ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از ویجیاتو انتخاب کنید.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
اصلا راضی نیستم
واقعا راضی‌ام
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر ویجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار و مقالات

۱۰ ویژگی که از بازی زلدا بعدی انتظار داریم

بازی The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom موفقیت عظیمی برای نینتندو به ارمغان آورد و طبعا پیش بینی می‌شود که نسخه بعدی فرنچایز زلدا در آینده عرضه شود. نینتندو نشان داده که از ...

عرفان بیگی
نوشته شده توسط عرفان بیگی | ۲۳ شهریور ۱۴۰۲ | ۱۶:۰۰

بازی The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom موفقیت عظیمی برای نینتندو به ارمغان آورد و طبعا پیش بینی می‌شود که نسخه بعدی فرنچایز زلدا در آینده عرضه شود. نینتندو نشان داده که از ایجاد تغییر و تحولات بزرگ در فرمول بازی‌هایش نمی‌ترسد و این موضوع را به خوبی می‌توان در نسخه‌های BOTW و TOTK زلدا که در سال‌های اخیر عرضه شده‌اند مشاهده کرد. با وجود اینکه هنوز هیچ اطلاعاتی راجع به سیکوئل زلدا ارائه نشده، اما می‌توان پیش بینی‌هایی راجع به ویژگی‌های بازی آینده انجام داد که در بازی‌های اخیر نینتندو یا حتی در نسخه‌های کلاسیک فرنچایز، جواب داده بودند.

The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom کارهای زیادی برای آماده سازی ویژگی‌هایی که احتمالا قرار است در نسخه بعدی ببینیم انجام داد و المان‌های متعددی را در بر می‌گرفت که ورود آنها به نسخه بعدی نیز محتمل است. از سیستم فیزیک بازی گرفته تا نقشه‌ی جهان‌باز. انتظارات زیادی از بازی‌های آینده این فرنچایز وجود دارد مخصوصا بعد از موفقیت‌های اخیر آن. اما فراتر از مکانیک‌های بازی و گیم پلی، TOTK مسیر داستانی را نیز برای بازی بعدی زلدا باز کرده و حتی بعضی از نقاط داستانی و ویلن‌ها قابل انتظار هستند.

نقشه‌ی جهان‌باز


سازندگان تایید کردند که نقشه‌ی جهان‌باز مسیری است که برای فرنچایز زلدا ادامه خواهند داد. یک نقشه‌ی جهان‌باز زندگی جدیدی به فضای بازی می‌دهد و احساس ماجراجویی خاصی به وجود می‌آورد که بدون جهان‌باز بودن ممکن نیست. از دیگر ویژگی‌های مثبت نقشه‌ی جهان‌باز، وجود رمز و رازهای بیشتر برای کشف کردن و روش‌های متعدد برای ارتقای شخصیت اصلی، لینک است. مثلا معبدهایی که در هر دو نسخه اخیر بازی وجود داشته‌اند که شامل پازل‌ها و آپگریدهای قلب و انرژی لینک می‌شدند.

خط زمانی جدید


اگر بازی‌های فرنچایز زلدا در یک خط زمانی نباشند و یا بازی بعدی در زمان آینده‌ی بسیار دور تصور شود که وقایع نسخه‌های قبلی بی ربط و فاقد اهمیت شود، به این معناست که دست سازندگان برای روایت یک قصه‌ی جدید باز است که در قید و بند داستان‌های از پیش روایت شده نیست.

علاوه بر این همچین اقدامی سبب می‌شود بازی به تنهایی قابل تجربه کردن باشد و نیاز به یک تجربه‌ی قبلی برای درک داستان نداشته باشد. در کل یک خط زمانی جدید به سازندگان یک فضای باز برای روایت داستانی خلاقانه و جدید می‌دهد و با این کار، امکان به وجود آمدن مکانیک‌ها و المان‌های جدید هم فراهم می‌شود.

مکانیک Gloom


گلوم یکی از مهم‎‌ترین بخش‌های بازی Tears of the Kingdom است و به شدت مرگبار است. چرا که جان‌های شما وقتی توسط گلوم ضربه می‌خورید به طور عادی بازیابی نمی‌شوند. حضور گلوم در بازی احساس امنیت را از بازیکن می‌گیرد و با موسیقی به شدت استرس آور زمینه، هیجان بازی به شدت بالا می‌رود.

شخصیت‌های جدید


یک بازی جدید این امکان را فراهم می‌کند تا یکسری شخصیت و قهرمان‌های جدید معرفی شوند. همچنین اگر بازی بعدی فرنچایز Hyrule Warriors در دست ساخت باشد، می‌توان از شخصیت‌های جدید Tears of the Kingdom در زمین مبارزه استفاده کرد. یک خط زمانی جدید که بالاتر به آن اشاره کردیم می‌تواند دوباره Oracleها را برگرداند. مثل Oracle of Ages یا Oracle of Seasons و یک قصه‌ی جدید را فراهم می‌کنند که مدت‌هاست در فرنچایز زلدا ندیدیم.

دانجن‌های کلاسیک


دانجن‌های کلاسیک که با ئتوجه به طراحی وسیع و گیج کننده‌ی نسخه‌های قدیمی زلدا نیاز به یک نقشه و قطب نما برای پیدا شدن داشتند، یک بخش اساسی از بازی‌های قدیمی این فرنچایز بود که سزاوار یک بازگشت شکوهمندانه هستند. Tears of the Kingdom شامل دانجن‌هایی بود که یادآورد این سیاه چال‌های کلاسیک بود، اما به طور کامل از همان سیستم تبعیت نمی‌کرد و در نتیجه چیزی بین دانجن‌های نسخه BOTW و بازی‌های کلاسیک بود. اما بازی بعدی فرنچایز زلدا باید به طور کامل به این دانجن‌های کلاسیک برگردد و از آنها برای چالشی شدن بازی استفاده کند.

ویلن جدید


شخصیت گنون‌دورف نقش ویلن را به بهترین شکل ممکن در Tears of the Kingdom ایفا کرد. اما قبل از عرضه‌ی بازی گمانه‌زنی‌ها راجع به حضور Demise به عنوان یکی از ویلن‌های قدیمی زلدا در نقش آنتاگونیست بازی کم نبود، که در نهایت به وقوع نپیوست. اما می‌توان به حضور او در آینده امیدوار بود. مخصوصا با توجه به این که هر دو نسخه‌ی کالامیتی گنون و گنون‌دورف در دو بازی قبلی شکست خورده‌اند. از آنجایی که گنون یک Gerudo از جنس نر است، فقط یکی از نژاد او می‌تواند در یک زمان واحد وجود داشته باشد. پس احتمالا زمان زیادی می‌برد تا او دوباره به اندازه کافی بزرگ شود تا برای Hyrule تهدیدی به حساب بیاید. این به Demise فرصتی برای عرض اندام به عنوان ویلن جدید می‌دهد.

نقش پررنگ‌تر برای پرنسس زلدا


پرنسس زلدا نقش‌های متفاوتی در فرنچایز به عهده داشته و همیشه وظایف مهمی داشته است. اما معمولا وظایفش به این متصل بوده که چقدر می‌تواند به لینک در ماجراجویی‌اش کمک کند. Tears of the Kingdom به پرنسس زلدا یک‌سری قدرت‌های الهه مانند داد که عمق جدیدی به توانایی‌های او اضافه کرد و اشاره داشت که این قدرت‌ها در خون خانواده‌ی او جریان دارد. این موضوع به این معناست که پرنسس زلدا به هر شکلی در بازی‌های بعدی حضور بیابد می‌تواند از این قدرت‌ها در درجات خاصی استفاده کند. حتی اگر پرنسس زلدا نقش پروتاگونیست را از لینک در بازی بعدی نگیرد، می‌تواند با ارائه ویژگی‌ها و قدرت‌هایش به لینک کمک کند.

ارتقای دست جادویی لینک


با این فرض که لینک دست Rauru را در بازی بعدی نیز به همراه خودش داشته باشد یا دلیل دیگری برای بازی‌های بعدی آورده شود تا لینک یک دست جادویی داشته باشد، این شانس وجود دارد که در بازی بعدی آپگرید‌هایی برای این دست به وجود بیاید، مثل سکیرو.

با توجه به علاقه‌ی شدید شخصیت Purah به تکنولوژی و تحقیقات و اختراعات او مثل Purah Pad، او یک کاراکتر عالی برای آزمایش و آپگرید کردن این دست جادویی است. حضور او به عنوان شخصیتی که قابلیت‌های جدید برای دست لینک اضافه بکند با توجه به پیشینه‌ی او در بازی کاملا منطقی است.

کرفتینگ


بهره نبردن از سیستم فیزیک Tears of the Kingdom در بازی‌های بعدی فرنچایز مایه شرمساری خواهد بود. از آنجایی که درحال حاضر این سیستم به طور کامل ساخته و پرداخته شده در بازی‌های بعدی نیز به خوبی قابل استفاده خواهد بود. همچنین امکان ارتقای ویژگی‌های غذا پختن و دست جادویی برای عمیق کردن سیستم آنها و امکانات کرفتینگ بیشتر وجود دارد.

ویژگی Fuse در بازی به لینک امکان ساخت سلاح را می‌دهد، اما این ویژگی اصلا شبیه به جمع آوری مواد مورد نیاز و وجود یک شخصیت غیرقابل بازی به عنوان آهنگر یا یک آیتم که به لینک قابلیت ساخت سلاح را به این شیوه بدهد نیست. اضافه کردن چنین سیستم کرفتینگی باعث شخصی سازی مبارزات در آینده‌ی فرنچایز زلدا می‌شود.

بازگشت به Sacred Realm و Triforce


وقتی پرونده‌ی کالامیتی گنون در پایان BOTW بسته شد، سنبل Triforce برای لحظات کوتاهی نمایان شد. این سنبل از نمادهای خاندان سلطنتی Hyrule است که نشان می‌دهد این علامت همچنان نقش بزرگی در قلمرو Hyrule ایفا می‌کند. در هر صورت Sacred Realm و Triforce در Tears of the Kingdom به اندازه بازی قبلی نقش مهمی را ایفا نمی‌کردند. بازی بعدی می‌تواند هردوی این المان‌ها را به داستان برگرداند.

درحال حاضر، تنها ویژگی‌ زلدای بعدی که توسط سازندگان تایید شده، اشاره به حفظ دیزاین جهان باز بودن در بازی‌های بعدی است. به هرحال با توجه به پیشینه‌ی درخشان این فرنچایز کار سختی نخواهد بود که ویژگی‌های مناسب را از بین بازی‌های قبلی، در آینده‌ی این سری جایگذاری کرد. مخصوصا با توجه به موفقیت Tears of the Kingdom، وجود اکثر المان‌ها و مکانیک‌های آن در بازی بعدی محتمل است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • minereza
    minereza | ۲۳ شهریور ۱۴۰۲

    11: انحصاری نبودن=)))

  • Mohammad-Nikhalat-Jahromi
    Mohammad-Nikhalat-Jahromi | ۲۳ شهریور ۱۴۰۲

    فقط امیدوارم که همراه لانچ کنسول بعدی یک کالکشن ۴k و ۶۰ فریم از زلدای ۲۰۱۷ و ۲۰۲۳ با قیمت ۶۰ دلار بدن !
    فرض محال ، محال نیست 😂

مطالب پیشنهادی