ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از ویجیاتو انتخاب کنید.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
اصلا راضی نیستم
واقعا راضی‌ام
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر ویجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار و مقالات

روش جدید کسب درآمد موتور بازی‌سازی یونیتی جنجال به‌پا کرده است

خیلی از توسعه دهندگان موتور بازی‌سازی شخصی خودشان را دارند، ولی تعداد زیادی از آن‌ها به سراغ آنریل انجین و یونیتی (Unity) می‌روند.  در سال‌های گذشته بازی‌های بسیار خوب و موفقی مثل Cuphead، هارت‌استون، Hollow ...

اشکان دولتی
نوشته شده توسط اشکان دولتی | ۲۲ شهریور ۱۴۰۲ | ۱۴:۳۶

خیلی از توسعه دهندگان موتور بازی‌سازی شخصی خودشان را دارند، ولی تعداد زیادی از آن‌ها به سراغ آنریل انجین و یونیتی (Unity) می‌روند. 

در سال‌های گذشته بازی‌های بسیار خوب و موفقی مثل Cuphead، هارت‌استون، Hollow Knight و Pokemon Go با موتور بازی‌سزای یونیتی ساخته شده‌اند. استفاده از این انجین‌ها در ابتدا کار رایگان یا به شکل اشتراکی بوده و توسعه دهندگان پس از عرضه بازی به دو طریق متفاوت به کمپانی Unity و اپیک گیمز پول پرداخت می‌کنند. 

مطلب پیشنهادی
مواردی که قطعا به دردتان می‌خورد
راهنمای بازی Lego Fortnite: نکاتی که باید بدانید

اگر عنوانی با آنریل انجین ساخته شود بنابر میزان درآمد حاصل از فروش آن، سازنده باید مبلغی را به اپیک گیمز پرداخت کند. یونیتی روش کسب درآمد خود را تغییر داده و بنابر دفعات که بازی مورد نظر روی یک سیستم نصب می‌شود، از سازندگان هزینه‌ دریافت می‌کند. این سیاست از تاریخ ۱ ژانویه ۲۰۲۴ عملی می‌شود که می‌تواند باعث فرار خیلی‌ها شود. 

یونیتی

از ابتدای سال ۲۰۲۴ سازندگان علاوه‌بر خرید اشتراک این شرکت، باید هر بار که بازی آن‌ها توسط یک بازیکن نصب می‌شود، به Unity حق امتیازی بپردازند. این کار زمانی آغاز می‌شود که توسعه دهنده بین ۲۰۰ هزار دلار تا ۱ میلیون دلار در ۱۲ ماه گذشته و بین ۲۰۰ هزار تا ۱ میلیون نصب مادام العمر داشته باشد.

همچنین بنابر اشتراکی که برنامه‌نویس مورد نظر خریداری کرده باشد و تعداد نصب‌ها، این هزینه می‌تواند از بین ۰.۰۰۵ دلار تا ۰.۲ دلار در هر نصب متغیر باشد. این موضوع می‌تواند روی بازی‌سازهایی که عناوین رایگان توسعه می‌دهد یا از سرویس‌های گیم پس و پلی استیشن پلاس استفاده می‌کنند، خیلی تاثیرگذار باشد. 

مطلب پیشنهادی
داستانی جذاب برای گیمر‌ها
اقتباس برنده اسکار از کتاب فردا و فردا و فردا

اساسینز کرید میراژ رو زودتر بازی کردیم!

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (17 مورد)
  • casinooo.blogfa.com
    casinooo.blogfa.com | ۲۳ شهریور ۱۴۰۲

    اینو ولش چقد تو کامنتا بازی ساز داریم :/

  • Death Lake
    Death Lake | ۲۳ شهریور ۱۴۰۲

    پس با این حساب خیلی ها فرار میکنن و به سمت آنریل انجین کوچ میکنن. این یه باخت خیلی سنگین برای یونیتی به حساب میاد.

  • aaaa
    aaaa | ۲۳ شهریور ۱۴۰۲

    خب خیلی بد شد
    هالونایت سیلک سانگ با این موتور ساخته شده و قرار بود امسال بیاد بعد این همه سال ولی با این شرایط شاید نتونن دخل و خرجش رو در بیارن بنابراین احتمال تاخیر یا کلا کنسل شدن بالا رفت:(

  • Amirreza7766
    Amirreza7766 | ۲۳ شهریور ۱۴۰۲

    به کامنت طولانی راجب این دادم تو گپ تایم که ۱۱ ساعته تو تائیده نمیخوام یه ۱۱ ساعت دیگه اضافه بشه

  • parhamd2008
    parhamd2008 | ۲۳ شهریور ۱۴۰۲

    به نظرم این موتور برای شروع کار خیلی خوبه خودمم فعلا توی همین موتور هستم اگه دستتون بیاد به نظرم باید برید سراغ آنریل انجین

    • aaaa
      aaaa | ۲۳ شهریور ۱۴۰۲

      انریل انجین برای دو بعدی یه کابوسه

      • parhamd2008
        parhamd2008 | ۲۳ شهریور ۱۴۰۲

        آره یادم رفت توی کامنتم بگم واسه کسایی که سه بعدی میسازن

        • aaaa
          aaaa | ۲۴ شهریور ۱۴۰۲

          خب این مشکل بیشتر برای دو بعدی سازا بود گیم ۳ بعدی انچنان معروفی با یونیتی ساخته نشده.

  • Wind
    Wind | ۲۲ شهریور ۱۴۰۲

    یونیتی رسما دیگه گندش رو درآورده، فراموش کرده همین بازی سازا آدم کردنش؟ یا شایدم چشم دوخته به تیغ زدن بازی های شرکتی مثل میهویو؟
    حیف وقتی که گذاشتم سر یادگرفتن این آشغال! ما Buildbox رو مسخره میکردیم که دنبال تیغ زدن بود.
    همون Godot و آنریل بهترین انتخاب ها هستن. حداقل میدونی اون زیر داره چه اتفاقی میوفته، دیگه دلیلی نمیبینم به استفاده از این انجین(حالا نه اینکه ده تا عنوان AAA دادم توی بازارا، کلا دارم میگم)

  • Ninja_X
    Ninja_X | ۲۲ شهریور ۱۴۰۲

    من که یه ماهی دارم یاد می گیرم.
    وقتی اولین گیم خودم رو ساختم باید چیکار کنم ؟

    • roozb
      roozb | ۲۲ شهریور ۱۴۰۲

      رو یه جایی منتشرش کنی

      • aaaa
        aaaa | ۲۳ شهریور ۱۴۰۲

        :/
        مگه الکیه

  • MrNemesis
    MrNemesis | ۲۲ شهریور ۱۴۰۲

    راه حل
    مایکروسافت و سونی باید حداقل یکی از موتورهاشون رو در اختیار مستقل ها قرار بدن

  • gogoli
    gogoli | ۲۲ شهریور ۱۴۰۲

    منم با همین موتور بازی میسازم ولی از اونجایی که درآمد زیادی ندارم، مشمول این طرح نمیشم خداراشکر

    • Shadow-san
      Shadow-san | ۲۲ شهریور ۱۴۰۲

      صبر کن تو الان خدا رو شکر کردی که از بازی سازی درآمد کمی داری؟😂

      • gogoli
        gogoli | ۲۲ شهریور ۱۴۰۲

        💀💀💀💀

    • Amirreza7766
      Amirreza7766 | ۲۳ شهریور ۱۴۰۲

      وقتی کمپانی های معروف برن بقیه هم میرن پس کامیونیتی کوچیک میشه پس توتوریال های کمتر و مرگ انجین

مطالب پیشنهادی