای خودش به نسخه جدید مجموعه اشاره کرده است.
پس از سپری کردن ۱۳ سال سکوت کر کننده شرکت فرانسوی یوبیسافت (Ubisoft) در خصوص اعلام خبر پیرامون ساخت نسخه جدیدی از مجموعه Prince of Persia ، حالا قرار است محصول جدید مجموعه را که با نام Prince of Persia: The Lost Crown شناخته شده و توسط تیم سازنده Rayman Legends تولید میشود، چند ماه دیگر تجربه کنیم.
از آن سوی میدان نیز، همچنان برنامهها برای انتشار نسخه ریمیک بازی Sands of Time وجود دارد و هر زمان که آماده شد، میتوانیم یکی از خاطرهانگیزترین نسخههای سری بازی Prince of Persia را دوباره تجربه کنیم. با این حال، خالق کل مجموعه یعنی جردن مچنر که اولین نسخه از سری را در سال ۱۹۸۹ برای اپل ۲ منتشر کرده بود، در مصاحبهای تازه حضور پیدا کرده و پیرامون این محصول با مخاطبان صحبت کرده است.
از همان روز اول، مچنر در کمپانی یوبیسافت حضور داشت حتی اکنون نیز برای بازگرداندن کل سری به صفحه نمایش بازیکنان، تلاش زیادی کرده است. البته در حوزه بازیسازی و توسعه محصولات دیجیتالی شرکت یادشده، او فردی کم فعال شده و در حال کار روی رمان گرافیکی از خاطرات خود پیرامون ساخت مجموعه Prince of Persia است، اما از این موضوع خوشحال است که بازی توانست دوباره به ریشههای دو بعدی خودش بازگردد.
مچنر در صحبتهای خودش میگوید:
بعد از ۱۳ سال، من از اینکه بالاخره یک بازی جدید از مجموعه «شاهزاده ایرانی» داریم، هیجانزده هستم؛ مخصوصاً از تیم بزرگی که به آن زمان و منابع داده شده تا مطمئن شود که این محصول عمیق، متعادل و بسیار سرگرمکننده خواهد بود. در حال حاضر دو بعدی بودن برای این مجموعه با وجود سری بازی Assassin’s Creed کاملا منطقی است.
شما فقط باید به بازی AC: Mirage نگاه کنید که به معنای واقعی کلمه در ایران [البته در اینجا از واژه پرشیا استفاده شده است] روایت میشود و در رویداد یوبیسافت فوروارد نمایشی از آن وجود داشت. بنابراین، هیچ راهی وجود ندارد که یک بازی AAA دیگر در ایران (پرشیا) با ارزشهای نزدیک به سبک AC تولید شود. طرفدارانی که سبک واقعیتر را میپسندند، باید بدانند که The Lost Crown زمان یا مکان مناسبی برای ارائه چنین چیزی نیست.
با توجه به ستایش زیاد مچنر از نحوه تولید بازی Prince of Persia: The Lost Crown و زحمتی که تیم سازنده سری بازی Rayman برای آن میکشد، صحبتهایی هم پیرامون رنگ پوست سیاه شخصیت اصلی داشت. واکنش طرفداران به قهرمان جدید مجموعه اصلا خوب نبود و بعد از رونمایی تریلر و همچنین نمایش گیمپلی در رویداد یوبیسافت فوروارد، طرفداران خشمگین به رسانههای اجتماعی رفتند و باعث ایجاد واکنش از سوی استودیوی Ubisoft Montpellier شدهاند.
اگرچه مچنر با این اعتراضات موافق نیست و از ایده شاهزاده سیاه پوست حمایت میکند؛ اما این موضوع چیزی نبود که او را بتواند شگفتزده کند.
فکر میکنم این واقعیت که واکنشهای اولیه طرفداران که برخی به خاطر هیجان از معرفی نسخه جدید و برخی دیگر هم به خاطر عناصر متفاوت همراه بود، به طور عجیبی درست است و مهر تاییدیهای بر روی فرانچایز ما میخورد. واکنشهای شدید همیشه احساس میشوند، چراکه جامعه مخاطبان Prince of Persia بسیار گسترده و متنوع هستند. اولین تریلر منتشر شده از بازی توانست انرژی فروخورده ۱۳ ساله طرفداران را آزاد کند.
وقتی شما میگویید «طرفداران شاهزاده ایرانی»، در مورد دهها میلیون نفر از همه سنین و جنسیتها، فرهنگها و زبانهای مختلف موجود در سراسر جهان صحبت میکند. قرار نیست همه آنها روی یک موضوع موافق باشند. هیچ نسخهای از فرانچایز PoP نمیتواند با همه انتظارات همه بازیکنان و افراد کنار بیاید. خوشحالم از اینکه طرفداران آنقدر درگیر موضوعات پیرامون مجموعه هستند و وقتی که آنها به صورت مودبانه با یکدیگر بحث میکنند، از این بابت خوشحالتر هم میشوم.
این واکنش به رنگ پوست شاهزاده جدید موضوعی گیجکننده است؛ حتی اگر بخواهید واقعیت موضوع یعنی فانتزی بودن کل سری را نادیده بگیرید. نسخههای مختلف قابلیت سفر در زمان و رویارویی با موجودات افسانهای داشتند. ایران باستان از نظر تاریخی یک امپراتوری بزرگ، چند قومیتی و چند فرهنگی با هزاران سال قدمت بود؛ بنابراین واضح است که واکنشهای شدید نسبت به سارگون (قهرمان نسخه The Lost Crown) چیزی جز نژادپرستی و عدم تمایل به پذیرش کسی که شبیه شاهزاه یوری لوونتال (صداپیشه شخصیت اصلی سری بازیهای PoP) نیست، بیشتر نخواهد بود. به هر حال در آینده برای دریافت و مطالعه آخرین اخبار پیرامون این بازی و برنامههای بعدی تیم سازندهاش، وب سایت ویجیاتو را حتماً دنبال کنید.
نظر شما در خصوص این خبر چیست؟ نظرات خود را پیرامون این موضوع با ما به اشتراک گذاشته و سایر اخبار و مقالات مرتبط با حوزه بازیهای ویدیویی را از طریق صفحه اصلی پیگیری و مطالعه نمایید.
چرا فورزا هورایزن خوب نیست؟
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
پرنس آف پرشیا
مکان : بغداد
ملیت شخصیت: برزیلی یا آفریقایی
زبان: (( شاید به حز انگلیسی زیرنویس غربی))
شاهزاده دو رگه بیشتر میخوره😂
مرسی از کیبورد خودکار/:
به جز_ عربی
خلیج عرب
این مرد برزیلی شاهزاده ایرانی نیست.
کاش بجای ساختن این ادامه ریمن میساختن
اول اینکه پرنس اف پرشیا خودش aaa بود و اساسینس روی مکانیک همین ساخته شد
ولی این دفاع الکی و مسخره شون از سیاه پوست رو میبینم خندم میگیره ، الکی تفت میده
حالا من با این رنگ پوست مشکل ندارم چون سیاه سیاه هم نیست
بیشتر بهش میخوره آفتاب سوخته باشه چون هیچی نباشه ما ساکن یه کشور بیابونی هستیم
ولی این منچر تاریخ جغرافیا رو کجا خونده؟
هیچ جا بغداد رو به عنوان پرشیا قبول ندارن
عربا اینو ببینن بهشون بر میخوره
با نسخه آخر این مجموعه Forgotten Sands خیلی حال کردم
1.یکی به این تاریخ جغرافیا یاد بده شاید بغداد پایتخت کشور های زیادی از جمله ایران بوده ولی دلیل نمیشه پرشیا باشه !!
2.اینا پرنس اف پرشیا رو خراب نکنن بازی AAA نمی خوایم !
همون سه گانه اصلی رو درست ریمیک کنن ، کسی چیز دیگری نمیخواد !